WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Tungsten on suomeksi volframi.Paul Ricardin radalla on tiettävästi tungstenista koostuvaa seosta siinä asvaltissa.
Tungsten on suomeksi volframi.Paul Ricardin radalla on tiettävästi tungstenista koostuvaa seosta siinä asvaltissa.
Tungstenilla käsittääkseni viitataan nyt siihen kovempaan seokseen, ei puhtaaseen volframiin. Eli mikälie volframikarbonaattihärpellys. vrt. teräs.Tungsten on suomeksi volframi.
Molempi oikein, mut mun mielestä sanalla viitataan enempi siihen kovempaan seokseen, josta tehdään mm. panssarinläpäiseviä ammuksia (tungsten-tipped bullets tms.). Mut joo. Volframiahan se kutie suomeksi on vaikka mitä mieltä olisinTungsten, also known as wolfram
Kyse ei nyt ollutkaan siitä, että kaikista radoista tehtäisiin Paul Ricardin radan näköisiä vaan siitä, että turva-alueiden pinnoitteena käytettävään asfalttiin otettaisiin mallia Paul Ricardin turva-alueiden asfaltista.+1 Joo ei. Paul Ricard on kauhukuva radasta, visuaalisesti täysin kestämätön kaikkialle ulottuvine asfaltointineen.
Kaverit kyllä ymmärsi tämän, mutta ymmärsivät myös sen että jos tuosta tulee FIA:n virallinen tyyli niin sitten joka paikka (joka vielä on asfaltoimatta) täytettäisiin tällä karhealla adfaltilla ja niistä radoista tulisi Paul Ricardeja.Kyse ei nyt ollutkaan siitä, että kaikista radoista tehtäisiin Paul Ricardin radan näköisiä vaan siitä, että turva-alueiden pinnoitteena käytettävään asfalttiin otettaisiin mallia Paul Ricardin turva-alueiden asfaltista.
Red Bull Ring tosiaan on jo pilattu. Joo, voi asfaltti olla myös vaarallista. http://www.youtube.com/watch?v=J4j7caJHUFs&feature=player_detailpage#t=36Saa nähdä, ehtiikö FIA ennen ensi kesää pilaamaan Red Bull Ringin, joka tällä hetkellä on Albert Parkin, Monzan ja Suzukan kanssa ainoa rata, jossa on jäljellä hiekkaa heti radan ulkopuolella. Hui kauhia, autohan voi pyöriä hiekalla! Won't someone think of the drivers!
Sama. Osa porukasta ajattelee koko mutkan ulkokaarretta tässä kohtaa, kun ongelma-alue on oikeasti siellä apexin jälkeen, jolloin vauhdit on jo pudotettu ja aletaan kiihdyttämään. Nyt kaikki vetävät lapun lattiaan (kärjistäen) ja koskapa sieltä radan ulkopuolelta kaikki ajavat, niin eipä siellä oikein ole edes likaa kummemmin jatkoa hidastamassa. Jos siellä ulostuolossa olisi sitä hiekkaa/erikoispinnoitetta, niin rattimiehet vetäisivät kierros toisensa jälkeen limitillä ja vähemmän rattimiehet joko hiljempaa tai sitten kärsisivät siitä leveäksivetämisestä.Minäkään en ymmärrä miksi siellä mutkan ulostulossa on asfalttinen turva-alue. Ei liity mitenkään näihin takasiiven irtoaminen/jarrut paskana/joukkomälli mahdollisiin ulosajoihin. :yuck:
http://www.suomif1.com/2013/12/caterham-pisteiden-saaminen-formula-ykkosissa-aiempaa-vaikeampaa/- Toinen asia, josta ei puhuta, ovat myös uudet radat. Kuljettajat voivat ajaa ulos radalta ja palata takaisin. Vaikka ykkösmutkassa kävisi vahinko, ihmiset vain ajavat leveäksi ja palaavat takaisin.
- En ole kuljettaja, mutta uskon myös, että autot ovat helpompia ajaa. Kuljettajat voivat ajaa äärirajoilla, mutta ovat silti joskus lähekkäin ja pystyvät hallitsemaan auton tai ajamaan leveäksi ja tulemaan takaisin. Auton puskemisesta yli rajojen ei tule rangaistusta.
Tuollainen tekniikka aivan varmasti on olemassa, eikä sellaisen lisääminen Formuloihin mitenkään vaikeaa olisi. Mutta kun sitä tahtoa ei ole. Edes Whitingin ruskean kielen ritarikunnan uudistamiseen.Tästähän on jauhettu ties kuinka kauan. Jotain noiden (FIA) pitäis keksiä, että kuskit sais "takaraivoon" pientä pelkoa rajojen hakemisessa. Rahallahan toki sais vaikka ja mitä tekniikkaa, mut mikä olis halvin keino rankaista tuntuvasti? Tuomarit ei toimi. Rangaistuksen pitää olla sellainen, että se tulee ilman tulkinnan varaa.
Pitää kyllä sen verran vetää sanoja takaisin, että onhan noissa joskus tulkinnan varaakin.. aika-ajoissa homma on selvä, mut kisassa tapahtuu vaikka ja mitä ja silloin tuomareiden tehtäväksi vois tulla, että tsekattais tilanne uusiksi ja mitätöitäs mahdollinen rankku, jos se ois tulemassa muusta kuin edun tavoittelusta tms.Tuollainen tekniikka aivan varmasti on olemassa, eikä sellaisen lisääminen Formuloihin mitenkään vaikeaa olisi. Mutta kun sitä tahtoa ei ole. Edes Whitingin ruskean kielen ritarikunnan uudistamiseen.
Ja tämähän on se aspekti mikä itse asiassa puoltaa muuta kuin rankaisevaa turva-aluetta. Silloin, kun kärsivänä osapuolena on kaksinkamppailun syytön osapuoli, rangaistusta ei voi enää nollata, vahinko kun on jo tapahtunut.Kaksintaistelutilanteet on sitte semmoinen mikä vielä jäis tuomareiden tulkinnanvaraiseksi.