MotoGp Welkom

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
MotoGP:ssä ei uutta taivaanalla.

1. Rossi
2. Biaggi
3. Gibernau

Rossi teki historiaa :

- peräkkäiset voitot eri merkeillä kuninkuusluokassa
- neljäs peräkkäinen avauskisan voitto
- 23. peräkkäistä podiumia (siirtyiköhän Agostinin ennätys historiaan nyt... tais olla tasoissa ennen tätä kisaa)

Oli aika hieno kisa!
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
On toi ihme juttu. Toiseksi paras Yamaha.. 9. +36.6s. Toisaalta Rossi taitaa olla Yamahalla, tuen saamisen osalta, samassa asemassa kuin Schumi Ferrarilla.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Ambomaan Mambo sanoi:
On se Rossi aikamoinen äijä tossa hommassa, ei voi muuta sanoo.
Joo, kova nousu. Edellinen voitto vuodelta 2002 ja oliko kerran podiumilla viime vuonna? Ja suoraan voittajaksi.
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Matxi sanoi:
Jahas. Doviziosolle (mikälie) eka voitto, toka oli Locatelli. Kolmas olikin KTM, muttei Mika, vaan Stoner. Nieto neljäs. Mika tais olla jotain 13 tms ja oli kisassa selkeästi heikompi kuin tallikaverinsa. Mitähän nyt selittelevät sitten, miksi sai turpiinsa kuin Coulthard ikään?

Helvetin heikko aika-ajo ja totaalisen surkea kisa. Turha sitä sen enempää on selitellä. Seuraavassa kisassa onkin oltava sitten Stoneria edellä tai voi pikkuhiljaa alkaa KTM panostamaan Stoneriin.
Luulenpa, että "Crazy" Stoner tulee viemään Mikaa kuin pässiä narussa tällä kaudella.
Siinä on kuski, jonka ajotyyli miellyttää meikäläistä. Yritystä ei puutu ja veikkaan hänen olevan yksi suurimpia tulevaisuuden lupauksia.
Sääliksi vähän käy Mikaa, että sai juuri Stonerin tallikamukseen...
No, ainakin joutuu Mika venymään parhaimpaansa voittaakseen Stonerin.
Paineet taitavat olla aika kovat juuri nyt Mikalla. Takana sopimusriidan tappio ja edessä todella kovaa työtä säilyttääkseen paikkansa KTM:llä. Tsemppiä kuitenkin Mikalle!
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Jape sanoi:
Luulenpa, että "Crazy" Stoner tulee viemään Mikaa kuin pässiä narussa tällä kaudella.
Siinä on kuski, jonka ajotyyli miellyttää meikäläistä. Yritystä ei puutu ja veikkaan hänen olevan yksi suurimpia tulevaisuuden lupauksia.
Sääliksi vähän käy Mikaa, että sai juuri Stonerin tallikamukseen...
No, ainakin joutuu Mika venymään parhaimpaansa voittaakseen Stonerin.
Paineet taitavat olla aika kovat juuri nyt Mikalla. Takana sopimusriidan tappio ja edessä todella kovaa työtä säilyttääkseen paikkansa KTM:llä. Tsemppiä kuitenkin Mikalle!
Kuten selostajat kiteytti. Tällä kaudella olisi tulosta tultava. Mikalta siis. Kolmas kokonainen kausi alkoi nyt piikkiluokassa. Iältään Mika on keski-iässä, piikkiluokan suhteen. jotain 21v keski-ikä siellä, Mika taitaa täyttää 22v tänä vuonna?
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Matxi sanoi:
Kuten selostajat kiteytti. Tällä kaudella olisi tulosta tultava. Mikalta siis. Kolmas kokonainen kausi alkoi nyt piikkiluokassa. Iältään Mika on keski-iässä, piikkiluokan suhteen. jotain 21v keski-ikä siellä, Mika taitaa täyttää 22v tänä vuonna?
Mä en tiedä mitä selostajat ovat kiteyttäneet, kun en kerinnyt kisaa katsomaan. :( Olin kisan aikaan tekemässä anturalaudoitus muotteja.
Mutta näinhän se KTM:llä on mennyt sen lyhyen historian aikana -> Tulos taikka ulos.

Oliko kisa muuten kuinkakin tapahtumarikas?
Tänä keväänä/kesänä ei taida jäädä pahemmin aikaa seurata RR- kuin F1-kisojakaan. F1-kisojen seuraamisen suhteen tosin tuo mielenkiintokin on jo hiipumassa. Voiko kisat enää paljon tylsempiä olla... Iltasella tulevat kisat tosin voisi katsoa, sillä toimiihan ne ainakin jos ei muuta, niin ainakin hyvänä unilääkkeenä ;)
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jooh..olipas kisat :thumbup: :thumbup:
Aivan siis aivan sairasta.
En nyt sinäänsä lähe kommentoimaan mitään muuta kun, että taitaa tää RR-MM olla maailman parasta moottoriurheilua....
250cc oli aivan uskomaton kisa, miten voi viimiseltä paikalta nousta kolmanneksi?! :eek: :eek: :eek:
Ja muutenkin tuo...vikan mutkan ohitus joo....:eek:

Ja mitä MOTO GP:hen tulee...aivan sairasta aivan sairasta.
Oli todellinen tappelu Rossi vs Biaggi....ja kyllä siis ROssin tunteet voi vaan arvata mitä ne oli kisan jälkeen...
Saas nähä nyt sitten, että miten jatkossa on.
HOndalla on V5, joten on enemmän vääntöä ja potkua, Yammulla kait rivi nelkku pannuna, joten joutuu enemmän pistämään hanaa suorilla kait.....
Saas nähä.
Tulee kyllä mieletön kausi tästä...:) :thumbup:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
S.A (Orginal) sanoi:
Ja mitä MOTO GP:hen tulee...aivan sairasta aivan sairasta.
Oli todellinen tappelu Rossi vs Biaggi....ja kyllä siis ROssin tunteet voi vaan arvata mitä ne oli kisan jälkeen...
Saas nähä nyt sitten, että miten jatkossa on.
HOndalla on V5, joten on enemmän vääntöä ja potkua, Yammulla kait rivi nelkku pannuna, joten joutuu enemmän pistämään hanaa suorilla kait.....
Saas nähä.
Tulee kyllä mieletön kausi tästä...:) :thumbup:
En ole ihan varma miten tuolla moottoripuolella menee. Tehoja, ainakin parhammista myllyistä, joudutaan rajoittamaankin. Jouduttu melkeinpä koko motogp:n elon ajan. Ducatin mylly taitaa olla vieläkin paras, Honda varmaan yhtä hyvänä kakkosena. Sitten onkin tasaisempaa... Kokonaisuutena näyttää suht tasaiselta kuitenkin tänä vuonna, jahka Ducati saa uuden pyöränsä taas kulkemaan.

Mitä tulee Welkomin rataan, luulen että Honda Biaggin alla jonkin verran nopeampi kuin Rossin Yamaha. Ainakin suorilla eroa oli, Yamaha taisi olla mutkiin parempi. Mutta kyllä Rossi näytti tuossa kisassa että miksi sillä on kolme mestaruutta kuninkuusluokasta, neljän vuoden aikana! Nyt kun se, ainakin vielä, antaa kalustollista tasoitusta muille huippukuskeille niin on todella mahtava kausi tulossa!
 

ranger

Well-known member
Liittynyt
29.12.1999
Viestit
128
Sijainti
Tammerfors
Rossin kaksi viimeistä kierrosta oli aika railakkaita. Koko kis oli toki mahtava, mutta nuo kaks viimestä oli kyllä jotain aivan uskomatonta. Mielenkiintoinen kausi tulossa.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Matxi sanoi:
En ole ihan varma miten tuolla moottoripuolella menee. Tehoja, ainakin parhammista myllyistä, joudutaan rajoittamaankin. Jouduttu melkeinpä koko motogp:n elon ajan. Ducatin mylly taitaa olla vieläkin paras, Honda varmaan yhtä hyvänä kakkosena. Sitten onkin tasaisempaa... Kokonaisuutena näyttää suht tasaiselta kuitenkin tänä vuonna, jahka Ducati saa uuden pyöränsä taas kulkemaan.

Mitä tulee Welkomin rataan, luulen että Honda Biaggin alla jonkin verran nopeampi kuin Rossin Yamaha. Ainakin suorilla eroa oli, Yamaha taisi olla mutkiin parempi. Mutta kyllä Rossi näytti tuossa kisassa että miksi sillä on kolme mestaruutta kuninkuusluokasta, neljän vuoden aikana! Nyt kun se, ainakin vielä, antaa kalustollista tasoitusta muille huippukuskeille niin on todella mahtava kausi tulossa!
Juu noista tehoista, niin on se ihan selvää, että on pakko rajottaa niitä tehoja. Jos noista jotain 220-250hv saadaan aika kevyesti irti + mieletön vääntö, niin eihän siinä mikään rengas kestä ja pyörän ajettavuus alkaa olee aika mahotonta tasoa, jos otetaan kaikki irti mitä lähtee.

Muuten, onkos kellään tietoa noista moottirikonsepteista?
Hondalla vissiin V5? Yamahalla rivin nelonen? Ducatilla V4? Suzukilla rivi nelonen?
Entä Aprillia?

Joo oon samaa mieltä tosta, että Honda suorastaan janoaa pidempiä suoria, näki ihan selvästi, että Honda ei ollu ihan kotonaan Welkomin radalla, kun taas Yamaha oli paljon paremmin kotonaan.
Saas nähä miten tulee jatkossa käymään.
Ja ehdottomasti näytti siltä, että Rossi hoiti homman kotiin aivan uskomattomalla taidolla, joka äijällä on. Tuntu, että Biaggi ois ollu ehkä vähän nopeempikin, mutta Rossi pisti kyllä kaiken peliin, se uskomaton taito. :eek:

Juu ei voi kun jäädä odottamaan Jerezin kisaa, täytyy sanoa että henk.koht ei nuo F1:set pahemmin nappaa kyllä kun tota Welkomia katto...missä muussa moottoriurheilujajissa tänäpäivänä saa hyppiä tuolilla ja huutaa perkelettä kisan aikana liian monta kertaa sen takia, ettei meinaa käsittää, miten ne jätkät pystyy ajamaan noin? :eek: :thumbup:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
ranger sanoi:
Rossin kaksi viimeistä kierrosta oli aika railakkaita. Koko kis oli toki mahtava, mutta nuo kaks viimestä oli kyllä jotain aivan uskomatonta. Mielenkiintoinen kausi tulossa.
Joo samaa mieltä todellakin. Kaveri sano jo, kun Biaggi meni ohi, että nyt se lähti karkuun. Ite sanoin kokoajan, että eläs nyt nuolase vielä.
Meni hetki, Rossi ajo kii...MENI VIELÄ OHI..ja veti kaulaa :D
Ja jumalauta niitä viimisen kierroksen sladejakin..ihan siis ihan käsistä lähtenyttä hommaa.....:thumbup:

Muuten noista moottorikonsepteista vielä, niin kuinka paljon noi padat suunnilleen kiertää? Kawasaki ilmotti 14 500rpm, mutta onko toi lähelläkään todellista?
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Matxi sanoi:
Kuten selostajat kiteytti. Tällä kaudella olisi tulosta tultava. Mikalta siis. Kolmas kokonainen kausi alkoi nyt piikkiluokassa. Iältään Mika on keski-iässä, piikkiluokan suhteen. jotain 21v keski-ikä siellä, Mika taitaa täyttää 22v tänä vuonna?
Vertailun vuoksi, minkälainen on Stonerin (Mikan tallikaverin) kokemustaso ja ikä?

Itse pelkään pahoin että Stoner pistää Mikaa päihin. Olin sitä mieltä heti kun selvisi ketkä ajavat KTM:llä. Mikan ajoja on ollut kiva seurata, mutta en ole koskaan ollut vakuuttunut siitä että mies olisi niitä aivan lahjakkaimpia. Mistään mestaruuksista ei mielestäni pidä haaveilla, toivotaan että pääsee aina joskus podiumille tai jopa voittaa jonkun kisan joskus vuonna X.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
S.A (Orginal) sanoi:


Muuten, onkos kellään tietoa noista moottirikonsepteista?
Hondalla vissiin V5? Yamahalla rivin nelonen? Ducatilla V4? Suzukilla rivi nelonen?
Entä Aprillia?

