MTV3 luopuu formulastudiostaan

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Maikkarin nolot kisastudiot ei paljon kiinnosta :tongue:
Toki olisi erittäin suotavaa, että kisat näkyisivät jatkossakin joltain pääkanavalta. Ei vaan omalta kannalta, vaan ylipäänsä lajin merkityksen kannalta Suomessa. Maksullisuus tiputtaisi katsojaluvut esim. miljoonasta 100 000:een, joten tokihan sillä olisi merkitystä.
Mutta jos 2007 mennessä minulla sattuu olemaan sellainen TV-paketti jossa on RTL, niin silloin ei Suomen lähetykset henk. koht. tasolla paljon kiinnosta.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Mistähän ViaSattikin on revitty mukaan juttuun, aika vähän ovat satsanneet Suomeen viime aikoina Canaaliin verrattuna. Mutta nythän ne kaappasikin Canal+:n entisen pomon itselleen, tästäköhän se huima panostus alkaa. ViaSatilla vaan ei ole maanpäällisessä verkossa kanavia, mikä on etu Canal+:lle. Nelosellekin taitaisi olla F1 aika iso pala haukattavaksi. Mutta saapa nähdä miten oikeuksien käy... ensi vuosi on siis kuitenkin vielä MTV3:lle sovittu.

öö ruz sanoi:
Mä olen ollut mtv 3+ kanavan kannattaja alusta asti. En ole digannut kaikista jutuista enkä ole kaikkia ehtinyt/jaksanut katsoa mutta! Helvetti jos viidellä kybällä saa kaiken GP kakkoset mukaan lukien, siis koko viikonlopun, ei voi valittaa.
Ja määki meinasin sen just hankkia ens vuodeks kun näkyy jo kanavakin! MTV3+:aa pidän aika esimerkillisenä maksu-tv:nä, vaikka toisaalta samalla pääkanavalta vietiin suorat aika-ajot.

Mutta MTV3+:lta meni jo SM-Liiga, ja sinnehän ollaan lisäämässä maksutonta ohjelmistoa, ja nyt menee kai Sashan analyysistudiot, joten lähellä taitaa olla koko MTV3+ kortin hautaaminen. Tosin jos F1-oikeudet pysyy edelleen MTV3:lla, niin MTV3+:lla voisi näyttää lisää formuloita ilmaiseksikin, no mainokset messissä sitten tietenkin.

Luckyman sanoi:
Onko Canal+ edelleen valmis panostamaan Suomen pieniin markkinoihin miljoonia euroja vaikka ei SM-liigan oikeuksien ostaminenkaan katsojia hirveästi tuonut?
Eiköhän Canaalilla olla erittäin tyytyväisiä viimeisten parin vuoden Suomen panostuksiin, nythän ne markkinat kasvaa Suomessa kovinta vauhtia pohjoismaista.
 

T. Salama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
240
Sijainti
Helsinki
Jere1983 sanoi:
Prerace-osuus oli plussalla aivan loistava!
Olen samaa mieltä. Varsinaisia studio-osuuksia en juuri vaivautunut katsomaan, mutta Salon ja kumppaneiden höpinöitä oli ihan hauska kuunnella.

Saapa nähdä silti, otanko ensi vuonna maksupakettia. Kiinnostus GP2-sarjaan vähenee, kun suomalaisia ei taida olla ratissa. Niinpä plussan lisäarvo pienenee, elleivät keksi uutta tarjottavaa.

Minulle F1:n siiryminen Canalille sopisi loistavasti. Nykyäänkin sieltä tulee jo todella paljon urheilua, esim. DTM, NHL, Valioliiga, Serie A, SM-liiga, tulevaisuudessa jalkapallon karsintaottelut. Välillä, tai oikeastaan aika harvoin, katselen elokuviakin...

Niin ja Kylli-setäkin saatettaisiin saada takaisin :ahem:
 

Nick_W

Ihmisohjus
Liittynyt
20.10.2000
Viestit
5196
Sijainti
Töysä
Partsi sanoi:
Tuohon liittyen, Formuloiden katselu romahtaa suomessa jos ne siirtyvät maksullisille kanaville. Ice Hockeyssakin taisi käydä jo näin (en tosin itse seuraa niitä)
Muistelisin, että SM-Liigan sivuilla oli mittaus tv-katsojista ja Canalin katsojalukumäärä oli suurempi mitä viime kaudella maikkarilla samoihin aikoihin. Tiedä sitten miten kävisi formuloiden kanssa, luultavasti katsojamäärät pienenisi.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Nick_W sanoi:
Muistelisin, että SM-Liigan sivuilla oli mittaus tv-katsojista ja Canalin katsojalukumäärä oli suurempi mitä viime kaudella maikkarilla samoihin aikoihin.
Hmm... Tää menee ihan mutulla, mutta taisin lukea jostain, että Canal+ ei voi Suomessa saavuttaa edes teoriassa niin suuria katsojamääriä kuin mtv3:n hokinaitilla oli parhaimmillaan. Tilanne oli siis kauden alkaessa tuo... Eli jos me kumpikin muistetaan oikein, niin on muuten Canal+:n tilauskanta kasvanut melekosti!
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Joo. canalista en tiedä, mutta nelosen "jääkiekko ohjelmat" ovat varsin naurettavia. Juu, saadaan varmasti katsojia mittareiden mukaan paljon, kun tulee joku viiden minuutin pätkä jostain illan ottelusta. Siis mainosten kera. Telkkaria katsovat ihmiset ovat juuri silloin lataamassa itseään jääkaapilla ja vessassa käymässä, koska sieltä alkaa joku leffa yleensä sen jälkeen. Todellisuudessa katsojia ei varmaan ole kui murto osa siitä mitä mittaukset näyttää. On vähän eri näyttää koko ottelu tai yleensäkin joku pidempi ohjelma, kuin joku parin minuutin kooste jonku sarjan ja leffan välissä.
 

Nick_W

Ihmisohjus
Liittynyt
20.10.2000
Viestit
5196
Sijainti
Töysä
Otto Hokkanen sanoi:
Hmm... Tää menee ihan mutulla, mutta taisin lukea jostain, että Canal+ ei voi Suomessa saavuttaa edes teoriassa niin suuria katsojamääriä kuin mtv3:n hokinaitilla oli parhaimmillaan. Tilanne oli siis kauden alkaessa tuo... Eli jos me kumpikin muistetaan oikein, niin on muuten Canal+:n tilauskanta kasvanut melekosti!
Saatat olla oikeassakin, todennäiköisesti olen lukenut sitten ko. uutisen päin p:tä. :)

-edit - Kaivoin sen uutisen arkistosta, niin siinä puhuttiin yleisesti Sm-liigan tv-näkyvyydestä ja se oli joka kanavalla noussut paitsi maikkarilla, nelosella jopa liigan näkyvyys oli kuusinkertaistunut. (Nelosella asia saattaa olla noin mitä tmoi sanoi.)
 
Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Jere1983 sanoi:
Pelkät kisat ei riitä mulle ;)
Pitää nähdä harkat, aika-ajot ja GP2 suorana, ja siihen joku canalin peruspaketti ~300e vuosi on vähän liikaa. Nelonen vois repäistä ja näyttää kaikki sessiot plussalla ilmaiseksi.
Sun pitäis nähdä kaikki harkat yms suorana 'ilmaiseksi'? Jos lasketaan tämän vuoden F1-anti, suorana, niin se koostuisi (joka viikonloppu) noin 6,5h:stä suoraa ohjelmaa + oheisohjelmat (tyyliin palkintojenjaot ja lehdistötilaisuudet) eli tuskin kovin kauas 9h/kisaviikonloppu jäätäisiin. 9h*19kisaa = 171h ohjelmaa vuodessa (+GP2, 100h?). Hinnaksi (300€:llä) tulisi 1,75 €/h (pelkkä F1) tai 1,1 €/h (F1 + GP2).

