Norton Antivirus.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Symantecin tuotteita kannattaa välttää. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kuulopuheiden perusteella ovat melko vittumaisia käyttää.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Heivasin viimeviikolla koneelta Nortonin antiviruksen hevon pers..... Nyt on käytösä Antivir.

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Sijainti
Savonlinna
Dominic sanoi:
Symantecin tuotteita kannattaa välttää. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kuulopuheiden perusteella ovat melko vittumaisia käyttää.
On monen vuoden omakohtaisia kokemuksia ja sanon että kannattaa käyttää. Norton on yksinkertaisesti paras.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Hevimies sanoi:
On monen vuoden omakohtaisia kokemuksia ja sanon että kannattaa käyttää. Norton on yksinkertaisesti paras.
mul on kanssa hyviä kokemuksia Norttonista!

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Edellisellä koneella oli F-Secure. Oli ihan hyvä. Tässä on Norton. On ihan hyvä. Töissä oli F-Secure ja nyt on Panda. Rankkaan Pandan huonoimmaksi, muutama ihme vika siinä ollut. Muuten se on kait hommansa hoitanut.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Dominic sanoi:
Tumpelot eivät vaan osaa. :ahem:

Minulla oli aiemmin F-Secure, mutta vaihdoin Nortoniin muutamia vuosia sitten, enkä kadu.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ei millään pahalla Nortonin käyttäjiä kohtaan, mutta semmonen paskakasa se niiden tekele on, että mun koneelle ei Nortonin Antivus tuu ihan äkkiä takas. Maailmasta löytyy iso kasa parempia antivirussoftia, jotka eivät ole edes kalliimpia kuin Norton tai ovat jopa ilmaisia.

Kaspersky, F-Secure, Panda, Nod32 tai vaikka ilmainen Antivir ihan vain muutamia mainitakseni.

Ittellä on Kaspersky enkä päivääkään kadu sitä, että aikoinaan heitin koneelta Nortonin just sinne minne se kuuluukin.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

OoPee sanoi:
Ei millään pahalla Nortonin käyttäjiä kohtaan, mutta semmonen paskakasa se niiden tekele on, että mun koneelle ei Nortonin Antivus tuu ihan äkkiä takas. Maailmasta löytyy iso kasa parempia antivirussoftia, jotka eivät ole edes kalliimpia kuin Norton tai ovat jopa ilmaisia.

Kaspersky, F-Secure, Panda, Nod32 tai vaikka ilmainen Antivir ihan vain muutamia mainitakseni.

Ittellä on Kaspersky enkä päivääkään kadu sitä, että aikoinaan heitin koneelta Nortonin just sinne minne se kuuluukin.

Aha.

No entäs sitten Norman ? Se se vasta hankala on, ainakin mun mielestä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dominic sanoi:
Jos esimerkkinä vittumaisesta käytettävyydestä lasketaan esim. se, että tuote ryhtyy vastoin windowsin asetuksia täysin omatoimisesti päättämään kuinka paljon ja millä levyllä käyttäjällä on virtuaalimuistia eikä anna käyttäjän edes muutella näitä asetuksia tahi että tuote ei deinstalloidu kokonaan koneelta vaikka deinstalloit sen ja vielä kaikenlisäksi jarruttaa (eli hidastaa) koko sydeemia ihan perkeleellisesti niin juu kyllä, voitaneen kaiketi puhua jonkinasteisesta vittumaisesta käytettävyydestä :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Il Tempo Gigante sanoi:
Aha.

No entäs sitten Norman ? Se se vasta hankala on, ainakin mun mielestä.
Ei ole kokemusta. Millätavoin hankala?

Unohtui edelliseltä listalta mainita, että Nortonin automaattipäivityksellä on ikävä tapa lakata toimimasta ilman varoitusta. Elleivät sitten ole fiksanneet sitä uusimpaan versioon toimivaksi.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
..unhtui myös mainita, että Nortonin virussignatureihin tulee päivityksiä kerran viikossa. Kasperskyyn jopa kerran tunnissa.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Nyt taitaa Opsu-gurulla olla vanhaa tietoa Nortonista. :eek: :wink: Vakiopäivitykset tulevat kerran viikossa, mutta tarvittaessa niitä tulee jopa useita päivässä.

Automaattipäivitykset eivät todellakaan lakkaa yllättäen. Ensimmäinen muistutus taisi tulla 90 tai 60 päivää ennen ja sitten 30 päivää ennen alkoi jo vilkutella punaista Huomiota.

Ehkä en sitten ymmärrä hyvän päälle, mutta olen tyytyväinen. :ahem:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Nyt taitaa Opsu-gurulla olla vanhaa tietoa Nortonista. :eek: :wink: Vakiopäivitykset tulevat kerran viikossa, mutta tarvittaessa niitä tulee jopa useita päivässä.
Mulla oli Norton Antivirus 2004, uudempaa en ole kokeillut, mutta sen kanssa oli enemmän sääntö kuin poikkeus, että niitä päivityksiä tuli todellakin vain kerran viikossa. Lukemani perusteella tähän politiikkaan ei ole tullut muutosta.

Tarvittaessa kyllä, mutta nähtävästi se mikä Symantecin mielestä on "tarvittaessa" eroaa suhtkoht jyrkästi muiden virustorjuntafirmojen politiikasta ;)

Automaattipäivitykset eivät todellakaan lakkaa yllättäen. Ensimmäinen muistutus taisi tulla 90 tai 60 päivää ennen ja sitten 30 päivää ennen alkoi jo vilkutella punaista Huomiota.
Kyse oli nyt siitä, että automaattipäivityssydeemi sukkaa syystä tai toisesta, ei siis siitä, että sun maksamasi aika loppuu kesken :rolleyes: Nortonin päivityshän hoituu planned taskin avulla. Mulla sattui pari kertaa niin, että ilmeisesti edellinen päivitysprosessi oli menny keturalleen (vaikea sanoa miksi) ja prosessi kaatunut. Samalla se seuraavaksi suoritettavan taskin aikataulu jäi aktivoimatta ja se oli siinä sitten. Havaitsin tilanteen vasta useamman viikon kuluttua, sillä kun noita Nortonin päivityksiä muutenkin tulee niin harvakseen, niin eihän sitä edes huomaa :(

Ehkä en sitten ymmärrä hyvän päälle
Vaihtoehtoisesti sulla on rima hieman matalammalla ;)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Il Tempo Gigante sanoi:
Esimerkiksi päivitykeen oikeuttavaa "rekiströintiavainta" piti jahdata sähköpostilla ympäri maailmaa.
Niin kuin totesin, ei ole kokemusta Normanista, mutta suosittelen vilpittömästi kokeilemaan Kasperskyä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Toisaalta tämä synnynnäinen suojamekanismi auttaa. Kun ei tiedä liikaa, on tyytyväinen vähempään. :D
Tuo pitää luonnollisesti paikkansa. Niin kauan kun sun koneelles ei virus iske ja sulle on sutkoht sama mitä ohjelma tekee sun systeemiresursseillas eikä satu muunlaisia virhetilanteita, tuntuu Norton varmasti ihan mainiolta. Mä vaan en voi parhaalla tahdollanikaan suositella sitä kellekään, koska tiedän, että samalla hinnalla saa todistetusti parempia ja tehokkaampiakin antivirussoftia :(