Muuta en tiedä, mutta siitä olen varma, ettei Hondalla missään nimessä ole V5:sta.

Rossi on kyllä aivan uskomaton kuljettaja. Väittäisin, että paljon saa moottoriurheilun historiaa tutkia, jos haluaa löytää yhtä ylivoimaisen kuljettajan lajinsa kuninkuusluokassa.

Näitä juttuja lukiessa vituttaa entistä enemmän, ettei täällä susirajalla nelonen näy prkle. Ehkäpä toukokuussa kun digitaaliverkko saadaan tänne asti, niin pääsee sitä kautta seuraamaan näitä kisoja.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Kyllä niillä ainakin ennen oli mun mielestä V5 pannuna...
Onko kellään tietoa noista moottorijutuista, että millä mikin talli ajeleepi?
Yks asia on ainakin varma, Kawasakilla on rivinelonen. :)
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
No joo löytyhän tuo Hondan tekniset tiedot, kun vähän kaivelee nettiä...
Eli todentotta, Hondalla on V5...Uskokaa tai älkää.

Engine Type:
- Liquid-cooled
- Four-stroke
- DOHC 4 valve
- V-5 :thumbup: :eek:
- 990cc
- Max power(PS) Over 240 :eek: :eek: :thumbup: :ahem:

Tässä vielä lähde:
http://www.honda-wgp.com/HondaTeam/04HondaTeam/TeamFormations.html

Joo ja Ducatilla on seuraavanlaista palikkaa koneessa näköjään:

- Engine - Liquid-cooled, 90 degree V4 four-stroke, desmodromic DOHC, four valves per cylinder.

- Capacity - 989cc

- Maximum power - 169kW/230+ HP @ 16500rpm

- Maximum torque - Approx 100Nm/10.2kgm @ 14000rpm

- Maximum speed - In excess of 330 kph/205 mph

- Transmission - Six-speed cassette-type gearbox, with alternative gear ratios available. Dry multiplate slipper clutch. Chain final drive.

Ja lähde täältä:
http://www.ducati.com/racing/index_motogp_04.jhtml
 
Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Jos tuo sivuilla oleva V-5 ei ole mikään virhe, niin haluaisin nähdä minkälaisella rakenteella se yksi sylinteri on koneeseen taiottu.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Juhis sanoi:
Jos tuo sivuilla oleva V-5 ei ole mikään virhe, niin haluaisin nähdä minkälaisella rakenteella se yksi sylinteri on koneeseen taiottu.
Eipä se virhe oo. Ollu aina Hondalla muistaakseni tuo V5.
Taitaa olla 3 eteen ja 2 taakke, tai sitten toisinpäin. Mutta aika erikoinen ratkasu myönnetään.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Totta se näköjään on, Googlettaminen kertoi vastauksen.



Every detail of the unique 4-stroke V5 engine with 3 cylinders to the front and 2 to the rear, including the 5 air fans and the injection system, has been accurately replicated. Model also brilliantly depicts the Honda RC211V's innovative exhaust pipe layout.
Aika jännä systeemi. V-nimitys on hieman hämäävä tuossa, vaikka kieltämättä V-koneesta on kysymys. Vaikka olen nähnyt vaikka minkälaisia virityksiä, V-koneen mieltää aika kahdella jakoiseksi koneeksi.

Ilmeisesti suurin hyöty tuossa rakenteessa on pakosarjan sijoittelu. Tai ei ehkä sittenkään, kun tuota kuvaa katsoo. Muuten uskoisin koneen olevan V-6, jos vain tilaa olisi. Ehkäpä akulle jää sopiva tila tuohon yhden sylinterin paikalle? Osaako joku kertoa tuon tyyppisen koneen eduista tarkemmin, sillä joku syy tuolle rakenteelle täytyy olla?

Tuolta löytyi tuo kuva ja muutakin juttua: Repsol Honda rc211v

Edit:
Vaihdelaatikko ja eturatas voisi olla syy V5 rakenteelle.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös