MotoGP-testit 2010

Mietiskelijä

Active member
Liittynyt
21.5.2009
Viestit
32
Sijainti
Suomi
Ja Mikan takana tulee kolmen kymmenyksen sisällä kokeneita ukkoja ja kiivaita kokelaita, niin sen jälkeen taas taistellaan sijaluvusta 15.
Ei hyvältä näytä, vaikka hyvää toki toivoisi suomalaiskuskille.
No huhtikuussa sitten totuus alkaa valjeta.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3228
Sijainti
Lahti
Sekin on totta, mutta niin kauan kuin heebo ajelee kilpailukykyisesti jossain isopyssykunkkuluokassa, oli se sitten MotoGP tai Superbiket, kyseessä on jotain sellaista mitä ei näiden leveysasteiden kuljettajilta ole aikoihin nähty.

Minulle riittää naatiskelun aiheeksi jo sekin. Voittajia on aina vain se yksi. Sitä paitsi altavastaajien puolesta on aina hauska liputtaa. Niiden menestys tuntuu jotenkin muita makoisammalta, vaikka se ei aina ykkössijana näyttäytyisikään.
 

Mietiskelijä

Active member
Liittynyt
21.5.2009
Viestit
32
Sijainti
Suomi
Olen samaa mieltä että Mika Kallion mukana olo MotoGP-luokassa on hienoa. Näissä kirjoituksissani olen kriittinen siksi, että osa nimimerkeistä täällä on unohtanut suhteellisuuden tajun lajin suhteen missä mennään. Ikään kuin kirjoittajat odottaisivat suurta ihmettä tapahtuvaksi Mikan suhteen, vaikka tosiasiat puhuvat jotain muuta.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1941
Olen samaa mieltä että Mika Kallion mukana olo MotoGP-luokassa on hienoa. Näissä kirjoituksissani olen kriittinen siksi, että osa nimimerkeistä täällä on unohtanut suhteellisuuden tajun lajin suhteen missä mennään. Ikään kuin kirjoittajat odottaisivat suurta ihmettä tapahtuvaksi Mikan suhteen, vaikka tosiasiat puhuvat jotain muuta.
Niin ja sitten ei saa edes puhua paremmasta koska realiteetit ovat mielestäsi sitä ja tätä?...
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Jep, ei toi nyt niin huonolta näytä.

Puol sekkaan kun vielä sais kärkeen viilattua niin sitten oltais jo todella hyväs vauhdissa. Ehkä vielä niin tapahtuu.

Oma fiilis kautta kohtaan on aika maassa nelosen maksatuspolitiikan takia.
Luovutin ja ostin maksukanavan :nope: Se että vain harvat katsovat kisalähetyksiä näkyy sponsoreissakin. Unkariin tuli samanlainen maksukanavapolitiikka kuin tänne ja Gabor Talmacsi menetti sikäläiset sponssinsa ja kai tallipaikkansa Moto2-luokassa..

Itse olen seurannut ratamoottoripyörien MM-sarjaa 1970-luvun alusta alkaen. 1980-luvun puolivälistä lähtien oli suomalaisittain vähäistä osallistumista ja menestystä MM-sarjassa, joten kyllä tästä Mikan hienosta menestyksestä saa iloita hyvällä omallatunnolla. Enkä usko täällä hirveästi fanittamisen menneen yli. Samoin iloitsen Aki Ajon menestyksestä tallipäällikkönä ja lajin tuomisesta esille tavan tallaajille. Lajifani olen ollut aina :ahem:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Hyvin kulkee Ajon tiimillä ennen kauden alkua:

Ajo Motorsportin Marquez jälleen ennätysvauhdissa Jerezin testeissä


Hyvin sujuneet suomalaistalli Ajo Motorsportin talvitestit jatkuivat testikauden päättäneissä Jerezin IRTA-testeissä jälleen huipputuloksin. Tänään maanantaina päättyneissä testeissä sää oli vihdoin talleille suosiollinen, ja kolmipäiväiset testit saatiin ajaa aurinkoisissa ja suhteellisen hyvissä olosuhteissa.

Kuten aiemmissakin testeissä, espanjalainen Red Bull Ajo Motorsportin väreissä ajava Marc Marquez oli jälleen huippuvauhdissa. Marquez ajoi toisena testipäivänä Jerezin radan 125-kuutioisten uusiksi ennätyslukemiksi kierrosajan 1:46,492, päihittäen virallisen rataennätyksen sekä paalupaikkaennätyksen reilulla marginaalilla. Marquez piti tasaisesti kovaa vauhtia läpi testien, ja lopettikin testit viimeisenä päivänä jo hyvissä ajoin onnistuneen testiohjelman jälkeen. Saksalainen Avant Mitsubishi Ajo väreissä Derbiään kuljettava Sandro Cortese oli myös huippuvauhdissa, ajaen testien viimeisenä päivänä vielä oman ennätyksensä Jerezissä nousten koko testien neljänneksi ajalla 1:47,337. Marquezin tavoin myös Cortese lopetti onnistuneen testirupeaman jo hyvissä ajoin viimeisenä testipäivänä.

MARC MARQUEZ, RED BULL AJO MOTORSPORT:
"Olemme tehneet rajusti töitä läpi testien ja olen todella tyytyväinen saavuttamiimme tuloksiin. Saimme testattua todella montaa eri asiaa, ja onnistuimme ajamaan myös hyviä kierrosaikoja. Tähän mennessä kaikki on kuitenkin ollut vasta testejä, nyt meidän täytyy keskittyä tuleviin kilpailuihin."

SANDRO CORTESE, AVANT MITSUBISHI AJO:
"Testit täällä Jerezissä ovat sujuneet todella hyvin, tällä kertaa sääkin oli meille suosiollinen ja saimme tehtyä todella paljon työtä kauden kilpailuja varten. Ajoin oman Jerezin ennätysaikani tänään, joten kaikki näyttää tällä hetkellä varsin hyvältä."

Tallipäällikkö Aki Ajo: "Täytyy olla tyytyväinen siihen miten asiat ovat sujuneet, myös tämä viimeinen testi sujui todella hyvin, ja tällä kertaa myös sää oli meille suosiollinen. Testasimme näiden kolmen päivän aikana todella montaa eri asiaa, joten työtahti on ollut tiivis. Sandro ja Marc olivat molemmat tasaisesti hyvässä vauhdissa. Molemmat ajoivat hyviä kierrosaikoja tasaisesti myös viimeisenä päivänä ajamassamme kisasimulaatiossa. Täytyy kuitenkin samalla muistaa, että emme ole ajaneet vielä yhtään kauden kilpailuista."
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3228
Sijainti
Lahti
Petturi!:) Meitsi on ajettu nurkkaan. Kaikki ahkeran seuraamisen arvoiset sarjat on kätketty maksukanaville ja erinäisiin paketteihin. Superbiket katosivat nekin. Vielä viime vuonna sitä hubaa sai katsoa sarjan omilta sivuilta, mutta ack!

MotoGP:ssä on isoimman luokan lisäksi paljon muutakin hauskaa katsottavaa, joten vähänkö hiertää joutua katsomaan tiivistelmiä. Se kun nyt kuitenkin on vain niin, että kilpailu pitäisi katsoa kokonaisena, tylsäkin sellainen. Tiivistelmät ovat kuin Valittujen Palojen kirjalyhennelmiä. Pähkähullu idea!
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
894
No yks ainakin on ostanut sitten paketin :)

Saa nyt nähdä mitä tässä itse tekee, olen kanssa noiden suorien lähetysten kannattaja mitä suurimmassa määrin. Katsotaan kuinka kauan pokka pitää :)

Tuntuu vaan oudolta maksaa niistä muista "ohjelmista", esim. jääkiekkoa en ole katsonut montaakaan minuuttia viimeisen 10 vuoden aikana. Rahaa on yks tekijä, mutta periaate asiastahan tässä on enemmän kyse. MAX paketti tuli jo kyllä hankittua 1,5v sitten...
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Petturi! :) Meitsi on ajettu nurkkaan.
Joko minun tässä vähän aikaa sitten ehdottama ilmainen, laadukas vaihtoehto on unohdettu näin nopeaan? :tongue:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3228
Sijainti
Lahti
Joko minun tässä vähän aikaa sitten ehdottama ilmainen, laadukas vaihtoehto on unohdettu näin nopeaan? :tongue:
Ei missään tapauksessa. Vicea muistan kolmasti päivässä! Hakeudun oikealle streamille aina kun kello lyö oikeat lukemat. :thumbup: Kunhan muuten vain marmatan yleismaailmallista ahneutta.
 
Ylös