NYT POLLINA: Miksi kannatat McLarenia/Williamsia/Ferraria

MITÄ TALLIA KANNATAT???

  • Toyota

    Äänet: 0 0,0%
  • Sauber-Petronas

    Äänet: 1 0,9%
  • BAR-Honda

    Äänet: 4 3,7%
  • Williams-BMW

    Äänet: 6 5,5%
  • McLaren-Mercedes

    Äänet: 46 42,2%
  • Ferrari

    Äänet: 21 19,3%
  • Renault

    Äänet: 6 5,5%
  • Jaguar

    Äänet: 0 0,0%
  • Minardi

    Äänet: 6 5,5%
  • Jordan

    Äänet: 3 2,8%
  • Kannatan kaikkia talleja

    Äänet: 5 4,6%
  • Minulla ei ole suosikkia

    Äänet: 11 10,1%

  • Äänestäjiä yhteensä
    109

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Maikkeli viha johtuu varmasti myös siitä, että ollut monena vuonna nimenomaan SUOMALAISEN kuljettajan maailmanmestaruuden esteenä.
Lisäksi monia nyppinyt jo kauemman aikaa se, että Schumacher korjaa potin vuodesta toiseen. Ihmiset tahtoisivat vaihtelua.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
kouvotsvoni sanoi:
Lisäksi monia nyppinyt jo kauemman aikaa se, että Schumacher korjaa potin vuodesta toiseen. Ihmiset tahtoisivat vaihtelua.
Tottahan se, että muitakin mestareita olisi mukava nähdä. Toisaalta sinä hetkenä kun Schumacher lopettaa, niin formulatkin latistuvat monien silmissä. Jos Schumacher ei enää ensi vuonna aja ja esimerkiksi Kimi ja Ralf taistelevat maailmanmestaruudesta, niin kyllä minulle ainakin tulee tunne, että "vain Ralf".
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Hurmurisija sanoi:
Ja siihen, että Schumacher on ollut tallinsa ykköskuljettaja. Se minua kuitenkin ihmetyttää, että Schumacherilta vaaditaan urheilullisuutta ja rehtiä otetta, kun muiden tähtien imago ei sen sijaan näytä kärsineen likaisista tempuista. Minulla on tosin sellainen tunne, että Schumacherin suosio nousee tälläkin hetkellä maailmalla koko ajan. Hän on ihannepoju ykkösiin. Hyvä kuljettaja, taitava ja varma esiintyjä ja oikeanlaista retoriikkaa käyttävä tiimityöläinen.

Schumi on huippukuski, mutta jokin hänestä puuttuu;ehkäpä Schumi pelaa liian varman päälle julkisuuskuvansa kanssa noiden nuoruuden töppien takia. Vanhana Ferrarifanina pidän kyllä Schumia suurena Ferrarikuljettajana, mutta silti Villeneuvessa ja Manselissa oli sitä "jotain" heidän ajaessaan tuota punaista autoa:ahem:

Tai sitten aika kultaa muistot?
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Formulanomi sanoi:
Ei mitään muuta, kuin ihmettelen että luitko tämän lauseen oikein:
"Tallilla on myös ollut munaa potkia liian ahneet kuskit pois vaikka maailmanmestareina ja ottaa tilalle uusia nimiä (Villeneuve, Zanardi, Montoya)."
Onneksi joku sentään tajusi missä kohdassa ne sulut olivat. Lause oli tietysti vähän kärjistetty. Williams on joka tapauksessa tehnyt rohkeita valintoja pestaamalla mainitsemani kolme kuskia suoraan CART-sarjasta ja olemalla uusimatta mm. Mansellin ja Hillin sopimuksia. Ei löydy muista kärkitalleista vastaavia esimerkkejä, vai mitä pitäisi sanoa esimerkiksi siitä, että Coulthard ajelee McLarenilla jo yhdeksättä (onneksi sentään viimeistä) kauttaan.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Ilmari sanoi:
Villeneuve yritti realisoida maailmanmestaruutensa ja nostaa palkkaansa huimasti. Frank on tunnetusti pihi mies eikä anna kuljettajien sanella liikaa neuvotteluissa. Tuosta Pollockin ja Jaquesin ystävyydestä on jauhettu paljon (Kyllönen aivopesi sen meihin suomalaisiin), ja tietysti BAR:n rahakas tarjous antoi Jaquesille hyvän takaportin.
Frank pihi? Minäkun olen luullut että Ralf Schumacher on tälläkin hetkellä isoveljensä jälkeen ykkösten kovinta palkkaa nauttiva kuljettaja. Laitatko jotain lähdettä tukemaan noita väitteitäsi Villeneuven vaatimuksista. Niinkuin FO110K sanoi JV ajoi kuitenkin vielä yhden kauden Frankin piikkiin ja muistaakseni siirtyi BARille koska uskoi että yhdessä Pollockin kanssa pystyy siellä saavuttamaan menestystä. Toki varmasti korvauskin oli hyvä. Ja mitenkähän se Matti saatiin sotkettua tähänkin keskusteluun. :rolleyes:
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Hurmurisija sanoi:
Ja siihen, että Schumacher on ollut tallinsa ykköskuljettaja. Se minua kuitenkin ihmetyttää, että Schumacherilta vaaditaan urheilullisuutta ja rehtiä otetta, kun muiden tähtien imago ei sen sijaan näytä kärsineen likaisista tempuista. Minulla on tosin sellainen tunne, että Schumacherin suosio nousee tälläkin hetkellä maailmalla koko ajan. Hän on ihannepoju ykkösiin. Hyvä kuljettaja, taitava ja varma esiintyjä ja oikeanlaista retoriikkaa käyttävä tiimityöläinen.
Liiankin hyvä, kun minulle tulee tämä tunne tiedän, että jotain on pielessä.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Jos se jollekin ei vielä tähän mennessä ole selvinnyt, niin Williams!
Toki McLaren on jossain mielessä siellä taustalla, mutta kuitenkin TAUSTALLA.

