Never, ever?

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Mangelo

Well-known member
Onko tällä forumilla yhtään sellaista henkilöä

a) jolla EI ole lapsena jäänyt hetkeksi kieli kiinni jäiseen metalliin?

b) ketä EI ole koskaan ampiainen pistänyt?

-yritän selvittää, voiko noilta välttyä, vai onko se kaikkien vääjäämätön kohtalo.
On sattunut molemmat, mutta kysymyksen painotuksissa arveltuun tapahtumatodennäköisyyteen nähden päinvastaisesti. Ala-asteella joskus tais olla isompikin useampien opettajien kekseliäisyyttä kysyvä operaatio kun joku oli jääny kiinni. Ei kai tollasta jokaiselle satu? Itse tosin haksahdin joskus myöhemmin, mutta se oli vain parin sekunnin efekti kun jo irtosi itsestään metallin lämmetessä.

Amppareiden ja mehiläisten pistoista en ole pitänyt kirjaa, mutta joka kesähän niin tietysti kävi, ja useammin taisi olla mehiläinen kuin ampiainen. Kylän laidalla joku piti mehiläistarhaa juu.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Metalliin en ole jäätynyt kiinni koskaan, ja ampiaisen pistäessäkin olin niin nuori etten itse tapahtumaa muista. Olin kuulemma mystisesti huutanut rattaissa ja pitänyt kättä nyrkissä... :rolleyes:

En ole myöskään työntänyt hernettä tahi kiveä nenääni.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Sanoisin notta b) Ampiainen ei ole koskaan pistänyt.
Mehiläinen kylläkin on, mutta sitähän ei kysytty.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
A-kohtaa ei ole käynyt, sillä siitä varoitettiin niin moneen kertaan ja isoäänisesti, että tällainen daijumpikin tajusi olla yrittämättä.
Beetä en muista mutta varmaan lie pistänyt.

Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Onko tällä forumilla yhtään sellaista henkilöä

-yritän selvittää, voiko noilta välttyä, vai onko se kaikkien vääjäämätön kohtalo.
o/

a) kieltä ei tullut edes mieleen jäädyttää metalliin, näin pari huonompaa irrotusta muksuna ja se "hauskuus" sitten jäi siitä hommasta :D
b) ei ole ihme kyllä pistänyt, mökillä noita on paljonkin liikkeellä mutta onnistunut välttämään ne tähän ikään asti....
edit. tarkennuksena, ei ole mehiläinen eikä kimalainenkaan pistänyt koskaan :)

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Ykköskohta jäi pariin kertaan, koska ei maalla ollut lyhtypylväitä tai oikein muutakaan mihin kielensä tökätä. Kakkosta sitäkin enämpi, koska maalla.

GC Rabella

Well-known member
Sijainti
Pasila
a) Olen välttynyt. Muuten kyllä tungen suuhuni kaikenlaista, mutta tuosta varoitettiin moneen kertaan ja isoäänisesti ennen kuin tuli mieleenkään koettaa. Positiivinen todennäköisyys kyllä että onnistun vielä joskus ajatuksissani tämän tekemään.

b) En ole välttynyt - kerran on pistänyt. Velskolassa (mikälie seurakunnan leirikeskus) astuin lattialla henganneen ei-ehkä-ihan-täysissä-kyvyissä olleen ampiaisen (tai vastaavan otuksen) päälle. Mökillä noita on ajoittain paljonkin liikkeellä, mutta siellä olen jotenkin onnistunut välttämään.

Mangelo

Well-known member
b) ei ole ihme kyllä pistänyt, mökillä noita on paljonkin liikkeellä mutta onnistunut välttämään ne tähän ikään asti....
Et oo varmaan hirveesti paljain jaloin liikkunut ulkona. Ylhäältä tulevilta voi kyllä suojautua.

GC Rabella

Well-known member
Sijainti
Pasila
Onnistuin juuri satuttamaan kieleni tällaisella toimistovälineellä, jonka oikea tarkoitus ehkä liittyy niittien poistamiseen. A-kohdan välttyminen lienee huikeaa tuuria.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
a) Tapahtunut - vain kerran, mutta kuitenkin...pakko oli kokeilla, kun ko. temppua ei olisi saanut tehdä. Lämpimällä vedellä joku aikuinen sai kielen pois pinteestä.
b) Tapahtunut - useita kertoja. En tykkää vieläkään.

cee) -kohta. Käärme EI ole purrut ikuna...

Viimeksi muokattu:

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Tottakai se kieli piti tökätä lyhtypylvääseen kun kerta yllytettiin. Äiti sitten lämpimällä vedellä irrottamaan ja huokailemaan että "enkö mä ole tästä sanonu monta kertaa.." :eek:

Amppari päässyt muutamaan kertaan yllättämään myös.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
a) Ihan varma olen, että on tapahtunut. Tosin asia on täysin tarkempia muistikuvia vailla.

b) On käynyt, useastikin (kuitenkin 6> kertaa).

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kielestä roikuin lapsena tikaraudoista - se on selvä. Tilanteessa olleet muut lapset olivat sen verran reiluja, että juoksivat paikalta pois. Tottakai.

Pamppari lie pistänyt kymmenkunta kertaa.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
a) Ei ole tainnut tapahtua, huuli tosin ainakin kerran jäätyi kiinni takin vetoketjuun. Lähti repäisemällä, vähällä selvisin.

b) Ampiainen ei ole pistänyt, ei myöskään mehiläinen tai muukaan paarmaa isompi.

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal

a) takin vetoketjuun monestikin, viela aikuisiassakin :D

b) ei oo koskaan ampianen pistany, paarmaki puri ekaa kertaa viime kesana. hamahakinpuremia sen sijaan on ollut useampaan otteeseen.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
PuoliPöhkö sanoi juuri tuossa edellä. Mutta vain korostaakseen heterouttaan ja kielen kiinnijäätymisen todennäköisyyttä puumateriaaliin verrattuna.
No hyvä. Pelkäsin jo että joudun opettelemaan uutta termistöä. Tika-alumiini jotenkin taipuu kankeasti kielelle. Pari kertaa olen tänä talvena kiivennyt tika-alumiineilla katolle kolan kanssa. Laskeutuminen on aina helpompaa, kuten aina elämässä alaspäin pääsee paljon nopeammin, kunhan hyppää sosiologisesti valmiiksi kolattuun kasaan niin ei edes juuri satu. Siihen ei tarvitse tika-alumiineja enää.