Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Australissa ja Brasiliassa Häkkiseltä hajos auto muistaakseni kärkipaikoilta. Lisäksi Indyssä oli ajamassa schumacheria takaa kunnes mainoskatkolta tultaessa Kollo huutaa EI VOI OLLA TOTTA HÄKKISEN MERSU TULESSA. Tämä oli minusta ratkaiseva mm-taistelun kannalta.

Kausi 2000 on omia suosikkeja. Uskomaton San marinon aika-ajo kierros häkkiseltä. Lisäksi belgian ohitus. Tasainen taistelu kautta myöten. Hienoja suorituksia molemmilta. Jossitella voi miten olisi käynyt ilman mersun luotettavuusongelmia. Sitä on autourheilu joskus. Kausi 2000 olis voinut mennä kummin vain.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Kimi oli Hockenheimin kisassa 2004 kakkosena, mutta ihan Schumacherin kannassa. Olisi voinut voittaa kisan.

Tuossa tuo siiven irtoaminen näkyy videolla. Todella erikoisia sattumuksia välillä. Tuo siiven irtoaminenkin oli varmaan huolimattomuutta. Ei tälläistä Ferrarilla tapahtunut Schumille.

En tiedä liittyykö asiaan, mutta siipi on kyllä ollut rajoilla. Heti kun schumi poistuu edestä ja imuapu häviää niiin siipeen tulee enemmän ilmanvastusta niiin lentää irti.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1977
Sijainti
Vyborg
Olen tehnyt oman analyysin Kimin vauhdista kokoinaisuudesta katsottuna 2001-2021 aikavälitä ja olen sitä mieltä että Räikkösen vauhdin olleen vuosina 2001-2019 pääsäännöllisesti kohdillaan.
Perusteluni väitteeseeni.
Monet ovat sanoneet vuosia Kimin terävimmän vauhdin hävinneen siirrettyään Ferrarille 2007 Mäkiltä. Mutta mielestäni vauhti itse ei mihinkään koskaan hävinnyt vaan autot ja renkaat muuttuivat siinä aikana ja vaikka Kimillä oli suvantovaiheita urallaan niin ei se välttämättä johtunut vauhdin puutteesta vaan enemmän kilpurin säädöistä ja auton etupäästä suurilta osin.

-No aihetta jatkaen Kimin vauhti oli parhaimmillaan 2002-2009 Mclarenilla ja Ferrarilla jolloin Kimi oli aika nopea aika-ajoissa ja etenkin kisavauhti oli uskomatonta, voittaen sillä aikavälillä useita kisoja 2003-2009 Mclarenilla,Ferrarilla ja sitten mestaruuden 2007 Ferrarilla!
-2012-2013 paluuvuodet Lotuksella. Kimin vauhti oli edelleen hyvällä mallilla. Vaikka ei ollut enää yhtä häikäisevää kuin paluuta edeltävinä vuosina. Lotus vuosina Kimin aika-ajo vauhti oli ailahtelavaa. Mutta kisoissa kulki edelleen erinomaisesti tuloksena 2 voittoa,useita palkintosijoja,mm pronssi 2012 Lotuksella.

-2014-2018 Kimin vauhti ei ollut enää päätä huimaavaa kuin 2002-2009. Kimin vauhti ei kuitenkaan ollut edes 2014-2018 vuosina Ferrarilla hidasta vaan edelleen väläytteli vauhtiaan hyvänä päivänä, kuten esim 2018 Monza paalukierros ennätys 38 vuotiaana ja voitto Austinissa samana vuotena.
Ongelmana vaan oli että Kimin kisoja uhrattiin jatkuvasti Vettelille hänen mestaruustaiston takia 2017-2018 taktisella puolella.
2020-2021 Kimin vauhti alkoi iän myötä hidastua Alfa Romeolla 41-42 vuotiaana tosin Kimi päihitti edelleen paljon nuoremman tallikaverinsa Antonion kisoissa säännöllisesti. Vielä 2019 Kimin kisa-vauhti oli kohdillaan keräten yli 40 pistettä sinä vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Olen tehnyt oman analyysin Kimin vauhdista kokoinaisuudesta katsottuna 2001-2021 aikavälitä ja olen sitä mieltä että Räikkösen vauhdin olleen vuosina 2001-2019 pääsäännöllisesti kohdillaan.
Perusteluni väitteeseeni.
Monet ovat sanoneet vuosia Kimin terävimmän vauhdin hävinneen siirrettyään Ferrarille 2007 Mäkiltä. Mutta mielestäni vauhti itse ei mihinkään koskaan hävinnyt vaan autot ja renkaat muuttuivat siinä aikana ja vaikka Kimillä oli suvantovaiheita urallaan niin ei se välttämättä johtunut vauhdin puutteesta vaan enemmän kilpurin säädöistä ja auton etupäästä suurilta osin.

-No aihetta jatkaen Kimin vauhti oli parhaimmillaan 2002-2009 Mclarenilla ja Ferrarilla jolloin Kimi oli aika nopea aika-ajoissa ja etenkin kisavauhti oli uskomatonta, voittaen sillä aikavälillä useita kisoja 2003-2009 Mclarenilla,Ferrarilla ja sitten mestaruuden 2007 Ferrarilla!
-2012-2013 paluuvuodet Lotuksella Kimin vauhti ei ollut enää yhtä häikäisevää kuin paluuta edeltävinä vuosina.
Lotus vuosina Kimin aika-ajo vauhti oli ailahtelavaa. Mutta kisoissa kulki edelleen erinomaisesti tuloksena 2 voittoa,useita palkintosijoja,mm pronssi 2012 Lotuksella.

-2014-2018 Kimin vauhti ei ollut enää päätä huimaavaa kuin 2002-2009. Kimin vauhti ei kuitenkaan ollut edes 2014-2018 vuosina Ferrarilla hidasta vaan edelleen väläytteli vauhtiaan hyvänä päivänä, kuten esim 2018 Monza paalukierros ennätys 38 vuotiaana ja voitto Austinissa samana vuotena.
Ongelmana vaan oli että Kimin kisoja uhrattiin jatkuvasti Vettelille hänen mestaruustaiston takia 2017-2018 taktisella puolella.
2020-2021 Kimin vauhti alkoi iän myötä hidastua Alfa Romeolla 41-42 vuotiaana tosin Kimi päihitti edelleen paljon nuoremman tallikaverinsa Antonion kisoissa säännöllisesti. Vielä 2019 Kimin kisa-vauhti oli kohdillaan keräten yli 40 pistettä sinä vuonna.
" -2012-2013 paluuvuodet Lotuksella Kimin vauhti ei ollut enää yhtä häikäisevää kuin paluuta edeltävinä vuosina."
Olen eri mieltä lotus ajasta. Aika-ajoissa ei säkenöintiä, mutta mun mielestä kisoissa ajaminen oli parhaalla ellei jopa parempi sitten McLaren vuosien(2005).
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5000
Sijainti
Vantaa
Mikä oli suosikki aikakautenne, kun puhutaan F1- moottorista? Itse tykkään kovasti V10-aikakaudesta.

Moottorit olivat tehokkaita, ja niiden äänimaailma todella korvia kutkuttavan hieno.

Oma suosikkini on V12. Ei ehkä niin hyvä ja kompakti kuin V10, mutta fiilistä ihan mahdottomasti. Paras aikakausi formuloissa oli 1989 - 1995, kun V12 -moottorit olivat käytössä joillakin talleilla. Tässä pari videota.

Senna Etelä Afrikan GP:n eka kierros 1992

Alesi Englannin GP:n eka kierros 1995
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4297
Olen tehnyt oman analyysin Kimin vauhdista kokoinaisuudesta katsottuna 2001-2021 aikavälitä ja olen sitä mieltä että Räikkösen vauhdin olleen vuosina 2001-2019 pääsäännöllisesti kohdillaan.
Perusteluni väitteeseeni.
Monet ovat sanoneet vuosia Kimin terävimmän vauhdin hävinneen siirrettyään Ferrarille 2007 Mäkiltä. Mutta mielestäni vauhti itse ei mihinkään koskaan hävinnyt vaan autot ja renkaat muuttuivat siinä aikana ja vaikka Kimillä oli suvantovaiheita urallaan niin ei se välttämättä johtunut vauhdin puutteesta vaan enemmän kilpurin säädöistä ja auton etupäästä suurilta osin.

