Näkemiin Schumi, kaikkien aikojen suurin!

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Hyvästi kaikkien aikojen suurin :( Ikävä tulee. Hienon päätöksen upea ura sai.

Uskomaton ura saavutuksilla joita en usko kenenkään enää ylittävän.

Jotain todella tärkeää ja olennaista jää puuttumaan lähtöruudukosta.

Vähän samanlainen fiilis kieltämättä on, kuin 1994 sen jälkeen kun Prost ja Senna olivat poissa ja Schumi otti paikan ehdottomana ykkösenä, M.Häkkisen tosin tullessa muodostamaan uuden superduon Schumin kanssa jo 1998. Ja jälleenhän historia toistaa itseään: Nyt nuo paikat ottavat Alonso ja Räikkönen.

Näkemiin Michael SUURI ja hyvin ansaittuja eläke-/lomapäiviä :thumbup: :)

Viimeksi muokattu:

de rong

Banned
Onkoha Alonso välttämättä ens kaudella superduon toinen soittaja? veikkaanpa että jos Kovalainen on hypetyksien arvonen kyky niin näämme ennennäkemättömän suomalaistaistelun maailmanmestaruudesta.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
de rong sanoi:
Onkoha Alonso välttämättä ens kaudella superduon toinen soittaja? veikkaanpa että jos Kovalainen on hypetyksien arvonen kyky niin näämme ennennäkemättömän suomalaistaistelun maailmanmestaruudesta.
Kyllä pitäisin kahta mestaruutta jo sangen vakuuttavana näyttönä siitä, että toinen osapuoli Räikkösen lisäksi duossa on nimenomaan Alonso. Ei sitä yksi huono kausi -kalustosta johtuen - vielä mihinkään muuta.

Ei pidä ymmärtää väärin. Mikäs sen parempi kuin paljon huippukuljettajia - ja suomalaisia - 80-luvun useiden vuosien tavoin kamppailemassa mestaruuksista. Kimissä ja Alonsossa kaikilta ominaisuuksiltaan kuitenkin mielestäni ylivoimaisesti parhaiten täyttyvät edeltäjien suuret saappaat.

Mielestäni ketju menee loogisesti:

- Prost ja Senna 1985-1993
- Schumi ja Häkä 1994-2004.
- Alonso ja Kimi 2005-???

Viimeksi muokattu:

Toni

Puusilmä
Sijainti
Kajaani
Näkemiin Schumi, tervemenoa eläkkeelle.

Itse en ole kaverista koskaan pitänyt. En edes tiedä mistä se alkoi, mutta monien tavoin inho syveni muutamaan hazarditemppuun.
Hänen taitojaan ei kuitenkaan voi kieltää, ja työmoraali on todellakin hatunnoston arvoinen, jos kohta varsinainen moraali jääkin vähintään kyseenalaiseksi. Voitontahto on ollut kova, siinä on jääneet kakkoseksi niin muut kuskit kuin säännöt, reiluus, oikeudenmukaisuus ja rehti kilpa.

Tilastojen valossa kuitenkin kaikkien aikojen menestynein kuljettaja. Väkisin tulee kuitenkin mieleen, että vale, emävalo, tilasto. Minulle hän tuleekin olemaan aina ns. paperimestari, jonka suurimmat saavutukset ovatkin sitten numeroita paperilla. Pari hienoa mestaruutta hän toki on ottanut (2000, 2003), mutta niin on muutama muukin. Loistavia kisoja mahtui 15 vuoden uraan monta, mutta oli niitä loistavia kisoja muillakin ja on vastakin. Vähemmän ehkä, mutta on urat huipputallissa olleet vastaavasti lyhyempiä.
Suurimmat saavutuksensa, tilastojen valossa, hän teki 2000-luvulla tavalla, josta tifosit ja schufosit aikoinaan löivät mm. Häkkistä. Siinä missä Häkkistä sanottiin "tyhjän radan prinssiksi", niin Schumia on sanottava vähintään tyhjän radan kuninkaaksi ellei jopa ubervaltiaaksi. Niin monta voittoa otettiin paalulta ylivoimaisella autolla, että arvonimi on mielestäni ansaittu. Ja monta voittoa pedattiin myös kabineteissa, mutta ei siitä sen enempää.

Kausi 2006 olisi voinut päättyä Schumin ja Ferrarin kannalta toisin, jos he olisivat aloittaneet kautensa euroopan sijasta ja kauden ensimmäisissä kisoissa. Mutta tavallaan tälläinen loppu oli jotenkin suotavaa. Loistavilla taidoilla, hienolla ajolla unholaan vaipuminen (sieluton nousu radalla, juuri ja juuri pallin ulkopuolelle).

Menneisyyden haamut tulevat vainoamaan, joten LOISTAVAN mestarin sijasta ja on mielestäni vain loistava kuljettaja ja mestari. Hyvää eläketta, ja reilun pelin aikakausi alkakoon.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Hyvä, että moninkertainen mestari ymmärsi (tai laitettiin ymmärtämään) lopettamaan. Ei sota yhtä miestä kaipaa, vaikka tämä tapaus taitaakin jättää melkoisen tyhjiön täytettäväksi. Siis aivan kuten muutkin aiemmat F1:sen supersankarit.

Schummeli oli erinomainen viihdyttäjä. Hallitsi myös radan ulkopuolisia tapahtumia joukkioineen (tukijat, tiimit jne), vaikka eipähän hän ihan kiistaton persoona ollut. Kaveri hankki maineineen ja suorituksineen - niin hyvässä, kuin pahassakin - valtavan määrän katsojakontakteja. ;)

Saapa nähdä tuleeko jatkossa yhtä paljon "Mestarin paluu radalle" -huhuja, kuin Mikan lopettaessa. :)

Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Black Leopard sanoi:
Hyvästi kaikkien aikojen suurin :( Ikävä tulee. Hienon päätöksen upea ura sai.

Uskomaton ura saavutuksilla joita en usko kenenkään enää ylittävän.

Jotain todella tärkeää ja olennaista jää puuttumaan lähtöruudukosta.

Vähän samanlainen fiilis kieltämättä on, kuin 1994 sen jälkeen kun Prost ja Senna olivat poissa ja Schumi otti paikan ehdottomana ykkösenä, M.Häkkisen tosin tullessa muodostamaan uuden superduon Schumin kanssa jo 1998. Ja jälleenhän historia toistaa itseään: Nyt nuo paikat ottavat Alonso ja Räikkönen.

Näkemiin Michael SUURI ja hyvin ansaittuja eläke-/lomapäiviä :thumbup: :)
Onneksi Kimi ei auttanut Schumia vaan teki kaikkensa kaksintaistelussa. Foorumilla eräät halusivat auttaa Schumia, koska "ympyrä olisi sulkeutunut". Omasta mielestäni Kimin McLaren voitto olisi sulkenut ympyrän. :)

jimpo

Well-known member
En nyt sanoisi kaikkien aikojen suurimmaksi, mutta.

Schumin aktiiviaikana itselläni oli kovastikin antipatioita miestä vastaan. Sakemanni tuntui ketkulta, epäaidolta ja epärehelliseltä kuskilta joka taivuttaa sääntöjä aina kun pystyy. Näinhän todellakin, ainakin jossain määrin, oli. Lisäksi suomalaisena Häkkis- ja Räikkösfanitus antoi oman mausteensa.

Huomasin kuitenkin Brasilian kisaa katsoessa jännän ilmiön. Oli niin perhanan viihdyttävää seurata Schumin ajoa ja taistelua häntäpäästä kohti kärkeä. Vaikka mies oli alkupuolella lähes kierroksen kärkeä jäljessä, saattoi pistää popkornit paistumaan ja valmistautua viihteeseen, sillä Schumin nousua ei tarvinnut yhtään kyseenalaistaa. Siinä vaiheessa kun Schumi haki ohitusta Räikkösestä ei ollut kahta kysymystä kumman "puolella" olin, Schumi paina ohi paina! Kummaa. Jotenkin tuo Kerpenin isoleuka vaan oli sellainen, että aina kun se oli radalla saattoi olla varma siitä että se tekee ihan kaiken voittaakseen ja ajaa autoa niin että oksat pois. Nyt on jopa hieman haikea mieli kun tietää ettei ukkoa näe enää radalla. Vaikea verrata, mutta tuntuu jopa pahemmalta kuin Häkkisen lopetus :eek!: Mikahan meni vähän silleen hiipumalla.

