312T4 sanoi:
Kyllä molemmilla koneilla on varmaan niillä sivuilla käyty

En mä tiedä; meillä on langaton verkko! Miksei ne iske molempiin koneisiin samaan aikaan? Vai onko meillä toinen kone ns. pääkone, johon ne iskevät???
Molemman koneet ovat kovassa käytössä; ylempään ladataan koko ajan pelejä sun muuta netistä koko ajan, mutta ei viirukset iske?
Ne troijalaiset mitä mä oletan sun tarkoitattavan on niitä, jotka tulee koneelle browserin (esim. IE:n) kautta, kun eksyt sivulle, joka semmoisia sun koneelles asentelee eli ts. se iskee luonnollisesti vain sille koneelle, jolta semmoiselle sivulle menet. Jotkut sivut on tosiaan tehty niin vittumaisesti, että riittää kun vaan käyt siellä ja jo on troijalaista tyrkyllä. IE:llä (ainakin aikaisemmin, nyttemmin on ilmeisesti parantunut huomattavasti) niitä tuppaa tarttumaan herkemmin kuin esim. Firefoxilla. Se, että latailet pelejä jostain kazaasta tai vastaavasta on taas eri juttu. Sieltä kautta voit saada koneelles viruksia, jotka on "piilotettu" niihin cd-/dvd-imageihin, jotka sieltä lataat ja se virus siis iskee vasta, kun olet polttanut nuo ladatut imaget levylle ja asentelet sen pelin ja käynnistät sen. Mun kokemuksen perusteella noissa on yllättävän harvoin viruksia ja jos on, niin ne on yleensä sitten ihan erillisenä tiedostona niissä crackin sisältävissä rar-tiedostoissa. Jos sieltä löytyy joku start.exe, run.exe tai vastaava, niin ne on aika usein viruksen saastuttamia (varmuuden vuoksi kannattaa skannata noi crack-paketit lävitse). Voi ihan huoletta tuhota, koska sillä tiedostolla ei yleensä ole mitään tekemistä itse crackin kanssa ja vaikka oliskin, niin tuskin kuitenkaan saastunutta tiedostoa koneelles haluat
Jokatapauksessa AntiVir ei ole sekään huono antivirusohjelma, joten se, että se ei ole vielä hälyytellyt (tai sun skidis ei ole kertonut sulle niistä varoituksista), tarkoittanee todennäköisesti sitä että sieltä käsin ei ole käyty troijalaisia tyrkyttävillä sivuilla. Tai vaihtoehtoisesti et ole päivitellyt antivirin signatureja (mun muistaakseni siinä ilmaisversiossa joutuu tekemään päivitykset aina käsin? Ainakin muutama vuosi sitten, kun itse sitä käytin oli näin ja juuri tuosta syystä lopetin sen käytön), jolloin se ei välttämättä niitä viruksia ja troijalaisia edes huomaa...