Ne kesän jutut...

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17744
Sijainti
East of Eden
... Micaelin legendaariset?

Niin, mitäpä sitä ihminen tässä Suomen suvessa muuta voi kuin pieneksi itsensä tuntea. Se vaan on niin upeaa tämä Suomen suvi, että ei sitä voi sanoin kertoa muille kuin suomalaisille, ja he jo sen tuntevat.

Kaunis on tämä Suomen suviyö; on siinä jotain sellaista, jota ei voi kertoa, tuntea se pitää; siinä on sitä jotain, jot tämä savolainen sielu kaipaa ja jota se janoaa pohjolan kylmissä pitkissä öissä talvella.

Mutta kesä, siitä pitää nauttia, ja siitä pitää ottaa se, mitä se antaa, ja mitä se kullekin merkitsee; Siinä vaan on sitä JOTAIN!!!

Ihmisellä kun on vaan tämä yksi elämä täällä; Me suomalaiset elämme sen suomalaisittain, ja koemme sen suomalaisittain, ja kuitenkin kaikki tämä joskus jää vain jälkipolvillemme. Siinä SE

Mitä me voimme heille antaa? Itsemme, kokemuksemme, elämämme, Mitä; sitä me mietimme, itse kukin joskus yksin jossain.

Se vaan on niin hemskatin vaikeaa...

"Voi, kun sinä, rakas poikani, voisit edes joskus tuntea sen, mitä isäni sanoi, sanat jotka hän minulle sanoi:" Elä elämääsi, älä katso taaksesi, mutta ota opiksesi ne sanat, ne mitkä lausumatta jäi, ja ne sanat, ne ovat elämän viisautta; vain niistä sinä voit oppia"

... jotain sellaista, jota minä en silloin ymmärtänyt, jonka elämä on tuonut eteeni. Nyt ne ymmärrän, ja ne sanat ovat ne rakkaimmat, jotka isäni minulle sanoi, ei niitä koskaan sanottu, ne vaan tulivat elämän varrella sanotuiksi.

Niin se vaan on, elämä jatkuu...

Hywää Kesää, teille kaikille rakkaat Forumistit!
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
... Micaelin legendaariset?

Niin, mitäpä sitä ihminen tässä Suomen suvessa muuta voi kuin pieneksi itsensä tuntea. Se vaan on niin upeaa tämä Suomen suvi, että ei sitä voi sanoin kertoa muille kuin suomalaisille, ja he jo sen tuntevat.

Kaunis on tämä Suomen suviyö; on siinä jotain sellaista, jota ei voi kertoa, tuntea se pitää; siinä on sitä jotain, jot tämä savolainen sielu kaipaa ja jota se janoaa pohjolan kylmissä pitkissä öissä talvella.

Mutta kesä, siitä pitää nauttia, ja siitä pitää ottaa se, mitä se antaa, ja mitä se kullekin merkitsee; Siinä vaan on sitä JOTAIN!!!

Ihmisellä kun on vaan tämä yksi elämä täällä; Me suomalaiset elämme sen suomalaisittain, ja koemme sen suomalaisittain, ja kuitenkin kaikki tämä joskus jää vain jälkipolvillemme. Siinä SE

Mitä me voimme heille antaa? Itsemme, kokemuksemme, elämämme, Mitä; sitä me mietimme, itse kukin joskus yksin jossain.

Se vaan on niin hemskatin vaikeaa...

"Voi, kun sinä, rakas poikani, voisit edes joskus tuntea sen, mitä isäni sanoi, sanat jotka hän minulle sanoi:" Elä elämääsi, älä katso taaksesi, mutta ota opiksesi ne sanat, ne mitkä lausumatta jäi, ja ne sanat, ne ovat elämän viisautta; vain niistä sinä voit oppia"

... jotain sellaista, jota minä en silloin ymmärtänyt, jonka elämä on tuonut eteeni. Nyt ne ymmärrän, ja ne sanat ovat ne rakkaimmat, jotka isäni minulle sanoi, ei niitä koskaan sanottu, ne vaan tulivat elämän varrella sanotuiksi.

Niin se vaan on, elämä jatkuu...

Hywää Kesää, teille kaikille rakkaat Forumistit!
Hyvää kesää!

Edit - Otetaanpas nää talteen, ettei käy perinteisen legendaarisesti ja nää katoais "sumun" hälvettyä :eek:
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Joskus olen päässyt samanlaiseen euforiseen tilaan. Silloin rauhoittuu ja nauttii vaan, voi jopa itkeäkin jos siltä tuntuu. Elämä on siiinä hetkessä kaunis asia.

Seuraava aamuna sen sijaan toivoo pikaista kuolemaa.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17744
Sijainti
East of Eden
Tässä istun ja kuuntelen Modern Talking Maria: upea kappale, ja sointuu tähän kesäiseen iltaan kuin nenä päähän; todella upeaa.

Voi. kuinka kaipaan jotain saavuttamatonta, minä kaipaan sitä todella; mutta täällä luonnon rauhassa sen saan.

Se vaan on sitä jotain.

Vioe, Kuinka rakastankaan elämää.

Se on antanut minulle kaikki, mitä vielä voin siltä pyytääkäään; en mitään,,on minun elämäni, sitä minä rakastan!

Olen niin onnellinen...

Uskon. rakastan, olen oma itseni.

Terveiset teille Rakkaat Forumistit täältä Iisveen rannoilta! Kyllä elämä on upeaa...
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17744
Sijainti
East of Eden
"unessa kehrää, unelma lankaa, maa kovan kohtalon,,,#

upeaa on tää ja silleen....




Made in Gelenec 1030 x 5 + subbari ja mökki raikaa. Esivahvahvarina Rotel ja päätteenä Genelec.

Mahtavaa musaa...

vddu... mä oon ...juu. mutta nyt kuunnellaan...
 

Partsi

Kuollut apina
Liittynyt
2.3.2005
Viestit
2114
Sijainti
Kaatopaikka
Äsken oli just Ozzyn näköinen pilvi :rolleyes: Oliko huono :thumbfh: Siinä oli kyllä semmoisia kiehkuroita :frank:
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17744
Sijainti
East of Eden
Juu, eipä tässä tarvii aina viskin saattelemana näitä juttujan kirjotelle, tulee niitä muutankin.

On vaan mukava istuksia peilityynen järven rannalla, istuksia vaan ja olla ajattelematta mitään; tai niitä näitä.

Nämä elokuun yöt, nämä ovat lämpimiä ja pimeitä; näissä on sitä sellaista yön taikaa ja upeaa suomalaista olemisen aikaa; ei ole valoisia öitä enää, mutta on yön aikaa ja taikaa, sitä jota me ehkä joskus ulkomaitalin haemme, sitä jota meilläkkin on; sitä vaan meillä on yksi kuukausi kesässä, ja vuodessa,

Syksyllä luonto näyttää värinsä, sitäkään ei muualla ole, se on vain Suomessa; otetaan siitäkin irti se mitä se meille suo, sen voivat ulkomaalaiset tulla tänne vain toteamaan, sillä se vain meillä täällä kotikonuilla on.

Talveksi tää pelle lähteen kauas pois, ei tänne kylmään pohjolaan jää. Liittynen kai sitten ulkomaanpellejen joukkoon kummaan, tai tummaan; 6 kk Punaisen Meren rantamailla, jossain Siinain erämään rannoilla ja keväällä takaisin tänne rakkaan kotimaamme yöttömään yöhön tieni vie, jos tuo, kesäksi ehkä, katsotaan sitten...

Näillä mennän...

Shalom.
 

NotShee

?aotuo ätiM
Liittynyt
2.9.2001
Viestit
3313
Sijainti
Lund, Skåne
ja pohtia että pitäisi nukkumaan mennä kun huomenna on taas töitä / kun ei viikolla tullut nukuttua kun oli töitä. :ahem::ahem::ahem::ahem::ahem::jaska:
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Äsken oli just Ozzyn näköinen pilvi :rolleyes: Oliko huono :thumbfh: Siinä oli kyllä semmoisia kiehkuroita :frank:
Lapsenlapsen, sen hauskan Lindan kanssa usein maataan nurmikolla ja etsitää hauskoja pilviä. Toissakesän oltiin mökillä ja oli taivaalla tarkalleen skorpionin muotoinen pilvi. Lindalle näytin sen ja tämä totesi:"Jos Olavi-paappa on sen sinne laittanut". Tajusin ja kysyin Lindan äidiltä Olavin horoskooppimerkkiä. Se oli skorpioni. Vaikka oli lämmin ilma...

Olavi-paappa oli kuollut kaksi kuukautta ennen.

Nautitaan Suomesta niin kauan kuin pystytään. Sitten kun joka niemen notkelmassa ja saarelmassa on moskeija ja minareetista kuuluu rukouskutsu ei ehkä nautita enää omasta maasta.
 
Viimeksi muokattu:

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17744
Sijainti
East of Eden
Tässäpä istun ja kuuntelen Katri-Helenan "Anteeksi suo", jne...

On vaan ne sanatkin koskettaneet tätä herkkää sielua, sitä sisintä, sitä kaikkein herkintä aluetta ihmisessä tässä niin pienessä.

"Kun oli pieni, ihmetelin vähän kaikkea kun tätä ihmistä rakennettiin"; edelleenkään en tuohon Saarikosken sanoihn mitään lisätä voi... vai olikohan se noin?

"kauniinpaa en enää elää saa" Laulaa Katri-Helena....

niinpä niin. mitäpä sitä pieni ihminen tässä enää muuta toivoa voi...

Kaikista kaunein on se mitä sinä rakastat, se on siinä, se kaikkein rakkain, siinä ihan vierelläsi; sinun pitää vain nähdä se.

Siinä se, katso siihen vierellesi, ja rakasta sitä, sillä siinä olet myös sinä! itse
 
Ylös