-No aihetta jatkaen Kimin vauhti oli parhaimmillaan 2002-2009 Mclarenilla ja Ferrarilla jolloin Kimi oli aika nopea aika-ajoissa ja etenkin kisavauhti oli uskomatonta, voittaen sillä aikavälillä useita kisoja 2003-2009 Mclarenilla,Ferrarilla ja sitten mestaruuden 2007 Ferrarilla!
-2012-2013 paluuvuodet Lotuksella Kimin vauhti ei ollut enää yhtä häikäisevää kuin paluuta edeltävinä vuosina.
Lotus vuosina Kimin aika-ajo vauhti oli ailahtelavaa. Mutta kisoissa kulki edelleen erinomaisesti tuloksena 2 voittoa,useita palkintosijoja,mm pronssi 2012 Lotuksella.

-2014-2018 Kimin vauhti ei ollut enää päätä huimaavaa kuin 2002-2009. Kimin vauhti ei kuitenkaan ollut edes 2014-2018 vuosina Ferrarilla hidasta vaan edelleen väläytteli vauhtiaan hyvänä päivänä, kuten esim 2018 Monza paalukierros ennätys 38 vuotiaana ja voitto Austinissa samana vuotena.
Ongelmana vaan oli että Kimin kisoja uhrattiin jatkuvasti Vettelille hänen mestaruustaiston takia 2017-2018 taktisella puolella.
2020-2021 Kimin vauhti alkoi iän myötä hidastua Alfa Romeolla 41-42 vuotiaana tosin Kimi päihitti edelleen paljon nuoremman tallikaverinsa Antonion kisoissa säännöllisesti. Vielä 2019 Kimin kisa-vauhti oli kohdillaan keräten yli 40 pistettä sinä vuonna.
Hyvä analyysi. 👍 Lotus aikoina Kimin kisanopeus oli yhtä hyvää kuin McLarenillakin aikoinaan, mutta kyllä se aika-ajo terävyys oli poissa. Rallivuodet veivät ehkä yhden kierroksen terävyyttä
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4297
" -2012-2013 paluuvuodet Lotuksella Kimin vauhti ei ollut enää yhtä häikäisevää kuin paluuta edeltävinä vuosina."
Olen eri mieltä lotus ajasta. Aika-ajoissa ei säkenöintiä, mutta mun mielestä kisoissa ajaminen oli parhaalla ellei jopa parempi sitten McLaren vuosien(2005).
Kisoissa Kimi veti tosiaan Lotus-aikoina hyvin, mutta rallivuodet veivät sitä yhden kierroksen terävyyttä pois.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4297
Oma suosikkini on V12. Ei ehkä niin hyvä ja kompakti kuin V10, mutta fiilistä ihan mahdottomasti. Paras aikakausi formuloissa oli 1989 - 1995, kun V12 -moottorit olivat käytössä joillakin talleilla. Tässä pari videota.

Senna Etelä Afrikan GP:n eka kierros 1992

Alesi Englannin GP:n eka kierros 1995
Hyvät perustelut. Ja mahtavat äänet noissa V12 moottoreissa
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4297
Ystävät hyvät, Hollannin GP on ajettu, mutta viikon päästä ajetaan jo Italian Monzassa.

unnamed.jpgMonza_track_map.svg.pngAutodromo_Nazionale_Monza_circuit_logo.png33339-1961_Italian_Grand_Prix_F1Experiences.com-9335bcd77df1393deb3137b406443258.jpg
Autodromo Nazionale Monza avattiin 3. syyskuuta 1922, ja siitä lähtien siellä on ajettu erilaisia autokilpailuja, ja Formula 1 -kalenterissa se on ollut sarjan alusta vuodesta 1950 lähtien vuotta 1980 lukuun ottamatta, jolloin kilpailu ajettiin Imolassa Autodromo Enzo e Dino Ferrarin moottoriradalla Monzan radan kunnostustöiden takia. Vuonna 2021 radan kuuluisin mutka Parabolica nimettiin uudelleen Michele Alboreton mukaan.

Monzan rata oli sen valtavien huippunopeuksien takia alkuaikoina hengenvaarallisimpia kilpa-autoiluratoja maailmassa, rataan kuului aikaisemmin myös ovaaliosuus. Monzan ja samalla Italian pahin moottoriurheiluonnettomuus sattui vuonna 1928. Onnettomuudessa kuoli kilpa-autoilija Emilio Materassi ja 27 katsojaa. Formula 1 -sarjan aikana radalla on kilpailuviikon aikana sattunut yhteensä kolme kuolemantapausta kilpakuljettajille. Vuonna 1961 Wolfgang von Trips sai surmansa kilpailussa kolaroituaan nuoren Jim Clarkin kanssa, jolloin auto lensi katsomoon aiheuttaen von Tripsin ja 15 katsojan kuoleman. Vuonna 1970 Jochen Rindt kuoli aika-ajoissa, ja 1978 Ronnie Peterson kuoli yhden Formula 1 -historian pahimman joukkokolarin seurauksena. Jo ennen edellä mainittuja kuljettajia Alberto Ascari kuoli testeissä vuonna 1955.

Myös Formula 1 -sarjan ulkopuolella on tapahtunut kuolemantapauksia. Suomalainen ratamoottoripyöräilijä Jarno Saarinen kuoli Monzan radalla 20. toukokuuta 1973 samassa onnettomuudessa yhdessä Renzo Pasolinin kanssa. Saarinen johti sekä 500- että 250-kuutioisten maailmanmestaruussarjoja.

  • 1924 Louis Zborowski, kuoli törmättyään puuhun.
  • 1928 Emilio Materassi ja 27 katsojaa.
  • 1933 Giuseppe Campari, Mario Umberto Borzacchini ja Stanislas Czaykowski.
  • 1955 Alberto Ascari, ajoi Ferrari 750 Monza -autoa yksityisessä testissä.
  • 1961 Wolfgang von Trips ja 15 katsojaa.
  • 1965 Bruno Deserti, kuoli testattuaan Ferrarin uutta prototyyppiä Le Mansia varten.
  • 1965 Tommy Spychiger, kuoli 1 000 km Monza -urheiluautokilpailussa Ferrari 365P2 -autolla.
  • 1970 Jochen Rindt, kuoli aika-ajoissa.
  • 1973 Renzo Pasolini ja Jarno Saarinen 250-kuutioisten ratamoottoripyöräkilpailussa.
  • 1973 Carlo Chionio, Renzo Colombini ja Renato Galtrucco.
  • 1974 Silvio Moser, kuoli sairaalassa kuukauden kuluttua onnettomuudestaan Monzan 1 000 kilometrin ajossa.
  • 1978 Ronnie Peterson, kuoli sairaalassa.
  • 2000 Paolo Gislimberti, ratavirkailija, joka kuoli saatuaan romua päälleen ensimmäisen kierroksen onnettomuudessa.
Suomalaisista ainoastaan Nico Rosberg on voittanut Italian Monzassa GP:n Hän teki tämän kaudella 2016, eli maailmanmestaruuskaudellaan. Muista suomalaisista JJ.Lehto, Mika Salo, Mika Häkkinen, Kimi Räikkönen, Heikki Kovalainen, sekä Valtteri Bottas ovat ajaneet podiumille Italian maaperällä ajetuissa F1-kisoissa, joko Imolassa, Monzassa tai Mugellossa.

Bottas voitti viime kaudella Sprintti-kisan Monzassa.

Seuraavassa joitain historiallisia hetkiä Monzan radalta.

Mika Häkkisen ulosajo Monzassa kaudella 1999:

Jochen Rindtin onnettomuus kaudella 1970:

Ronnie Petersonin onnettomuus kaudella 1978:

Alberto Ascarin onnettomuus kaudella 1955:

Wolfgang von Tripsin onnettomuus kaudella 1961:

Jarno Saarisen onnettomuus kaudella 1973:
https://youtu.be/j8BcNrEpRQg

Kimi Räikkönen on ottanut paalupaikkoja Monzassa kaudella 2006 ja 2018. Kauden 2018 paalupaikka oli Kimin uran viimeinen.
https://youtu.be/C58TYGrtQg4
.
https://youtu.be/q5_fo16E4LU
.
https://youtu.be/JNESzTHGQYw


Kaudella 2000 nähtiin dramaattinen ensimmäinen kierros:
https://youtu.be/LRlQPr7LKV0

Mika Salon taistelua Monzassa kaudella 1999. Salo oli GP:n kolmas🏆
https://youtu.be/kUryiZgl2zA

Nico Rosberg luo tunnelmaa Monzan podiumilla 2016:
https://youtu.be/AjZdQ9y_FA0

Michael Schumacher ja Damon Hill kolaroivat voittotaistelussa kaudella 1995:
https://youtu.be/9mWw78WrJpc

Monzan GP kaudella 1988. McLaren dominoi koko kautta, mutta Ferrari otti kaksoisvoiton Monzassa:
https://youtu.be/2_Y8IMPe2Kc

Michael Schumacherin ensimmäinen Ferrarilla Monzassa voitettu GP, joka teki Schumacherista tifosien sankarin:
https://www.dailymotion.com/video/x20kf52

Italian GP 1999 oli toiselle Mikalle surua, toiselle Mikalle juhlaa. Häkkinen keskeytti, Salo oli Ferrarilla podiumilla. Jordanin Frentzen voitti kilpailun. Frentzenin viimeinen GP- voitto.🏆
https://youtu.be/_KLjvuNCD3U

Juan Pablo Montoyan ensimmäinen F1- voitto Monzassa kaudella 2001. Ferrari ajoi suruasussa Syyskuun 11. terrori-iskujen vuoksi:

https://youtu.be/5oUmtKZggCE
Michael Schumacher purskahtaa itkuun Monzan GP:n jälkeen sivutessaan Sennan voittoennätystä. Häkkinen tukee kilpakumppaniaan veljellisesti:
https://youtu.be/7bXDfWhAUog
Ja lopuksi vielä eeppisen hieno Leclerc vastaan Hamilton vääntö kaudella 2019. Rehellistä mutta kovaa taistelua:
https://youtu.be/UQV-C-JDfxs
Mukavaa Monzan GP:tä ja viikonloppua kaikille. Kilpailu on koti-GP samalla Ferrarille, Alfa Romeolle, sekä Alpha Taurille. Alpha Tauri on voittanut Monzan GP:n kahdesti. Kaudella 2008 Toro Rosso nimellä Vettel juhli voittoa, ja kaudella 2020 Gasly.🏆
Täältä voi lukea Monzan radan historiasta ja sen kohokohdista ja helmistä lisää.
https://f1experiences.com/es-MX/blog/timeline-history-italian-grand-prix
16.1.2299166__1__uSTMp.jpgimages.jpegMichael-Schumacher-Ferrari-Italian-GP-F1-1996-Photo-Ferrari.jpggerman-ferrari-driver-michael-schumacher-sprays-champagne-on-the-podium-with-second-placed-mik...jpg4b029e3c297f4308895ca5ff9341942b.jpgopen-uri20120928-27465-ezt2zq.jpg
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4297
Laitetaan vielä muutama, mutta sitten riittää😊

Mika Häkkinen ja Michael Schumacher kävivät kovan taistelun Monzassa kaudella 1998:
.

Kimi Räikkönen ja Fernando Alonso taistelivat kaudella 2005:
.

Kimi Räikkönen oli nopein aika-ajoissa Monzassa 2005. Ei kuitenkaan paalupaikkaa tästä moottorinvaihdon takia:

Mika Häkkisen uskomaton paalupaikka Imolassa 2000. Kyseessä ei siis Monza, mutta Italiassa kuitenkin:
https://youtu.be/MtMQN-DWCLg
.
https://youtu.be/iMbZBziNlbc

Valtteri Bottas vs Felipe Massa. Williams-tiimin sisäinen:
https://youtu.be/uKmkAq8LyA0

Marcus Ericssonin ilmalento Alfa Romeolla:
https://youtu.be/URHlYcG59TM
.
https://youtu.be/tVnIMZcK_BA
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4297
Mitäpä muistoja teillä on Monzan GP:stä kautta aikain? Entäpä mikä mahtaa olla syynä siihen, että vaikka Italian maaperällä on nähty useita podiumeja suomalaiskuskien ajamina (Häkkinen, Salo, JJ. Lehto, Kovalainen, Räikkönen, Bottas kaikilla näillä podium-tulos Italiasta), niin GP- voittoja ei ole herunut?

Jos siis mukaan ei lasketa Nico Rosbergin voittoa kaudella 2016 ja Valtteri Bottaksen sprinttikisan voittoa viime vuonna.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4297
Monzan ykkösmutka on muuttunut aikojen saatossa. Onko teistä nykyinen parempi vai tämä entinen? Entisestä mutkasta nähdään mallia Häkkisen on-boardista kaudella 1997.

 

Dzekoo

Well-known member
Liittynyt
13.11.2017
Viestit
971
Mitäpä muistoja teillä on Monzan GP:stä kautta aikain? Entäpä mikä mahtaa olla syynä siihen, että vaikka Italian maaperällä on nähty useita podiumeja suomalaiskuskien ajamina (Häkkinen, Salo, JJ. Lehto, Kovalainen, Räikkönen, Bottas kaikilla näillä podium-tulos Italiasta), niin GP- voittoja ei ole herunut?

Jos siis mukaan ei lasketa Nico Rosbergin voittoa kaudella 2016 ja Valtteri Bottaksen sprinttikisan voittoa viime vuonna.
Joku kirous selvästi,kun ei yhtään voittoa vieläkään tullu!

Toi Monza ei ees näytä vaikeelta radalta ajaa..
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4297
Mitäpä mieltä olette, kuuluuko F1;iin slicksit vaiko kuvioidut renkaat? Kumpaakin on lajissa nähty.

Mielenkiintoinen vertailu alla siitä, miten Ferrari olisi kulkenut slickseillä verrattuna kuvioituihin renkaisiin vuonna 2004.

_45515169_groove_slick (1).jpg
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9727
Sijainti
Helsinki
Ties kuinka monennen kerran huomautan, että vaikka Nico Rosbergilla on suomen kansalaisuus, hän ajoi saksalaisella kilpailulisenssillä. Hän siis on saksalainen. 🇩🇪
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9727
Sijainti
Helsinki
Mitäpä mieltä olette, kuuluuko F1;iin slicksit vaiko kuvioidut renkaat? Kumpaakin on lajissa nähty.
F1:siin, kuten myös muhinkin autoluokkiin kuuluvat slicks-renkaat. Formula E on sitten eri asia, sillä he ajavat joka kelin renkailla, jotka ovat samat siviiliautojen kanssa. Kuvioidut urarenkaat olivat ikävän näköisiä. Mikäli slickseillä olisi ajettu jo 2005, Indygatea ei olisi tapahtunut.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4297
F1:siin, kuten myös muhinkin autoluokkiin kuuluvat slicks-renkaat. Formula E on sitten eri asia, sillä he ajavat joka kelin renkailla, jotka ovat samat siviiliautojen kanssa. Kuvioidut urarenkaat olivat ikävän näköisiä. Mikäli slickseillä olisi ajettu jo 2005, Indygatea ei olisi tapahtunut.
Mihin perustat tuon, että slickseillä ei Indygatea olisi tullut. Kilpa-autoon sopii kyllä slicksit paremmin. Siitä samaa mieltä.
 
Ylös