Newey jatkaa McLarenilla myös kauden 2006!

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
Juzo sanoi:
Eiku mulla on vaan semmone tunne.

Ferrarin päämaja KUVA.

McLarenin teknologiakeskus KUVA.

Ferrarin motorhomet KUVA.

McLarenin motorhome KUVA.

Parhaat tilat, parhaat suunnittelijat, parhaat kuskit ja eniten rahaa. Selvä peli. Ei tuollaiselle tallille, jonka teknologiakeskuksen paskahuusien hanatkin ovat kultaa voi yksinkertaisesti pärjätä kukaan. Ainoa hämmästelyn aihe on se, miksi McLaren ei ole voittanut kaikkia jaossa olleita mestaruuksia viimeisten 10v. aikana?
 
Viimeksi muokattu:

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Maranelloman sanoi:
Parhaat tilat, parhaat suunnittelijat, parhaat kuskit ja eniten rahaa. Selvä peli. Ei tuollaiselle tallille, jonka teknologiakeskuksen paskahuusien hanatkin ovat kultaa voi yksinkertaisesti pärjätä kukaan. Ainoa hämmästelyn aihe on se, miksi McLaren ei ole voittanut kaikkia jaossa olleita mestaruuksia viimeisten 10v. aikana?
Mitäs se on sitten voittanut?
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Maranelloman sanoi:
Parhaat tilat, parhaat suunnittelijat, parhaat kuskit ja eniten rahaa. Selvä peli.
Nyt kun oma autotalli on viimein valmistunut ja suunnittelutiimi saatu järjestykseen voisi olettaa, että ensikaudella ja tulevaisuudessa nähdään mitä nuo mainitsemasi asiat tuovat tullessaan. Ihmeelliseltä pelleilytähän se kieltämättä on viimevuosien aikana näyttänyt.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Provomies on aina provo eikä sitä saa muutettua.

Mutta muille voi muistuttaa taas kerran, että McLaren on paljon muutakin kuin pari formula-autoa ja Paragonissa tehdään paljon muutakin kuin ruuvataan niitä kahta formulaa.

Lisäksi ihan yleisestikin on tapana että menestyvillä ja pitkään hengissä pysyneillä yrityksillä on kohtalaisen siistit toimitilat ja pääkonttorit. Paitsi ei tietysti Italiassa. Toiset jopa valmistaa tavallisia henkilöautoja lasisessa tehtaassa (VW).
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
JTH sanoi:
Lisäksi ihan yleisestikin on tapana että menestyvillä ja pitkään hengissä pysyneillä yrityksillä on kohtalaisen siistit toimitilat ja pääkonttorit. Paitsi ei tietysti Italiassa. Toiset jopa valmistaa tavallisia henkilöautoja lasisessa tehtaassa (VW).

Tilat voivat ymmärtääkseni olla siistit ja toimivat olematta välttämättä ylelliset. Vai oletko Maranelossa käydessäsi huomannut Ferrarin toimitiloissa pahojakin puutteita niiden siisteydessä?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Maranelloman sanoi:
Tilat voivat ymmärtääkseni olla siistit ja toimivat olematta välttämättä ylelliset. Vai oletko Maranelossa käydessäsi huomannut Ferrarin toimitiloissa pahojakin puutteita niiden siisteydessä?
No voi hitsi ja vitsi. Kyllä on älykästä vääntöä taas meneillään. :D
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ainahan voi siirtyä muille osastoille ihmettelemään Macaon kisoja ja ylistämään Ferrarin vauhtia FIA GT:ssä.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Henkka sanoi:
Ei se Kimin markkina-arvo putoa yhtään mihinkään, vaikka seuraava kausi olisikin sysipaska McLarenilla. Kaikista viisainta on ajaa vielä ensi vuosi ja sitten katsoa sitten voimasuhteiden selvittyä mikä talli on huipulla. Jos se ei ole Mäc, niin sitten etsimään isompaa rahapussia ja parempaa kalustoa muualta. Jos se taas on Mäc, niin sitten nyhtää Dennikseltä kunnon rahat, koska Ron tietää että tällä kertaa ne kannattaa maksaa. Parempaa kuskia ei mistään löydy.

