Nico Rosberg

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Eikös kaveri sitten osaa ? Oman käsitykseni mukaan vaikkapa tämän kauden molemmissa sadekisoissa podiumpaikka on mennyt väärien taktiikkavalintojen piikkiin.
Malesiassa ehkä, Kiinassa Nicolla oli vauhtikin kateissa. Yleisesti ottaen Nico on ollut sateessa aina enemmän tai vähemmän hukassa.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Jep, mokia on tullut lähes jokaisessa sadekisassa. Ei ole pojasta polvi parantunut :nope:

Mut ehkä se siitä, kyllähän Nico muuten ajaa osaa :)
 

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
Eikös kaveri sitten osaa ? Oman käsitykseni mukaan vaikkapa tämän kauden molemmissa sadekisoissa podiumpaikka on mennyt väärien taktiikkavalintojen piikkiin.
Suosittelen tutustumista pikku-Keken sadekilpailuhistoriaan.
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
No kumpiakos kisoja kaudessa on keskimäärin enempi: Kuivia vai sadekisoja?
Kyllähän tolla nopeudella oltais jo aika korkeella, jos talli ei kusisi aina tota taktiikkaa...
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Sääliksi käy Rosbergia kun alkukauden 'momentum' on taas mennyt ja kerrankin olisi ollut alla auto jolla olisi voinut olla palkintopallilla vaikka joka kisassa. No, edellisessä kisassa sai sentään johtaa kunnes tuli sade.

Sinänsä mielenkiintoista, että Nicon kommentit ovat olleet varsin sovinnollisia talliakohtaan verrattuna aiempiin. Onko ensi kauden sopimus jo toisaalle allekirjoitettu?
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Kyllä se auto kulkee, mutta jostain syystä esmes Rosberg ajoi harkoissa 1.32,9 mutta sitten itse aika-ajoissa jäätiin 33 huonomalle puolelle siinä samassa, kun muut pysyivä samoissa ajoissa.

Kun katselen Rosbergin ajoa, näyttäisi ihan siltä kun olisi pieni jännäkakka housuissa. Harkoissa ollaan omalla tasolla, mutta sitten tosipaikassa ollaan jännäkakka housussa eikä uskalleta esmes. kilpailussa mennä kunnolla kaksinkamppailuihin.
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Oli tossa eilen ilmestyneessä Veikkaajassa taas juttua tosta, että saattaa Nico hyvinkin viedä Heikin paikan Mäkiltä ens kaudella. Tämä olisi ihan hyvä juttu sinänsä, mutta illalla jo olikin maikkarin netissä et oliskin menossa vahvemmin BMW:lle. Toivottavasti tää jälkimmäinen oli vaan jotain Hessun suojeluoperaatiota, nimittäin kyllä toi ura on sitten tossa jos vielä lähtee tollaseen ruputalliin Mäkin sijaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oli tossa eilen ilmestyneessä Veikkaajassa taas juttua tosta, että saattaa Nico hyvinkin viedä Heikin paikan Mäkiltä ens kaudella. Tämä olisi ihan hyvä juttu sinänsä, mutta illalla jo olikin maikkarin netissä et oliskin menossa vahvemmin BMW:lle. Toivottavasti tää jälkimmäinen oli vaan jotain Hessun suojeluoperaatiota, nimittäin kyllä toi ura on sitten tossa jos vielä lähtee tollaseen ruputalliin Mäkin sijaan.
BMW ruputalli? Missä sinä viime vuonna olit? (Tänä vuonnahan ruputalleja ovat niin Ferrari, McLaren kuin BMW, mutta se on ohimenevää).
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No en ihan nostais Bemaria vielä McLarenin ja Ferrarin rinnalle huipputallina. Eivät ole vielä edes Jordanin tasoiseen loistoon yltäneet, eivätkä varsinaisesti todistaneet olevansa mestariainesta. Yksi säkä voitto ei tee tallista Toro Rossoa kummempaa tallia.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
No en ihan nostais Bemaria vielä McLarenin ja Ferrarin rinnalle huipputallina. Eivät ole vielä edes Jordanin tasoiseen loistoon yltäneet, eivätkä varsinaisesti todistaneet olevansa mestariainesta. Yksi säkä voitto ei tee tallista Toro Rossoa kummempaa tallia.
Mestaruuden voittamiseenhan ei tarvita voittoja vaan pisteitä. Ne tuskin tuli viimekaudella tuurilla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No en ihan nostais Bemaria vielä McLarenin ja Ferrarin rinnalle huipputallina. Eivät ole vielä edes Jordanin tasoiseen loistoon yltäneet, eivätkä varsinaisesti todistaneet olevansa mestariainesta. Yksi säkä voitto ei tee tallista Toro Rossoa kummempaa tallia.
Voittoja ei tosiaan ole tullut enempää, mutta kyllähän BMW pitkään taisteli mestaruudesta tosissaan. Kubican harmiksi vain lopettivat sen ja keskittyivät seuraavaan kauteen taiston vielä ollessa käynnissä. Jälkiviisaasti voi miettiä, että kannattiko.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Realistisesti katsottuna Kubica taisteli mestaruudesta yhtä paljon kuin Frentzen -99. Ei siihen kukaan varsinaisesti uskonut mutta kivaahan se, että oli "taistelussa" mukana.

Bemarin tiedettiin kykenevän ehkä voittoihin vain ja ainoastaan Ferrarin tai McLarenin keskeytettyä, jos sillonkaan kun Renault oli Alonson ohjastamana noussut oikeastaan edelle. Autot loppu kaudesta kuitenkin oli ja ovat yleensä suht luotettavia. Joten kyllä sen taiston kaikki tiesi viime vuonna olevan Massan ja Hamiltonin välinen. Aivan samoin kuin vuonna -99 olevan Irvinen ja Häkkisen välinen.

Voi kysyä miksi Bemari päätti keskittää voimansa tähän kauteen? He luultavasti tiesivät enemmän ja tietävät edelleen, kuin me täällä. Siitäkin voi päätellä jotain.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Realistisesti katsottuna Kubica taisteli mestaruudesta yhtä paljon kuin Frentzen -99. Ei siihen kukaan varsinaisesti uskonut mutta kivaahan se, että oli "taistelussa" mukana.
Totta, eihän ne mestaruudesta "oikiasti" taistelleet, mutta BMW:n kehitys on ollut sen synnystä alkaen (BMW Sauber 2006-) kokoajan ylöspäin, tätä kautta siis lukuunottamatta. Eli käyrän mukaan 2008 vuosi ei ollut "poikkeus" kuten Jordanin -99..

Ja kyllä mun mielestä BMW:llä on enempi saumaa olla ens kaudella kärjessä kuin Renaultilla, tämä on mielipide, mutta tämän pohjalta uskaltaisin ajatella 3 suuren tallin olevan Laren, Ferrari ja BMW. Eli sinällään Nicon siirtyminen BMW:lle olisi oikein hyvä vaihtoehto, vaikka Laren olisikin mahdollinen.

Kai se Nicokin alkaa näkemään mitä siellä Larenilla tehdään, eli BMW varmaan tallina kiinnostaa enempi, Laren ehkä autona...
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kun katselen Rosbergin ajoa, näyttäisi ihan siltä kun olisi pieni jännäkakka housuissa. Harkoissa ollaan omalla tasolla, mutta sitten tosipaikassa ollaan jännäkakka housussa eikä uskalleta esmes. kilpailussa mennä kunnolla kaksinkamppailuihin.
Vähän samaa katsellut. Nicon luonne ainakin haastatteluissa on hyvin levoton ja radalla ei pakka tahdo pysyä kasassa tiukassa tilanteessa. ADHD?
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Totta, eihän ne mestaruudesta "oikiasti" taistelleet, mutta BMW:n kehitys on ollut sen synnystä alkaen (BMW Sauber 2006-) kokoajan ylöspäin, tätä kautta siis lukuunottamatta. Eli käyrän mukaan 2008 vuosi ei ollut "poikkeus" kuten Jordanin -99..

Ja kyllä mun mielestä BMW:llä on enempi saumaa olla ens kaudella kärjessä kuin Renaultilla, tämä on mielipide, mutta tämän pohjalta uskaltaisin ajatella 3 suuren tallin olevan Laren, Ferrari ja BMW. Eli sinällään Nicon siirtyminen BMW:lle olisi oikein hyvä vaihtoehto, vaikka Laren olisikin mahdollinen.

Kai se Nicokin alkaa näkemään mitä siellä Larenilla tehdään, eli BMW varmaan tallina kiinnostaa enempi, Laren ehkä autona...
Samaa mieltä ainoastaan tuosta, että Nico varmaan mielellään ottais Macin alle mutta tallina Bemari voi muuten houkutella kuljettaja kohtelultaan enemmän.

Jordanin "tähdenlento" ei rajoittunut ainoastaan tuohon yhteen kauteen. Vaan siellä tasaisesti noustiin lähemmäs kärkeä. Kunnes sit kausi 2000 olikin täys fiasko ja siitä lähti jyrkkä lasku. Mut joo, eikait se Bemari välttämättä ihan niin jyrkkää pudotusta koe. Tosin onhan tuostakin esimerkki esim. Honda. Ensin sarjan kakkonen ja sieltä pohjalle.

Mitä tulee Renuun ja Bemariin, niin aika tasan vetää mutta kyllä Renulla on kokemusta enemmän nousta takaisin kärkeen. Jos on tällä vuosituhannella jo taistellut parit mestaruudet, niin sillon kyseinen talli on valovuoden edellä toista yhden voiton tallia.

Pointti on selkeästi se, etten miellä Bemaria millään mittarilla Ferrarin ja Macin tasolle. Renukin tulee ensin ja sen jälkeen voidaan ehkä ruveta puhumaan Bemarista mahdollisena hyvänä vaihtoehtona. Tosin niin pitkään kun Brawn on BGP:n puikoissa ja Newey energiajuoman rahoilla RB:n takapiruna, niin Bemarin on hankala nousta edes noiden tasolle kokemattomuuttaan.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Vähän samaa katsellut. Nicon luonne ainakin haastatteluissa on hyvin levoton ja radalla ei pakka tahdo pysyä kasassa tiukassa tilanteessa. ADHD?
Nicon ratasuorituksista tulee minulle enemmän mieleen itseluottamuksen puute kuin keskittymishäiriö. Voihan nuo kaksi tietysti liittyä toisiinsakin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös