Itse en Pokemon-peliä myöskään pelaa, koska ei ole omaan lapsuuteen/nuoruuteen moiset kuuluneet, mutta..
1) Pelin tarkoitus ei ole luultavasti tuijottaa ruutua jatkuvasti, vaan napata sovellus päälle ja käppäillä pitkin kyliä ja odottaa kunnes luuri värisee, jolloin mielikuvitus-möllinen on lähettyvillä.. (tämän opin pikkunaskilta, kun yritti faaria valaista pelin saloista..)
2) .. kuitenkaan kohtaa 1 ei tunnu tajuavan 99,99% pelin "pelaajista"..
3) Minusta on hienoa, että edes jollain saadaan ihmisiä aktivoitua liikkumaan, se on kuulkaas säästöä valtiolle, jos kaikki tekisivät kuten kohdassa 1 ja liikkuisivat ilman vahinkojen mahdollisuutta
4) Pokemon Go ei ole todellakaan ensimmäinen peli, jota pelataan tällä tavalla.. itse esimerkiksi ryömin, kiipeän ja kävelen ryteiköissä geokätköjä etsien (niin, tätäpä voi tämmöinen "vanhuskin" harrastaa)..
5) Ei ole mielestäni uutta sekään, että ihmiset ovat niin tyhmiä, että "pelaavat väärin" peliä..
6) ..jonka alkuruudussa ilmeisesti vielä kehotetaan tekemään kuten kohdassa 1..
7) Kyllä itsestään kuvien nappailu on minusta vielä oudompaa kuin pelailla peliä.. itsekeskeisyys on nykypäivää?
Mietitäämpäs hetki itseö-kuvien ottajia..
Olet jossain hienossa maailman kolkassa ja mitä teet? Otat kuvan naamastasi, niinkuin kaikkialla...
Ei hyvää päivää, niitä maisemia minä ainakin haluan ihailla, enkä mitään nenäkarvoja itseö-kuvassa.
"heh, amerikkalaiset"-idiotismin leviämisen koto-Suomeen on voinut nähdä uutiskommenteista, facebookeista ja muista vastaavista jo pitkään.
Suomessa on totuttu kaikille muille maille naureskelemaan, vaikka ei ole edes enää varaa naureskelulle.
No, meni asian vierestäkin, anteeksi siitä.
Loppukaneetti:
Pelatkoot pokemonia kuka tahtoo, mutta järjen kanssa.