Myymäläautossa-asioimisäänestys

Oletko ostanut ostoksia myymäläautosta?

• Äänestäjiä yhteensä
    31
  • Äänestys suljettu. .
Kerran olis ollut mahdollisuus tuolla pohjosessa, mutta myymäläauton reitin varrelle olis pitäny mennä autolla. Aattelin että sama se on pyyhkästä samalla kertaa kauppaan saakka sillä autolla..

Halisissa Sparista tuli S-market ja muutoksen ajan pihassa kävi kauppa-auto.

edit. heh. wikipediassa oli jopa kuva.

Grocery_store_on_wheels_outside.jpg

Grocery_store_on_wheels_inside.jpg

Olen vaikka millä mitalla.

Otajärvellä kesiä viettäessä meitin mökin ruokatalous oli käytännössä täysin järven toisessa päässä, Nuuskissa, käyneen myymäläauton varassa.
Lappi Tl:ssäkin on tullut paljon käytettyä aikanaan palveluitaan, Kodiksamissa siis :)

Olen käynyt monesti, joskus 90-luvun alkupuolella. Tämä tapahtui sellaisessa periferiassa kuin Espoon Mikkelä. Varsinaisesti en tosin itse tainnut ostaa ostoksia, sillä äitihän ne varmastikin maksoi.

Mummolassa kesiä viettäessäin käytiin myymäläautossa. Sinne mennessä piti laittaa vähän paremmat vaatteet päälle, koska mentiin "ihmisten ilmoille"...hiekkatien varteen.

Olen, -70 luvulla Nivalan peräkylillä.

Muistan vieläkin erään tietyn tikkarin tuoksun, jota sai myymäläautosta.

Toki, toki maallamaalla. Tienhaaran pylväässä oli taulu "Myymäliauto palvelee teitä" ja sitten ajat. Siinä oli kirjoitusvirhe ja siksi se jäi mieleen.

Olen monestikin. Mutta kuinkas moni on asioinut kauppalaivassa? Minä teen niin joka kesä.

aikataulut_christina.jpg

Viimeksi muokattu:
Ja muistatteko, kun kymmenellä markalla sai tankin täyteen bensaa!

Enpä ole varma, joten en vastaa. Muistan kyllä kauppa-autoja nähneeni Janakkalassa ja Nokian Siurossa mutta en sitä, että olenko moisessa vieraillut.

Tai kun Muuramen autotalolta sai kaljaa kellon ympäri!

Siitä en tiedä mutta Janakkalan Linnatuulesta ainakin sai vielä pitkään myyntiaika-lakimuutoksen jälkeenkin.

Olen kyllä. Itseasiassa unohdin että sellaisia edes on, ennen kuin luin kysymyksen.

Tällä kylällä käy myymäläauto tiistaisin. Melkein Iisalmessa on tukikohta. Joku 90 km. Itse taisin käydä alkusyksystä viimeksi asioimassa autossa.
Kahta auton pysähdyspaikkaa pidän auki eli linkoan lumet pois.