Neuvoantava äänestys moderaattoreista

Moderaattorit jatkoon / pois

  • FW08 jatkopesti

    Äänet: 51 63,0%
  • FW08 potkut

    Äänet: 26 32,1%
  • kouvotsvoni jatkopesti

    Äänet: 57 70,4%
  • kouvotsvoni potkut

    Äänet: 14 17,3%
  • Micael jatkopesti

    Äänet: 50 61,7%
  • Micael potkut

    Äänet: 16 19,8%
  • Pyryf jatkopesti

    Äänet: 61 75,3%
  • Pyryf potkut

    Äänet: 12 14,8%
  • Renngeist jatkopesti

    Äänet: 54 66,7%
  • Renngeist potkut

    Äänet: 13 16,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    81
  • Äänestys suljettu. .

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Moderoinnin kautta tuntuu tulevan esiin tämän foorumin rasittava/hankala kaksijakoisuus. En tarkoita nyt moderoinnin linjaa (tai linjattomuutta) vaan aiheiden ja ilmeisesti kommunikoinnin rakenteen eroja foorumin eri osastoilla.

Itse luen pääsääntöisesti vain F1-puolta ja tätä ylläpitoaluetta. Välillä sanktioista tiedotettaessa olen ihmetellyt miksi tuotakin tyyppiä pitää rangaista tai miten tuokin hahmo on hiiltynyt kuvatun laiseen käytökseen. Tästä on syntynyt MuTu, jonka mukaan pääosa sanktioista tulee muualta, kuin moottoriurheilukeskusteluista ja keskustelun tyyli ja rytmi poikkeaa suuresti näiden alueiden välillä. Tämä näkyy esim. moderoinnista valittamisessa. Varoituksen tai päivän bannin en usko F1-puolella kovin merkittävästi keskustelun lopputulosta kääntävän (ehkä jotain kiivastahtista live-ketjua lukuun ottamatta) - asiaan voi palata myöhemmin. Tunnepuolisessa keskustelussa sellainen helpommin tarkoittaa "olet hävinnyt/et saa puhua tästä enää" ja sitten raivotaan/keskustellaan moderoinnista.

Mikäli tuo MuTuni pitää oikeasti paikkaansa, niin hätäisesti ajateltuna jotenkin tuntuisi pätevältä, jos bannit voisi rajata tietylle alueelle. Silloin ei tarvitsisi spekuloida onko syytä antaa pitkiä banneja jollekulle, jonka kontribuutio joissain tietyissä ketjuissa on ollut asiallista tai jopa hyödyllistä mutta toisaalla täydellistä ylilyöntiä. Tietenkään käytäntö ei ole kaunista vaan vaarana on häiriköinnin siirtyminen muualle.

Äänestykseen en halunnut rastia mitään, koska se edellyttäisi moderaattorien arvioimista koko foorumin laajuudelta. Tätä pidän suht mahdottomana, koska (olettamistani syistä) kenenkään foorumistin arvioiminen koko foorumin suhteen ei onnistu tai ole järkevää. Foorumin moderointikyseenalaisuudet lienevät vapaalla ja yleisessä asiakeskustelussa. Olisi jees, jos ne saisi rajattua sinne.

Huom. Tämä mielipide perustui siis MuTuun, joka siis nettikeskusteluissa tarkoittaa: "En pysty osoittamaan tätä asiaa totuudeksi, silti alitajuisesti pidän sitä totuutena itselleni."
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Kaikille jatkopesti. Pointsit hahmoille, kun jaksavat hoitaa hommiaan. Ja viimeaikaisiin ikibänneihin sen verran, että tuskin nyt niiden jälkeenkään kovin monen tarvitsee postailla ikibännipelko perseessä. Sellaisen saaminen vaatii aina enemmän tai vähemmän pohjatyötä.
Se riippuu ihan siitä mitä tmoi sanoo asiaan. Miksei hänellä ole ikibanni päällä muuten?
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Miksi pitäisi olla?
Oletko tosisssasi kysymyksesi kanssa? Lue toi provoilun määrä mitä eroakirkosta toikki sisältää. Sillä ei ole mitään vitun väliä vaikka se kohdistui teidän vihaamaan hahmoon. Niin ja toi äänestys. Micael vittuun ja muut voi jatkaa.
 

DiRT

Active member
Liittynyt
26.2.2012
Viestit
43
Oletko tosisssasi kysymyksesi kanssa? Lue toi provoilun määrä mitä eroakirkosta toikki sisältää. Sillä ei ole mitään vitun väliä vaikka se kohdistui teidän vihaamaan hahmoon. Niin ja toi äänestys. Micael vittuun ja muut voi jatkaa.
ToXiCiTy lähtee kohta banaanisaarille kun tuo tosiasioita esille.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
ToXiCiTy lähtee kohta banaanisaarille kun tuo tosiasioita esille.
Ihan vitun sama. Mua vituttaa tää tiettyjen hahmojen bannitoleranssi. Se pitäisi olla sama kaikille, mutta bannaako mode yhtä helposti käyttäjän jonka kanssa on juonut viinaa ja muutenkin tuntee foorumin ulkopuolella vai semmoisen jota ei oikeassa elämässä tunne?
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
bannaako mode yhtä helposti käyttäjän jonka kanssa on juonut viinaa ja muutenkin tuntee foorumin ulkopuolella vai semmoisen jota ei oikeassa elämässä tunne?
No onhan tuossa esimerkisi hahmot Mosse, tmoi ja FW08 vuoden sisään boksissa istuneet. Mossesta en viinan suhteen varma ole, mutta kahvia ainakin on moden kanssa juonut.

Ja Skyggeboykin ikibännin sai näistä seikoista huolimatta.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kyä vituttaa olla pannissa vähän väliä vaikka kaffeetkin tarjoillut!:thumbfh:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
No onhan tuossa esimerkisi hahmot Mosse, tmoi ja FW08 vuoden sisään boksissa istuneet. Mossesta en viinan suhteen varma ole, mutta kahvia ainakin on moden kanssa juonut.

Ja Skyggeboykin ikibännin sai näistä seikoista huolimatta.
Kyllä mä muistan miten te harmittelitte, että Skygge pitää bannata, vaikka uhkasi toisen käyttäjän tappaa. Oli niin hyvä jätkä ja modejen ryyppykaveri.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Kyllä mä muistan miten te harmittelitte, että Skygge pitää bannata, vaikka uhkasi toisen käyttäjän tappaa. Oli niin hyvä jätkä ja modejen ryyppykaveri.
Niinhän modet väittää, että ihmisiähän nekin on.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kyllä mä muistan miten te harmittelitte, että Skygge pitää bannata, vaikka uhkasi toisen käyttäjän tappaa. Oli niin hyvä jätkä ja modejen ryyppykaveri.
Harmiteltiin, että piti bännätä kun tiedettiin hiukan enemmän tyypin taustoista ja tilanteesta. Huoli oli, että mikä hyvänsä negatiivinen saattaisi viedä "reunan yli".
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Harmiteltiin, että piti bännätä kun tiedettiin hiukan enemmän tyypin taustoista ja tilanteesta. Huoli oli, että mikä hyvänsä negatiivinen saattaisi viedä "reunan yli".
Totta, mutta mistä muut käyttäjät tuosta tietää? Surkutelkaa privana vaikka. On täällä muillakin henk.koht. ongelmia.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Totta, mutta mistä muut käyttäjät tuosta tietää? Surkutelkaa privana vaikka. On täällä muillakin henk.koht. ongelmia.
Eihän kaikkea voi tietää. Että olisi ollut parempi, kun olisi olut ihan vaan sanomatta mitään ajatuksia tuohon case-Skyggeen liittyen?
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Eihän kaikkea voi tietää. Että olisi ollut parempi, kun olisi olut ihan vaan sanomatta mitään ajatuksia tuohon case-Skyggeen liittyen?
Ymmärrät varmaan, että tuon homman helposti käsitti väärin? Mulla on luotto siihen, että saatte hyvän linjan aikaan, mutta piti avautua vitutuksen kohteista. Jatkakaa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Ymmärrät varmaan, että tuon homman helposti käsitti väärin? Mulla on luotto siihen, että saatte hyvän linjan aikaan, mutta piti avautua vitutuksen kohteista. Jatkakaa.
Ymmärrän. Mutta toivoisin kaikkien ymmärtävän, että kulisseissa tapahtuu paljon sellaista, mikä ei kaikille näy vaikka päätöksiin vaikuttaakin.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Lue oma viestihistoriasi eroakirkosta toikissa. Trolli ja provoilija olet.
Eli sinusta on oikein, että toisten uskomuksia ja uskomattomuuksia nostetaan esiin ja pilkataan??

Oletko nyt ihan tosissasi?

Minun puolesta kukin saa uskoa, vaikka Phil Collinsin rumpukapulaan, mutta minusta ei ole järkevää/kovinkaan suvaitsevaa pilkata muiden uskomuksia/tietoja, mihin uskoo tai on uskomatta. Ainakaan, kun samalla kuuluttaa omaa suvaitsevaisuuttaan ja hyvyyttään. Jos tämä on mielestäsi normaalia, niin sorry, olen kanssasi ehdottomasti erimieltä. Minun mielestä se on ihan vitun kieroutunutta.

Sorry vaan, jos kusin muroihisi. Shit happens.
 
Ylös