Brasilian GP oli uralle loistava lopetus :thumbup:

Viimeksi muokattu:

HÖYNÄ

Well-known member
Sijainti
Bunkerland
Tuli tästä Maikkelin ajosuorituksesta tässä vika kisassa mieleen vuoden 1998 Japanin ratkaiseva kisa Häkää vastaan. Asetelmat olivat siinä mielessä aika yhteneväiset. Schumi sammutti silloin autonsa lähtöruutuun ja joutui lähtemään joukon perältä. Raivosi silloinkin aika mahtavasti kohti kärkeä, valitettavasti vain rengas ei kestänyt. Tosin ei hän Häkää olisi kiinni saanut.

Tervemenoa Schumi. Ei muuta kuin Häkkisen kanssa kalalle. Kiitos kisavuosista!
Tilastojen valossa ykkönen. Mutta suurin? Se onkin jo mielipidekysymys.:alppu:

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Lähtöruudukossa

Mika Häkkinen on tullut tapaamaan Michael Schumacheria. "Mutta eipä ole miestä näkynyt, taitaa olla vielä kusella", Mika arvelee.

Kymmenen minutin odottelun jälkeen vanhat kilpakaverukset tapaavat. Halaus. Lyhyt keskustelu.

"Sanoin Michaelille, että tervetuloa klubiin" Mika kertoo. "Michael vähän hätkähti, mutta tajusi sitten, että loppu tulee."

http://blogit.hs.fi/formula1/?p=165

Miss Piggy

Schufosa
No niin, nyt on munkin aika pukea vähän ajatuksia sanoiksi herrasta nimeltä Michael Schumacher.

Eletään vuoden 1997 kesää. Mä löydän formulat erään tutun kautta. Hän kannattaa Häkää, mä pienen kiistan toivossa etsin vastakohtaa ja kun en tunne muita kuskeja kuin Häkän ja Schumin alan kannattaa Schumia. Mä olen siis formuloista ihan totaalisen pihalla. En ymmärrä sääntöjä, en taktiikoista mitään. Tunnen kaksi kuskia. Punaista autoa on helppo seurata radalla. Niin mä teen valintani, enkä vielä tiedäkään miten oikeaan valintani osuukaan.

Kausi etenee huimaan lopputaisteluunsa. Mun eka formulakauteni on leikin varjolla kisojen seuraamista, ei kovin fanaattista touhua ollenkaan. Schumin ja Villeneuven "kolari" saa mut muuttamaan mieleni Schumin suhteen. Siihen loppuu formuloiden seuraaminen. Muka. Kauden 1998 alkaessa kannustan muita kun Schumia, hetken. Vaan Schumista on tullut jo mun suosikki ja formuloista pikkuisen vakavampi juttu. Mä palaan faniksi, entistä suuremmaksi sellaiseksi.

Häkkinen vie muita kuin litran mittaa. Kaikki kannattavat Häkää ja mä tuskin kehtaan ääneen sanoa, tai uskallankaan, kannattavani Schumia. Mutta kannatan. Ja jo todella fanaattisesti. Hyvät ja huonot hetket mä olen suosikkini takana. Schumin onnettomuus Silverstonessa 1999 on shokki. Hetken aikaa kaikki kauhukuvat piirtyy mieleen. Tulee mieleen Sennan kuolema 1994. Ja taas nousee idolin arvo mun silmissäni. Onneksi selvittiin säikähdyksellä, mutta kuolematon ei ole Schumikaan.

No, Häkä vie mestaruudet ja mä luotan ja uskon, että Ferrarin ja Schumin kurssi vielä kääntyy.

Ja kääntyyhän se. Kausi 2000 tuo täysosuman! Mikä fiilis! Kun oma elämä potkii päähän hienot voitot formularadoilla tuo tarvittavaa nostetta. Musta on tullut todellinen schufoso.

Sitten tulee Monzan GP 2006. Schumi on päättänyt lopettaa. Tulee haikeus. Tulee kyyneleet. Tässäkö tämä oli?

