Norton Antivirus.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Ja edelleenkään ei kyllä F-Secure jää Nortonin jalkoihin vaan nimenomaan juuri päinvastoin :rolleyes:
mun kokemukset noista on, että kun F-Securen saa koneeseen ja toimimaan, niin se on hyväsofta, mutta sen asentamisessa saa helposti koneen niin polvilleen, että format c on ainoa vaihtoehto...

.. tuo oli ainakin ekoissa tuon "Personal Expressin" versioissa, nykyisistä ei kokemusta ole.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
OoPee sanoi:
Mihin sä sitä Symantecin Live Updatea tarttet, jos sulla ei ole koneessa mitään muita Symantec softia asennettuna? :doubtful:

Mutta voit toki stopata sen (eli deaktivoit) sen servicen ja "ongelma" on siltä osin hoidettu.
Niin no joo; kuvittelin kai, että se Symantec Live Update on ohjelmoitu hakemaan myös Windows-, BIOS- ym. päivitykset. Otanpa pois sitten samantien.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
OoPee sanoi:
:confused:

Mä putosin jo kärryiltä...

Eli onko sulla nyt siinä koneessa joku Symantecin ohjelma, jota myös haluat käyttää vaiko ei? Jos ei (eli esim. käytät jotain muuta palomuuria ja muuta antivirussoftaa), niin noihan on kaikki turhia....
Ei ainakaan pitäisi olla muita kuin tuo Live Update, joka siis lähtee nyt.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
mun kokemukset noista on, että kun F-Securen saa koneeseen ja toimimaan, niin se on hyväsofta, mutta sen asentamisessa saa helposti koneen niin polvilleen, että format c on ainoa vaihtoehto...

.. tuo oli ainakin ekoissa tuon "Personal Expressin" versioissa, nykyisistä ei kokemusta ole.
Niin no mä olen kieltämättä myös tässä hiljaittain kuullu eräästä tapauksesta, jolla oli jonniinmoisia asennusongelmia F-Securen kanssa...

Noh, itte pitäydyn Kasperskyssä, jossa tosin lienee se snadi vika, että se ei oo niitä kaikkein nopeimpia (ei siis välttämättä kannata asentaa hitaaseen koneeseen), mikä tosin saattaa johtua ihan siitäkin, että sen käyttämä virustietokanta taas on niitä kaikkein laajimpia. On kuitenkin yksi varmimmista ellei kaikkein varmin.

Kasperskystä on kuitenkin piakkoin kaiketi tulossa uusi versio (kutonen), joka pitäis olla selvästi nopeempi kuin tää nykyinen.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mr Natural sanoi:
Niin no joo; kuvittelin kai, että se Symantec Live Update on ohjelmoitu hakemaan myös Windows-, BIOS- ym. päivitykset. Otanpa pois sitten samantien.
Juu ei tosiaankaan ole. Se päivittää vain ja ainoastaan Symantecin tuotteet.

Ihmettelen kyllä, että se ylipäätään on jättäny sun koneelles tommosia raatoja, mutta toisaalta Nortoiahan on aina haukuttu siitä, että sitä on vaikee saada kokonaan deinstalloitua.

Jokatapauksessa sulla pitäis olla ideaalitapauksessa kone, jossa ei ole enää mitään Symanteciin viittaavaa ts. kaikki tommoset voit vapaasti heittää veke.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
No niin, löytyihän se oikea poisto-ohjelma, kun tarpeeksi Symantecin sivuja kaiveli! Hyvin olivat tosin piilottaneet.

Tällä SymNRT-ohjelmalla lähti kaikki Symanteciin liittyvä ainakin mun koneelta.

Tässä vielä linkki poisto-ohjelmaan liittyvään sivuun.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mr Natural sanoi:
No niin, löytyihän se oikea poisto-ohjelma, kun tarpeeksi Symantecin sivuja kaiveli! Hyvin olivat tosin piilottaneet.

Tällä SymNRT-ohjelmalla lähti kaikki Symanteciin liittyvä ainakin mun koneelta.

