Matxi sanoi:
EuroSportilla ovat nuo selostajat höpisseet >260hp tehoista noissa motogp-pyörissä mutta että kaikkea ei tosiaankaan pystytä käyttämään. Että eiköhän tuo 220-230hp liene se max teho mitä ajokunnossa pyörästä otetaan.
Tuo Capirossin huippunopeusennätys oli ajettu kovassa myötätuulessa. Sitä en sitten tiedä paljonko se vaikuttaa nopeuteen, jonkin verran kuitenkin.
Kisassahan sen näki kyllä selkeästi että Honda on pyöränä selkeästi vielä edellä Yamahaa. Suorilla nopeusero oli kova ja mutkissa (helikopterikameran kuvaa näytettäessä) näki kuinka Rossin alla pyörä eli ja vatkasi koko ajan mutkissa kun vertasi Biaggiin, jonka ajotyyli on muutenkin vähän sladia käyttävä. Mutta silti, Rossi ajoi aika yli pyöräänsä. Saas nähdä miten seuraavassa kisassa. Taitaa mennä Hondalle mutta eiköhän Rossi podiumille aja, sen verran paljon muut oli kolmikkoa Rossi, Biaggi, Gibernau ja eritoten Rossi & Biaggi parivaljakkoa jäljessä Welkomissa.
Juu ainakin näin, jos vähäänkään pohtii tota tien ja renkaan välistä kitkaa, niin varmaankin tuo 220-230hv on sellanen tehomäärä vielä, minkä jotenkin voi suodattaa suht hyvin tohon tiehen. 260hv varmaan saadaan irti, mut voipi olla pyörän ajattevauuden kärsiminen vähän turhasti. Ja kisassa varsinkin takarenkaan kuluminen aika nopeesti täysin loppuun.
Jaa toi oli uus toi Capirossin suoranopeus juttu, ehkä sitten normaali oloissa 320 kmh on aika realistinen juttu. Mut silti, hulluja nopeuksia.
Joo kyllä sen siis näki, että Honda oli nopeempi, mut Rossilla on vaan niin jumalaton taito ajaa tota pyörää, että Biaggi ei vaan ohi menny. Ja osa syy varmaan oli toi Welkomin ratakin, Honda ei oikeen siitä radasta tykkää, liian syherö sen pyörän voimavaroille.
Joten jatkossa on kyl kiva nähdä, että miten toi menee, onko Yamaha nopeimmilla radoilla miten nopea Hondaan verrattuna.
Entä mitä tekee Ducati, voimaa on kun pienessä kylässä mut riittääkö pyörän ajettavuus?