Erittäin halpaa sanoisin. Moninverroin halvempaa kuin elokuvissa käynti.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Jere1983 sanoi:
Pelkät kisat ei riitä mulle ;)
Pitää nähdä harkat, aika-ajot ja GP2 suorana, ja siihen joku canalin peruspaketti ~300e vuosi on vähän liikaa.
Mulle ei pelkät F1 ja GP2 riitä. Jos jotain joudun F1-lähetyksistä maksamaan, niin haluan kyllä saada viikonlopun kaikki luokat suorana. Harjoituksineen päivineen.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Otto Hokkanen sanoi:
Mulle ei pelkät F1 ja GP2 riitä. Jos jotain joudun F1-lähetyksistä maksamaan, niin haluan kyllä saada viikonlopun kaikki luokat suorana. Harjoituksineen päivineen.
Jos ja jos ja jos. Mutta kaikkia luokkia ei jaksa katsoa paatuneinkaan moottoriurheilufani, edes siellä paikan päällä.
 

Makkonen

Guest
öö ruz sanoi:
Jos ja jos ja jos. Mutta kaikkia luokkia ei jaksa katsoa paatuneinkaan moottoriurheilufani, edes siellä paikan päällä.
Jaksaapas. Piste.
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Matxi sanoi:
Sun pitäis nähdä kaikki harkat yms suorana 'ilmaiseksi'? Jos lasketaan tämän vuoden F1-anti, suorana, niin se koostuisi (joka viikonloppu) noin 6,5h:stä suoraa ohjelmaa + oheisohjelmat (tyyliin palkintojenjaot ja lehdistötilaisuudet) eli tuskin kovin kauas 9h/kisaviikonloppu jäätäisiin. 9h*19kisaa = 171h ohjelmaa vuodessa (+GP2, 100h?). Hinnaksi (300€:llä) tulisi 1,75 €/h (pelkkä F1) tai 1,1 €/h (F1 + GP2).

Erittäin halpaa sanoisin. Moninverroin halvempaa kuin elokuvissa käynti.
En mä niitä ilmaiseks halua nähdä, kunhan kauhistelen Canalin hintaa verrattuna Maikkarin plussaan. Päälle 300 euroa vuodessa vapaista harjoituksista ja Eurosportilla ilmaiseksi näkyvistä GP2:sta on vaan aika paljon verrattuna Maikkarin 58 euroon.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Tolerantti sanoi:
Studiota en kaipaa minäkään. Uskomaton määrä väkeä sitä onkin ollut tekemässä, eikä ole näkynyt missään. Huolestuttavana pidän sitä, jos kisa katoaa maksuttomalta kanavalta.
Sen verran voin valoittaa, että studiota ei ollut tekemässä ilmoitettu määrä henkilöitä, paremminkin puolet siitä. Joka asiassa sitä näköjään vedetään kotiinpäin...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jere1983 sanoi:
En mä niitä ilmaiseks halua nähdä, kunhan kauhistelen Canalin hintaa verrattuna Maikkarin plussaan. Päälle 300 euroa vuodessa vapaista harjoituksista ja Eurosportilla ilmaiseksi näkyvistä GP2:sta on vaan aika paljon verrattuna Maikkarin 58 euroon.
No, kenellä näkyy Eurosport ilmaiseksi? Itselläni ei ainakaan, vaan täytyisi hommata satellittiantenni (jos sen sitä kautta saa näkymään - kaapelin kautta en voi sitä tilata). Ei sen puoleen, GP2 oli alunperinkin vain mukava bonus, koska muistaakseni olin tilannut F1+-paketin ennen kuin sen lisääminen pakettiin julkistettiin. Anyway, vuotta aiemmin maksoin saman verran ilman GP2:a.
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
öö ruz sanoi:
Jos ja jos ja jos. Mutta kaikkia luokkia ei jaksa katsoa paatuneinkaan moottoriurheilufani, edes siellä paikan päällä.
Ei ehkä jaksa napottaa siinä telkun edessä koko päivää (viikonloppua), mutta kanavaa olis kyllä kiva pitää auki ja ohimennen vilasta kisan kulkua. Ainakin mä olen niitä ihmisiä, jotka moottoriurheilun ohella eivät teeveetä päivisin käytä ollenkaan (paitsi nyt mäkihyppykaudella), joten kanavasurffailukaan ei olis esteenä tuollaiselle harrastamiselle.
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Matxi sanoi:
Sun pitäis nähdä kaikki harkat yms suorana 'ilmaiseksi'? Jos lasketaan tämän vuoden F1-anti, suorana, niin se koostuisi (joka viikonloppu) noin 6,5h:stä suoraa ohjelmaa + oheisohjelmat (tyyliin palkintojenjaot ja lehdistötilaisuudet) eli tuskin kovin kauas 9h/kisaviikonloppu jäätäisiin. 9h*19kisaa = 171h ohjelmaa vuodessa (+GP2, 100h?). Hinnaksi (300€:llä) tulisi 1,75 €/h (pelkkä F1) tai 1,1 €/h (F1 + GP2).

Erittäin halpaa sanoisin. Moninverroin halvempaa kuin elokuvissa käynti.
Voihan sen noinkin laskea, kovin moni tosin tuskin laskee noin. Veikkaisin että 90% unohtaa koko hornuloiden olemassaolon eikä todellakaan kaiva ylimääräistä 300 €uroa nähdäkseen kisat. Ja GP2-näkyvyyttäkin jo hieman epäilen kun siellä ei suomalaisia ole, vai onko tuosta maikkari jo jotain lupaillut?

Itse veikkaan että F1-kokee massiivisen romahduksen näkyvyydessä jos canalille siirtyisi. Suurin osa suomalaisista ei kisoja enää katsoisi ja kiinnostus hiipuisi äkisti ja kun kansa ei enää kisoja seuraisi, ei niistä kannattaisi enää niin isoon ääneen lehdissäkään kirjoittaa. Tuskimpa FIA kisoja tuollaiselle marginaalikanavalle päästäisi, jota ei katso nykyisiin katsojamäärin verrattuna juuri kukaan. Sponsorit tuon touhun kuitenkin loppupelissä taitavat maksaa ja sponsorit tuskin kovin innoissaan ovat siitä, ettei kukaan näe heidän mainoksiaan.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Olen ehkä todennut tämän jossain aiemminkin:minä ostan F1 paketin riippumatta siitä mitä se maksaa ja kuka sen tarjoaa, en purnaa ja katson sitä niin paljon kun ehdin/jaksan/huvittaa. Joka tapauksessa se että se on yleensä tarjolla on hyvä juttu.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
öö ruz sanoi:
Olen ehkä todennut tämän jossain aiemminkin:minä ostan F1 paketin riippumatta siitä mitä se maksaa ja kuka sen tarjoaa, en purnaa ja katson sitä niin paljon kun ehdin/jaksan/huvittaa. Joka tapauksessa se että se on yleensä tarjolla on hyvä juttu.
sama
toki toivon että ois mahdollisimman halpa, mutta tuo F1 on kuitenkin varmaan ainoa tv-ohjelma, josta maksan mitä vaan, jos se on ainoa mahdollisuus nähdä sitä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
jmt sanoi:
Itse veikkaan että F1-kokee massiivisen romahduksen näkyvyydessä jos canalille siirtyisi.
Katsojalukujen suhteen varmasti. Mediaseurannan suhteen muuten? Tuskinpa. Vähenikö SM-liigan lehtiseuranta olennaisesti sen siirryttyä Canal+:lle?

Tuskimpa FIA kisoja tuollaiselle marginaalikanavalle päästäisi, jota ei katso nykyisiin katsojamäärin verrattuna juuri kukaan.
Kuten olen toisaalla todennut, taitaa tv-sopimuksessa olla pykälä, että kisa tulee lähettää ilmaiskanavalla ja suorana.

Parin edellisen kirjoittajan tavoin olen valmis maksamaan F1-lähetyksistä. Minulla oli F1+ ja Canal+ molemmat jo tänä vuonna, joten tuskin se siitä hirvittävästi kallistuu.
 

Mäcci

Well-known member
Liittynyt
24.1.2005
Viestit
214
En jää kyllä pahemmin kaipailemaan F1-studiota. Ei uudistunu oikeastaan mitenkään vuosien varrella ja aika tylsä sekä mitäänsanomaton ohjelma. Johti lopulta siihen et laitoin tv:n päälle vasta pari minuuttia ennen kisojen starttia.
 
Ylös