Tässä vielä linkki poisto-ohjelmaan liittyvään sivuun.
No hjyvä. Itteasiassa mä erheellisesti kuvittelin, että toi mun aikaisemmin tarjoama oli just se Symantecin "kaikki veke" -typypinen poisto-ohjelma, mutta eipä näköjään ollutkaan :eek!:

Mutta on toi siis jotenkin persiistä, että tarttet erillisen poisto-ohjelman, jonka lödät vain jos tiedät mistä hakea ja vielä just oikeen semmosen, että pääset eroon kaikista Nortonin tilpehööreistä :nope:

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
OoPee sanoi:
Mutta on toi siis jotenkin persiistä, että tarttet erillisen poisto-ohjelman, jonka lödät vain jos tiedät mistä hakea ja vielä just oikeen semmosen, että pääset eroon kaikista Nortonin tilpehööreistä :nope:
Niinpä. Ehkä tarkoitus ei ole herätellä antipatioita kyseisen lafkan ohjelmia kohtaan, mutta niinhän tuossa käy. Asiakaspalautetta on varmaan tullut, mutta eivät ilmeisimmin ole vielä ottaneet opikseen.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Älä nyt OoPee vedä herneitä nenään. En kohdistanut kritiikkiä F-Securea vastaan, vaan Elisan ohjelmaa, jossa jostain syystä oli F-Securen logot... :eek!:
Ei sillä mun mielestä juuri ollut mitään tekemistä F-Securen muiden tuotteiden kanssa.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Tuskin F-Secure logoaan huvikseen jakaa ... tai Elisa käyttää väärin moista. Joten eiköhän noilla jotain tekemistä keskenään ole.

ervi

Active member
Norton kyykyttää vähänkään vanhemman koneen melko totaalisesti. Samahan kyllä pätee myös f-prottiin Pandasta puhumattakaan. AVG avg ja Avast avast ovat ookoo ohjelmia wanhempaan koneeseen. Kotikäytössä myöskin ilmaisia. Siihen vähän kokeneemmalle päälle Kerion palomuuri tai aloittelijalle Zonealarm, niin pyörähtelee konekin hiukan nopeammin.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
jaska: Niin tuosta Elisa/F-Securesta jäi vähän sellainen kuva, että jälkimmäinen otti helpot rahat pois. Annettiin Elisalle iänikuinen versio omasta ohjelmasta uusissa kuoseissa...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Zep sanoi:
Älä nyt OoPee vedä herneitä nenään. En kohdistanut kritiikkiä F-Securea vastaan, vaan Elisan ohjelmaa, jossa jostain syystä oli F-Securen logot... :eek!:
Ei sillä mun mielestä juuri ollut mitään tekemistä F-Securen muiden tuotteiden kanssa.
No ihan noin helpolla mä en sentään lähde palkokasveja inhaloimaan :rolleyes: mutta enkös mä tuolla aiemmin nimenomaan kysyny, että onko kyseessä tosiaankin F-Secure eikä joku muu. Ilmeisesti kyseessä siis on Elisan virittelemä tekele, jolla on epämääräisesti jotain tekemistä F-Securen kanssa :doubtful:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Ilmeisesti kyseessä siis on Elisan virittelemä tekele, jolla on epämääräisesti jotain tekemistä F-Securen kanssa :doubtful:
kyllä tuo käsittääkseni ihan täysverinen F-secure on, johon elisa vaan lätkii logoja.

.. eikä Ellu ole ainoa operaattori, jonka kanssa F-securella on vastaava diili, noita on useita, niin Suomessa, kuin Euroopassakin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
kyllä tuo käsittääkseni ihan täysverinen F-secure on, johon elisa vaan lätkii logoja.

.. eikä Ellu ole ainoa operaattori, jonka kanssa F-securella on vastaava diili, noita on useita, niin Suomessa, kuin Euroopassakin.
Kylläkyllä, mutta olisko mahdollisesti riisuttu tai/ja vanha versio tms. ?

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Kylläkyllä, mutta olisko mahdollisesti riisuttu tai/ja vanha versio tms. ?
Ei.

.. ei F-securekaan niin tyhmä ole, että myis pa**** tuotetta (siis omasta mielestään), jossa niiden logo on.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
http://www.f-secure.com/products/pex/

Tuolla pikkasen lisää... Ne myy tuota suhteellisen ahkerasti, ympäri Eurooppaa. Aina sillon tällön Digitodayssa on ilmotus, että "se ja se operaattori" on valinnut F-securen..

... tai siis veikkaisin, että se on tuo.

Muistaakseni olen hakenut tuohon sydeemiin duuniinkin joskus :rolleyes:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Juu se oli ainakin 2004-version kanssa ihan yleisesti tunnettu ongelma, voi toki olla, että 2005 käyttäytyy eritavoin, en ole suoraansanottuna jaksanut kiinnostua. Mä yritin jakaa virtuaalimuistia useammalle kovalevylle (on tehokkaampaa kuin jos sulla on koko virtuaalimuisti yhdellä fyysisellä levyllä), mutta Norton vastoin Windows-asetuksia esti c-levyn pagefile.sysin koon pienentämisen. Kyllä mä sain sen asetettua eri kokoiseksi, mutta aina bootin jälkeen se koko oli se vanha. Meni ylipäätään kauan ennenkuin edes hiffasin, että syy oli Nortonissa. Deinstalloin sen ja kas, ongelma poistui. Installoin uusiksi ja sama ongelma :doubtful:

Mulla tuo siis ei liittynyt millääntavoin päivitykseen vaan tuo ongelma oli jatkuva.
Tuo oli tunnettu bugi 2004-versiossa, jonka sai Symantecin ohjeiden mukaan korjattua laittamalla rastin yhteen ruutuun. Vai ottamalla pois? En muista mitenpäin.
Eikä tää 2004, joka mulla on edelleenkin koneella, puutu virtuaalimuistin kokoon mitenkään. Ihan vapaasti saa asetella minkäkokoseks haluaa tai vaikka poistaa käytöstä ja se myös pysyy asetuksissaan. Ookko ihan varma, että nimenomaan Norton teki sen? Ettei sulla ollut policylla asetettu rajotuksia ton muutamiseen?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tuo oli tunnettu bugi 2004-versiossa, jonka sai Symantecin ohjeiden mukaan korjattua laittamalla rastin yhteen ruutuun. Vai ottamalla pois? En muista mitenpäin.
Eikä tää 2004, joka mulla on edelleenkin koneella, puutu virtuaalimuistin kokoon mitenkään. Ihan vapaasti saa asetella minkäkokoseks haluaa tai vaikka poistaa käytöstä ja se myös pysyy asetuksissaan. Ookko ihan varma, että nimenomaan Norton teki sen? Ettei sulla ollut policylla asetettu rajotuksia ton muutamiseen?
Kyllä se oli ihan sataprosenttisella varmuudella Norton. Ohjeita en tuohon vaivaan mistään löytäny vaikka yritinkin ettiä. Hassua oli vielä se, että se puuttui vain ja ainoastaan c-levyn pagefile.sysin kokoon. Mulla kun oli jaettuna virtuaalimuisti useammalle levylle, mutta ne muut levyt eivät Nortonia kiinnostaneet. Ja vielä hassuinta oli se, että Windowsissa virtuaalimuistiasetukset olivat juuri niinkuin olinkin ne asettanut, mutta siitä huolimatta c:n pagefile.sysin koko pysyi muuttumattomana.

Ai minkäkö vuoksi olen varma, että vika oli Nortonissa? No sen vuoksi, että ongelma poistui samantien kun deinstalloin Nortonin (deinstalloin nimenomaan sen vuoksi, että aloin epäillä vian olevan nimenomaan juuri Nortonissa) ja palasi, kun kokeeksi taas asensin sen. Kyllä mä muistaakseni myös törmäsin jossain netissä vihjeeseen, että syy olis nimenomaan Nortonissa.

patriot

Foorumin senaattori
Mulla on Norton Antivirus 2004 koneessa. Nyt huomasin, että autoprotect ja e-mail scanning oli off-tilassa. Yritin painaa enable nappia, mutta mitään ei tapahtunut. Käynnistin koneen uudestaan ja kaikki oli taas ok ja autoprotect ja sähköpostiskannaus oli on-tilassa. Kummallista? Muuten on hyvin toiminut Norton.