Norton Antivirus.

Hannibal

Well-known member
Sijainti
Tiällä
OoPee sanoi:
Jos esimerkkinä vittumaisesta käytettävyydestä lasketaan esim. se, että tuote ryhtyy vastoin windowsin asetuksia täysin omatoimisesti päättämään kuinka paljon ja millä levyllä käyttäjällä on virtuaalimuistia eikä anna käyttäjän edes muutella näitä asetuksia
Ahaa, tätä tapahtuu siis muillekin. Itse kun en näistä mitään ymmärrä niin olen vaan tyytynyt arvelemaan että koneeni alkaa olla niin mopo että Nortonin pitää sitä vähän "itse säätää" toimiakseen... Tuntuu liittyvän vissiin jotenkin URL-tietojen päivittämiseen, jotka kai(?) puolestaan liittyvät siihen "lapsilukkoon" vai mikä se yksi ominaisuus nyt on. Ainakin olen ollut huomaavinani että just sen päivityksen yhteydessä tuota säätöä tapahtuu.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Hannibal sanoi:
Ahaa, tätä tapahtuu siis muillekin. Itse kun en näistä mitään ymmärrä niin olen vaan tyytynyt arvelemaan että koneeni alkaa olla niin mopo että Nortonin pitää sitä vähän "itse säätää" toimiakseen...
Juu se oli ainakin 2004-version kanssa ihan yleisesti tunnettu ongelma, voi toki olla, että 2005 käyttäytyy eritavoin, en ole suoraansanottuna jaksanut kiinnostua. Mä yritin jakaa virtuaalimuistia useammalle kovalevylle (on tehokkaampaa kuin jos sulla on koko virtuaalimuisti yhdellä fyysisellä levyllä), mutta Norton vastoin Windows-asetuksia esti c-levyn pagefile.sysin koon pienentämisen. Kyllä mä sain sen asetettua eri kokoiseksi, mutta aina bootin jälkeen se koko oli se vanha. Meni ylipäätään kauan ennenkuin edes hiffasin, että syy oli Nortonissa. Deinstalloin sen ja kas, ongelma poistui. Installoin uusiksi ja sama ongelma :doubtful:

Mulla tuo siis ei liittynyt millääntavoin päivitykseen vaan tuo ongelma oli jatkuva.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Pelittää kone paljon paremmin kun ei ole Norttoni raksuttamassa :thumbfh:

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
On toiminut F-Securen 2005 Internet security loistavasti ja ohjelma tarkistaa päivitykset tunnin välein. On lisäksi erittäin helppo säätää mieleisekseen. Suosittelen.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Olen myös joutunut Nortonin uhriksi ex-duunipaikassa. Ihan vihonviimeinen softa :mad_old: Automaattipäivitys lakkasi toimimasta, ja sen kanssa saikin sitten tapella ihan huolella, että sai taas sen paskan päivittymään.

Lisäksi se palomuurihässäkkä on käytettävyydeltään täysin ala-arvoinen... Saatiin sitten duunikaverin kanssa (joka on oikeasti alan ammattilainen, toisin kuin minä) luotua palomnuuriin sääntö, joka sallii kaiken liikenteen sisään ja ulos :jaska: Noh, onneksi firman yleinen palomuuri oli tietysti päällä koko ajan, ja tuo käpykin huomattiin saman tien. Mutta jos "alan ihmiset" saa tehtyä tollasia vahingossa, niin mitä Pertti Peruskäyttäjä saa viriteltyä tohon palomuuriin... :thumbdown

Nykyisessä työpaikassa ja kotona kahdella koneella on F-Secure, ja siihen olen erittäin tyytyväinen :thumbup: Koskaan ei ole ollut mitään häikkää tai ongelmia.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Olette vaikuttajayksilöitä

Pitääkö tässä nyt sitten alkaa uskoa viisaampiaan? :confused:

Minä kun jo lapsena luotin siihen, ettei tartte pelätä sellaista, mistä ei tiedä. Niinpä minä pimeässä poljin fillarilla kohti kotia ja lauloin sydämeni kyllyydestä. Silloin ei kuullut pelottavia ääniä. Oli turvallista. :ahem:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
McMike sanoi:
On toiminut F-Securen 2005 Internet security loistavasti ja ohjelma tarkistaa päivitykset tunnin välein. On lisäksi erittäin helppo säätää mieleisekseen. Suosittelen.
F-Securehan käyttää nimenomaan Kasperskyn "virusengineä". Sen lisäksi se käytätä muistaakseni jotain toistakin, en vaan jaksa ryhtyä tarkistamaan mitä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Juskanen sanoi:
Automaattipäivitys lakkasi toimimasta, ja sen kanssa saikin sitten tapella ihan huolella, että sai taas sen paskan päivittymään.
Nimenomaan!

Muistaakseni mulla ei auttanu tuohon päivitysongelmaan mikään muu kuin Nortonin uudelleenasetus. Kuten jo totesin, kun niitä päivityksiä tipahtelee muutenkin niin harvakseltaan, niin kestää huonolla tuurilla pitkään ennenkuin tuon edes havaitsee, siinähän sitten poljet vanhoilla virussignatureilla autuaan tietämättömänä koneessa tikittävästä aikapommista :(

Nortonin palomuurista mulla ei ole kokemusta, mutta lukemani perusteella en ole menettänyt mitään :rolleyes:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
No minulla on se palomuurillinen versio, enkä tietenkään ole huomannut siinäkään valittamista. :wink:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Pitääkö tässä nyt sitten alkaa uskoa viisaampiaan? :confused:
No jos sulla on ihan ostettu versio tuosta Nortonista ja sen olet koneelles asentanu, niin sanoisin, että "vahinko" on jo tapahtunut. Sinuna seuraisin tarkkaan noita päivityksiä ja kun tulee aika maksaa seuraava vuosi, niin ota Kaspersky tai F-Secure (toki muitakin hyviä löytyy). Ainakin Kasperskya voit käyttää kuukauden (muistaakseni) ihan ilmatteks (lataat vaan verkosta Kaspersky Anti-Virus Personal 5.0:n ja testaat) ja jos ei miellytä, niin otat jonkun muun. Eiköhän tolla F-Securellakin ole ilmainen testijakso. Kumman tahansa sitten otatkin, niin suurta virhettä et varmasti tee.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Jostain syystä Kaspersky'stä tulee niin venäläinen mielikuva, että herättää heti epäilyksiä. :dunno:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Jostain syystä Kaspersky'stä tulee niin venäläinen mielikuva, että herättää heti epäilyksiä. :dunno:
No ei ihme, sillä sehän on venäläinen softa. Siitä huolimatta (tai kenties ehkäpä juuri siksi ;)) yksi ehdottomasti parhaista (eikä vain minun mielestäni vain yleisesti ja todistetusti) antivirussoftista niin osumaprosenttinsa kuin käytettävyytensäkkin johdosta. F-Secure on suomalainen, mutta niinkuin sanottua, käyttää kasperskyä viruksentorjuntaan, joten kyllä se ryssä sielläkin piileksii, joten jos sitä pelkää, niin pareen kai sitten vaan pysytellä tutussa vanhassa Nortonissa tai ettiä joku muu vaihtoehto.

Toisaalta jos sille linjalle lähdetään, että muualla kuin länsimaissa ei osata :rolleyes: niin tiedoksi, että toi sun Nortonis on ohjelmoitu Intiassa ;)

Mutta sähän voit Olga laimentaa epäluulojas heittämällä kuukleen hakusanoiksi kaspersky ja review. Keskity sitten vitoseen, sillä Kasperskyn käyttöliittymä muuttui versioiden 4.5 ja 5 välillä.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
OoPee sanoi:
Mutta sähän voit Olga laimentaa epäluulojas heittämällä kuukleen hakusanoiksi kaspersky ja review. Keskity sitten vitoseen, sillä Kasperskyn käyttöliittymä muuttui versioiden 4.5 ja 5 välillä.
Googletin ja sieltä löytyi mm. tällainen mielenkiintoinen juttu.
Virustentorjuntayhtiö Kaspersky on saanut raportteja, joiden mukaan virukset olisivat onnistuneet saastuttamaan henkilöautojen ajotietokoneita, ilmeisesti matkapuhelimen kautta. Kyseessä ovat Lexus-huippuautojen mallit, joissa majailevien virusten poistamiseen yhtiöltä on pyydetty apua. F-securen Mikko Hyppönen pitää mahdollisena, että kyseessä voisi olla Duts-niminen haittaohjelma, mutta varmuutta tästä ei ole.

Samassa yhteydessä Kapersky muistuttaa myös Formula 1-autoissa käytetään virustentorjuntaohjelmistoja. Ajotietokoneissa käytetään osittain samoja ohjelmistoja kuin perinteisissä tietokoneissa, mm. sulautettuja Windows-versioita. Myös ajotietokoneita päivittävät kannettavat ovat virustorjunnan piirissä, kuten myös valtaosa varikolla muuten datakeräyksessä ja -käsittelyssä toimivat tietokoneet. Joten tehokas virushyökkäys oikein ajoitettuna todella voisi pysäyttää autot vaikka kesken kisan.
Käyttääköhän McLaren Nortonia? :confused:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ehkä niilläkin on Nortonin automaattinen päivitys lakannu toimimasta ;)

Kyseessä ovat Lexus-huippuautojen mallit, joissa majailevien virusten poistamiseen yhtiöltä on pyydetty apua.
Lieneekö muuten sattumaa, että ne on pyytäny apua just ryss... siis Kasperskyltä eikä esim. Nortonilta? :thumbup:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Törmäsin tossa yhteen saksankieliseen testiin, jonka mukaan Kasperskyn palomuuri ei ole mitenkään erikoinen. Ei siis missään tapauksessa huono, mutta ei kuitenkaan yhtä hyvä kuin esim. F-Secure tai Zone Alarm Pro, joka taas oli vielä parempi kuin F-Secure. Näinollen siis tiedoksi niille, jotka haluavat koko security paketin yhdeltä ja samalta valmistajalta, että ilmeisesti tuossa tapauksessa F-Secure on fiksumpi valinta.

...tosin ei varmaan olis pahitteeksi lukaista useampiakin testejä ennenkuin tekee lopullisen päätöksen ;)

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Meillä on yläkerran konella Antivir, eikä sinne ole koskaan tullut yhtään virusta läpi :eek!: Alakerran konella on F-secure ja siitä tuleva Troijalaiset helposti läpi, jotka tosin F-secure hoitaa :confused:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
312T4 sanoi:
Meillä on yläkerran konella Antivir, eikä sinne ole koskaan tullut yhtään virusta läpi :eek!: Alakerran konella on F-secure ja siitä tuleva Troijalaiset helposti läpi, jotka tosin F-secure hoitaa :confused:
:D :D :D

Siis dodanoin! Nimeenomaanhan sen pitääkin hoitaa ne, sitä vartenhan sä sen olet asentanut :rolleyes: Eli jos se kerran ne hoitaa, niin paskat ne mitään läpi tule :doubtful: