Moottoriratakeskustelu

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14193
Kun Balatonringin kisa Motogp:n puolella peruttiin niin eikös siitä samalla tehty aina kauteen 2016 saakka jonkinlainen varakilpailu mikäli joku kauden muista kisoista peruuntuisi? Voi kyllä olla, että muistan väärinkin. Sääli sillä kyseinen rata olisi ollut mielenkiintoista nähdä kisakäytössä moottoripyörien puolella.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Kun Balatonringin kisa Motogp:n puolella peruttiin niin eikös siitä samalla tehty aina kauteen 2016 saakka jonkinlainen varakilpailu mikäli joku kauden muista kisoista peruuntuisi? Voi kyllä olla, että muistan väärinkin. Sääli sillä kyseinen rata olisi ollut mielenkiintoista nähdä kisakäytössä moottoripyörien puolella.
Ei. Balatonring ei edes ole valmis vielä(kään). Sen sijaan Motorland otettiin reserviradaksi, ja kun Balatoni epäonnistui toistekin, niin siitä tuli vakituinen kisa ainakin joksikin aikaa.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Ei taida olla mainuttu täällä vielä, mutta netissä on addressi Belgian GP:n säilyttämisen puolesta.

http://www.grandprixf1.be/home.html
Surkean hitaasti täydentyy lista. Alle 20 nimeä tänään ja Facebook-tykkääjiäkin vasta pari tuhatta. Ei taida Spa kiinnostaa ihmisiä :-(

Näkeekö jostain allekirjoittajien kokonaismäärän? Edit: Siinähän se, 17428. Niin mielenkiintoinen kuva taustalla etten huomannut tekstiä siinä päällä :D
 
Viimeksi muokattu:

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Jos kuskit ajavat seinille, vika on tietenkin radassa... Monacoon pientä twiikkausta:
- Tunnelin jälkeiset pomput poistetaan
- Shikaanin seinää siirretään eteenpäin
- Varikon ulostuloa levennetään
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Voisivat tiputtaa pois kalenterista suoraan.

Niin ja ihan paskat muutokset. Tuolla pomppujen poistamisella pilataan haastava jarrutus.
Haastava se on joka tapauksessa ilman pomppujakin, jatkossa vaan ehkä hieman turvallisempi.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Tunnelin jälkeiset muutokset ovat ihan asiaa, se on radan selkeästi vaarallisin paikka. Ei se kisaamista ainakaan huonompaan suuntaan vie, ehkä jopa päinvastoin. Enää ohitusyritykset jarrussa ei johda kolareihin.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Itse radan pituus ja profiili ei muutu, mutta vissiin varikkosuoran profiili muuttuu suoremmaksi?
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Nuohan ovat loistavia parannuksia rataan.
Pomput olivat vain sattumatekijä jos sattui huonosti tulemaan niin sitten rytinällä ulos, seinän taaksepäin siirtäminen ei tuo mitään eroa rataan.

Tuo varikkokorjauskaan ei varmaan mitään tule muuttamaan kuin sen että nyt ei "lähellä-piti tilanteita" valkoisten viivojen (varikon ulostulo) kanssa ei enää tule.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ihan hyviä muutoksia.

Perezin onnettomuus näytti että shikaaniin tulo on edelleenkin vaarallinen, vaikka seinää onkin siirretty jo vuosia sitten kauemmas.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7514
Mugellon tulevista testeistä tuli tietenkin mieleen, että siinäpä olisi hyvä rata ihan F1-kisallekin. Pelkkiä nopeita pyöreitä mutkia :thumbup:

Onko muuten tietoa näytetäänkö testejä maxilta?
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
http://www.jamesallenonf1.com/2012/05/teams-brand-mugello-test-a-waste-of-time-and-money-as-alonso-crashes/

Petrovin mielipide Mugellosta:
Vitaly Petrov had said on Wednesday that he felt the track wasn’t suited to F1 cars, “I don’t think we should have come here,” he said. “It is not safe and wide enough. If you lose it, the walls are so close and you will smash into the tyres. It is not for Formula 1 and, if you lost the steering or the tyre pressure dropped or whatever, then it will be a big crash.”
Heti kun ei ole asfalttiparkkipaikkaa valkoisten viivojen ulkopuolella, niin rata ei sovi ykkösille. :confused: Ymmärrän kyllä turvallisuusnäkökulman, mutta jotenkin tällaiset kommentit kuljettajan suusta kuulostaa liikaa pleikkarisukupolven restart-syndroomalta. Lienee suuri järkytys kuljettajille nykyään, että rajojen ylittämisen jälkeen kolisee.

Noin muuten talleissa tunnutaan olevan sitä mieltä, että yksittäinen testi kauden aikana on turha.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Heti kun ei ole asfalttiparkkipaikkaa valkoisten viivojen ulkopuolella, niin rata ei sovi ykkösille. :confused:
Petrov ei valita turva-alueiden materiaalista vaan kapeudesta. Seinät ja rengasvallit ovat liian lähellä F1:n vauhdit huomioiden.
 
Ylös