Neste Oil Ralli 2007

• Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

RITA#28

Banned
Rallimies sanoi:
Itsehän olin katsomassa ja silloin jo huomasin nuo Subben vaikeudet. Ei siellä kauan jaksanut olla kun tunti piti odottaa että näkisi ehkä auton "kiitävän" ohi.
Nojoo, kysyttii heti testien jälkee phililtä että miten meni nii vastaus oli vaa "it's awful, just the worst ever."

Viimeksi muokattu:

RITA#28

Banned
mjs sanoi:
Jari-Matin tapauksessa se kunnon jättipottitulos tulee ennemmin tai myöhemmin.
Ei tule jos tota vauhtia jatkaa ajamistaan. Ei voi pysyä tiellä tolla vauhdilla, pitäis älytä ajaa vähän rauhallisemmin tolla kokemuksella.

Rallimies

Well-known member
Sijainti
Konnevesi.
RITA#28 sanoi:
Nojoo, kysyttii heti testien jälkee phililtä että miten meni nii vastaus oli vaa "it's awful, just the worst ever." Ei sais kertoo, mut sanotaa nyt kuitenki että Subella oli testeissä 42 osaa testattavana ja 2päivää aikaa!
On se kivaa ettei sais kertoa mutta kerrot kummiskin. No joo sori provoiluni.

Jari-Matista sen verran että kyllä se mies vielä tulevaisuudessa tulee osoittamaan epäilijöille mikä on miehiään. Kyllähän Mikkoakin haukuttiin täällä Subaru kauden aikana. Mutta nyt mies on lunastanut odotukset. Suorastaan yllätti ainakin allekirjoittaneen Neste rallissa.

Toivottavasti myös Alenille löytyisi jostain ajopaikka. Osoittanut hyvää vauhtia ainakin ännäläisellä. Olisi ehkä jo aika siirtyä WRC:n puikkoihin että saisi sitä kokemusta.

mjs

Long easy right sumppuun
RITA#28 sanoi:
Ei tule jos tota vauhtia jatkaa ajamistaan. Ei voi pysyä tiellä tolla vauhdilla, pitäis älytä ajaa vähän rauhallisemmin tolla kokemuksella.
Tähänhän ei voi muuta todeta kuin että katotaan kuinka käy. Onhan noita viimesen kymmenen vuoden ajalta suomalaisiakin esimerkkejä kuskeista joiden varma ajo ei tuottanut edes sitä yhtä osakilpailuvoittoa, saati pohja-aikoja. J-M yrittää, ja sitä ainakin mä arvostan.

RITA#28

Banned
mjs sanoi:
Tähänhän ei voi muuta todeta kuin että katotaan kuinka käy. Onhan noita viimesen kymmenen vuoden ajalta suomalaisiakin esimerkkejä kuskeista joiden varma ajo ei tuottanut edes sitä yhtä osakilpailuvoittoa, saati pohja-aikoja. J-M yrittää, ja sitä ainakin mä arvostan.
Sitä määkin arvostan, ei siinä mitään, hyvä että yrittää, niin pitääkin!:thumbup:
Mutta tämä: http://www.youtube.com/watch?v=_FQL1A_QDgY Säälittävä äijä!

Viimeksi muokattu:

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
No huhhuijjaa...
Mitähän pahaa tuossa sitten on? Mielestäni ei mitään. Jos tuon tunteenpurkauksen takia väität Latvalaa säälittäväksi, niin... no, minkäs sille sitten voi. Ja tuon pätkän takia et toivo hänen koskaan voittavan? Tämä selevä.
Kyllä J-M vielä näyttää närhen kikkelit, kun vain saa järjen mukaan touhuun. Kuten sanottu, Petter aloitti uransa WRC:n parissa samalla tavalla. Oli alusta asti nopea, mutta maaliin pääsi vain harvoin. Kokemuksen myötä ajamiseen tuli varmuutta. En epäile yhtään, etteikö J-M menestyisi myös.

Vämpylä

Well-known member
Sijainti
South Park
RITA#28 sanoi:
Sitä määkin arvostan, ei siinä mitään, hyvä että yrittää, niin pitääkin!:thumbup:
Mutta tämä: http://www.youtube.com/watch?v=_FQL1A_QDgY vei kaken arvostukseni kyseiseen kaveriin, suoraan sanottuna säälittävä koko äijä. Ainoastaan tämän takia en toivo että JM tulee koskaan mitään voittamaan!
Huoh :frank: arvasin jo klikkaamatta mikä pätkä kyseessä. Tuo siis nollaa kaiken?
Taidat olla melkoisen nuori henkilö?

Jippo

www.jippo.fi
RITA#28 sanoi:
Mutta tämä: http://www.youtube.com/watch?v=_FQL1A_QDgY vei kaken arvostukseni kyseiseen kaveriin, suoraan sanottuna säälittävä koko äijä. Ainoastaan tämän takia en toivo että JM tulee koskaan mitään voittamaan!
Niin kukas se pillittikään viime perjantaina Jyväskylässä :doubtful: Ai joo entinen maailmanmestarihan se oli, säälittävä tyyppi :thumbdown

RITA#28

Banned
Jippo sanoi:
Niin kukas se pillittikään viime perjantaina Jyväskylässä :doubtful: Ai joo entinen maailmanmestarihan se oli, säälittävä tyyppi :thumbdown
Eri asia...:wink: Tuo JM sekoo tossa! "auta mua" HAHAHA PELLE se on:alppu:

Valde

Well-known member
RITA#28 sanoi:
Ei niitä tarkasti pystykkään mittaamaan! Ymmärrä jo!:jaska: Mutta nämä erot ovat niitä mitä tallit ovat mitanneet ja käyttävät näitä lukuja...
Jos tuon "mittaus" sanan vaihtaisi sanaan "arvioida"/"päätellä", niin alkaisi jo kuulostamaan tolkulliselta. Ja tätä arvointihan voi tehdä jokainen meistä, koska suuri osa muuttujista on hyvin lajia seuranneelle fanille tuttuja. Pääasiassahan päättelemme (tai ainakin pitäisi) Sebin, Marcuksen ja Petterin nopeuden siitä, kuinka he voittavat tallikaverinsa - ei tulosliuskaa lukemalla. Tallikaverien (tai muiden samaa autoa ajavien) nopeus on puolestaan yksi likimääräinen arvio. Tämä indikaattori ei mielestäni paljasta sitä, kuka nykyisistä kuljettajista on nopein. On sitten tietysti joitain auton käyttäytymiseen ja moottoritehoon liittyviä asioita, jotka myös antavat viitteitä molempien kuljettajien mahdollisuuksista.

Käsittääkseni mikään noista asioista ei kerro millään varmuudella sitä, kuka tämänhetken huippukuskeista on nopein. Itse olen aina vastustanut turhaa Loeb-hypeä, koska ukolla on ollut onnea kaluston kanssa. Erot tallikavereihin eivät ole olleet sen kummempia kuin Grönholmilla tai Solbergilla. Toisaalta en välttämättä sanoisi, että Loeb on soralla hitaampikaan nopita kahta toista. Esimerkiksi viime vuotinen Xsara ei soralla kulkenut juuri minnekään muiden käsissä. Ei tänä eikä viime vuonna. Tosin ei kuskitkaan ole olleet kaksisisia, mutta silti.

Petter oli huioman nopea vuonna 2004 ja vielä 2005 vuonna kahdessa ensimmäisessä kisassa. Auto ei varmasti ollut nopein. 2004 Pirelli kykllä autttoi joissain ralleissa paljon. Sanoisin, että vuonna 2004 Petter oli Loebia nopeampi. Sitä en osaa sanoa, onko näin asia ollut sen jälkeen. 307 + Marcus ja Impreza + Petter olivat yhtä nopeita vuonna 2005 milloin molemmat olivat ulkona eniten Pirellin renkaiden tähden. Imprezassa tehoton moottori ja Peugeotissa huono käytös neutraloivat toisensa?

Tallikaverinsa Petter on yleensä lyönyt tyylillä. Tommi oli hampaaton. Mikko menetti maineensa hetkellisesti ja yhtäkkiä oli taas nopea, kun pääsi Focuksen rattiin. Atkinson on hävinnyt Petterille odotetusti. Petterin ero Atkinsoniin ei kuitenkaan ole ollut mitenkään ylimaallinen verrattuna siihen, miten Hirvonen tai Sordo ovat hävinneet tallikavereilleen. Itse asiassa Jyskälässä Atkinsonin parhaat pätkäajat olivat verrainnollisia Petterin parhaisiin pätkäaikoihin.

Edellämainitun datan valossa olisi vaikea käsittää, että Petter olisi vauhdillisesti heikompi kuin Grönholm tai Loeb. En kuitenkaan näe mitään selkeää todistetta sillekään, että Petter olisi nopein noista kolmesta - vaikken sitä skenaariota lainkaan mahdottomana pidä.

RITA#28

Banned
Hyvä teksti valtelta!:thumbup:

Mutta atkinsonin ajat petteriin verrattuna ovat selitettävissä sillä, että petteriä ei kiinnosta ajaa sijoista 3-10!:ahem: Ja kun autolla ei pääse paremmille sijoilla, vaikka olisi minkälainen petteri ratissa...:D :D :D

mjs

Long easy right sumppuun
RITA#28 sanoi:

Turhapa tässä on mitään keskustelun tynkääkään yrittää. Eiköhän nosteta kaikki kädet pystyyn ja todetaan vaan että on se Petteri semmonen kultapoika, vaikka kuinka pillittäisi. Niin, ja kenestäkään muusta ei oo mihinkään. Aamen.:jaska:

RITA#28

Banned
mjs sanoi:
Turhapa tässä on mitään keskustelun tynkääkään yrittää. Eiköhän nosteta kaikki kädet pystyyn ja todetaan vaan että on se Petteri semmonen kultapoika, vaikka kuinka pillittäisi. Niin, ja kenestäkään muusta ei oo mihinkään. Aamen.:jaska:
Nono mikäs sulle tuli?? Tottakai mä oon petterin puolella, niin kuin varmaan melkein kaikki suomalaiset suomalaisten puolella...

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
MSa:n numerossa ennen Jyskälää Reiner Kuhn kirjoitti jutun Latvalasta otsikolla "oppia, oppia, oppia". "Lopettaako Grönholm kauden päätteeksi vai ei? Kruununprinssi seisoo jo ovella - Jari-Matti Latvala." Eipä tälläkään jutulla tule meikäläiselle kääntäjäpalkintoa, mutta toivon mukaan asiat ovat oikein.

"Lupaavan juniorin kaudet 2004-2005 eivät olleet hyviä. Jouhki uskoi poikaan ja antoi viimeisen mahdollisuuden 2006 neljällä WRC- ja tukulla PWRC -kisoja.

JML: Palataan Saksaan 2006. Kun olin ajanut ekalla pätkällä pihalle, luulin, että ura oli siinä. Itkin autossa. Muut eivät voi sitä ymmärtää, mutta paineet olivat valtavat. Halusin kuten niin usein liikaa. Jatkomahdollisuudesta kiitän Jouhkia ja Wilsonia, jotka uskoivat minuun. Tiedän, että olen nopea, mutta on äärimmäisen vaikea näyttää sitä, jos ei saa edes mahdollisuutta. Oli pakko hillitä vauhtia ja tulla maaliin heikommilla tuloksilla saadakseni varmuutta. Luojan kiitos se onnistui, loppukausi 2006 meni hyvin!

Onneksi sain tilaisuuden ajaa koko kauden 2007. Ajaminen tuo varmuutta. Tänä vuonna olen ajanut muutaman erikoiskoevoiton, mutta keskittyminen ei riitä vielä koko rallin ajaksi. Loeb ja Grönholm keskittyvät uskomattomasti jokaiseen erikoiskokeeseen ja koko kauteen. Tämä on minun opittava.

Suomen rallissa paineet ovat valtavat. Testaamista tuli alle vähän, toisin kuin tehdaskuskeille.

Silti sinua kohdellaan kuin Grönholmin manttelinperijää.

Suuri kunnia minulle, mutta Marcus on kaksinkertainen maailmanmestari ja 28 (nyt 29) -kertainen MM-rallin voittaja. Minun on keskityttävä omiin suorituksiin. Sitä paitsi uskon, että Marcus ajaa vielä yhden kauden."

Juttu osoittaa, että JML on sinut Saksan 2006 murtumisensa kanssa (toisin kuin jotkut foorumilaiset..). Jyskälä 2007 puolestaan osoitti, ettei keskittyminen ole vieläkään tarpeeksi hyvää. Loeb ja Grönholm tuskin olisivat hätkähtäneet niin paljon oven tiivisteen irtoamista, että olisivat ajaneet pitkäksi?

Uusimmassa MSa:ssa oli hienot kuvat: Loeb murjottaa, Sordo tutkii konehuonetta ja Petter Solberg itkee suomalaisten ylivoiman edessä kuvatekstillä "Tältä näyttävät häviäjät." Loeb: Ajan limiitillä, C4 on täydellinen ja silti en pysy kelkassa. Stohl: En tiedä montako kertaa auto pyöri ympäri, oli muutakin ajateltavaa kuin laskea niitä!