MotoGp Welkom

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Suzukilla tuntuis olevan tällästä palikkaa sitten taas:

ENGINE TYPE: 4 Stroke Water cooled V4
MAX POWER: 220+ ps/14,500+ rpm
VALVE TYPE: DOHC 4 Valve
WEIGHT: 145kg

Aika yllättävää tuo V4, kun kaikki R6:set ja R1:set ovat rivinelkkuja kuitenkin...hmmmm no joo kait tuo sitten on kapeempi sen verran, että saadaan pyörään ketteryyttä lisää ym.

Lähde:


Protonilla kans V5! :eek: :eek: :doubtful:
AIka hulluja laitteita kertakaikkiaan....

Type: Four-stroke, liquid-cooled V5
Maximum Power: more than 200PS at 15,000rpm

MItä tohonkaan enää sanoo :eek: :doubtful:
 
Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
S.A (Orginal) sanoi:
Suzukilla tuntuis olevan tällästä palikkaa sitten taas:

ENGINE TYPE: 4 Stroke Water cooled V4
MAX POWER: 220+ ps/14,500+ rpm
VALVE TYPE: DOHC 4 Valve
WEIGHT: 145kg

Aika yllättävää tuo V4, kun kaikki R6:set ja R1:set ovat rivinelkkuja kuitenkin...hmmmm no joo kait tuo sitten on kapeempi sen verran, että saadaan pyörään ketteryyttä lisää ym.

Lähde:


Protonilla kans V5! :eek: :eek: :doubtful:
AIka hulluja laitteita kertakaikkiaan....

Type: Four-stroke, liquid-cooled V5
Maximum Power: more than 200PS at 15,000rpm

MItä tohonkaan enää sanoo :eek: :doubtful:
http://www.suzuki-racing.com/


En huomannutkaan, että oli uusi sivu vaihtunut. Kieltämättä, aika hurjia pelejä.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
On joo aivan siis aivan sairaita laitteita.
KU mietitään, että vaiko R1 Yamaha on noin 170 kiloa ja noin 170hv...:D :doubtful:
Niin noi Moto GP pyörät on noin 145kiloa ja yli 220hv....hehhe :ahem:
ÖH...:alppu:

Juuh vielä kun joku sais kaivettua jostain Yamahan tekniset tiedot, niin ois hienoa. Ite en oo onnistunu tuolta Yammun sivuilta niitä vielä löytämään.

Jaha löyty:
Moteur : quatre cylindres en ligne, quatre temps à refroidissement liquide.
(Eli vissiinkin rivinelonen, 4 venttiiliä per sylinteri?)

Puissance : 220 ch à 14 500 tr/min.
(Ei tarvinne kertoa mitä tarkottaa)

Poids à sec : 145 kg. En accord avec le règlement FIM
(Eli ei liiemmin paina...)

Jeps. Nyt on sitten selvillä kaikki, paitsi Aprillia
:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Eli pyörien moottorikonseptit ovat:

Honda : V5
Proton : V5
Yamaha: Rivi 4
Suzuki : V4
Ducati : V4
Kawasaki : Rivi 4
Aprillia : ???
 

ranger

Well-known member
Liittynyt
29.12.1999
Viestit
128
Sijainti
Tammerfors
Kun te ihmettelette noita sylinterimääriä, pitäkää mielessä mitä säännöt sanovat painosta ja pyttyjen lukumäärästä:
MotoGP (4 temps)
3 cylinders or less motorcycle 135 kg
3 cylinders or less motorcycle 145 kg with oval piston
4 and 5 cylinders motorcycle 145 kg
4 cylinders or more motorcycle 155 kg with oval piston
6 cylinders or more motorcycle 155 kg
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
ranger sanoi:
Kun te ihmettelette noita sylinterimääriä, pitäkää mielessä mitä säännöt sanovat painosta ja pyttyjen lukumäärästä:
MotoGP (4 temps)
3 cylinders or less motorcycle 135 kg
3 cylinders or less motorcycle 145 kg with oval piston
4 and 5 cylinders motorcycle 145 kg
4 cylinders or more motorcycle 155 kg with oval piston
6 cylinders or more motorcycle 155 kg
No nyt löytyi kunnon syy :thumbup:
Mites, jos tekisikin 6 sylinterisen ovaalimäntäisen koneen? Olisiko paino edelleen 155 kg? Uskoisin, että aika optimaalinen ratkaisu toi 5 sylinteriä on sääntöihin nähden, kerran ovat siihen päätyneet.
 

ronnet

Armchair Specialist
Liittynyt
2.4.2004
Viestit
41
Sijainti
Rocky Island
Hassua, mutta F1 koneissa on suurempi teho litraa kohti. Nekun on 3 litraisia ja niistä lähtee 900hepoa parhaista. MotoGP koneissahan pitäis olla samalla viritysasteella abouttisesti 300 hepoa.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joo, pitäisi saada Moto GP pyörätkin kiertämään se 19000 r/min, niin nousisi litrateho kunnon lukemiin. Vaikka kyllä nuo nykyisetkin pyörät on ihan järkyttäviä tykkejä jotka kaiken säädyllisyyden nimissä pitäisi kieltää lailla. Mitä se Biaggi oli ajanut Barcelonan testeissä suoralla 346 Km/h? Se on kuulkaa kovaa se. Ja sitten kun ne jarruttaa ja perä on irti. Vauhtia on kuitenkin se 200 km/h.

Mutta kaikkein hienointa on se, että ne vetää hanat auki mutkista aivan jumalaisissa sladeissa. Kun katsoo niitä kuskeja, niin tulee mieleen, että ei nuo voi olla tavallisia ihmisiä. Jos keskiajalla olisi tehnyt yhtä luonnottoman näköistä hommaa, niin sellainen olisi poltettu noitana.
 

ronnet

Armchair Specialist
Liittynyt
2.4.2004
Viestit
41
Sijainti
Rocky Island
pmv sanoi:
Mitä se Biaggi oli ajanut Barcelonan testeissä suoralla 346 Km/h? Se on kuulkaa kovaa se. Ja sitten kun ne jarruttaa ja perä on irti. Vauhtia on kuitenkin se 200 km/h.

Mutta kaikkein hienointa on se, että ne vetää hanat auki mutkista aivan jumalaisissa sladeissa.
Ajo-ominaisuudet on ihan mahtavat varmaan. Renkaat huoppuluokkaa. Hitsi kun pääsis kokeilemaan edes 100km/h vauhdissa! Huoh!
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Joo kaikesta huolimatta, että F1 autoissa on enemmän litratehoja, on toi MOTO GP luokka ja koko RR MM sarja on ihan siis parasta moottoriurheilua kyllä tällä hetkellä. Tossa lajissa jos josssain saa huutaa kesken kisan, kun meinaa sohvalta tippua :thumbup:

F1:Set kun on tällä hetkellä sanotaan kauniisti, hemmetin tylsä laji. Yks jätkä, yks auto, 1 ja 2 välillä puol tuntia eroa ja 1-3 välillä tunti. Onko se kilvan ajoa...ei.......

Tais olla Capirossi, joka pisti Barcelonan suoran päähän sen 347 Kmh tänä talvena testeissä......
Ja tosiaan yhdyn PMV:n kommenttiin, että noi kuskit on jotain yli-ihmisiä. Pakko olla. Jos on yli 150 markkaa taulussa mutkassa, ja siitä lähetään takanakki savuten sladissa ulos, niin ei se voi kyllä ihan tavallisen ihmisen ajamista olla :eek: :doubtful:
Aivan tottaallisen hullua, sanat loppuu kesken.
Ainiin, jos joku ei oo tätä nähny, niin nyt kannattaa viimistään sitten katsoa.

http://www.uponone.com/videos.php?id=216
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joo, mää oon jo pitempään ajatellut että tuolla Gerry McCoylla on reikä päässä tai jotain! Se oli pitkään RR sarjan näyttävin kuski, mutta linjat on mennyt kaikilla yhä enemmän tohon suuntaan kun MotoGP otettiin käyttöön. McCoy vetää silleen provokatoorisesti sladissa, kun muilla on vähän sellaista että se vaan lähtee kun mennään limiitillä!
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
S.A (Orginal) sanoi:
Jep, ihan suhteellisen levotonta hommaa. AJaako Garry McCoy tänä vuonna?
McCoy ajaa tällä kaudella Superbiken MM-sarjaa.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Bleu sanoi:
McCoy ajaa tällä kaudella Superbiken MM-sarjaa.
Ahhaaa...se meni sit sinne :frown:
Harmi, yks hemmetin näyttävää ajoa vetävä kuski poistunut tästä MOTO GP luokasta sitten.
No eiköhän se sladattele sielä Super Bikeissäkin :thumbup:
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
125cc ja MotoGP:n kisoista katsoin viimeiset kierrokset ja kyllähän ne katsomisen arvoisia olivat. En vain tästä lajista oikein jaksa innostua, jos eivät suomalaiset pärjää. Varsinkin jos toiselta kanavalta tulee suorana formulakilpailu.

Sen kyllä myönnän, että jos Rossi ottaa yhteen jonkun toisen kuljettajan kanssa, niin se on kyllä sellaista näytöstä jota mielellään katselee. Rossin viimeisistä kierroksista täytyy kyllä kaikella kunnioituksella todeta se, että kyllä se oli Biaggi, joka kilpailun nopeimman kierroksen nimiinsä ainakin hetkellisesti otti maaliin tullessaan, eli nopeutensa puolesta ei Rossi ollut viimeisellä kierroksella mikään ylivoimainen. Toivottavasti hän ei ole sitä myöskään jatkossa, niin voin innostua sarjaa seuraamaan kauden mittaan aikaisempaa enemmän.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
S.A (Orginal) sanoi:
Jaha löyty:
Moteur : quatre temps à refroidissement liquide.
(4 venttiiliä per sylinteri?)
quatre temps à refroidissement liquide = nelitahtinen nestejäähdytyksellä
 

Kirppu

Well-known member
Liittynyt
31.12.1998
Viestit
464
Sijainti
Ruokolahti, Finland
Niin, muistakaapas nyt, kun vertailette F1 ja MotoGp-pyörän litratehoja, että MotoGp -pyörien moottoreista ei oteta lähellekään maksimaalista tehoa irti. MotoGp:ssä suurin ongelma on tehojen siirtäminen asfaltinpintaan takarenkaan kautta. F1 on kaksi rengasta joilla siirtää, ja muutenkin kehittyneemmät systeemit tehon saamiseksi tiehen. Tässä on juuri se syy, miksi RR:n kuninkuusluokassa tulee todella harvoin konerikkoja.
 
Ylös