Eiköhän noista suurin osa ole aika ammattilaisia..Pedro Diniz tuli suomalaisille aikoinaan tunnetuksi Mika Salon tiimikaverina Arrowsilla ja Sauberilla. Mutta oli Diniz paljon muutakin.
Aikanaan Diniz oli ehkä hieman aliarvostettu kuljettajana, mutta ei hän missään nimessä huono ollut. Ehei, mies kykeni laittamaan myös kampoihin nimekkäämpiä tiimikavereitaan vastaan, kuten Damon Hilliä, Mika Saloa ja Jean Alesia vastaan.
Itseasiassa Diniz päihitti pisteissä tiimikaverina olleen Alesin kaudella 1999, ja otti yhtä monta pistettä kuin Salo kaudella 1998 (3 pistettä kumpikin saavutti Arrowsilla). Kaudella 2000 Salo sitten päihitti Dinizin pisteissä 6-0.
Dinizin F1- ura alkoi Fortilla kaudella 1995. Kaudeksi 1996 mies vaihtoi Ligierille, kaudella 1997 ja 1998 Diniz ajoi Arrowsilla, kaudet 1999 ja 2000 Sauberilla.
Mitä mieltä olette Dinizistä kuljettajana? Ei kai häntä voi sanoa yhtään huonommaksi kuin vaikkapa Latifia nykyajan kuljettajista. Jopa parempi, koska ajoi välillä hyvinkin kisoja.
https://www.f1forgottendrivers.com/drivers/pedro-diniz/
Näytä liitetiedosto 3026Näytä liitetiedosto 3027Näytä liitetiedosto 3028Näytä liitetiedosto 3029
No jos Saloa pidetään eräiden lähteiden mukaan peräpään jyyränä ja Diniz on häntä heikompi, niin mikähän lie mahtaisi olla. Peräpään myyrä kenties?Mitä mieltä olette Dinizistä kuljettajana? Ei kai häntä voi sanoa yhtään huonommaksi kuin vaikkapa Latifia nykyajan kuljettajista. Jopa parempi, koska ajoi välillä hyvinkin kisoja.
Entäpäs Alesi, jonka Diniz voitti pisteissä kaudella 1999 Sauberilla?No jos Saloa pidetään eräiden lähteiden mukaan peräpään jyyränä ja Diniz on häntä heikompi, niin mikähän lie mahtaisi olla. Peräpään myyrä kenties?
Hyvin kiteytetty. Hyvä kuski, mutta ei mikään loistelias.Ei Diniz mikään heittopussi ollut nimekkäämpien tallikavereidensa rinnalla, mutta ei hän missään sarjassa koskaan saavuttanut mitään. Erinomainen maksukuskiksi.
Niin, tuntuu nuokin ajat kuin eilispäivältä, mutta ikuisuushan tuostakin jo kulunut. Ollapa vielä nuoriNo jos vertaa Dinizistä esim Rossettiin tai muihin 90 luvun maksukuskeihin niin pärjäsi siinä mielessä kelvollisesti keräten 10 pistettä 1996-2000 ja keräsi jopa enemmän pinnoja kuin mainekas kuski Alesi 99 Sauberilla. Diniz keräsi muuten 98 yhtä paljon pisteitä kuin tallikaveri Salo.
Uransa jälkeen Diniz on wikipedian mukaan F1:sten jälkeen Diniz on keskittynyt liiketoimintoihin, joihin kuuluvat hänen perhetilansa luomutuotteet ja elintarvikekauppa sekä Brasilian Formula Renault -sarjojen tukeminen.
99 nürnbergin startissa Pedro oli hurjassa onnettomuudessa autonsa mentyä katolleen hurjalla voltilla josta ihmeen kaupalla herra itse selvisi ilman kolhuja.
Noistaki ajoista on jo yli 20 vuotta aikaa kulunut, tuntuu tavallaan historialliselle toi aika viime aikaisten maailman tapahtumien ja tekniikan kehittymisen myötä.
Ei mikään noista. Vuoden 1990 Ferrari 641 oli kaunis auto ja siinä punasen sävy ei vielä ollut tupakkiaskin mukainen.Varmasti kaikkien mielestä Ferrari on kaikkien aikojen legendaarisin F1-tiimi. Se on myös menestynein F1- tiimi, ja ollut sarjassa mukana sen alkuvuodesta lähtien.
Alla taulukossa kaikki Ferrarin F1-autot, joilla on voitettu kuljettajien maailmanmestaruus. Ilahduttavaa tietysti, että suomalaisistakin on kaksi kuljettajaa ajanut kilpaa F1:ssä Ferrarilla. Salo ja Räikkönen tietysti nämä herrat.
Ferrari on yhdistetty punaiseen, mutta on tiimi välillä ajattanut autojaan myös sinisinä.
Mikä alla olevista autoista on suosikkisi?
Näytä liitetiedosto 3032Näytä liitetiedosto 3033
Renaultin talleista en sano mitään, mutta Toyotasta kyllä. Toyotan rallitalli on saanut alkunsa 70-luvulla, kun Ove Andersson perusti Andersson Motorsportin ajaessaan Toyotalle ralleja. Homma alkoi pienesti Uupsalassa Ruotsissa, mutta muutti Belgian kautta Saksaan, jossa paja edelleenkin sijaitsee. Oven pajasta tuli ensin TTE eli Toyota Team Europe, joka oli täysin Toyotan tehtaan tukema. Siis Toitsun tehdastalli. Tallipäällikkönä oli Ove itse. Itse olisin Carlosin sijaan sanonut talliksi, jossa Juha Kankkunen ajoi, useampaan otteeseen. 90-luvulla Toyota osti lafkan itselleen ja syntyi TMG, Toyota Motorsport Gmbh. Tämä muuttui myöhemmin muotoon Toyota Gazoo Racing Europe Gmbh eli TGR-E. Tämän nimen alla ajetaan sitten näinä päivinä rallia ja wec-kisoja. Ralliautot rakentaa eri osasto, joka pitää majaa Suomessa, mutta niiden moottorit tulevat edelleen Saksasta. Eli samasta tallista käytännössä puhutaan sekä Kankkusen että Kallen kohdalla, Toyotan tehdastallista. Ihmiset ovat toki suurimmaksi osin vaihtuneet sitten Jussin aikojen.Mutta eiköhän näiden kummankin tiimin saavutukset lasketa yhteen, kuten myös esimerkiksi Toyotan vastaavat WRC-rallin puolella. Siellähän Toyotalla on vähän vastaavasti ollut kaksi tiimiä myös. Se 1990- luvun Toyota, jossa Carlos Sainz vanhempi ajoi , sekä nykyinen Kalle Rovanperän maailmanmestariksi ajattamaan tiimi.
Kyllä.Oliko juuri tuo 641 näytteillä New Yorkin modernin taiteen museossa?
Alkuperäinen (1977-1985) Renault oli täysin ranskalainen, sillä auto rakennettiin Viry-Chatillionin kaupungissa. Samassa paikassa rakennetaan Enstonen tallin moottori, joka sitten kuljetetaan ko. paikkaan, missä auto kootaan. Historiatilastoihin lasketaan alkuperäisen että nykyisen tallin tulokset Renault-nimen alle.Kaikki Renault- tiimin autot kautta aikain F1:ssä. Renaultillahan on ollut aikojen saatossa parikin tiimiä F1:ssä, nykyinen Enstonen tiimi ja sitten se 1980- luvun tiimi, jossa muuan Alain Prost myös ajoi.