Meidän kylällä sora-miehillä tasaisesti Scanioita/Volvoja/Sisuja ja muutama Man:ikin. Ehkä Scanikkoja eniten Soran ajussa, Siilissä.Mites toi sora-aju? Scanioita ja Volvoja sielläkin? Oletko ajanut ikinä muita rekkoja kuin jo mainittuja Sisuja, Volvoja tahi Scaniaa?
Voisitko vielä laittaa noi vielä paremmuusjärjestykseen. Volvo taitaa olla aiemmin mainituista rekoista paras?Meidän kylällä sora-miehillä tasaisesti Scanioita/Volvoja/Sisuja ja muutama Man:ikin. Ehkä Scanikkoja eniten Soran ajussa, Siilissä.
En ole aijanut muilla merkeillä, mutta olen Sisun ja MAN:in hytissä kävässyt.
Niin kyllä se Volvo vaan paras on vaikka jokaisesta löytyy pikkuvikoja, niinkuin uusimmissa Volvoissa sähköviat ovat yleisiä (Polttimot). Sisut ovat ihan onnettomia tai ainakin aikoinaan olivat vaikka niillä silloin nakki ja peruna oikeastaan jouduttiin pärjäilemään. Scania:n vanhemmissa malleissa oli semmonen vika että peräpää jatkuvasti rikki, mutta on noi meidän Scaniat paremmin oikeestaan pelittäneet kuin Volvot.Voisitko vielä laittaa noi vielä paremmuusjärjestykseen. Volvo taitaa olla aiemmin mainituista rekoista paras?
1. Volvo
2. Scania
3. Man
4. Sisu
5. Iveco
6. Renault
Sen verran pitää mainita että Mersu, Renault ja Sisu ovat nykyään samaa puulaakia ja joltain osin samanlaiset hyttitilat + osat autoissa.Kiitos listasta! :ahem:
Näkee ja siksi juuri rekalla on parempi ajaa kuin henkilöautolla kun ei riisikuppien sisältä minnekkään nää. Joissain tilanteissa kyl sais kiihtyä hieman nopeammin.Varmaan muuten näkee ihan riittävästi eriasteista perseilyä ja muuta koheltamista rekan nupista kun istuu aikas korkealla ja joutuu ajamaan ja varsinkin kiihdyttämään suht hitaasti.
Ei oikestaan mitään ikimuistoista hetkeä ole, mutta kerran kissan nussitussa pihassa räystäs lähti mukaan. On sekin varmaan jollain tavalla ikimuistoinen hetki kun piti ajaa semmoset yli kaks tuntia yöllä lyhyvillä kun pitkät valot sanoi yhteistyösopimuksen irti ja ei nähnyt eteen paskaakaan.Kurski, kerro ikimuistoisin rekkatarinasi tai kerro jotain siitä Jonesta tai Tanesta vai mikä se nyt oli.
On kaks kertaa, toinen ei tapahtunut tien päällä. Kuuslahteen olin viemässä murske kuormaa, niin ykskaks rekka hyytyi kesken ajon. Seuraavana aamuna käytiin toisella autolla hakemassa perävaunu.Entäs onko rekka pettänyt tielle kertaakaan niin, että perävaunu on pitänyt hakea toisella nupilla pois?
Et ole outo lintu, mut jos kerta huomasit sentään Rekan vaikka sivu profiilista niin kyllä sen pitäisi tunnistaa ilman että käy keulassa katsomassa. Ei kyllä kovin vaikeaa ole välttämättä tunnistaa edes persuuksista.Meidän pihassa on käynyt viikon sisällä murskeajussa ollut autu ja betoniautu. Kummankaan merkkiä en huomannu käydä keulalta tarkkaamassa.
Tämän paljastettuani, olenko nyt outu lintu aju piireissä?
Menikö tuo autu vielä kiertoon vai muistanko väärin?Volvo N12 sora-autolla ajettiin puoltoista miljoonaa ja se enkka varmaan pysyy firman ennätyksenä taipaleen loppuun saakka.
Kiertoon meni nuppiautoksi.Menikö tuo autu vielä kiertoon vai muistanko väärin?
Niin tuo sinun laittamasi Scania 112H, tuli markkinoille muistaakseni 1981 ja sitä korimallia valmistettiin vuoteen 1993 saakka. Tölkerökoppi Scania R143 malli tuli markkinoille 1994 ja vuoteen 1997 asti valmistettiin sitä mallia.Tuo laittamasi Scania vaikuttaa vähän kulmikkaammalta ja vanhemmalta edestä alhaalta. Ehkä tarkoitin tuota. Onkohan toi mun laittama liian läheltä 90-lukua sittenkin. Sisu on kyl täsmälleen se mikä piti olla. Noi kulmakepit kruunaa komeuden.
Olis.Hei olisko mahdollista siirtää tätä rekka-auto keskustelua omaan toikkiinsa?