Dieselmoottori
Well-known member
- Liittynyt
- 25.4.2021
- Viestit
- 4207
Vuonna 1999 Ford osti itselleen Stewartin F1- tiimin itselleen. Stewart oli saavuttanut kolmessa vuodessa mukavaa menestystä.
Jo heti avauskaudellaan 1997 Stewart saavutti podiumin Rubens Barrichellon ajamana Monacossa, jossa Rubens oli peräti toinen Michael Schumacherin voittaessa Ferrarilla.
Ja sitten kaudella 1999 Rubens oli jo paalupaikalla Magny-Coursissa. Johnny Herbert otti kuitenkin tiimin ainoaksi jääneen voiton Nurburgringillä. Se, että Stewart GP:n ainoa voitto tuli Nurburgringillä oli varsin sopivaa, sillä olihan Jackie Stewart saavuttanut omalla ajourallaan useita voittoja Nurburgringin radalla.
Kaudella 1999 Stewart saavutti siis GP- voiton ja paalupaikan lisäksi myös neljä podiumia, sekä valmistajien nelossijan. Taakse jäivät maineikkaat maailmanmestaruuksiakin saavuttaneet tiimit Williams ja Benetton.
Näistä lähtökohdista oli Fordin hyvä rakentaa tulevaisuutta uudelle Jaquar- tiimille. Kun vielä avauskaudeksi kuljettajiksi saatiin kokeneet moninkertaiset GP- voittajat, Eddie Irvine ja Johnny Herbert, jotka kummatkin olivat olleet myös Michael Schumacherin tiimikavereina oppia hakemassa, piti menestyksen olla taattu.
Toisin kuitenkin kävi. Tiimi saavutti kausien 2000-2004 aikana vain kaksi podiumia. Kummatkin Eddie Irvinen ajamina.
Tiimissä ajoi maineikkaita kuljettajia, kuten Irvine, Herbert, Mark Webber ja Pedro de la Rosa. Myös budjetti oli kovaa luokkaa. Silti tulosta ei tullut. Mikä johti mielestäsi tähän?
Alla videoita Jaquarin F1- taipaleelta.
Jo heti avauskaudellaan 1997 Stewart saavutti podiumin Rubens Barrichellon ajamana Monacossa, jossa Rubens oli peräti toinen Michael Schumacherin voittaessa Ferrarilla.
Ja sitten kaudella 1999 Rubens oli jo paalupaikalla Magny-Coursissa. Johnny Herbert otti kuitenkin tiimin ainoaksi jääneen voiton Nurburgringillä. Se, että Stewart GP:n ainoa voitto tuli Nurburgringillä oli varsin sopivaa, sillä olihan Jackie Stewart saavuttanut omalla ajourallaan useita voittoja Nurburgringin radalla.
Kaudella 1999 Stewart saavutti siis GP- voiton ja paalupaikan lisäksi myös neljä podiumia, sekä valmistajien nelossijan. Taakse jäivät maineikkaat maailmanmestaruuksiakin saavuttaneet tiimit Williams ja Benetton.
Näistä lähtökohdista oli Fordin hyvä rakentaa tulevaisuutta uudelle Jaquar- tiimille. Kun vielä avauskaudeksi kuljettajiksi saatiin kokeneet moninkertaiset GP- voittajat, Eddie Irvine ja Johnny Herbert, jotka kummatkin olivat olleet myös Michael Schumacherin tiimikavereina oppia hakemassa, piti menestyksen olla taattu.
Toisin kuitenkin kävi. Tiimi saavutti kausien 2000-2004 aikana vain kaksi podiumia. Kummatkin Eddie Irvinen ajamina.
Tiimissä ajoi maineikkaita kuljettajia, kuten Irvine, Herbert, Mark Webber ja Pedro de la Rosa. Myös budjetti oli kovaa luokkaa. Silti tulosta ei tullut. Mikä johti mielestäsi tähän?
Alla videoita Jaquarin F1- taipaleelta.