Matxi sanoi:
En ole ihan varma miten tuolla moottoripuolella menee. Tehoja, ainakin parhammista myllyistä, joudutaan rajoittamaankin. Jouduttu melkeinpä koko motogp:n elon ajan. Ducatin mylly taitaa olla vieläkin paras, Honda varmaan yhtä hyvänä kakkosena. Sitten onkin tasaisempaa... Kokonaisuutena näyttää suht tasaiselta kuitenkin tänä vuonna, jahka Ducati saa uuden pyöränsä taas kulkemaan.
Mitä tulee Welkomin rataan, luulen että Honda Biaggin alla jonkin verran nopeampi kuin Rossin Yamaha. Ainakin suorilla eroa oli, Yamaha taisi olla mutkiin parempi. Mutta kyllä Rossi näytti tuossa kisassa että miksi sillä on kolme mestaruutta kuninkuusluokasta, neljän vuoden aikana! Nyt kun se, ainakin vielä, antaa kalustollista tasoitusta muille huippukuskeille niin on todella mahtava kausi tulossa!
Juu noista tehoista, niin on se ihan selvää, että on pakko rajottaa niitä tehoja. Jos noista jotain 220-250hv saadaan aika kevyesti irti + mieletön vääntö, niin eihän siinä mikään rengas kestä ja pyörän ajettavuus alkaa olee aika mahotonta tasoa, jos otetaan kaikki irti mitä lähtee.
Muuten, onkos kellään tietoa noista moottirikonsepteista?
Hondalla vissiin V5? Yamahalla rivin nelonen? Ducatilla V4? Suzukilla rivi nelonen?
Entä Aprillia?
Joo oon samaa mieltä tosta, että Honda suorastaan janoaa pidempiä suoria, näki ihan selvästi, että Honda ei ollu ihan kotonaan Welkomin radalla, kun taas Yamaha oli paljon paremmin kotonaan.
Saas nähä miten tulee jatkossa käymään.
Ja ehdottomasti näytti siltä, että Rossi hoiti homman kotiin aivan uskomattomalla taidolla, joka äijällä on. Tuntu, että Biaggi ois ollu ehkä vähän nopeempikin, mutta Rossi pisti kyllä kaiken peliin, se uskomaton taito.
Juu ei voi kun jäädä odottamaan Jerezin kisaa, täytyy sanoa että henk.koht ei nuo F1:set pahemmin nappaa kyllä kun tota Welkomia katto...missä muussa moottoriurheilujajissa tänäpäivänä saa hyppiä tuolilla ja huutaa perkelettä kisan aikana liian monta kertaa sen takia, ettei meinaa käsittää, miten ne jätkät pystyy ajamaan noin?
:thumbup: