Musagenreutelupollitonpollikysely

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Makkonen

Guest
Jos saisit loppuelämäsi kuunnella vain yhtä musiikkityylilajia, niin mitä se olisi?
Pop, metal, soul, folk, blues, jazz,iskelmä, etc...

Itsehän ehkä valitsisisisisin bluesin tai reggaen, mietin vielä hetken vastaustani.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Klassinen musiikki antaisi suurimman diversiteetin. Se kategoria niputtaa yhteen niin monen aikakauden musiikit, että siinä riittäisi kuunnteltavaa loppuelämäksi ihan helposti. Missä polli?
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Trance ehdottomasti. Sitä on tullut kuunneltua selvästi eniten ja siinä sivussa on tullut kuunneltua ties mitä musiikkityyliä. Trance kuitenkin on ja pysyy!
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ottaen huomioon mitä olen viime aikoina lähinnä kuunnellut, niin 80-luvun (syntikka)pop. :p
Klassinen musiikki antaisi suurimman diversiteetin. Se kategoria niputtaa yhteen niin monen aikakauden musiikit, että siinä riittäisi kuunnteltavaa loppuelämäksi ihan helposti.
Klassinen musiikki ("taidemusiikki") on turhan laaja käsite ollakseen yksi genre. Varmaan itsekin tosiasiallisesti valitsisin klassisen, mutta jos pitäisi aikakausi valita, niin myöhäisromantiikka.
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Ottaen huomioon mitä olen viime aikoina lähinnä kuunnellut, niin 80-luvun (syntikka)pop. :p

Klassinen musiikki ("taidemusiikki") on turhan laaja käsite ollakseen yksi genre. Varmaan itsekin tosiallisesti valitsisin klassisen, mutta jos pitäisi aikakausi valita, niin myöhäisromantiikka.
Totta. Minä valitsisin romantiikan, mutta en osaisi taas valita noin tarkasti koska esim. Chopin, Puccini, Verdi, Liszt ja Sibelius ovat suosikkejani, ja jo tällä listalla taitaa olla melkein 150 vuotta laaja aktiiviaikakausiskaala.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Klassinen musiikki ("taidemusiikki") on turhan laaja käsite ollakseen yksi genre. Varmaan itsekin tosiallisesti valitsisin klassisen, mutta jos pitäisi aikakausi valita, niin myöhäisromantiikka.
No sellaisen että tekijänoikeudet (säveltäjän suku=) eivät enää ole vaivaamassa. Suurta jyrinää saisi siltikin. Ja jakaisin.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Mua ottaa aivan järjettömästi päähän tuo sana 'genre'. Mitä vittua se tarkoittaa, ja miksi vitussa tuollaista käytetään Suomessa?

Tuo sana, tai käsite, tai mikävittulie taisi tulla yleiseen käyttöön Suomessa 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa. Veikkaan, että jälkimmäinen arvaukseni osuu lähemmäs?

Pertsaa ja Kilua lainaten sanon, 'että silloin kun määolin nuori', käytettiin erilaisista musiikeista sanoja laji tai tyyli. Ja se toimi ihan hyvin. Sitten jostain tempastiin tämä vitun kenre, mikä ei sovi vanhan liiton punkkarin suuhun ollenkaan.

Saatana niin!!! Vittu!
 

Makkonen

Guest
Mua ottaa aivan järjettömästi päähän tuo sana 'genre'. Mitä vittua se tarkoittaa, ja miksi vitussa tuollaista käytetään Suomessa?

Tuo sana, tai käsite, tai mikävittulie taisi tulla yleiseen käyttöön Suomessa 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa. Veikkaan, että jälkimmäinen arvaukseni osuu lähemmäs?

Pertsaa ja Kilua lainaten sanon, 'että silloin kun määolin nuori', käytettiin erilaisista musiikeista sanoja laji tai tyyli. Ja se toimi ihan hyvin. Sitten jostain tempastiin tämä vitun kenre, mikä ei sovi vanhan liiton punkkarin suuhun ollenkaan.

Saatana niin!!! Vittu!
Mielipide huomioitu.
Jos ei ole sanottavaa toikin aiheeseen, niin ei tarvi tulla enempää tänne kommentoimaan.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Pop. Mutta ei siksi, että se tulee syömään itsensä. Vaikka se tulee.

Enkä tällä nyt tarkoita ladygagoja sun muita. Smithsit, Curet, Talk Talkit, niillä pärjäisi.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Klassiseen menisi jos pitäisi ikuisuuden soittolista valita, mutta en mie osaa sijoitella sen tarkemmin säveltäjiä ja teoksia kategorioihin. Paljon hittojakaan semmosista lokeroista muutenkaan välitä, nautin vaan siitä musiikista mistä nautin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Totta. Minä valitsisin romantiikan, mutta en osaisi taas valita noin tarkasti koska esim. Chopin, Puccini, Verdi, Liszt ja Sibelius ovat suosikkejani, ja jo tällä listalla taitaa olla melkein 150 vuotta laaja aktiiviaikakausiskaala.
No minäkin vähän oioin, tarkoitin myöhäisromantiikalla yleensä 1900-luvun alkua ympäröivien vuosikymmenten sinfonista musiikkia - sisältäen kansallisromantiikan, mutta ei 12-säveljärjestelmää. Ooppera ja pianomusiikki (tai kamarimusiikki ja ehkä jossain määrin jopa konsertot) eivät niin minulle iske. Wagner olisi ihan jees, jos ne laulajat vain pitäisivät päänsä kiinni. ;)
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Kaippa se tuohon metalliin menis. Sen verran laaja genre, että ei heti kyllästyis.
Punk olis kanssa ihan jees, semminkin kun nykyään sekin alkaa olla jo hyvin laaja käsite, mutta valitaan nyt tänään metalli.
 
Ylös