Mulle Schumista muodostui Mr. Formula. Paras ja hienoin kuski koskaan. Loistava esikuva, joka on luottanut itseensä, ollut jääräpäinen ja kova radalla, mutta sympaattisen oloinen kaveri siviilissä, mitä nyt lehtijuttuihin on uskominen. Schumilla on aina paikka mun sydämessä. Mä jään häntä kaipaamaan paljon.

Mutta nyt on aika katsoa eteenpäin. Mä toivon Schumille mitä parhainta elämää ja uusia hienoja haasteita Ferrari-perheessä! Niin, eihän tämä tosiaan ollut vielä tässä...:wink:

Goula

Flying Finn
Vähän jää haikea olo Schumin lopetettua uransa, jos tää olisi tapahtunut muutama vuosi takaperin niin tunnelmat olisivat olleet päinvastaiset.

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Mestari on mestari hävitessäänkin. Hän jätti radat tyylillä ja kunnialla. Vielä viimeisen kilpailun viimeisillä kierroksilla näytti nuoremmilleen millainen rattimies on kyseessä. Kaatui saappaat jalassa. Kiitokset Michael Schumacherille kaikista niistä hienoista suorituksista ja kisoista, joista olemme saaneet nauttia näiden vuosien aikana. Minulle hän on aina se kaikkein suurin ja paras kuljettaja koskaan. Suomalaisista yli 2/3 pitää häntä kaikkien aikojen parhaana. Lähteenä MTV3: http://aanestys.mtv3.fi/aanestys/vastaukset.shtml/478173

ArrivederLa Schumi!

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Sijainti
Maranello
Renessanssinero sanoi:
Mestari on mestari hävitessäänkin. Hän jätti radat tyylillä ja kunnialla. Vielä viimeisen kilpailun viimeisillä kierroksilla näytti nuoremmilleen millainen rattimies on kyseessä. Kaatui saappaat jalassa. Kiitokset Michael Schumacherille kaikista niistä hienoista suorituksista ja kisoista, joista olemme saaneet nauttia näiden vuosien aikana. Minulle hän on aina se kaikkein suurin ja paras kuljettaja koskaan. Suomalaisista yli 2/3 pitää häntä kaikkien aikojen parhaana. Lähteenä MTV3: http://aanestys.mtv3.fi/aanestys/vastaukset.shtml/478173

ArrivederLa Schumi!

Eipä paljon lisättävää. Mietinkin juuri sitä syytä miksi vaivautuisin edes ensivuonna kisoja katsomaan. No onhan Ferrari vielä siellä ja ratissa tietenkin Maranellolaisten suuri toivo eli Kimi Räikkönen. Toivottavasti Kimillä lähtee homma hyvin käyntiin ja saamme nauttia samanlaisista suorituksista kuin Schumikin parhaimmillaan teki.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Nolosti päättyi Sumin ryvettynyt ura, kun meni alokasmaisesti rikkomaan renkaansa Siankallon etusiipeen.:nope:

EI KESTÄ PAINEITA EI!:thumbfh:

Kas kun ei sammutanut taas lähtöruutuun.:D

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Moe Szyslak sanoi:
Nolosti päättyi Sumin ryvettynyt ura, kun meni alokasmaisesti rikkomaan renkaansa Siankallon etusiipeen.:nope:

EI KESTÄ PAINEITA EI!:thumbfh:

Kas kun ei sammutanut taas lähtöruutuun.:D
Oliko tämä provo?

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
patriot sanoi:
Onneksi Kimi ei auttanut Schumia vaan teki kaikkensa kaksintaistelussa. Foorumilla eräät halusivat auttaa Schumia, koska "ympyrä olisi sulkeutunut". Omasta mielestäni Kimin McLaren voitto olisi sulkenut ympyrän. :)
Tilanne olisi mielestäni ollut toinen, jos mestaruus olisi ollut vielä "aidosti" auki.

Ja itseasiassa, jos nyt aivan rehellisiä ollaan, niin Kimin Mclaren-ympyrän olisi parhaiten ja rehellisimmin sulkenut konerikko tai muu tekninen vika - 10-1 kierrosta ennen maalia :eek: :nope:

mh_84

Well-known member
Renessanssinero sanoi:
Oliko tämä provo?
No, kyllä se oli enemmän Michaelin omaa syytä kuin Fisicon.. Käänsi liian aikaisin sisään vaikka tiesi Siankarlon siellä olevan.