Muutama sananen golffista jälleen

Timo Toikki

Hepittäjä
Liittynyt
25.3.2010
Viestit
587
Golf ei ole urheilua. Luin Iltalehden artikkelia ja nosti verenpaineen.

Jos joku muuta väittää niin tikulla silmään. Nousukkaitten selkääntaputtelulaji. Se miten pelaa ei ole tärkeää vaan se miten hienot vehkeet on. Vittu missään muussa lajissa ei mennä noin pitkälle. Esimerkiksi jotkut golf-kengät. Miten ne eroaa tavallisista piikkareista? Minkä vitun takia golf-kerholle ei voi mennä farkut jalassa. Ja sitten jotain vitun osakkeita ja greenfee maksuja! Voi kristuksen munapussit. On saatana liikemiesten laji jos ei osaa pelata ennenkun omistaa osakkeita. Ja yhtiöt huolehtii kentistä! Miksei esimerkiksi Pieksämäen kaupunki päätä rakentaa golfkenttää? Ei sen huolehtiminen varmaan ole sen kalliimpaa kun tavallisen urheilukentän. Mutta kun golf ei ole maalliikkojen laji vaan heh-heh-businessmiesten pässinpääurheilua.

Ja laman aikana pelaaminen vähenee. Jeesus mitä paskaa. Lukekaa itse:

Espoolainen Gumböle Golf laajensi kenttäänsä yhdeksällä reiällä tulevalle kaudelle.

- Anti on sujunut rauhallisissa merkeissä. Osakkeisiin ei ole ollut sellaista kiinnostusta kuin edellisinä vuosina. Ihmiset ovat aika varovaisia hankinnoissaan, toimitusjohtaja Timo Käiväräinen sanoo.

Gumbölessä yhden pelioikeuden velaton osake maksaa 9 750 euroa. Hinta on kohtuullinen sijaintiin nähden. Kausipelioikeudesta ja vuoden jäsenyydestä on maksettava 1 100 euroa.

Vaikka osake kuulostaa tyyriiltä hankinnalta, se tulee edulliseksi paljon pelaavalle.

- Osakkeen hankkiminen on edullisin tapa, jos pelaa 20 kierrosta tai enemmän vuodessa.
EDULLISIN TAPA!!

Suorasuuntaustykillä Gumbölen kentälle, sit auraus, äestys ja viljelis sinne perunaa. Olis paljon järkevämpää.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Pomon mies valitteli taannoin vakavalla naamalla, kuinka hankalaa on, kun Helsingin keskustassa ei ole kunnon kenttää vaan ruokatunnilla on Audin renkaat suunnattava peräti olikohansenyt Vuosaareen saakka.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Golf on kyllä tosiaan ihan perseestä. Tosin mä tod.näk. pitäisin itse pelistä, mutta toi oheistoiminta/pelleily pitää mut loitolla golfista. Ainoa hyvä golf on nyt VW Golf.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Se on sitä elämää, kun työpäivän päätteeksi karautat Lexuksella golfkentälle, vetäset parit swingit, ajelet golfkärryllä pallon perässä ja välillä tsekkaat pörssikurssit kännykästä. Pelikaverin kanssa voit sitten jutella pelin lomassa ostaisiko sitä uuden urheiluauton vai pari sijoitusasuntoa. Ja tilaisiko seuraavan tavaraerän kiinalaiselta lapsityötehtaalta vai turkkilaisesta hikipajasta.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Mun mielestä golffissa on just parasta kun saa kävellä samanhenkisten bisnesihmisten kans tasasella ruoholla. Siinä niinku sielu lepää eikä rasitu roppa liikaa. Samalla voi vaihtaa kuumimmat johdannaisvinkit ja naureskella köyhien kateutta.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Golf on kyllä tosiaan ihan perseestä. Tosin mä tod.näk. pitäisin itse pelistä, mutta toi oheistoiminta/pelleily pitää mut loitolla golfista. Ainoa hyvä golf on nyt VW Golf.
Toikki on jossain määrin oikeessa, mutta ihan vitusti myös väärässä.
Golf on nykyään aika eri näköstä, kuin ennen. Varsinkin nuorten ja lasten pelaamista on ilo seurata. Ei mitään vitun turhaa osmoilua vaan pelaamista ja relaamista hyvällä jengillä ja läppä lentää ja nauru raikaa.

