Muutama sananen kahvinkeittimistä

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Äläpä muuta sano. Saman avausviestin kun olisi joku uusi hahmo kirjoittanut niin se olisi ihan paska. Sitähän se on nytkin mutta nostalgia kullittaa ymmärryksen.
Meni itsetunto nollille. Olen menettänyt arvostukseni foorumilaisten silmissä. Nyt hakemaan kaupasta suklaata. Sen jälkeen pitää siirtyä muihin internet-maisemiin joista saan positiivista energiaa. Nakutan yöhön asti ja luon itselleni heti legendaarisen statuksen ja pääsen täten siihen "ei kiinnosta paskan vertaa mitä ne siellä foorumilla minusta ajattelevat"-tilaan. Kiitos vaan. Olen sentään yli kymmenen vuotta tänne kirjoitellut. Taas hyökätään turhaan.

Lunssila

Well-known member
Äläpä muuta sano. Saman avausviestin kun olisi joku uusi hahmo kirjoittanut niin se olisi ihan paska. Sitähän se on nytkin mutta nostalgia kullittaa ymmärryksen.
Aivan sekavia kirjoittelee taas moderaattori. Tämä toikki oli piristävä tuulahdus foorumin kevättalveen.

Itsehän en kahvia juo. Pitäisi varmaan aloittaa, niin säästyn dementialta.

Viimeksi muokattu:

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Aivan sekavia kirjoittelee taas moderaattori. Tämä toikki oli piristävä tuulahdus foorumin kevättalveen.

Itsehän en kahvia juo. Pitäisi varmaan aloittaa, niin säästyn dementialta.
Ahaa. Ilmeisesti tämä toikki kannattaa lukea uusiksi sitten kevättalvella.

Lunssila

Well-known member
Ahaa. Ilmeisesti tämä toikki kannattaa lukea uusiksi sitten kevättalvella.
Joo. Kannattaa jättää myös muu foorumin luku ja kirjoitus kokonaan ja palata vasta maaliskuussa uusien Toinen maailmojen kera.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Kummitädillä oli perkolaattorikeitin aikoinaan, ja siitä aparaatista olen juonut elämäni toiseksi parhaat kahvit. Oli kyllä todella hyvää kaffetta.

Asian tiimoilta ostin itsekin perkolaattorin joitain vuosia sitten, mutta se oli pettymys. En saanut sillä kunnon kahvia koskaan aikaiseksi. Ihmeellisen karvasta oli kaffe. Juotavaa se se toki oli, mutta odotin paljon enemmän...

En tiedä oliko vika keittäjässä, keittimessä, kahvinpuruissa, vaiko vedessä?

Moccamasterilla keittelen kotioloissa nykyään, ja ihan ok kaffetta se tiputtelee. Ei kuitenkaan kummitädin perkolaattorin veroista.
Tässä herää väkisinkin kysymys, että missä ja millä oli kokattu ne parhaat?

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Tässä herää väkisinkin kysymys, että missä ja millä oli kokattu ne parhaat?
Eräiden kaverieni (veljekset) äiti osasi keittää äärimmäisen hyvää kahvia. Vesi oli omasta kaivostaan. Keittomenetelmää en muista, enkä kahvilaatua varmuudella. Mutta hyvää oli. Erinomaisen hyvää. Kymmeniä kuppeja heillä olen juonut teininä. Kahvia.

Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Toinoi ku kerran se Moccamaster o maailman paras ni eiks niihi luulis löytyvä joku malli jossa o oikeesti toimiva tippalukko?
Jos toimivalla tarkoitetaan sellaista, notta ei tiputtele alleen kun kaffepannu tempaistaan alta pois, niin toi meidän maasteri on kyllä sen hoitanu ihan mallikkaasti.

Tippalukko on automaatti (mitään vipuja ei tavitse väännellä) ja itse keitin on tollasta pyöreäkylkistä mallia:

Viimeksi muokattu:

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Joo. Kannattaa jättää myös muu foorumin luku ja kirjoitus kokonaan ja palata vasta maaliskuussa uusien Toinen maailmojen kera.
Uudet Toinen Maailmat ovat jo ilmestyneet. Eivät ilmeisesti ole ehtineet sinne teille asti vielä luettaviksi? Tarkkaile postiasi.

Lunssila

Well-known member
Uudet Toinen Maailmat ovat jo ilmestyneet. Eivät ilmeisesti ole ehtineet sinne teille asti vielä luettaviksi? Tarkkaile postiasi.
Postinkantajamulkku on varmaan vetänyt välistä, kun ei ole näkynyt. :frank:

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Postinkantajamulkku on varmaan vetänyt välistä, kun ei ole näkynyt. :frank:
Vika saattaa piilläkin siinä, että siellä teidän "reaalimaailmassa" F1-kausi ei ole kuulopuheiden mukaan muka alkanut vielä lain. Hassua. Toisessa Maailmassa tiedetään jo tulevan mestrin nimikin.

Jos haluat tietää sen, maalaa alla oleva teksti hiirelläsi:

Emme halua suoraan kertoa kyseisen kuljettajan nimeä, mutta vihjeeksi kerromme, että kyseisen henkilön nimi rimmaa sanojen "himi" ja "käikkönen" kanssa.

markoj

Custom User
Olen päättänyt hankkia semmosen ihan hyvän kahvipannun. Perkolaattoria mietin, mutta en sitte lämmenny sille. Eipä tullu ainuttakaan sanaa kahvinkeittimistä, ellei tota perkolaattoria semmoseksi lasketa. Eiku nythän tulikin.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Perkolaattoreihin liittyen olen kysynyt aiemminkin, vastausta saamatta tätä: Miksi hitossa perkloaattorin nupit ovat niin käyttötavaraa? Entinen töipaikka maahantoi moisia kapistuksia ja niitä meni ihan helvetisti. Pienikin kodinkonekorjaamo saattoi täräyttää kerrasta 50 moista.