NYT POLLINA: Miksi kannatat McLarenia/Williamsia/Ferraria

MITÄ TALLIA KANNATAT???

• Toyota

Äänet: 0 0,0%
  • Sauber-Petronas

Äänet: 1 0,9%
  • BAR-Honda

Äänet: 4 3,7%
  • Williams-BMW

Äänet: 6 5,5%
  • McLaren-Mercedes

Äänet: 46 42,2%
  • Ferrari

Äänet: 21 19,3%
  • Renault

• Jaguar

Äänet: 0 0,0%
  • Minardi

• Jordan

Äänet: 3 2,8%
  • Kannatan kaikkia talleja

Äänet: 5 4,6%
  • Minulla ei ole suosikkia

Äänet: 11 10,1%

• Äänestäjiä yhteensä
    109

Pete

Well-known member
Sijainti
Oulu
Schumifani sanoi:
Eikös Ferrari ole vasta tänä vuonna ekan kerran moneen vuoteen tuonut uuden auton Melbourneen? Muistaakeseni edellisen kerran näin olisi tapahtunut niinkin kauan sitten kun 1996/7/8.
Kyllä 2002 & 2003 olivat poikkeuksia, muuten Ferrari on aloittanut viime vuodet aina uudella autolla.

JT

Well-known member
Williamsin puolella ovat sympatiani olleet jo pitkään. Kuskien annetaan kisata toisiaan vastaan ja tallissa keskitytään oleelliseen, eikä kaiken maailman paragonien rakentamiseen ja imagon luomiseen. Tallilla on myös ollut munaa potkia liian ahneet kuskit pois vaikka maailmanmestareina ja ottaa tilalle uusia nimiä (Villeneuve, Zanardi, Montoya).

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
zuvi sanoi:
Ferrari.

Mäkki oli vielä Sennan aikoihin, mutta..
Olen samaa mieltä, että McLaren menetti jotain siitä vanhasta hohdostaan menettäessään Marlboron sponsorimiljoonat JA PUNAVALKOISEN VÄRINSÄ. Ei tuo hopeanuoli ole oikein tuntunut siltä oikealta McLarenilta:confused:

h@nz

Well-known member
Sijainti
Laru
En kannata talleja, kannatan Kimiä! Aiemmin kannatin Mikaa, JJ:tä, Kekeä, jatkossa myös Nicoa, Heikkiä, Vallea...

On kuitenkin joitain talleja joita kohtaan en tunne sympatiaa: Ferrari (tämä on ainoastaan tilapäistä johtuen schumista, montecembalosta, yms arslocheista)
Toyota (hajuton, väritön, mauton, onneton. Lisäksi se vielä ärsyttää että ihmiset pohjanmaalla oikeasti ostaa Toyotoja ihan vakavissaan...)

FO110K

Banned
JT sanoi:
Williamsin puolella ovat sympatiani olleet jo pitkään. Kuskien annetaan kisata toisiaan vastaan ja tallissa keskitytään oleelliseen, eikä kaiken maailman paragonien rakentamiseen ja imagon luomiseen. Tallilla on myös ollut munaa potkia liian ahneet kuskit pois vaikka maailmanmestareina ja ottaa tilalle uusia nimiä (Villeneuve, Zanardi, Montoya).
tota, nolo sanoo, mutta Villeneuve lähti itse, Zanardi ei koskaan voittanut mestaruutta ja Montoya lähti itse McLarenille sen Ranskan GP:n sotkujen kyllästyttämänä... siinä ne munat sitten :D
niin ja Hill sai potkut jo ennen kun voitti mestaruuden, Prost lopetti itse kuultuaan Sennan tulevan talliin...

Edit: Williams muuten keskittyi rakentamaan high-tech päämajan jo ennen McLarenia, muistaakseni valmistui 90-luvun lopulla... silloin se oli suurin ja mahtavin, eli on sielläkin keskitytty "kaiken maailman paragonien rakentamiseen"....
niin ja itse äänestin McLarenia, Sennan ajoista lähtien kannatettu tuota, Lotusta varmaan kannatettais muuten jos se olis hengissä...

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
FO110K sanoi:
tota, nolo sanoo, mutta Villeneuve lähti itse, Zanardi ei koskaan voittanut mestaruutta ja Montoya lähti itse McLarenille sen Ranskan GP:n sotkujen kyllästyttämänä... siinä ne munat sitten :D
niin ja Hill sai potkut jo ennen kun voitti mestaruuden, Prost lopetti itse kuultuaan Sennan tulevan talliin...
Hmmm....
----
En aio äänestää..

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
FO110K sanoi:
....niin mitä hmm?
Ei mitään muuta, kuin ihmettelen että luitko tämän lauseen oikein:
"Tallilla on myös ollut munaa potkia liian ahneet kuskit pois vaikka maailmanmestareina ja ottaa tilalle uusia nimiä (Villeneuve, Zanardi, Montoya)."

General FUp

Well-known member
Sijainti
tSadi
FO110K sanoi:

Edit: Williams muuten keskittyi rakentamaan high-tech päämajan jo ennen McLarenia, muistaakseni valmistui 90-luvun lopulla... silloin se oli suurin ja mahtavin, eli on sielläkin keskitytty "kaiken maailman paragonien rakentamiseen"....
niin ja itse äänestin McLarenia, Sennan ajoista lähtien kannatettu tuota, Lotusta varmaan kannatettais muuten jos se olis hengissä...
Jospa hän tarkoittikin sillä nimilistalla niitä uusia nimiä? ;)

FO110K

Banned
Formulanomi sanoi:
Ei mitään muuta, kuin ihmettelen että luitko tämän lauseen oikein:
"Tallilla on myös ollut munaa potkia liian ahneet kuskit pois vaikka maailmanmestareina ja ottaa tilalle uusia nimiä (Villeneuve, Zanardi, Montoya)."
luin tietty, mietin vaan että mitkä ahneet? Villeneuve otettiin DC:n tilalle, ja DC ei varmaan kerinnyt sellaiseen asemaan yhdessä kaudessa että olisi voinut olla ahne :D
-99 kaudelle taas ottivat molemmat kuskit uudet, Villeneuve lähti itse BAR:lle ja Frentzenin sopimusta ei uusittu (ei sillä tainnut hyvä palkka ees ollakaan ekassa sopparissa vielä).
Montoya taas korvasi tallissa Buttonin, ja taas päästään samaan aiheeseen, ei keltanokalla tainnut kovaa palkkaa olla ekana vuonna ja Buttonin esitykset ei palkannousuun ees edellyttänyt vuodelle 2001... (Frank muistaakseni sanoi että Jenson laitetaan kasvamaan korkoa Benettonille, niillään oli oikeus Buttonin palveluihin myös 2001)

Edit: Zanardihan ei ollut silloinkaan "uusi nimi", ja sen palkka luultavasti oli kohtuu hyvä, kun mies palkattiin talliin hallitsevana CART mestarina... pois potkiminen taas ei munaa vaatinut, -99 oli katastrofi Zanardille, sehän ei saanut Williamsilla mitään aikaiseksi...

Viimeksi muokattu:

Ilmari

Banned
FO110K sanoi:
tota, nolo sanoo, mutta Villeneuve lähti itse
Kyllä Jaquesille kävi aivan samalla tavalla kuin Ralfille on käymässä. Jaques hinnoitteli maailmanmestaruuden jälkeen itsensä ulos Williamsillta.

On tietenkin makuasia käännetäänkö juttu niin että Villeneuve lähti itse, vai niin että Frank näytti ovea. :wink:

Hurmurisija

Well-known member
Ilmari sanoi:
Kyllä Jaquesille kävi aivan samalla tavalla kuin Ralfille on käymässä. Jaques hinnoitteli maailmanmestaruuden jälkeen itsensä ulos Williamsillta.

On tietenkin makuasia käännetäänkö juttu niin että Villeneuve lähti itse, vai niin että Frank näytti ovea. :wink:
Ralf Schumacher suostumassa tulospalkkaukseen
23.03.2004 19:08

F1-kuljettaja Ralf Schumacher on tekemässä Williams-tallin kanssa jatkosopimuksen, jossa osa hänen palkastaan perustuu tulosbonuksiin. Asiasta kertoi manageri Willi Weber.

Ralfin nykyinen Williams-sopimus umpeutuu tämän kauden päätteeksi. Uusi sopimus alentaisi Ralfin peruspalkkaa, mutta saksalaiskuljettaja saisi bonuksia palkintopallisijoituksista.
- Kiinteää palkkaa pienennettäisiin verrattuna tämänvuotiseen. Jos Ralf voittaa kisoja tai yltää palkintopallille, niin se kasvattaisi palkkaa, jolloin kokonaispotti nousisi samaksi kuin tällä kaudella, Weber kertoi.

Weber pyrkii saamaan Ralfin Williams-jatkosopimuksen valmiiksi Bahrainin GP:n jälkeisellä viikolla.
- Raha-asiat on nyt selvitetty. Näyttää hyvältä, manageri kommentoi sopimusneuvotteluja.

Varikkohuhuissa Ralfia ollaan vuoronperään viety sekä Renault'lle että Toyotalle. Weber kuitenkin kiistää edes keskustelleensa Renault- tai Toyota-tallien kanssa Ralfin sopimuksesta.

(MTV3)

FO110K

Banned
Ilmari sanoi:
hinnoittelu MM:n jälkeen on eri asia kuin se että Ralf ei ole edes voitanut MM titteliä... samoin Hillin kanssa, sille ilmoitettiin ettei sopimusta jatketa jo ennen kuin mitään oli edes voitettu...

Originally posted by Ilmari On tietenkin makuasia käännetäänkö juttu niin että Villabööle lähti itse, vai niin että Frank näytti ovea. :wink:
Totta, tuon voi miettiä monella eri tavalla, mutta Jacquesin mukana meni mm. hänen kisainssinsä ja kun tallin omistajiin kuului Pollock, ni en ihmetellyt ollenkaan tuota siirtoa...

Ilmari

Banned
Hurmurisija sanoi:
Ralf Schumacher suostumassa tulospalkkaukseen
23.03.2004 19:08

F1-kuljettaja Ralf Schumacher on tekemässä Williams-tallin kanssa jatkosopimuksen, jossa osa hänen palkastaan perustuu tulosbonuksiin. Asiasta kertoi manageri Willi Weber.

Ralfin nykyinen Williams-sopimus umpeutuu tämän kauden päätteeksi. Uusi sopimus alentaisi Ralfin peruspalkkaa, mutta saksalaiskuljettaja saisi bonuksia palkintopallisijoituksista.
- Kiinteää palkkaa pienennettäisiin verrattuna tämänvuotiseen. Jos Ralf voittaa kisoja tai yltää palkintopallille, niin se kasvattaisi palkkaa, jolloin kokonaispotti nousisi samaksi kuin tällä kaudella, Weber kertoi.

Weber pyrkii saamaan Ralfin Williams-jatkosopimuksen valmiiksi Bahrainin GP:n jälkeisellä viikolla.
- Raha-asiat on nyt selvitetty. Näyttää hyvältä, manageri kommentoi sopimusneuvotteluja.

Varikkohuhuissa Ralfia ollaan vuoronperään viety sekä Renault'lle että Toyotalle. Weber kuitenkin kiistää edes keskustelleensa Renault- tai Toyota-tallien kanssa Ralfin sopimuksesta.

(MTV3)
Ok, tätä en tiennyt. Pontti kirjoituksessani oli tuo Villeneuven tilanne.

Ilmari

Banned
FO110K sanoi:
hinnoittelu MM:n jälkeen on eri asia kuin se että Ralf ei ole edes voitanut MM titteliä... samoin Hillin kanssa, sille ilmoitettiin ettei sopimusta jatketa jo ennen kuin mitään oli edes voitettu...

Totta, tuon voi miettiä monella eri tavalla, mutta Jacquesin mukana meni mm. hänen kisainssinsä ja kun tallin omistajiin kuului Pollock, ni en ihmetellyt ollenkaan tuota siirtoa...
Älkää nyt hyvät ihmiset tarratko tuohon Ralffiin, se oli sivujuonne tässä keskustelussa.

Pointti koko asiassa oli se ettei kuljettajien maailmanmestaruuden voittanut talli päästä hevin mestaria seuraavalla kaudella yleensä pois. Kuka muistaa koska näin olisi käynyt?

Villeneuve yritti realisoida maailmanmestaruutensa ja nostaa palkkaansa huimasti. Frank on tunnetusti pihi mies eikä anna kuljettajien sanella liikaa neuvotteluissa. Tuosta Pollockin ja Jaquesin ystävyydestä on jauhettu paljon (Kyllönen aivopesi sen meihin suomalaisiin), ja tietysti BAR:n rahakas tarjous antoi Jaquesille hyvän takaportin.

FO110K

Banned
totta, mutta Villehän oli MM:n jälkeisen vuoden Williamsilla, ei sitä MM:n jälkeen potkittu pois... ei myöskään Prostia eikä Hilliä... Hill sai potkut ennen kuin voitti tittelin :D
Mansellin tapausta en tarkkaan enää muista...

Ilmari

Banned
FO110K sanoi:
totta, mutta Villehän oli MM:n jälkeisen vuoden Williamsilla, ei sitä MM:n jälkeen potkittu pois... ei myöskään Prostia eikä Hilliä... Hill sai potkut ennen kuin voitti tittelin :D
Mansellin tapausta en tarkkaan enää muista...
Totta viserrät.

Ambomaan Mambo

Well-known member
h@nz sanoi:

On kuitenkin joitain talleja joita kohtaan en tunne sympatiaa: Ferrari (tämä on ainoastaan tilapäistä johtuen schumista, montecembalosta, yms arslocheista)
Minkä takia sitä niin vihataan schumia loppupeleissä? Tähän toverit aina vastaa että "no kun se sillon vuonna 97 yritti kiilaamalla villaneuleen ulos voittaa mestaruuden, ja muistattekos vuotta 1994?" etc. Silti esim. Sennalle riittää rajattomasti faneja, vaikka hänkin on samaan syyllistynyt. Löytyisiköhän maikkelillekkin enemmän sympatiaa ja tunnustusta jos hän kuolisi traagisesti radalla? Sitten toisena esimerkkinä kaikissa haastatteluissa sun muissa tilanteissa maikkeli osaa käytöstavat huomattavasti paremmin kuin meidän Kimi. On kohtelias jne. Kimi se vain tuuppii ratavalvojia ja esittää mykkää gridgirleille.

Taitaa tämä maikkeliviha perustua vain siihen että se on liian hyvä :doubtful:

Hurmurisija

Well-known member
Ambomaan Mambo sanoi:
Taitaa tämä maikkeliviha perustua vain siihen että se on liian hyvä :doubtful:
Ja siihen, että Schumacher on ollut tallinsa ykköskuljettaja. Se minua kuitenkin ihmetyttää, että Schumacherilta vaaditaan urheilullisuutta ja rehtiä otetta, kun muiden tähtien imago ei sen sijaan näytä kärsineen likaisista tempuista. Minulla on tosin sellainen tunne, että Schumacherin suosio nousee tälläkin hetkellä maailmalla koko ajan. Hän on ihannepoju ykkösiin. Hyvä kuljettaja, taitava ja varma esiintyjä ja oikeanlaista retoriikkaa käyttävä tiimityöläinen.