MotoGP/Moto2/Moto3 2014

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3195
Sijainti
Lahti
Tuskin sabotoi. Harmittaa, ettei luvattu sade saapunutkaan. Kuivalla Kallio on vaikeuksissa renkaidensa kanssa. Niki Ajolla oli varsin lyhyt kisa..

Marquezille onnittelut kun lukee kuitenkin näitä :thumbup:
Hyvin Mika kuitenkin taisteli loppuun saakka. Ei hajonnut pälli vaikka ilmeisiä vaikeuksia olikin. Ero kärkeenhän ei ollut kaikesta huolimatta mikään ihan ison iso. Riittävä siltikin!

Lorenzo oli aika majesteetillinen. Kaikki neljä kärkihemmoa vetivät aivan hurjaa ja tasaista vauhtia paukusta maaliin, mutta silti Lorenzolla oli homma hallussa koko ajan. Näillä näkymin ensi kaudesta voi tulla hurja.

Niklaksella tulee edelleen turhan paljon stipluja. Mistä lie johtuu? Kaippa ne siitä tippuu pois vauhdin kärsimättä kun vaan jaksaa tahkota ja yrittää?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Mahtavan jännät kisat hienolla radalla :thumbup: Vähän tunnelmaa latisti selostajien kollektiivinen sokeus ja pöljyys. Kun olisi keskipalkka nuorisokokkarin luulemalla tasolla, niin voisi joskus lähteä tuonne katsomaan kisoja.
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Mikäs sen mukavampaa, kun lukea Rossin voittaneen. Harmi kun oli muuta puuhaa niin ei voinut katsoa. Oli ilmeisesti jännät kisat joka luokassa?
 

jukka_S

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
142
Sijainti
Seinäjoki
Kyllä harmitti se Crutchlown pyllähdys viimeisellä kierroksella, olisi Cal niin ansainnut tuon sijoituksen kaiken takkuamisen jälkeen. Mutta ei vaan paistanut päivä risukasaan. :frown: :mad: :mad_old: :wall:

Vinales tulee vielä haastamaan Mikan lujasti hopeasta, ei parane yhtään hellittää.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8488
Sijainti
Helsinki
Marquez sivusi Doohanin yhden kauden voittoennätystä. Moto2:dessa Kallio jälleen toinen, joten nyt kannattaaa Valenciassa turvata hyvällä ajolla MM-hopea. Niklas Ajo keskeytti Moto3:messa, kun Efren Vazquez voitti. Onko Mika Kallio "Ikuinen kakkonen"?

Motogp-kisan kooste

http://www.foxsports.com/video?vid=348024387743
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3195
Sijainti
Lahti
Marquez sivusi Doohanin yhden kauden voittoennätystä. Moto2:dessa Kallio jälleen toinen, joten nyt kannattaaa Valenciassa turvata hyvällä ajolla MM-hopea. Niklas Ajo keskeytti Moto3:messa, kun Efren Vazquez voitti. Onko Mika Kallio "Ikuinen kakkonen"?

Motogp-kisan kooste

http://www.foxsports.com/video?vid=348024387743
Mika voi olla hyvässä lykyssä kauden lopuksi jo toista kertaa kakkonen urallaan. Siihen kun lisätään kaksi pronssia, yhteissumma on yx aika helkkarin kova ratamoottoripyöräilijä. Varsinkin kun kilpailu on sillä tasolla millä se on ollut jo pitkään.

Kirjoitteletteko ja kommentoitteko te jäbiskät jossain muualla näitä kisajuttuja, vai oletteko tyyten vaienneet, kun on niin kovin hiljasta?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Mika voi olla hyvässä lykyssä kauden lopuksi jo toista kertaa kakkonen urallaan. Siihen kun lisätään kaksi pronssia, yhteissumma on yx aika helkkarin kova ratamoottoripyöräilijä. Varsinkin kun kilpailu on sillä tasolla millä se on ollut jo pitkään.

Kirjoitteletteko ja kommentoitteko te jäbiskät jossain muualla näitä kisajuttuja, vai oletteko tyyten vaienneet, kun on niin kovin hiljasta?
Kalliolla on hopeat 2005 ja 2006, pronssi 2008. Ite en kommentoi missään, koirille juttelen ja selostajille huudan.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3195
Sijainti
Lahti
Kalliolla on hopeat 2005 ja 2006, pronssi 2008. Ite en kommentoi missään, koirille juttelen ja selostajille huudan.
Puhumme siis kolmannesta hopeasta. Kova ukko! Hyvä että se menee jupla sulla oikein päin. Ikäviä sellaiset koirille huutajat ja selostajille juttelijat!
 