Golf on niitä harvoja lajeja, joissa harrastajat itse kustantavat suorituspaikat. Siitä on turha puhua.

Harva, joka lajia kokeilee, ei siitä pidä. Ja syystä. Voin ihan rehellisesti sanoa, että on hieno laji ja vittumaisen vaikea.

Kansanterveydellisesti ei paljon parempaa lajia olis. Sienestys ja marjastus ehkä. Viisi tuntia matalasykkeistä liikuntaa ulkoilmassa, tehden suorituksia, joissa ei juuri voi miettiä mitään muuta.

Vitun pellejä löytyy, mutta niin löytyy joka lajista. Eikä vähiten kaupunkien saleilta.

En puolusta mitään turhaa keekoilua, mutta puolustan lajia. Se ansaitsee sen.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Golf on niitä harvoja lajeja, joissa harrastajat itse kustantavat suorituspaikat. Siitä on turha puhua.
Ratsastus on toinen. Elämän karu tosiasia on että se näkyy hinnoissa. Helppohan sitä on vaikka jääkiekkoa pelaamaan tottuneen vaahdota golfin kalleutta. Meikäläisenkin kärpäsenkakan kokoiseen kotikylään kaupunki kustansi kolme jäähallia, samalla kun golffarit, ratsastajat ja muut vähemmän Urheiluruudussa näkyvien lajien harrastajat maksoi itse omat suorituspaikkansa. Ja sitten ne penteleen kolopalloilijat laittoivat vielä oman viheriönsä keskelle ratsastusreittiä. Ei sitten minkäänlaista solidaarisuutta samassa veneessä olijoita kohtaan.</katkeraa vuodatusta>
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Harva, joka lajia kokeilee, ei siitä pidä.
Olen rangella käynyt heilumassa ehkä viisi kertaa ja en pitänyt. Mutta kuten totesin aiemmin, sinänsä pelin idea on kiinnostava ja varmaankin jäisin koukkuun tohon.

Mutta perustetaanko forumin Golf-sarja? Sä voisit kerätä osakkeeseen kimpparahat kun kerran asioista tiedät. Luottamuksella tietenkin. Jos on banni päällä, ei saa putata. HÄ?
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Olen rangella käynyt heilumassa ehkä viisi kertaa ja en pitänyt. Mutta kuten totesin aiemmin, sinänsä pelin idea on kiinnostava ja varmaankin jäisin koukkuun tohon.

Mutta perustetaanko forumin Golf-sarja? Sä voisit kerätä osakkeeseen kimpparahat kun kerran asioista tiedät. Luottamuksella tietenkin. Jos on banni päällä, ei saa putata. HÄ?
Forumin sijoitusklupi siihen kylkiäisenä vielä. F1-Pyramidi tarjottu nimeksi.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18403
Golf on tietääkseni aika rahakkaiden ihmisten puuhaa tuossa melkein vieressäni on Golf kenttä, kerran olen kokeillut yö Golfia mut ei peli minusta sen kummemmalta tuntunut vaikka laji onkin kuulemma "rahakkaiden".

Toki maila ym varusteet maksavat, mutta en voisi kuvitella kyseisen harrastuksen olevan sen kalliimpaa kuin minkään muunkaan harrastuksen.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Golf on tietääkseni aika rahakkaiden ihmisten puuhaa tuossa melkein vieressäni on Golf kenttä, kerran olen kokeillut yö Golfia mut ei peli minusta sen kummemmalta tuntunut vaikka laji onkin kuulemma "rahakkaiden".
Syvä, kunnoittava hiljaisuus on laskeutunut.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Kokeillu, en pitänyt. Diipailua keinotekoisessa "luontoympäristössä". Menen oikeaan luontoon viideksi tunniksi mieluummin, siellä on paljon enemmän nähtävää, siellä mieli lepää paljon paremmin, eikä siihin tarvita mitään vitun osakkeita.
 
Ylös