Neste Oil Ralli 2007

  • Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
RITA#28 sanoi:
HAHA, sun mielestä niin! Tällä palstalla on varmaa yks joka uskoo mua, sille todistin jo tänään että tunnen porukkaa sekä Subelta että Fordilta, joten tiedän asioita...
Minäkin tunnen väkeä vaikka mistä mutta minä silti mitään tiedä...:rolleyes:
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Eli paan vähä kokemuksia käydyistä:

Laajavuori: pujottelumäen päälle on kapuamista. Sohlberg osui, muut hipoi. Jotkut JWRC:t olivat todella eksyksissä. Jari Latvala (sr) kertoili sen verran fiksuja että ympäristössä useimmat tajus olla suut kiinni

Paviljonki: Melusaastaa niin näyttelyhallissa kuin esiintymislavalla. Paljon tuli kuvattua. 106 näytti niin keskittyneeltä etten arvannut huudella raakuuksia kaiteen yli.

Killeri: Aikainen tulo varmisti hyvän parkkipaikan. Kukaan ei osunut betoneihin. Miksi Pöntinen oli laskettu selostamaan?

Vellipohja: Mahtavan toimiva pysäköintijärjestely Tikkalassa. Maalihyppy oli näyttävä, Tagliani heitti päivän pisimmän. Evästeltta varmisti että jaksoi kaksi katselukertaa samassa paikassa.

Jukojärvi: Mulla palo päreet WRC-kuvaajan tyhmään suomalaiseen apupoikaan ja vielä tyhmempään järjestysmieheen, vaimo sai pääkuvaajan kanssa neuvoteltua mainoksen pois edestämme, näimme sen ali. Viimevuotinen Fiondinon romutuspaikka ei nyt tuottanut kuin muutaman pitkän hallitun hypyn.

Kaipolanvuori: Hyvä hyppy jossa vaimoni ja mun lisäksi vain kaksi katsojaa ja yks järkkäri. Näyttävimmät Wilks, Bacco, Nikara ja Pinomäki.

Leustu: Vasuriristeys. Marttila rikkoi ojassa ilmeisesti syylarin? Pari muutakin kynti ja pari vetomiestä hartialukko suoraan jatkuneelle tielle. Garden Bemu lykkäs vahvan sinisen savun, oltiin varmoja että kone poksahtaa. Sain sen videollekin, kun vaan osais panna nettiin...

Surkee: Vasuriristeys. Hienot pysäköintijärjestelyt, upeat katselualueet ja vielä kisan muiden fiksujen järkärien (kaikki muut paitsi tuo aidanseiväs Jukojärvellä) ylitsekin ehdoton helmi, nuori mies jonka kotimailla ajettiin. Kaksi äärimmäisten juopunutta herrasmieskatsojaa Kotkasta ja rallituntijoita Riihimäeltä. Alen ja Ruokanen spinnasivat. Katsottiin aivan kaikki ja vetomiesten viimeisenä tuli legendaarinen Escort HVO-220.

Ruuhimäki: Ison tien kolmas hyppyri. Monet himmailivat mutta esim Wilks, Henning, Mölder tai Nikara eivät. Lehtovirralta sitten päivän rajuin mutta pysyi hanskassa.

Hyvä keikka. Kannattaa palata.
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
ettelbruck sanoi:
Paviljonki: Melusaastaa niin näyttelyhallissa kuin esiintymislavalla. Paljon tuli kuvattua. 106 näytti niin keskittyneeltä etten arvannut huudella raakuuksia kaiteen yli.
Oisit nyt jotain herjaa huudellut! :D

Kyllä saa morjestelemaan tulla, aina muutaman sanan ehtii vaihtamaan.

Löytyykö Ide #48 kuvia?
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Kaipolancuori: Oltiin varmoja ravistusajon alun hakkuuaukea vasurissa, että Atkinson ja Aava eivät selviä maaliin. Niin vaan kuitenkin selvisivät, myös Busse ajoi aika näyttävät linjat nopeimmalla vedollaan.

Killeri: ei mitään uutta.

Vellipohja1: Ei oikeastaan mitään, Pärsin ulosajo kuultiin.

Pätkien välissä käytiin raatokärpäsinä Sohlbergin auton raatoa katselemassa, näytti pahalta.

Vellipohja2: Edellisestä paikasta 1km maaliinpäin, ei mitään kummallista

Lautaperä: pari liippiä alun jyrkässä vasurissa.

Juupajoki: Suntan paikassa oltiin mutta kaukaa joduttiin kattomaan, nähtiin sentään Stholin auton pohjalevy ja yksi porkkanajyrsimen suistuminen. Lanssitauolla veke ja kohti Ouninpohjaa.

