Newey jatkaa McLarenilla myös kauden 2006!

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Tuskinpa Newey todellakaan Redbullia jättää heti ensimmäisen vuotensa jälkeen. Uskoisi että kaiken jo suunnittelijana saavuttaneelle juurikin RB on se mielenkiintoisin paikka työskennellä, eli nuori ja suurella rahalla pyörivä talli jonka ainoa tavoite on tulla tulevaisuuden mestariksi. Eli juuri sellainen jossa todellinen suunnittelijaguru pääsee vielä kerran näyttämään kyntensä.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
312T4 sanoi:
Perustan väitteeni siihen, että Newey aikanaan ilmaisi halunsa työskennellä Ferrarilla: " Ferrarilla työskentely on jokaisen suunnittelijan unelma" - jotenkin noin se meni :confused:
Ja että Red Bull tekisi vain yhden vuoden sopparin Adrianin kanssa varsinkaan kun mies ei pääse vaikuttamaan tämän tulevan Red Bullin suunnitteluun vaan ensimmäinen Adrian Newey RB-auto on mahdollista saada kaudelle 2007.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Juzo sanoi:
Tuskinpa, jos Newey haluaisi työskennellä huipputiimissä hän tekisi sen McLarenilla. Ainoastaan suuri palkankorotus voisi saada hänet harkitsemaan Ferrarille siirtymistä, jota tuskin tulee koskaan tapahtumaan. Ferrarille siirtyminen olisi varmasti pienoinen pettymys, kun Ferrarin työskentelytilat ja resurssit eivät ihan McLarenin tasolla ole.
No eiköhän tämä Neweyn veto näyttänyt missä tallissa hän ei ainakaan halua työskennnellä. Tälläkin foorumillahan on jo puhuttu kuinka McLaren on tulevaisuuden mestaritalli. Kuitenkin heidän pääsuunnittelija lähtee entiselle Jaguarille hommiin. Tämä siirto kertoo mielestäni tämän hetken tilanteesta McLarenilla kaiken: mokalla ollaan. Tuolla kalustolla olisi paremmin johdettu talli voittanut sekä kuljettajien että valmistajien mestaruuden. Nyt se voitettiin sarjan toiseksi tai kolmanneksi nopeimmalla autolla ja Briatorella.
Toinen asia mikä näissä keskusteluissa ärsyttää on se että rahan vaikutusta maailman ehkä kaupallisimmassa urheilulajissa dissaillaan. Muualla kuin Suomessa ei ole synti tienata paljon. Tämä tiedoksi sinne maakuntiin. KAIKKI asiat tässä lajissa pyörii rahan ympärillä. Alkaen Kimin seuraavasta tallivalinnasta. Ne, jotka muuta ajattelee, voivat seurata maastohiihtoa.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Rapu-70 sanoi:
No eiköhän tämä Neweyn veto näyttänyt missä tallissa hän ei ainakaan halua työskennnellä. Tälläkin foorumillahan on jo puhuttu kuinka McLaren on tulevaisuuden mestaritalli. Kuitenkin heidän pääsuunnittelija lähtee entiselle Jaguarille hommiin. Tämä siirto kertoo mielestäni tämän hetken tilanteesta McLarenilla kaiken: mokalla ollaan.
syvää analyysiä :D Eiköhän se "moka" -tiimi kuitenki aja punaisilla autoilla, kun päästivät sen velhon Larenille.

Newey kuitenkin jää talliin työskentelemään ensikauden autoa valmiiksi. Kuitenkin tuli tänkkapå kun Ferrarilta tullut insinööri pisti homman rullaamaan alle vuodessa. Pienemmässä tallissa paineita tuskin tulee olemaan niin paljoa kuin juuri nyt huipulle nousseessa tallissa.
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Rapu-70 sanoi:
KAIKKI asiat tässä lajissa pyörii rahan ympärillä. Alkaen Kimin seuraavasta tallivalinnasta. Ne, jotka muuta ajattelee, voivat seurata maastohiihtoa.
Meinaatko, että Kimi menee ajamaan kaudella 2007 Midlandille jos saa sieltä suurimman tilin? Epäilen.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Rapu-70 sanoi:
No eiköhän tämä Neweyn veto näyttänyt missä tallissa hän ei ainakaan halua työskennnellä. Tälläkin foorumillahan on jo puhuttu kuinka McLaren on tulevaisuuden mestaritalli. Kuitenkin heidän pääsuunnittelija lähtee entiselle Jaguarille hommiin. Tämä siirto kertoo mielestäni tämän hetken tilanteesta McLarenilla kaiken: mokalla ollaan.
Joo itse veikkaisin, että Newey olisi jäänyt McLarenille jos olisi saanut vaatimansa 10 miljoonan dollarin vuosipalkan. McLarenhan tarjosi Neweylle "vain" 6 miljoonaa dollaria. Aikamoinen palkka tekniselle johtajalle, joka ei muuten ole sama asia kuin pääsuunnittelija.
 

