Oikeastaan jos totta puhutaan, New York Islandersia on johdettu helevetin huonosti aina armon vuodesta 1983 alkaen. Silloin ylivoimainen joukkue voitti Neljännen peräkkäisen Stanley Cup mestaruutensa ja täysin ansaitusti. Thomas Jonsson, Wayne Merrick, Ken Morrow, "Batlin" Billy Smith, Trots Trottier, Boss Bossy, Bob Nyström, Andreas Kallur, Stefan Persson, Mats Hallin, Duane Sutter. Lista on loputon. Tuo New York Islanders 1979-83 on paras joukkue joka NHL:ssä on koskaan yhtäaikaa jäällä nähty. Parempi kuin Edmonton Oilers. Edmonton voitti vain yhden sarjan joukkueiden neljästä Playoff-sarja kohtaamisesta vuosien 1980-84 välisenä aikana. Mutta kun olisi pitänyt alkaa rajusti uudistua ei uudistuttu. Sama ydin jengi vaan jatkoi johtavassa asemassa, Dennis Potvinin johdolla. Al Arbourilla ei kestänyt kantti vaatia uusia runkopelaajia, Potvin, Gillies, Trottier, Bobby Nyström, John Tonneli, Bobby Bourne, Thomas Jonsson. Siinä tuota johto kerhoa. Varaukset menivät pileen ainoastaan Pat LaFontainesta ja Mikko Mäkelästä oli pitkään iloa Nassau Veterans Memorial Colisseumin yleisölle. Kumpikin myytiin aikanaan pois Islandersista rahapulan vuoksi.
Vaikka Miksa Mäkelä kerran pelasi Islandersissa, olen silti ollut itse aina New York Rangersin mies. Islanders palautti kuitenkin Stanley Cupin New York Cityyn 40 vuoden tauon jälkeen 1980.
Vaikka Miksa Mäkelä kerran pelasi Islandersissa, olen silti ollut itse aina New York Rangersin mies. Islanders palautti kuitenkin Stanley Cupin New York Cityyn 40 vuoden tauon jälkeen 1980.
Viimeksi muokattu: