Nissan Juke

Timo Toikki

Hepittäjä
Perheemme kykenee elämään oikein mukavasti ilman autoa.
Uskon että monella autonomistajilla tilanne voisi olla sama, mutta kognitiivinen dissonanssi puskee päälle.
Rippuu tilanteesta.

Mutta ilman televisiota olen elanyt monta vuotta ja se oli jarkipaatos. Varsinkin lasten kannalta. Lekalla sellainen paska.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Metsässä asuvat autoilijat maksavat kaupunkilaisten vihertelyn joukkoliikenteineen.
Näin se on. Tytöllä työmatkaa 30 km, mutta jos menis julkisilla edes silloin, kun se sopisi työaikatauluun, niin tuohon matkaan menisi n. 3 tuntia. Tosin noita sattuisi vain silloin kun olisi klo 10 töihin meno. Suurimmaksi osaksi työt alkaa klo 6-8.30. Niihin ei ole mitään yhteyksiä, muuta kuin edellisenä iltana.

No itsellä reissuhommat, joten siinä toinen pakollinen auto.

Muijalla ainoa, joka vois päästä julkisilla, tosin siinä sitten menisi kanssa se 3 tuntia per päivä 44 km matkaan. Tosin jos käy kaupassa, niin tulee se tunti-kaks lisää.

Timo Toikki

Hepittäjä
Hyva Mosse. Tuulimyllypolhoille kyytia!!! Osta viela vanha Chrysler ja lyijya tankkiiiiiin!!!!

jjv

Arschloch
Muijalla ainoa, joka vois päästä julkisilla, tosin siinä sitten menisi kanssa se 3 tuntia per päivä 44 km matkaan. Tosin jos käy kaupassa, niin tulee se tunti-kaks lisää.
Sen kaupassakäynnin vois varmaan hoitaa bussinvaihtoajalla? Itse kun lähden 6.25 töihin niin samalla bussilla kulkee henkilöitä joiden työt alkaa kahdeksalta. Ei se 1,5h/suunta mikään poikkeuksellisen pitkä työmatka ole. Ei muuta ku auto myyntiin ja emäntä pysäkille.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Pyöräily ei missään nimessä ole vaihtoehto yksityisautoilulle/joukkoliikenteelle. Älkää edes kokeilko. Aivan surkea etenemistapa kaupungissa.

jjv

Arschloch
Pyöräily ei missään nimessä ole vaihtoehto yksityisautoilulle/joukkoliikenteelle. Älkää edes kokeilko. Aivan surkea etenemistapa kaupungissa.
Oon joskus kokeillut. 25 minuuttia kesti kotimatka fillarilla, 55 minuuttia busseilla. Maksan mieluummin viiskymppiä kuukaudessa bussikortista.

Sue_me

Well-known member
Itsehän fillaroin aina kun se ylipäätään on jotenkin järkevää. Vaakakupissa painavat matka, vuodenaika, keli ja kantamusten määrä. Nämä määrittävät kummalla lähtö: autolla vai fillarilla

Ainoastaan työmatkat (50km/päivä) ja pidemmät reissut aina autolla.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sen kaupassakäynnin vois varmaan hoitaa bussinvaihtoajalla? Itse kun lähden 6.25 töihin niin samalla bussilla kulkee henkilöitä joiden työt alkaa kahdeksalta. Ei se 1,5h/suunta mikään poikkeuksellisen pitkä työmatka ole. Ei muuta ku auto myyntiin ja emäntä pysäkille.
Veikkaan, että mä lähden ennen autoa hänen arvojärjestyksessään.:frown: