Nico Rosberg

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Nicon sopimus oli odotettu uutinen ja odotan miehen esityksiä ensi kaudella innolla. Toivottavasti auto on kilpailukykyinen niin saattaa Nicokin päästä maistelemaan hiukan parempaa menestystä kuin neljänä vuonna Williamsin ratissa.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Tulipahan tässä vain mieleen, että kun tuota Nicon taskusta löytyvää Suomen passia aina jaksetaan hehkuttaa, niin mistä löytyisi aiheesta jotain faktaa? En niin varsinaisesti väitä mutta voisin hyvin kuvitella, että tässä on tällainen tyypillinen ilmiö kyseessä, että kun jotain tarpeeksi hoetaan niin se muuttuu yleiseksi faktaksi vaikka sitten kun asiaa alkaa penkomaan, paljastuukin, ettei mistään löydy mitään konkreettista

Joten onko sillä Nicolla voimassaolevaa Suomen passia? Ainoastaan Nicon tai Keken oma lausunto asiasta jossain luotettavassa mediassa kelpaa.

Edit. Heh, juuri kun pääsin tuota kirjoittamasta niin löysin TS:n F1-sivujen keskustelusta jonkun esittämän kysymyksen aiheesta ja tällainen vastaus löytyi perästä:

Välitin kysymyksesi passista ja kansalaisuudesta Nicolle tänä aamuna. Vastaus molempiin kysymyksiin on kyllä.

"Heikki Kulta" kirjoitti 24.11.2009 12:07
Joten eiköhän asia ole siis selvä. Ellei tuo "Heikki Kulta" sitten ole joku trolli. En tosin usko.
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Tulipahan tässä vain mieleen, että kun tuota Nicon taskusta löytyvää Suomen passia aina jaksetaan hehkuttaa, niin mistä löytyisi aiheesta jotain faktaa? En niin varsinaisesti väitä mutta voisin hyvin kuvitella, että tässä on tällainen tyypillinen ilmiö kyseessä, että kun jotain tarpeeksi hoetaan niin se muuttuu yleiseksi faktaksi vaikka sitten kun asiaa alkaa penkomaan, paljastuukin, ettei mistään löydy mitään konkreettista

Joten onko sillä Nicolla voimassaolevaa Suomen passia? Ainoastaan Nicon tai Keken oma lausunto asiasta jossain luotettavassa mediassa kelpaa.
Pistin Kekelle mailia. Ilmoitan kun asia selviää.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Tulipahan tässä vain mieleen, että kun tuota Nicon taskusta löytyvää Suomen passia aina jaksetaan hehkuttaa, niin mistä löytyisi aiheesta jotain faktaa? En niin varsinaisesti väitä mutta voisin hyvin kuvitella, että tässä on tällainen tyypillinen ilmiö kyseessä, että kun jotain tarpeeksi hoetaan niin se muuttuu yleiseksi faktaksi vaikka sitten kun asiaa alkaa penkomaan, paljastuukin, ettei mistään löydy mitään konkreettista
Minullakaan ei ole voimassa olevaa Suomen passia. Kuinka suuresta summasta lyöt vetoa, etten ole Suomen kansalainen?
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Tuli muuten mieleen, että onko Nico suorittanut asepalveluksen suomessa vai saksassa? :) Saksassa voi kieltäytyä, mutta silloin se tulee Suomen lain mukaan eteen Suomessa xD
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Niin, millos se Nico ajoi suomen lipun alla? Passithan ovat voimassa vain tietyn aikaa. Jotta epäilys on kyllä suuri, että hänellä olisi voimassa olevaa suomen passia tällä hetkellä. Mitä ihmeen käyttöä sille olisi?

IL sanoi:
Bildin tuoreessa haastattelussa Rosberg kuitenkin muistuttaa, että hänestä ei ole tulossa saksalaislegendan apupoikaa.

- Minustako kakkoskuski? Ei onnistu. Kunnioitan kyllä Schumia paljon, viime kaudella Williamsilla kurvaillut Rosberg kommentoi.

- Mersulla ei ole hierarkiaa kuskien välillä. On tiedossa, että tallissa on aina ollut kaksi tasavertaista kuskia. Toki jos kauden lopussa toinen kuskeista taistelee tosissaan mestaruudesta, tiimi keskittyy kyseiseen kuskiin. Sitä ennen Mersun filosofia on kuitenkin, että meillä on kaksi ykköskuskia.
Heh, eipä taida Nico olla siinä asemassa, että päättäisi onko hän kakkonen vai ei :eek:

Se on Brawn joka homman hoitaa siten, ettei Nico edes alkuun huomaa olevansa jo kakkonen. Norbert voi toki pitää huolta Nicosta Keken kamuna ja ei tilanne varmaan ihan niin pahaksi mene kuin Ferrarilla Schumi aikoina (tai Macilla Lewis aikana) mut luultavasti Schumi saisi kuitenkin paremmat varikkotaktiikat, esim. sateen yllättäessä tms. Lisäksi niitä uusia osia varmasti sijoitetaan ensin Schumin autoon ja vasta sen jälkeen osia testaa Nico, ja se on jo roolijako.

Lisäksi tuo on vähän huvittava kommentti "Mersulla ei ole hierarkiaa kuskien välillä". Mistä Nico sen tietää? Talli on ensimmäistä kertaa mukana aikoihin omana tallina ja ennemminkin Brawnista voisi päätellä, että hierarkia tulee helposti kyseeseen.

Viime kauden perusteella toki voisi sanoa, että ei välttämättä ole mut onko näin? Arveliko Brawn, että Button on jo hoitanut homman ja antaa sen Rubenin nyt loppukaudesta ajella voitoista? Loppukausi ei sit vaan mennyt muuten ihan toivotusti. Annettiinko Rubenille uudet jarrut vasta sitten ku se oli jo myöhäistä? Pelattiinko siellä pientä psykologista peliä heikkohermoisen Rubenin kustannuksella? Brawn on taatusti niin fiksu heppu, että pystyy myös piilottamaan tuollaisen kuskijaon aluksi, ja lopulta kun kuski sen tajuaa on jo liian myöhäistä. Ruben sen jo tiesi ja siksi kitisikin alkukaudesta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15435
Rosbergin pojalle voi tulla tiukkaa jos rupeaa Schumi olemaan niskan päällä ja jos vaatii ,että ei halua olla kakkoskuski... Kyllä se Nico saattaa siksi joutua etenkin jos menee huonosti tai sitten joutuu jo muutenkin jos Schumi vain tulee ajamaan... Nicolla on kyllä vielä aikaa ja paljon ,mutta voi olla että ensi kaudella pitää tehdä vaikutus ja voittoputki pitäisi kyetä aukaisemaan... Kuvaavaa on ,että kun Nico täyttää 25 vuotta niin Keke ei vielä tuolloin edes ajanut Formuloissa... Nicolle on annettu tilaisuus joten uskon Nicon sen myös käyttävän parhaansa mukaan.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Jos Schumi tulee ja peittoaa Nicon, niin ei kyllä mene kauaa kun Nicon uralle käy kuten Heikille.

Ei vanhalle kehäraakille voi hävitä, ellei sitten ole näkyvissä karkeaa ykköskuski kohtelua Schumin kohdalla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niin, millos se Nico ajoi suomen lipun alla? Passithan ovat voimassa vain tietyn aikaa. Jotta epäilys on kyllä suuri, että hänellä olisi voimassa olevaa suomen passia tällä hetkellä. Mitä ihmeen käyttöä sille olisi?
Kauden 2003 loppuun asti. Mielestäni passin voimassaolo on aika yhdentekevää. Kansalaisuus kai se olennainen juttu on?
Lisäksi tuo on vähän huvittava kommentti "Mersulla ei ole hierarkiaa kuskien välillä". Mistä Nico sen tietää?
Se voi esim. lukea hänen sopimuksessaan.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Mitä tällainen pykälä sisältäisi?

semmoisia että uusia osia tulee molempiin autoihin samaan aikaan ja molemmilla samat taktiikat vai? :rolleyes:

Kovalainen ainakin neuvotteli itse sopimukseensa tuon "uudet osat samaan aikaan" -pykälän, koska tiesi sen merkityksen McLaren kokemusten jälkeen. Rosbergin taustajoukot tuskin jäävät heikommiksi, sillä saivat Rosbergille jo pykälän, joka estää maksamasta toiselle kuljettajalle enemmän kuin Rosbergille eli jos Maikkelille halutaan tehdä oikein mehukas tarjous nousee myös Rosbergin palkka automaattisesti samalle tasolle.

Se on toki totta, että Brawnilla on paljon mahdollisuuksia suosia toista kuljettajaa taktiikoissa. Ei kuitenkaan läheskään yhtä paljon kuin tänä vuonna, koska aika-ajot ajetaan tyhjällä tankilla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mitä tällainen pykälä sisältäisi?

semmoisia että uusia osia tulee molempiin autoihin samaan aikaan ja molemmilla samat taktiikat vai? :rolleyes:
Sopimukset ovat nykyään sellaisia nivaskoja, että asiat voidaan määritellä hyvinkin pikkutarkasti. Esimerkkisi ovat hyvin mahdollisia, joskin jälkimmäinen ei ole kuskienkaan kannalta järkevää. Taktiikoiden merkitys yleisesti laskee, koska kyse on vain renkaidenvaihdosta. Kuskeilla harvoin on tarvetta tulla juuri samalla kierroksella renkaanvaihtoon, ja vaikka olisikin, ei yksi kierros sinne tänne vaikuta niin paljon kuin eri polttoainemäärien aikana.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15435
Eri rengasseoksilla ajaminen kyllä vaikuttaa renkaisiin ,mutta kun ensi kaudella ei nähdä välitankkauksia niin se kyllä vähentää varikkotaktiikoita ,mutta eri seoksilla ajaminen muuttaa tilanteen paitsi jos on käytössä tämä kahden seoksen sääntö niin kuin oli tällä kaudella käytössä... Vuonna 1991 renkaissa oli todella suuret erot ratakohtaisesti esim. Phoenixin radalla D-seoksella ei pystynyt 20 kierrosta enempää keskimäärin ajamaan mutta C-seoksella radalla pärjäsi melko hyvin ja kykeni jopa pihtaamaan renkaita ja säästämään kulutusta vaikkakaan ei paljon sillä Phoenixin rata kulutti renkaita ja vielä enemmän jarruja.

Muutenkin tuohon aikaan oli Vapaisiin harjoituksiin erikoiskovia testirenkaita tai Puurenkaita ja Aika-ajoissa oli erikoispehmeitä renkaita jotka kestivät korkeintaan 4 kierrosta vaikka Magny-Coursissa, Spassa tai Hockenheimilla renkaat kestivät joskus vain sen yhden kierroksen radalla... Vaikka tämä on off-topicia niin kaudella 1991 taisi olla ekan kerran käytössä tämä 12 kierrosta tunnin sisään ajo. (tuolloin oli vielä 2 tuntia)
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Minullakaan ei ole voimassa olevaa Suomen passia. Kuinka suuresta summasta lyöt vetoa, etten ole Suomen kansalainen?
Puhuin passista, en kansalaisuudesta, minkä huomaat varmasti itsekin jos oikein keskityt lukemiseen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös