Moottoriratakeskustelu

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Valencian "oikea rata" on kyllä ihan jees. Tosin en tiedä miten F1:llä, mutta muilla luokilla.
F1:llä ei sitten ollenkaan. Aivan liian syherö. Olen ihmetellyt siellä testaamistakin, kun ei ne olosuhteet vastaa lainkaan normaaleja F1-ratoja.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7202
F1:llä ei sitten ollenkaan. Aivan liian syherö. Olen ihmetellyt siellä testaamistakin, kun ei ne olosuhteet vastaa lainkaan normaaleja F1-ratoja.
Valencian moottoriradalla testataan katuratojen säätöjä, koska se syheröisyytensä takia sopii hyvin katuradoille sopivien säätöjen etsimiseen ja varsinaisilla katuradoilla ei voi hyvin tiedossa olevista syistä testejä järjestää.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Valencian moottoriradalla testataan katuratojen säätöjä, koska se syheröisyytensä takia sopii hyvin katuradoille sopivien säätöjen etsimiseen ja varsinaisilla katuradoilla ei voi hyvin tiedossa olevista syistä testejä järjestää.
Toki se tuollaiseen soveltuu, mutta esim. viime vuonna ensimmäinen talvitesti järjestettiin juuri Ricardo Tormon radalla. Vaikea nähdä kovin suurta järkeä (tallien kannalta) siinä, että uusien autojen ensimmäinen testi järjestetään valtaosaa sirkuksen ratoja huonosti simuloivalla radalla. Shakedown-testaukseen se tietty käy siinä kuin mikä tahansa, mutta siihen ei tarvita kolmea päivää.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
New Jerseyn virallinen plaani julki: http://www.scribd.com/doc/93817497

T1-2 ainakin hieman muuttunut aiemmista hahmotelmista, nyt ennen ekaa mutkaa on pikkukinkki ja toisen mutkan jälkeen on myös samanlainen (tai voi kai tuon lukea pitkäksi aukeavaksikin).
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ranskan presidentinvaalien tulos saattaakin vaikuttaa (Speedweek lehden mukaan) Ranskan Grand Prix hankkeeseen. Nimittäin kisaa ollaankin nyt järjestämässä Magny-Cours'issa eikä Paul Ricardilla. Tämä johtuu siitä, että Varin departmentti, jossa Paul Ricard sijaitsee on voimakkaan UMP-henkinen (=Sarkozyläinen) kun taas Nièvren departmentti missä Magny-Cours sijaitsee on sosialistien voima-aluetta.

Näytä liitetiedosto 17336
(Kartta viimekesäisten departmenttivaalien mukaan värjätty)
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Rio de Janeiron pitaisi alkaa ensi vuonna rakentaa uutta Deodoron kilparataa. Saa nahda ajetaanko Interlagoksessa enaa kymmenen vuoden paasta.

Talta pitaisi nayttaa, kunhan valmistuu:

 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Ihan ok rata voisi olla jos renkaat pysyvät helposti kuluvina.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18207
Aivan turhaan heitetään tuolla radan takaosassa toi "lenkki". Tällaisena olis parempi, turhat mutkat pois. Muuten ihan hyvännäköinen rata.
 

MrMasaTasa

Well-known member
Liittynyt
6.12.2010
Viestit
215
Tota peltoa (tai mitälie) vois käyttää silleen et pitkät suorat ja niiden välissä Suzukan Spoon-mutkan tyylinen.
Muuten hyvä.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7202
Tota peltoa (tai mitälie) vois käyttää silleen et pitkät suorat ja niiden välissä Suzukan Spoon-mutkan tyylinen.
Muuten hyvä.
Pitkien suorien välissä voisi olla myös Monzan Curva Parabolica mutkan tyylinen mutka, mutta jokatapauksessa radan todellakin voisi venyttää pellon päähän asti.
Toisen pitkän suoran voisi vetää kulkemaan alueen reunaa mukailevaksi, jolloin se muistuttaisi Interlagosin pääsuoraa.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Rio de Janeiron pitaisi alkaa ensi vuonna rakentaa uutta Deodoron kilparataa. Saa nahda ajetaanko Interlagoksessa enaa kymmenen vuoden paasta.

Talta pitaisi nayttaa, kunhan valmistuu:

Tohonko alkuperäiseen layouttiin sitä sitten kuitenkin olisi päädytty, Autosportin forumilla ollen threadin perusteella tuo olisi jo hylätty, ja radasta olisi pitänyt tulla tällainen, ja syyksi oli sanottu alueen topografiaa:



Ja semmoinen käsitys minulla on, että tuo ei uhkaisi Interlagosia GP-isäntänä. Autosportin forumille oli myös postattu, että Interlagos saisi uuden varikkorakennuksen Curva do Solin ja Descida do Lagon väliselle suoralle.
 
Viimeksi muokattu:

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
@K.August:

Toi uus 'vuodettu' virallinen suunnitelma (kuva linkattu Globon sivuilta) on vuoden 2011 syyskuulta. Taa Rion uuden radan kuvio on elanyt vahintaan siita lahtien kun Rion vanha Jacarepaguá-rata paatettiin jyrata vuoden 2016 Olympialaiskylan kylan alta pois.

Poliittinen paatos Deodoro-radan puolesta on tehty nyt toukokuussa 2012 ja Globo, joka on paikallinen Hesari+MTV3 yhdistettyna, kaytti alkuperaista kaavakuvaa uutisoinnissaan. Heilla on myos formuloiden televisiointioikeudet Brasiliassa.

Katsellaan et tuleeko valmista ja milloin. Brasiliassa kaikki on mahdollista, varmaa vain aikataulujen venyminen. Lopullinen muoto tulee julkisuuteen sitten kun allekirjoittavat rakennuttajan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Vepe

Well-known member
Liittynyt
17.6.2011
Viestit
358
Sijainti
Vantaa
Kun nyt satuin lukemaan tuon Keimola-kirjan niin ajattelinpa kysyä.

Siellä mainitaan, että Keimolaan olisi suunniteltu jatketta. Tietääkö siis kukaan kuinka pitkälle suunnitelma oli edennyt ja minkä näköinen siitä olisi tullut?
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7515
Tuo New Jerseyn rata on kyllä jotain hienoa. :p Täysillä ajettavia Suzuka tyylisiä mutkia ja tiukkoja jarrutuksia, missä ohittaminenkin onnistuu. Korkeuseroakin on. Kaikenlisäksi paikka on kyllä mielenkiintoinen. Myötäpäiväänhän sitä on tarkoitus kiertää?
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Tuo New Jerseyn rata on kyllä jotain hienoa. :p Täysillä ajettavia Suzuka tyylisiä mutkia ja tiukkoja jarrutuksia, missä ohittaminenkin onnistuu. Korkeuseroakin on. Kaikenlisäksi paikka on kyllä mielenkiintoinen. Myötäpäiväänhän sitä on tarkoitus kiertää?
Tällaisen kuvan tuosta mutkanumeroinnista saa.
 
Ylös