Muistatko laiskotella töissä säännöllisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olga
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Olga

hiljaisuus
Muista laiskotella töissä säännöllisesti

Jatkuva kiire ja tekemättömät työt kiusaavat nykyaikaista työelämää. Kaikkea ei silti kannata yrittää tehdä. Asiantuntijatkin vannovat säännöllisen laiskottelun nimiin.

Viimeistelet kuumeisesti raporttia, jonka pitää olla hetikohta valmis. Samaan aikaan työtoveri nostaa jalat pöydälle ja huokaisee tyytyväisenä.

Ärsyttääkö? Ei kannattaisi. Parasta olisi itsekin nojata taaksepäin ja ottaa torkut. Se on tuottavampaa, asiantuntijat sanovat.

Koko juttu
En ole muistanut, mutta nyt loman jälkeen aion yrittää.

Muistatkos sinä laiskotella?

Kylhän sitä vois koittaa, mut ei oikeen onnistu luonnostaan. On niin väkinäistä toi laiskottelu, jos sitä rupeaa yrittämään. Mut sen sijaan omien havaintojen perusteella toi laiskottelu sujuu ihan luonnostaan välimeren alueen ihmisiltä, Afrikan sarvesta tulleista puhumattakaan.

NO en yleensä ole ollut töissä laiskottelemassa, en osaa olla tekemättä mitään.

Join poikkeuksellisesti aamukahvit työpaikalla pitemmän kaavan mukaan ja kuuntelin kärsivällisesti toisten lomakokemuksia, vaikka yleensä käytän osan kahviajasta vaikkapa forumointiin.

YLE sanoi:
Raivostunut kaivurikuski surmasi 11 Kiinassa

Hurjistunut kaivurikuski on surmannut 11 ihmistä Pohjois-Kiinassa Hebein maakunnassa. Uhrit saivat surmansa, kun 38-vuotias mies romutti kaivurilla kauppoja ja ajoneuvoja sunnuntaina.

Juopunut mies oli ensin surmannut asiakkaan hiilivarastolla, jossa hän työskenteli kaivinkoneen kuljettajana. Sen jälkeen hän oli ajanut kaivurin viereiselle tielle ja murskannut sillä autoja, busseja, moottoripyöriä ja tienvarsikauppoja.

Poliisi sai taltutettua miehen tunnin riehumisen jälkeen. Miestä odottanee kuolemantuomio, mikäli hänet tuomitaan murhista.

Uutistoimistolähteet raportoivat aluksi kahdeksasta kuolleesta, mutta viranomaislähteiden mukaan kolme loukkaantunutta menehtyi myöhemmin sairaalassa.

Kiinassa on viime kuukausien aikana sattunut useita järjettömiä väkivallantekoja, joissa hyökkääjä on usein ottanut kohteekseen lastentarhoja tai kouluja.
Tämän miekkosen olisi ehkä kannattanut laiskotella.

Semmosen itsemurhaprojektin sain juuri työn alle, jotta ajatus tuskin ainakaan unohtuu.

Jorma Ollila lausui jotenkin näin "Laiskat ihmiset ovat parhaita työntekijöitä, he pyrkivät tekemään kaiken tehokkaammin ja helpommin".

Itsekkin olen sen verran laiska, että teen asiat kerralla kuntoon ja kehitän työtäni siten, että virheliikkeitä tulee mahdollisimman vähän.

Haa

En ole muistanut, mutta nyt loman jälkeen aion yrittää.

Muistatkos sinä laiskotella?

En.

Kotikasvatus, ja olot lapsuuden kodissa eivät anna sitä mahdollisuutta. Äiti oli yksityisyrittäjä, ja painoi melkoisen pitkiä päiviä ja viikkoja. Alkukeväästä aina jouluun asti. Keskitalvella hällä oli sentään mahdollisuus ladata akkujaan.

Isäukko oli titteliltään työmies, joten hänenkään muistonsa vuoksi ei mun sovi työpaikalla laiskotella.

Kyllähän mie varmaan jonkun verran laiska saatan olla mutta ei nuissa minun ajo hommissa oikein itseni mielestä ainakaan voi laiskotella.

Tuolla maataloja kierrellessa joutuu vaan hyppimään talojen pihoissa pois kopista jne ei siel jouda huilaamaan melkein klo vastaan pitää ajaa, soralla nyt hieman enempi vapaa aikaa on.

Olen nykyisessä työssäni saavuttanut pisteen, jossa olen jo vaarassa laiskotella liikaa. Jos laiskottelen vielä hiemankin enemmän on mahdollista, että vaivun koomaan.

Itsehän ajattelin just ruveta tekemään töitä, että voi huomenna vähän laiskotella.:o

Mähän oon painanut nyt täysiä duunissa! :ahem: