WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Totta juu, mieluummin testit radoilla, joilla ei kisata.Qatarille kyllä peukkua, kun ei ole kalenterissa oleva rata. Mitään uutta Barcelonaa en todellakaan noin hyvästä radasta kuin Bahrain halua.
Totta juu, mieluummin testit radoilla, joilla ei kisata.Qatarille kyllä peukkua, kun ei ole kalenterissa oleva rata. Mitään uutta Barcelonaa en todellakaan noin hyvästä radasta kuin Bahrain halua.
Paitsi turva-alueiden suhteen. Pahin parkkipaikka mitä on rakennettu, eikä ole edes Tilken tekosia.Dubai Autodromella olisi mukava nähdä Formula 1. Vaikuttaa videoiden perusteella kaikista mielenkiintoisimmalta Lähi-idän radalta.
Long Beachin radan viimeistä mutkaakin pitäisi mielestäni muuttaa, koska nykymuodossaan erityisesti kyseisen neulansilmän sisääntulo liian ahdas, sillä jos letkan kärjessä ajava onnistuu pyöräyttämään autonsa juuri siinä kohdassa joutuvat muutkin letkassa olevat pysähtymään, koska kummallekaan puolelle ei jää tilaa ohittamiselle.Long Beach taas vaihteeksi (jonkun vuoden tauon jälkeen) huhupöydällä:
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/106898.html
Tosin en tiedä tekeekö tuossa ESPN nyt liian pitkälle johtopäätöksiä, kun itse muistan aiemman jutun, jossa vain spekulointiin, että Bööni muuten vaan olisi tuossa ostohommassa mukana. (Toki ei voi tietää mikä oli tarkka kysymyksen muoto joka Böönille tuossa on esitetty.)
Joka tapauksessa, 2 kilsaa pitäisi varmaan keksiä radalle jatkoa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_of_Long_Beach
http://www.youtube.com/watch?v=hvWhnSjYkzk
Vain joltain osin. Sanoisin että ainakin 80% radasta on Monacoa leveämpi.Long Beachin radan viimeistä mutkaakin pitäisi mielestäni muuttaa, koska nykymuodossaan erityisesti kyseisen neulansilmän sisääntulo liian ahdas, sillä jos letkan kärjessä ajava onnistuu pyöräyttämään autonsa juuri siinä kohdassa joutuvat muutkin letkassa olevat pysähtymään, koska kummallekaan puolelle ei jää tilaa ohittamiselle.
Nykymuodossaan Long Beachin katurata on sitä paitsi yhtä hidas kuin Monacon katurata ja lisäksi lähes yhtä kapea kuin Monacon katurata sekä 200 metriä lyhyempi kuin Monacon katurata, joten ainakaan minä en halua nähdä F1-autoja ainakaan nykymuotoisella Long Beachin katuradalla.
Hiekkaa sinne turva-alueille halutaan, eikä mitään piikkilanka-aitoja ja seipäitä. Ei se ole mikään "terveydelle vaarallinen uhka". Tottakai nostelu kuuluu asiaan autourheilussa.Olen minäkin sitä kirjoittanut, että nykyään kuskit uskaltavat ajaa enemmän limiitillä, kun kyse ei ole terveydelle vaarallisesta uhasta. Mutta ne, jotka haluavat asfalttikentät pois ovat juuri päinvastaista mieltä. Heidän mielestä se nostelu pelosta nimenomaan kuuluu asiaan. "Rangaistus" tosin heidän visioissaan olisi ulosajo eikä tuomariston kuuleminen.
Ei nyt taas herätetä sitä keskustelua siitä miksi turva-alueet ovat nykyradoilla asfalttia eikä hiekkaa. Se on käyty jo n kertaa, tässäkin ketjussa löytyy epäilemättä muutama reinkarnaatio siitä.Hiekkaa sinne turva-alueille halutaan, eikä mitään piikkilanka-aitoja ja seipäitä. Ei se ole mikään "terveydelle vaarallinen uhka". Tottakai nostelu kuuluu asiaan autourheilussa.
Tuli piikkilangasta mieleen, että piikkimatot heti kanttarien jälkeen voisi olla hyväkin asia.Hamilton-toikista...
Hiekkaa sinne turva-alueille halutaan, eikä mitään piikkilanka-aitoja ja seipäitä. Ei se ole mikään "terveydelle vaarallinen uhka". Tottakai nostelu kuuluu asiaan autourheilussa.
Mä oon sitä mieltä, että mitä vähemmän tuomaristoa tarvitaan, niin sitä paremmin asiat on.
No voi jösses sentään.Montrealista on viety viimeisetkin hiekat pois 8-9 -mutkista. Onneksi sentään laittoivat hidastuskanttarin sinne ja vielä viimeisenkin shikaanin sisäpuolelle. Jos edes vähän hillitsisi oikomista.
Mennyt jo vuosia sitten.Menee jo pelleilyksi tuo asvaltointi.
Ainakin kasimutkan shikaanista otettu pois... Vissiin kuskit valittaneet kun on röykyttänyt.Montrealista on viety viimeisetkin hiekat pois 8-9 -mutkista. Onneksi sentään laittoivat hidastuskanttarin sinne ja vielä viimeisenkin shikaanin sisäpuolelle. Jos edes vähän hillitsisi oikomista.
Juu kyllä kyllä.Mennyt jo vuosia sitten.
Uuden Hockenheimin ekasta mutkasta puhumattakaan.Juu kyllä kyllä.
Meni jo silloin kun laitettiin A1-ringin ekan mutkan asvaltointi niin että kukaan ei ajanut enää edes radalla.
Enää ei saa tulla keskeytyksiä joten kaikki kiinnijäämismahdollisuudet poistetaan. Ulosajoista ei myöskään saa kärsiä edes ajassa.Eniten ihmetyttää, että näitä hiekkoja ja nurmikoita poistetaan vedoten turvallisuuteen. Onko muka Kanadassa mutka 8/9 aiheuttanut onnettomuuksia ennen vanhaa johtuen pintamateriaalista?
Sen ymmärrän, että Eau Rougessa auton kippaaminen hiekalla ei ole toivottavaa (toki esim. Zonta ja Villeneuve ovat senkin kokeneet vahingoittumatta), mutta hitaissa kohdissa asvaltointi on silkkaa kukkahattuilua ja radan pilaamista.
Saisi maiden museovirastot suojella ratoja muutoksilta.