Itse en kovin heti usko McLarenin hiipumiseen. Paragonin resurssit ovat niin ylivertaiset ja niiden vaikutuksia on nähty vasta vuoden verran. Ja suunta on entisestään ylöspäin.
Tähän on vaan pakko kommentoida. Vai väität että Kimin markkina-arvo ei putoa jos ensi kausi menee reisille. Senhän voi aiheuttaa esim. loukkaantuminen tennismatsissa tai sitten putoaminen Kallen suomibaarin pöydältä, riippuen siitä mitä harrastaa. Entäpä jos ensikaudella saadaan uusi maailmanmestari? Silloin 2007 tallipaikoista todennäköisesti kisaa kolme maailmanmestaria ja Kimi. Huipputalleja on noin kolme joissa ainoastaan Mäcisellä on kuskit jonkun aikaa kaudesta samoilla resursseilla, ne kun on tällainen perinteisempi brittiläinen talli joka kisaa omilla herrasmiessäännöillä. Mitäpä jos tämä uusi maailmanmestari on Montoya? Alonsohan on ihan törkeän alipalkattu nykyisellä sopimuksella joka siis vissiin päättyy 2006? Olen sitä mieltä, että jos Kimin managerit ei nyt tällä hetkellä ole aika lähellä sopparin clousaamista vuodelle 2007 niin ne eivät osaa hommiaan.

Tämähän ei siis mitenkään liity aiheeseen, kuten tapana on.
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Rapu-70 sanoi:
Olen sitä mieltä, että jos Kimin managerit ei nyt tällä hetkellä ole aika lähellä sopparin clousaamista vuodelle 2007 niin ne eivät osaa hommiaan.
Kai siellä manageriosastollakin on sen verran luottoa Kimin nopeuteen, että uskaltavat odottaa ensi kauden puolelle ja hoitaa sen sopimuksen vuodeksi 2007 siihen talliin mikä näyttää alkukaudesta vahvimmalta. Mun mielestä olisi äärimmäisen typerää tehdä nyt jatkosoppari esim. Mclarenin kanssa. Voi ruveta ketuttamaan jos seuraava kausi alkaa samoissa merkeissä kuin kausi 2004.
Nimeä paperiin ja äkkiä, jos muilla huipputalleilla ei ole kiinnostusta / vapaita paikkoja kaudeksi 2007.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Maranelloman sanoi:
Parhaat tilat, parhaat suunnittelijat, parhaat kuskit ja eniten rahaa. Selvä peli. Ei tuollaiselle tallille, jonka teknologiakeskuksen paskahuusien hanatkin ovat kultaa voi yksinkertaisesti pärjätä kukaan. Ainoa hämmästelyn aihe on se, miksi McLaren ei ole voittanut kaikkia jaossa olleita mestaruuksia viimeisten 10v. aikana?
En tiennytkään että Paragon on ollut jo 10-vuotta toiminnassa. Niin ja Mclarenilta puuttuu se kaikkein tärkein, FIAn tuki :D
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Briatoren lausahduksia:
- Kun tekninen johtajamme Mike Gascoyne jätti Renaultin, monet povasivat meille katastrofia. Totuus oli kuitenkin, että siitä hetkestä lähtien Renault alkoi voittaa, Briatore muistuttaa italialaislehti Auto Sprintin jutussa.
- En usko, että McLaren heikkenisi Neweyn ja Illienin lähdön vuoksi. Minua on evästetty, ettei Newey puuttunut paljon autosuunnitteluun enää menneillä kausillakaan. McLarenilla on varmasti varauduttu tähän tilanteeseen parhain tavoin.
olkoonkin, että moisilla ei ole kauheasti fakta arvoa, kuin tietysti se että "sota ei yhtä miestä kaipaa"...
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mutku sanoi:
Briatoren lausahduksia:


olkoonkin, että moisilla ei ole kauheasti fakta arvoa, kuin tietysti se että "sota ei yhtä miestä kaipaa"...

Joo, on se kyllä häkellyttävää, että aina kun Flavio avaa suunsa medialle, siis aina, niin sieltä tulla tupsahtaa paskaa. Miten -siis miten, kukaan voi olla jossain asiassa noin suvereeni mestari? Tällä kertaa Flavion loistava kehäpäätelmä on siis mm. se, että kun Gascoine lähtee tallista, niin talli alkaa voittamaan.

Simple as that. Repikää siitä. Näin helppoa se on.

Kaikille Gascoine kuukaudeksi niin saamme 12 voittajatallia lisää.

Enkä nyt oikein jaksa uskoa siihen, että Gascoyne niin paska suunnittelijakaan olisi.

Enkä kyllä usko siihenkään, että Casgoineyn lähdöllä Renaultilta ja Renaultin nykytilanteella olisi mitään todistusarvoa sille, miten Larenilla tulee käymään kun heiltä lähtee Newey...

Ziizus, joskus flavio onnistuu ylittämään jopa itsensä. Touhottava, kuolaava, hikoileva ukko.
 
Ylös