Goose

New member
Liittynyt
27.10.2014
Viestit
1
Puhumme siis kolmannesta hopeasta. Kova ukko! Hyvä että se menee jupla sulla oikein päin. Ikäviä sellaiset koirille huutajat ja selostajille juttelijat!
Jos Jupla puhuu Nelosen selostajista niin Jurgens hoitaa homman raikkaasti. Jatkoon.
Kiiverin taso on sen sijaan pudonnut ja alkaa kuullostaa leipiintyneeltä duuninsa. Kertoo samat asiat puuduttavasti moneen kertaan ja jos olen oikein havainnut, ottaa omiin nimiinsä aika härkistikin muiden uutiset. Menee nykyään sieltä mistä aita on matalin. Ei jatkoon.
Ja Mikalle tietty iso tsemppi hopean kuittaamiseen. Muutaman vuoden takainen "maitojunamies" on osoittanut olevansa edelleen hieno kuljettaja isolla alkukirjaimella!
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8488
Sijainti
Helsinki
Jos Jupla puhuu Nelosen selostajista niin Jurgens hoitaa homman raikkaasti. Jatkoon.
Kiiverin taso on sen sijaan pudonnut ja alkaa kuullostaa leipiintyneeltä duuninsa. Kertoo samat asiat puuduttavasti moneen kertaan ja jos olen oikein havainnut, ottaa omiin nimiinsä aika härkistikin muiden uutiset. Menee nykyään sieltä mistä aita on matalin. Ei jatkoon.
Ja Mikalle tietty iso tsemppi hopean kuittaamiseen. Muutaman vuoden takainen "maitojunamies" on osoittanut olevansa edelleen hieno kuljettaja isolla alkukirjaimella!
Kaikki kunnia Pepelle je kumppaneille, mutta omaan korvaani brittiselostus kuulostaa paremmalta. He ovat paikanpäällä luomassa tunnelmaa ja tuntevat lajin läpikotaisin, kun taas Pepe ja Kiiveri ovat pimeässä Pasilan studiossa ja selostavat samaa kuvaa, mitä näemme kotisohvilta.
 
Viimeksi muokattu:

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3195
Sijainti
Lahti
Minä olen yllätyksekseni aika hyvinkin tyytyväinen suomalaisselostajiin, varsinkin silloin, kun muistavat kisan aikana pysyä itse kisassa eikä ryhtyä jaarittelemaan niitä näitä ensi kauden siitä jos tästäkin.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Kaikki kunnia Pepelle je kumppaneille, mutta omaan korvaani brittiselostus kuulostaa paremmalta. He ovat paikanpäällä luomassa tunnelmaa ja tuntevat lajin läpikotaisin, kun taas Pape ja Kiiveri ovat pimeässä Pasilan studiossa ja selostavat samaa kuvaa, mitä näemme kotisohvilta.
Minä olen yllätyksekseni aika hyvinkin tyytyväinen suomalaisselostajiin, varsinkin silloin, kun muistavat kisan aikana pysyä itse kisassa eikä ryhtyä jaarittelemaan niitä näitä ensi kauden siitä jos tästäkin.
Selostajamme ovat aika hyviä. Harmittaa Kiiverin ylimielisyys (?), kun ei vastaa kysymyksiini. Muutamat virheiden korjaukset ovat kyllä hyvin otettu vastaan. Pepe on ammattimainen moottoriturpa, joka ei lajista juuri tiedä ja välitä (?). Brittiselostajat tuppaavat keskittymään omiinsa kuten meidän selostajat omiimme, mutta faktaa tulee sieltä hienosti. Itse eläydyn kisoihin hiukan liikaa ja silloin tulee huudettua virheistä vaikka kuka olisi selostamassa. Vaimo diggaa :nope:

Kisasta vielä: vaikka Miller on kuinka suomalaistallissa jne. niin pikkusika hän tuntuu olevan. Älytön huitominen, jos joku pilaa treeneissä nopean kierroksen, mutta sitten itse jättää aika-ajoissa kierroksen kesken kuten Ausseissa. Yritti Sepangissa kilkata viisi kertaa Marquezin pihalle. Muihin ei kiilailu kohdistunut. Tuli mieleen Melandrin vastaava joskus muinoin, kun yritti Alzamoraa estää voittamasta mestaruutta pikkuluokassa. Ei Aki ole oikein saanut poikaa rauhoitettua.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3195
Sijainti
Lahti
Meillä vaimo tykkää Pepen avoimen puolueellisesta selostuksesta:D Mulla on omasta mielestäni turpa rullalla kisojen ajan, mutta myöhemmin saan kuulla, että sepotan kuulemma jotain vähän väliä.

Miller on aika erikoinen tapaus. Alkukauden menestyksen aikana häneen ilmestyi sellaisia lieviä ylimielisyyden piirteitä ja nyt loppukaudesta kun tuli näitä konttaamisia ja muita stipluja, välillä on otteet ollut enemmän kuin railakkaita. En mä ite oikein sellaisesta tykkää. Malesiassa varsinkin oli viittä vaille tasan selkeä kaatoaie niissä linjanryöstötalkoissa. Mulle tuli kanssa mieleen Melandrin taannoiset otteet, kuin myös Capirossin sabotaasi Haradaa kohtaan. Nykyään on tosin muotia selittää, että "suuret mestarit ovat egoisteja, jos ei suorastaan sikoja", mutta mun mielestä ne ei ole suuria mestareita, vaan suuria sikoja. Voittopakkomielteessä on mun mielestä jotain arveluttavaa, jos ei suorastaan rumaa. Kilpaa-ajaminen on kilpaa-ajamista, ja siinä paukkuu välillä katteet ja rengaskin saattaa jättää jälkeä toisen nahkapukuun, mutta johonkin se raja on visusti vedettävä. Mun mielestä se menee tahallisuuden kohdalla.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mitä toi Miller oikein tuolla tsombailee? Yrittääkö sekoittaa Marquesin ajoa?:doubtful:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3195
Sijainti
Lahti
Mitä toi Miller oikein tuolla tsombailee? Yrittääkö sekoittaa Marquesin ajoa?:doubtful:
Miller näytti olevan melkein jokaisessa rysäyksessä mukana, mutta tällä kertaa siinä taisi olla yhtä monta ottajaa kuin antajaakin. Silti, oli se mun mielestä vähän huono häviäjä. Tai sitten vaan potutti niin ketusti.

Vinalekselta aika harvinainen töppäys. Onneksi ei käynyt kummallekaan ilmeisesti juuri mitenkään ja mitalit jaettiin oikeisiin osoitteisiin. Luthin yllätysvoitto pisti ihan naurattamaan. Varsinainen ylläri pylläri! Aina kannattaa kurnuuttaa täysillä ihan maaliviivoille saakka. :rolleyes:
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2209
Meni aika pitkälle niin kuin ennen kautta ennustelin. :tongue:

MotoGP:ssä Marquezin takana yllätyksiä.

- Rossin nousu hopealle. Vanha jaksaa sittenkin.
- Lorenzon pääkoppa oli alkukauden ihan sekaisin. Taitaa ottaa koville kun maailman kovimman ratamopokuskin viitta vietiin kun sitä vasta soviteltiin.
- Ducatin "surkeilla" pyörillä Iannone ja Dovizioso paikon hyvässä vauhdissa.

Moto2:n piti olla todella tasainen luokka. Lopulta Marc VDS hallitsi miten tahtoi. Viñalesin nousu MotoGP-luokkaan ei yllätä. Hieno pronssi vahvojen veteraanien joukossa.

Moto3:ssa meinattiin nähdä yllätys Millerin muodossa. Tiukassa taistelussa KTM:n epäonnistunut kehitystyö taisi viedä mestaruuden.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8488
Sijainti
Helsinki
Motogp;ssä Marquezin ylivoima vei mielenkiinnon ja Moto2:dessa Rabat oli aina piirun verran Kalliota nopeampi. Ensi kaudesta kuitenkin tulee mielenkiintoinen.

Muutaman vuoden päästä voidaan nähdä Marquezin veljesten välienselvittely :cool:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Uudessa MSa:ssa oli tilastoitu kauden 2014 Moto2-luokkaa. Rabat oli lähes kaikessa ykkönen, mutta Kalliolla oli enemmän johdettuja kierroksia (128, Rabatilla 124, Vinalesilla 41). Jännä, että myös harjoituskilometrimäärässä Rabat ja Kallio olivat 1. ja 2. (8305 ja 7577km, kolmantena West 7559km).
 
Ylös