Ouninpohja 1 ja 2. Oltiin RTS:n VIP teltassa Kakaristossa, ykköskierrokselta ei nähty kuin muutama auto lopusta. Vihma katosi nypyn taakse pellolle katolleen Citroenin vipin edessä. Toisella kierroksella hyvää ruokaa ja juomaa nähtyä ei juuri tullut muuta kuin Joanna Väre :D . Kiitokset siitä Ralli team Sipilälle.

Surkee: Lopun pikkutiellä 106:n autokunnalta ainoa kunnon liippi oikea+vasen yhdistelmässä. 106:lle tiedoksi että laitan linkkiä kun kaverini ja omat kuvat tulevat nettiin.

Lankamaa: Ei sitten mitään, mulkut järkkärit vaan.


Hyvä reissu. :thumbup:
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Jippo sanoi:
Minäkin tunnen väkeä vaikka mistä mutta minä silti mitään tiedä...:rolleyes:
Niin, se on eri asia sitte että älyääkö kysyä jos on jotain asiaa...
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Olisi mielenkiintoista tietää, miten noiden autojen erot on mitattu??? Mitään eksaktia mittaustapaa sellaiseen ei ole ellei samoja kavereita laiteta kaikkien aitujen rattiin vuoronperään.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Valde sanoi:
Olisi mielenkiintoista tietää, miten noiden autojen erot on mitattu??? Mitään eksaktia mittaustapaa sellaiseen ei ole ellei samoja kavereita laiteta kaikkien aitujen rattiin vuoronperään.
Niin sehän siinä onkin, mutta nämä ajat ovat niitä, mitä Ford ja Subaru ovat mittauksillaan saaneet, molemmat tallit saivat samat ajat...
 
Viimeksi muokattu:

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
106:lle onnea! Ettel oli näköjään Surkeella samassa paikassa. Kateltiin, että jos lähitulevaisuudessa ajavat samalla tavalla, niin tullaan kolme tuntia aikaisemmin, jotta päästään eturiviin ja annetaan kameran laulaa... Saa aika hyvin pitkältä matkalta kuvaa kunhan on riittävä zoom-objekti.

Pisti myös silmään, että photoliivit ilmeisesti myös oikeuttavat ohrapellon polkemiseen. -Pikkasen voisi takoa järkeä päähän sinnekin suuntaan. Muutaman kerran kun emäntä käy noin kuumana, niin ei pätkää pian vastaisuudessa ajeta.
 
Viimeksi muokattu:

hippopotamus

Guest
Suomalaisen ralliautoilun joutsenlaulu!

Jos se on tärkeintä kukatuntee minkäkin tallin mekaanikon kumminkaiman siskon joka on ollu läheisessä tekemisissä sen ja sen italialaisen mekaanikon kanssa niin se osoittaa vain sen, että tämä tietäjä asuu Pupuhuhdassa Jyväskylässä ja on päivävapaillaan Kangasvuoren mielisairaalasta ja laskettu katsomaan rallia;-) hehheehhheee

Vakavasti ottaen on syytä ollla huolissaan siitä että suomalaiskuskien osuus Jyskälässä oli olematon. WRC-autoilla oli liikeellä vain puolentusinaa kuskia. Ford-kaksikko pelasti tietysti jotain kaksoisvoitollaan, mutta sitten ei tule ketään -- ei ketään --- ei ketään ja sitten "Ehkä eteinen"

alias Kai Kuistila, joka oli kolmanneksi paras suomalainen. Kaikki kunnia hänen panokselleen suomalaisen ralliautoilun eteenpäinviemisessä, mutta jos Marcus lopettaa niin Mikko on ainoa, joka voi taistella sijoista 3 - 5 MM-ralleissa. Lumiralleissa ja Jyskälässä voi olla sijat 1 - 3 haarukassa JOS kaikki menee putkeen!

Ei ole kauaakaan siitä kun 10 joukossa oli viisi suomalaiskuskia, mutta nyt ei ole kuin yksi tai kaksi. Latvalalta oli aivan älytöntä ajaa pohja-ajoista, kun edessä oli pitkä ralli. Pitäisi Jari-Matin vielä henkisesti kasvaa saaamiensa mahdollisuuksien mittaiseksi, mutta taitaa "maailmanmestaruus" jo painaa harteita - isällä ja pojalla;-)

Juho Hänniselle soisi paremmat eväät eteenpäin menoon. Alenin poika varmaan on seuraava suomalainen maailmanmestari, mutta siihen menee aikaa. Gardelta on jo juna mennyt. "Kummisetä" teki virheen kun suosi Gardea Roviksen kustannuksella. Kun Rovis jäi maailmanmestareiden varjoon ja tekniikkamurheiden uhriksi Pösöllä ym. niin tukea ei sitten enää tullutkaan... Nikaran puolesta ei kannata paljoa vetoa lyödä, sillä "Suomen mafian putki" ei enää paljon paina maailmalla, jossa pelataan jo aika isoilla paukuilla... No onneksi Mikko ehti nousta terävimpään kärkeen.

Väli-Jussista voisi moni ottaa oppia miten hommat hoidetaan, mutta eihän sillä systeemillä sitten Asia-Pacificia kummempaa tule...

Ei näy suomalaiskuskeja huipulle tulossa, sillä peli on raakaa eikä aina rehellistä. WRC on niin kallista, että siellä ajelee tulevina vuosina vain sheikkejä ja etelä-amerikan öljypohatoita! Kristian Sohlbergin näytöt on nähty. Jokainenhan polttaa euroja niinkuin tykkää, mutta yksi kausi Mitsulla ilman yhtäkään maaliinajoa on realistinen kuva Krissen potentiaalista. Neste-rallin ulosajo heti kättelyssä kertoo liian rehellisesti sen mikä on taso. Eiköhän sen N-ryhmän MM-sarjan kiertäminen taas tältä vuodelta ole viisainta lopettaa, kun ei ole enää mahdollisuutta voittaa sarjaa!

Hyvin on FIA tuhonnut ralliautoilun MM-sarjan.
 
Viimeksi muokattu:

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
hippopotamus sanoi:
Ei ole kauaakaan siitä kun 10 joukossa oli viisi suomalaiskuskia, mutta nyt ei ole kuin yksi tai kaksi. Latvala ei näy kasvavan henkisesti vaadittaviin mittoihin. Oli aivan älytöntä ajaa pohja-ajoista, kun edessä oli pitkä ralli. Pitäisi Jari-Matin vielä henkisesti kasvaa saaamiensa mahdollisuuksien mittaiseksi, mutta taitaa "maailmanmestaruus" jo painaa harteita - isällä ja pojalla;-)

Juho Hänniselle soisi paremmat eväät eteenpäin menoon. Alenin poika varmaan on seuraava suomalainen maailmanmestari, mutta siihen menee aikaa. Gardelta on jo juna mennyt. Jouhki teki virheen kun yritti Gardea ohi Roviksen. Olisi antanut Harrille mahdollisuudet ja sitten olis pedannut Gardelle pöydän, mutta kävi niin, että kun Harri jäi maailmanmestareiden varjoon ja tekniikkamurheiden uhriksi Pösöllä ym. niin tukea ei sitten enää tullutkaan, kun oli uhkana Gardelle!? (valistunut arvaus). Nikaran puolesta ei kannata paljoa vetoa lyödä, sillä "Jouhkin putki" ei enää paljon paina maailmalla, jossa pelataan jo aika isoilla paukuilla...

Ei näy suomalaiskuskeja huipulle tulossa, sillä peli on raakaa eikä aina rehellistä.

No mä näen asiat kyllä "hiukan" valoisammin.

Mikä hiton kiire sillä Latvalalla kasvaa henkisesti? Tyyppi on 22 vuotias.

Ehkä näkymääsi vääristää erään ranskalaisen vauhti? En usko että tämäkään henkilö kuvioissa loputtomiin pyörii. Viiden vuoden päästä alkaa ainakin harkita varmasti lopettamista jo hänkin.
Silloin Mikko on jo aikamoinen konkari ja Latvala sekä Alen ovat saaneet rutkasti lisäkokemusta. Ja Latvalahan on sitten vasta saman ikäinen kuin Mikko on nyt... :ahem:
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Latvalalla ei ole vielä mitään hätää. Nopeutta jo löytyy ja sitä kertyy vielä lisää. Varmuus tulee ajan myötä. Parempi olla nopea ja epäluotettava, kuin luotettava ja nopeahko. Samalla kaavalla aloitti Petter Solberg. Nopeutta löytyi, mutta luvattoman usein auto löytyi lepikosta. Pikkuhiljaa varmuuttakin tuli mukaan.
Ja sitäpaitsi, kuinkas vanha Bosse oli, kun voitti ensimmäisen osakilpailunsa? Siihenkin nähden J-M:llä on aikaa vielä vaikka ja kuinka.

Hänninen ja Alen vaikuttavat kyllä lupaavilta. Näiden kavereiden harteilla lepää paljon. Suomen rallimenestyksen tulevat toivot, kenties. Toivotaan näin.

Krissestä ei ole mihinkään. Mitä sitä kaunistelemaan.

Mikostakin vielä; mielestäni hän on kehittynyt huimasti parin viime vuoden aikana. Ja kehittyy kokoajan lisää. Veikkaan, että osakilpailuvoittojen tili kasvaa jo tänä vuonna.