gangstaguy

Member
Liittynyt
3.10.2005
Viestit
13
Eiköhän se ole ihan Mersun vika, että Newey vaihtaa tallia.
Kyllä se varmasti käy nyppimään, kun itse suunnittelee ylivoimaisen auton, mutta mersu hoitaa oman osuutensa kunnolla ja suunnittelee ylivoimaisesti huonoimman moottorin.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Jere1983 sanoi:
Meinaatko, että Kimi menee ajamaan kaudella 2007 Midlandille jos saa sieltä suurimman tilin? Epäilen.
Kimin managerit lienevät aika ratkaisevassa asemassa tässä talliasiassa. Heillä on varmaankin jonkinlainen provikkapalkkio. Koska ensikauden voimasuhteista ei ole tällä hetkellä hajuakaan saattaa olla edullista lyödä tallipaikka kiinni nyt kun Kimin markkina-arvo on korkeammalla kuin koskaan aikaisemmin. Yksi perseelleen mennyt kausi voi viedä aika paljon sopparin loppusummasta pois ja kaventaa mahdollisuuksia.
Sinänsä ammut vähän hutia koska Midlandilla ei ole laittaa sitä yli 30 MEURoa pöytään että pääsisi edes neuvottelemaan. Tallien varallisuus kun tuppaa korreloimaan menestyksen kanssa tai sitten takana on autoteollisuutta.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Rapu-70 sanoi:
Kimin managerit lienevät aika ratkaisevassa asemassa tässä talliasiassa. Heillä on varmaankin jonkinlainen provikkapalkkio.
Ja kuskien palkkiot osaksi sidoksissa menestykseen, joten managerienkin prosenttien kannalta menestys lienee myös toivottavaa...

Rapu-70 sanoi:
Tallien varallisuus kun tuppaa korreloimaan menestyksen kanssa tai sitten takana on autoteollisuutta.
tehdastallien ja pikkutallien välillä toki. Tehdastiimeissä on kyllä valitettavia esimerkkejä siitä, että rahaa syytämällä ei menestys ole taattua.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
formulastara sanoi:
Epäilen minäkin. Mut joillekin raha on kaikki kaikessa...
Niin, viittaisin nyt siihen että lajin sääntöjä kehitetään aika pitkälle sponssien ja tv-katsojien ehdoilla ja ns urheilulliset seikat tulevat aika kaukana prioriteettilistalla. Tästä esimerkkinä se, että kansallisessa kisalähetyksessäkin heiluu joku Fosters -pimu laturi kädessä tai arvuuttelee jotain merkittäviä formulahenkilöitä. Pirun uskottavaakin kaikenlisäksi.

Sinänsähän tämä koko Neweyn episodi on myöskin esimerkki siitä, kuinka kauaksi on päästy niistä ajoista, kun kuskit olivat sarjan staroja. Nythän Alonsolle maksetaan vähemmän kuin Neweylle. Alonso kummiskin ajaa kisoissa ja ottaa riskejä vähän toisessa mittakaavassa. Mielenkiintoista olisi tietää Alonson ja Briatoren ansiotason erot..
 

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Rapu-70 sanoi:
Kimin managerit lienevät aika ratkaisevassa asemassa tässä talliasiassa. Heillä on varmaankin jonkinlainen provikkapalkkio. Koska ensikauden voimasuhteista ei ole tällä hetkellä hajuakaan saattaa olla edullista lyödä tallipaikka kiinni nyt kun Kimin markkina-arvo on korkeammalla kuin koskaan aikaisemmin. Yksi perseelleen mennyt kausi voi viedä aika paljon sopparin loppusummasta pois ja kaventaa mahdollisuuksia.
Sinänsä ammut vähän hutia koska Midlandilla ei ole laittaa sitä yli 30 MEURoa pöytään että pääsisi edes neuvottelemaan. Tallien varallisuus kun tuppaa korreloimaan menestyksen kanssa tai sitten takana on autoteollisuutta.
Ei se Kimin markkina-arvo putoa yhtään mihinkään, vaikka seuraava kausi olisikin sysipaska McLarenilla. Kaikista viisainta on ajaa vielä ensi vuosi ja sitten katsoa sitten voimasuhteiden selvittyä mikä talli on huipulla. Jos se ei ole Mäc, niin sitten etsimään isompaa rahapussia ja parempaa kalustoa muualta. Jos se taas on Mäc, niin sitten nyhtää Dennikseltä kunnon rahat, koska Ron tietää että tällä kertaa ne kannattaa maksaa. Parempaa kuskia ei mistään löydy.

Itse en kovin heti usko McLarenin hiipumiseen. Paragonin resurssit ovat niin ylivertaiset ja niiden vaikutuksia on nähty vasta vuoden verran. Ja suunta on entisestään ylöspäin.
 

Driver #8

Well-known member
Liittynyt
19.2.2005
Viestit
193
Sijainti
Curva Variante Alta
Vuonna 1997 Newey meinasi siirtyä Ferrarille, mutta Neweyn vaimo ei halunnut että muutetaan Maranelloon (ei se ole helppoa noin vain muuttaa toiseen maahan) ja Newey sitten meni Mäcille töihin. Red Bullin päämaja on Britanniassa.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Driver #8 sanoi:
Vuonna 1997 Newey meinasi siirtyä Ferrarille, mutta Neweyn vaimo ei halunnut että muutetaan Maranelloon (ei se ole helppoa noin vain muuttaa toiseen maahan) ja Newey sitten meni Mäcille töihin. Red Bullin päämaja on Britanniassa.
Kaiken takana on nainen.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Morjensta vaan pitkästä aikaa.

Vai pakkas tuulitunnelitauno kimpusut ja kampsut ja lähti suunnittelemaan ja nostamaan energiajuomatallia kohti pilviä. Tiedä häntä kumpaan talliin on enemmän vaikutusta, Bulliin vaiko Lareniin ? Se että lähtö tuli varoittamatta antaa osviittaa siitä että vitutuskäyrä Adrianilla taisi olla jo niissä lukemissa että ukko otti ja lähti eikä sitä Ronnyltä ja kumppaneilta kysytty että sopiiko vai ei. Edellinenkin yritys oli hyvä mutta Ronny tuo gurujen guru taivuttelun ja "reilunpelin" inkarnaatio sai Taunon jäämään vasten tahtoaan westin riveihin. Oliko järkevää vai ei pitää motivaationsa mentännyt herkkä taiteilija rivissä vasten tahtoaan? Vastaus lienee jotain hopeadelfiiniä ja MP18 sekotusta. No onhan McLarenilla Paragon joka suunnittelee itse autot ja tekee niistä voittajavehkeitä ilman että ihmisiä siinä hommassa edes tarvitaan...............vai mitä HENKKA. Jos homma olisi hulppeista puitteista kiinni niin tuskin Ferrari tallia edes tunnettaisiin koska taitaa edesmenneellä Minardillakin olla prameammat päämajat kuin Ferarilla.

Kimi on jo Ferrarin miehiä koska onhan se selvää että McLaren tulee sukeltamaan nyt rajummin kuin koskaan aikaisemmin . Kolmosauto pois, uudet koneet mersulta, suunnittelu porras uusiksi, rengas etu menetetään ja kaikkea muuta kivaa. Mutta kaikesta huolimatta: onhan niillä Paragon joka suunnittelee itse autot. :yuck:
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
MaranelloRed sanoi:
Morjensta vaan pitkästä aikaa.

Vai pakkas tuulitunnelitauno kimpusut ja kampsut ja lähti suunnittelemaan ja nostamaan energiajuomatallia kohti pilviä. Tiedä häntä kumpaan talliin on enemmän vaikutusta, Bulliin vaiko Lareniin ? Se että lähtö tuli varoittamatta antaa osviittaa siitä että vitutuskäyrä Adrianilla taisi olla jo niissä lukemissa että ukko otti ja lähti eikä sitä Ronnyltä ja kumppaneilta kysytty että sopiiko vai ei. Edellinenkin yritys oli hyvä mutta Ronny tuo gurujen guru taivuttelun ja "reilunpelin" inkarnaatio sai Taunon jäämään vasten tahtoaan westin riveihin. Oliko järkevää vai ei pitää motivaationsa mentännyt herkkä taiteilija rivissä vasten tahtoaan? Vastaus lienee jotain hopeadelfiiniä ja MP18 sekotusta. No onhan McLarenilla Paragon joka suunnittelee itse autot ja tekee niistä voittajavehkeitä ilman että ihmisiä siinä hommassa edes tarvitaan...............vai mitä HENKKA. Jos homma olisi hulppeista puitteista kiinni niin tuskin Ferrari tallia edes tunnettaisiin koska taitaa edesmenneellä Minardillakin olla prameammat päämajat kuin Ferarilla.

Kimi on jo Ferrarin miehiä koska onhan se selvää että McLaren tulee sukeltamaan nyt rajummin kuin koskaan aikaisemmin . Kolmosauto pois, uudet koneet mersulta, suunnittelu porras uusiksi, rengas etu menetetään ja kaikkea muuta kivaa. Mutta kaikesta huolimatta: onhan niillä Paragon joka suunnittelee itse autot. :yuck:
Paitsi että Newey pysyy Larenilla kunnes ensikauden mestaruusauto on saatu valmiiksi. Sen jälkeen hän siirtyy ReBullille ja kaudella 2007 nostaa tallin Ferrarin ohi sarjan viiden parhaan tiimin joukkoon. :tongue:
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
belated sanoi:
Paitsi että Newey pysyy Larenilla kunnes ensikauden mestaruusauto on saatu valmiiksi. Sen jälkeen hän siirtyy ReBullille ja kaudella 2007 nostaa tallin Ferrarin ohi sarjan viiden parhaan tiimin joukkoon. :tongue:

:D Neweyn motivaatio on tässä tilanteessa epäilemättä aivan katossa.

Tai toinen vaihtoehto; Ron ei päästä Neweyä jatkossa Paragonin tuulikaappia pidemmälle. Uudesta autosta hän saa tuskin nähtäväkseen edes kuvia.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös