Kyllähän se niin on että sohvaperunana jyskälä on tullut aina katsottua vaikka paikanpiälläkin on kertalleen pitäny tietty käydä.
Kyllä se aina on go-to kalenterissa mutta mutta...niin se vaan menee aina syyst' tahi toisesta. Huoh, ehkä ensi kesänä...
Kun paikanpäällä oli niin aika 50-50 meni kaljan kittailuksi ja yleisö EK ynnä muu "made stuff" ja radan varressa hyppyjä kattoen.
haja-ajatuksia kisasta: eli tiimeistä ja kuskien hy:
Tietty Bosse todisti olevansa edelleen maailman paras rallikuski. Olisihan se voittanut ilman Loebin renkaan menoakin, Mutta rallin yksi kovimmista tietenkin Timo Rautiainen.
Paska juttu ettei Tomi Tuominen selvinnyt vastaavasta(?). Jälkiviisaana voi tietysti sanoa että Peugeotin olisi pitänyt pitää Martin kakkoskuskina kun se voittokin tililtä löytyy muutaman vuoden takaa. Jää vaan kaivelemaan MITÄ JOS kartturia saisi vain vaihtaa kesken kisan
Mutta pirun jännä oli kisa toisen päivän loppuun mennessä. Basti olisi ollut iisisti palkintopallilla, siihen olisi ura ollut hieno päättää. Martin ajoi kuitenkin parhaan rallinsa ja jäi bossen takana toista minuuttia.
Ikään kuin Gröönholmi, tuntien tien TAISTELI huonommalla autolla ja hidasti vielä kummuilla (nopeampi tapa tai ei) ja Loeb ylivoimaisella paketillaan teki minkä taidoiltaan tiesi. Hyvin
tietenkin kun verrataan Duvaliin (ja Stohliin)'mutta kuitenkin.
Oliko Pykälistö loukkaantunut kun ei Citikkaa ajanut? -En tiedä, tuntui vaan niin oudolta että Duval siellä rattia käänsi vaikka ovat korvanneet välillä Sainzillakin. Oma on Duvalin moka kun alkukauden törttöili mutta en suostu uskomaan että Duval NOIN huono olisi. Olosuhteet ja kalusto eivät varmaankaan ole...tai sanotaan ilmapiiri ja tunnelma häntä kohtaan tiimissä takkuavat. Nooh...näin sitä tehdään tulevaisuuden lupauksista ENTISIÄ.
Gallin ulosajo oli valitettava kun vielä pilalle meni Paasosen kisakin. No se keskeytys olisi tullut kuitenkin. Uskomatonta epäonnea joka vielä koituu Janin uran lopuxi, valitettavasti
Super säännöillä Galli pääsi romuttamaan Mitsun vielä toistamiseenkin. Liiikaa yritystä
Atkinsson oli väärä mies väärässä autossa väärässä rallissa. Mikä lienee Subarun buy-a-ride konsepti kun mies ei pysy radalla alkuunkaan. Myös Superin takia KAKSI ULOSAJOA. Eipä silti, en tiedä minkälainen Subaru Kristian Solbergilla oli alla mutta meno oli säälittävää kuten aina. Toisaalta ei se ykköskuskikaan tiellä pysynyt.
Sen sijaan Rovis veti varmasti, ilman virheitä. En tiedä miten tuollainen moka on mahdollinen mutta kymmenen pojoa siitä ettei hermoja menettänyt ja vielä jaksoi säätää autoa paremaksi kilpailun aikana. Ilman tiimin mokailua Mitsubishi olisii voinut ottaa kauden toisen palkintopallin...no ehkei nyt ihan mutta silti se tuntui välillä. Rallin toiseksi paras kuljettaja.
Ford valitsi viisaasti kun otti Hirvosen Krestan tilalle. Selvää lienee ettei Romanista ole näihin toimiin. En ole Gardesta tai Hirvosestakaan kauheasri pitånyt kun taustalla on paras managerointi. Garde ei palkintokorokkeelle olisi yltänyt mutta Harrin ohittamisesta ja pohjissta kuitenkin plussaa. Takana ovat ajat kun mies munasi itsensä Mitsulla Jyskälässä 2001(?) :thumbup:
Hirvoselle plussa lisää siitä että
YRITTI KUNNOLLA lopussa vaikka pyörähtikin.
Henning Solberg osoitti TAAS olevansa mies
paikallaan. Hän olisi ollut parempi vaihtoehto Fordille kuin Kresta. Parempi subarulle kuin Atkinsson, parempi skodalle kuin Schwarz ja parempi citroenille kuin Duval (olisi saanut palkan/paikan maksaja pikkuveli kyytiä
)
Skoda oli taas omalla tasollaan eli hukassa. Octavian loppu oli kuitenkin vähän kunniakas ja tuntui että Fabia saatiin viime kaudella kulkemaan. Mutta tämä kausi hakee vertaistaistaan.
Kuskeista se ei ole kiinni. Jani Paasonen on TAISTELIJA. Tälläisellä menolla ura on kohta ohi. Toivotaan jotain pelastusta ensi kaudelle sillä vaakalaudalla on saako Paasonen enää "näytönpaikkaa" Skodalta.
Ja sitten vielä
Janne Tuohino jolle tietenkn Oululaisena toivoi pisteitä ja kyllähän Skoda omansa sai loppujenlopuksi. Harmi vain että Tuohinon oma piste jäi uupumaan. Mutta ketäpä syytät kun auto on vain liian hidas. Kymmenen joukossa heti avauspäivänä ja siellähän sitä oltiin lopputuloksisakin. Tavoiteesta eli pistetilin avauksesta jäätiin taas ja asfaltti rallit ovat Jannellekkin arvoitus...pääseekö rattiin vai ei kas sinä pulma!. Harmi että kyseessä on yksi parhaista kuljettajusta MM-ssrjassa mutta kausi 2004 ei paina mitään jos 2005 paras tulos on sija 10.
Jari-Matti Latvan rallia oli vaikea seurata, joten en san miktään. Siellä se näytti välillä keikkuvan. Ehkä YLE olisi voinut hiukka resussejaan heittää sinnekkinpäin vai ovatko FIA:n vaatimukset niin kovia? Nuorten lupausten ajattaminen vanhoilla WRC Corolloilla on kyllä hieno neronleimaus
Aki Teiskonen on muuten allekirjoittaneelle tuntematon suuruus?! (...hävettää) :thumbfh: onnea