Garde ilmeisesti saa vielä yhden tilaisuuden ensi kaudella Suzukilla. Toivottavasti onni on myötä, rattimiehiä Toni ilmanmuuta on.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Suomella ei ole tulevaisuutta rallissa, ennen kuin Urmo saadaan suomen kansalaiseksi!!!:thumbup: :thumbup: :alppu:

No ei nyt sentään... Mutta mielestäni ainakin Viron ja Norjan tulevaisuus näyttää ruusuisemmalta kuin suomen!:ahem:

Hirvonen tulee voittamaan montakin maailmanmestaruutta! Ja on seuraava suomalainen mestari, jos röönholmin tän vuoden mestaruutta ei lasketa...:D Sen jälkeen onkin sitten tyhjää!:thumbdown

Latvalasta ei vielä oikein voi sanoa... Mutta nyt näyttäisi siltä että pää ei kestä. Tuntuu että kaverista ei ikinä tule mitään... Alenista voi hyvinkin tulla jotain jos vain rahat riittävät!:D Sama juttu hännisellä, miehellä on taitoa ajaa...
Sitten on näitä Gardeja, Sohlbergeja<---Takana loistava tulevaisuus...
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Thefirst sanoi:
Missäs päin Konnevettä Subaru testaa, Jouhtikylä? onko kenelläkään tietoa vieläkö ovat siellä launtaina?
yritin katsella uutisia SWRT:n sivuilta mutta ei ainakaan osunut silmään.
Näitä testijuttuja ei sitten mainostella missään sivuilla, ainakaan hirveästi, tallit ei halua testeihin katsojia...

Olitko kattomassa niiden testejä? Ite en päässy ku oltiin kuusamossa mökillä...
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
RITA#28 sanoi:
Niin sehän siinä onkin, mutta nämä ajat ovat niitä, mitä Ford ja Subaru ovat mittauksillaan saaneet, molemmat tallita saivat samat ajat...
Edelleenkään en ymmärrä miten noita autojen nopeuksia vois mittailla - kuskithan ne mutkista ajaa ja kello näyttää auton ja kuskin yhteispelin tuloksen. Ainoa minkä voi kohtuullisen pätevästi mitata on mutkien väliset kiihdytysarvot. Mutta se kertoo vain auton yhden ominaisuuden, ei sen mutkanopeutta.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Valde sanoi:
Edelleenkään en ymmärrä miten noita autojen nopeuksia vois mittailla - kuskithan ne mutkista ajaa ja kello näyttää auton ja kuskin yhteispelin tuloksen. Ainoa minkä voi kohtuullisen pätevästi mitata on mutkien väliset kiihdytysarvot. Mutta se kertoo vain auton yhden ominaisuuden, ei sen mutkanopeutta.
Ei niitä tarkasti pystykkään mittaamaan! Ymmärrä jo!:jaska: Mutta nämä erot ovat niitä mitä tallit ovat mitanneet ja käyttävät näitä lukuja...
Eroonhan vaikuttaa esim. kuski, alusta, keli...
 

Rallimies

Well-known member
Liittynyt
3.1.2004
Viestit
253
Sijainti
Konnevesi.
RITA#28 sanoi:
Näitä testijuttuja ei sitten mainostella missään sivuilla, ainakaan hirveästi, tallit ei halua testeihin katsojia...

Olitko kattomassa niiden testejä? Ite en päässy ku oltiin kuusamossa mökillä...
Itsehän olin katsomassa ja silloin jo huomasin nuo Subben vaikeudet. Ei siellä kauan jaksanut olla kun tunti piti odottaa että näkisi ehkä auton "kiitävän" ohi.
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
RITA#28 sanoi:
Latvalasta ei vielä oikein voi sanoa... Mutta nyt näyttäisi siltä että pää ei kestä. Tuntuu että kaverista ei ikinä tule mitään... Alenista voi hyvinkin tulla jotain jos vain rahat riittävät!:D
Semmonen hauska pieni yksityiskohta - Anton syntynyt vuonna -83, Latvala -85. Eli siis Latvalahan tässä on jo menneen talven lumia.. Jari-Matille karttunut aika hyvin kilometrejä WRC-autoilla MM-ralleissa, potentiaali on tullut jo maksimivauhdin kautta esille, enää tarvitaan se varmuus. Kuten mainittua, kyseinen kaava tuo varmasti kovempaa tulosta kuin varmasti keskellä tietä köröttely ala Wilslow Jr. joka ei johda yhtään mihinkään, keräsi isinsä rahoilla kokemusta kuinka monta vuotta tahansa. Jari-Matin tapauksessa se kunnon jättipottitulos tulee ennemmin tai myöhemmin.
 
Ylös