Tuo on kyllä vaihdellut vuosien saatossa ja periaatteessa olen tainnut "käydä läpi" kaikki huipputiimit jossain määrin.

Vuodesta 82 jonnekin 86 tienoille Williams
86 -> 88 McLaren (Porschen ja Hondan turbokoneet, yeah!)
88 -> bouttia rallaa 91 Ferrari & Benetton

Williamsin tekninen taideteos aktiivijousituksineen ja kaikkinensa tekee poikkeaman listaan, jossa aina oltiin kannatettu sitä altavastaajan asemassa ollutta huipputiimiä. Auto on, minun F1:sten seuraamisen aikana, tehnyt niin järjettömän suuren mullistuksen F1:sten tietotekniikkaan, että tiimi on edelleen kunnia-asemassa minun hierarkiassani. Ainoastaan Migeotin ja Harveyn Tyrrell, yhdessä puoliautomaatti Ferrarin kanssa nousevat autona yhtä korkealla.

John Barnardin 80-luvun lopun Ferrarit saivat minut kannattamaan tiimiä, joka kestikin aina tuonne kauden 96 loppuun... Mahtava V12 sai väistyä V10:n edessä kun moottoritekniikka "ostettiin" Hondalta ja Ferrarin punainen sai väistyä + mestaruuksia kolaroimalla ajanut Scummeli astui ruoriin -> se siitä...

Rory Byrnen ERIKOISET Benettonit kiinnostivat aina vuodesta 1988 sinne Barnardin viimeiseen luomukseen saakka. 94 vuonnakin jossain määrin tuli hurrattua tiimille Adeleideen asti...

Pikkutiimit kuten Jordan, Sauber ja Minardi (ja pikkutiimit yleensäkin) ovat toki aina olleet korkealla. Sauberi olisi todella kovassa suosiossa jos Jykä olisi saanut paremman kohtelun Monacosta eteenpäin. Brabham oli kova juttu 80-luvulla -kiitos sille Mika Arpiaisen tiimiläiselle joka jätti jälkeensä rikkinäisen lippiksen... Lotus oli kans kova Sennan aikana, vaikka en miehestä myöhemmin paljoa perustanut. Toki keltainen Camel ei ollut mitään kulta-mustaan John Player Specialiin nähden! :)
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Zep sanoi:
Jos se jollekin ei vielä tähän mennessä ole selvinnyt, niin Williams!
Toki McLaren on jossain mielessä siellä taustalla, mutta kuitenkin TAUSTALLA.

Tuo on kyllä vaihdellut vuosien saatossa ja periaatteessa olen tainnut "käydä läpi" kaikki huipputiimit jossain määrin.

Vuodesta 82 jonnekin 86 tienoille Williams
86 -> 88 McLaren (Porschen ja Hondan turbokoneet, yeah!)
88 -> bouttia rallaa 91 Ferrari & Benetton

Williamsin tekninen taideteos aktiivijousituksineen ja kaikkinensa tekee poikkeaman listaan, jossa aina oltiin kannatettu sitä altavastaajan asemassa ollutta huipputiimiä. Auto on, minun F1:sten seuraamisen aikana, tehnyt niin järjettömän suuren mullistuksen F1:sten tietotekniikkaan, että tiimi on edelleen kunnia-asemassa minun hierarkiassani. Ainoastaan Migeotin ja Harveyn Tyrrell, yhdessä puoliautomaatti Ferrarin kanssa nousevat autona yhtä korkealla.

John Barnardin 80-luvun lopun Ferrarit saivat minut kannattamaan tiimiä, joka kestikin aina tuonne kauden 96 loppuun... Mahtava V12 sai väistyä V10:n edessä kun moottoritekniikka "ostettiin" Hondalta ja Ferrarin punainen sai väistyä + mestaruuksia kolaroimalla ajanut Scummeli astui ruoriin -> se siitä...

Rory Byrnen ERIKOISET Benettonit kiinnostivat aina vuodesta 1988 sinne Barnardin viimeiseen luomukseen saakka. 94 vuonnakin jossain määrin tuli hurrattua tiimille Adeleideen asti...

Pikkutiimit kuten Jordan, Sauber ja Minardi (ja pikkutiimit yleensäkin) ovat toki aina olleet korkealla. Sauberi olisi todella kovassa suosiossa jos Jykä olisi saanut paremman kohtelun Monacosta eteenpäin. Brabham oli kova juttu 80-luvulla -kiitos sille Mika Arpiaisen tiimiläiselle joka jätti jälkeensä rikkinäisen lippiksen... Lotus oli kans kova Sennan aikana, vaikka en miehestä myöhemmin paljoa perustanut. Toki keltainen Camel ei ollut mitään kulta-mustaan John Player Specialiin nähden! :)
Mukavaa luettavaa vanhan fanin kertomana:thumbup:
Kyllähän ne mustakultaiset Lotukset ja turbo-moottorit olivat JOTAIN muuta kuin nykyinen tylsyys!!! Voi pojat...
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Observer sanoi:
Frank pihi? Minäkun olen luullut että Ralf Schumacher on tälläkin hetkellä isoveljensä jälkeen ykkösten kovinta palkkaa nauttiva kuljettaja. Laitatko jotain lähdettä tukemaan noita väitteitäsi Villeneuven vaatimuksista. Niinkuin FO110K sanoi JV ajoi kuitenkin vielä yhden kauden Frankin piikkiin ja muistaakseni siirtyi BARille koska uskoi että yhdessä Pollockin kanssa pystyy siellä saavuttamaan menestystä. Toki varmasti korvauskin oli hyvä. Ja mitenkähän se Matti saatiin sotkettua tähänkin keskusteluun. :rolleyes:
Taisin olla väärässä. Mielikuvitukseni taisi hieman pillastua. Kyllä kai se Villeneuve lähti koska Pollock sai hänet uskomaan menestykseen.

Ja eipä se taida Frank Williams sen pihimpi olla muihin tallipäälliköihin verrattuna. Minulla vain oli tällasia muistikuvia, en oikein kykene sanomaan mihin ne perustuivat. Hyvä kuitenkin että tietoa virheellisten muistikuvieni korjaamiseen löytyi. Kiitoksia :thumbup:
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
En vieläkään tajua tätä mystistä Schumi-inhoa joka saa hylkimään kaikkea mihin hän onkaan koskenut.. Hohhoijaa..

Ja olihan Adelaide '94kin sentään mestaruuden arvoinen suoritus, sitä ei kukaan voi kiistää vaikka miten itkettäisi :D
 

R24

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
106
Sijainti
Finland
Renaultia alotin kannattamaan heti kun ne palasi F1:seen 2002. Syy, et aloin Renaultia kannattamaan oli kuljettajat. Jarno ja Fernando molemmat siirtyi sinne heti ensimmäiseksi kaudeksi ja sen takia aloin alunperin Renaultia kannustamaan. Pikku hiljaa kuitenkin monet muutkin asiat on vaan vahvistanut Renaultinkin kannustamista pelkästään tallina.

Muutamia esimerkkejä, ne käyttää hyvin rajallista budejttia verrattuna moniin muihin huipputalleihin (+Toyota, BAR), mut silti ne pystyy käyttämään ne rahat viisaasti ja pärjäämään tällä hetkellä ihan kohtalaisesti muille. Ne uskaltaa olla erilaisia ja tehdä erilaisia ratkaisuja kuin muut, yllättäviä ja joidenkin mielestä vääriäkin ratkaisuja, mutta en nyt tiedä voiko esimerkiksi Perjantain ylimääräisiä harjotuksia ja suuri kulmasta moottoria hirveän epäonnistuneiksi päätöksiksi kutsua, vaikka ne olikin erittäin erilaiset ratkaisut muiden tallien tai huipputallien kanssa.

Tallin yhteishenki on hyvinkin pitkälti erinomainen, niin pitkälle kun vain voin tietää ja siinä tallissa ei ole 'tähtiä' eikä tule olemaan, ei ylikalliita työntekijöitä tai diivoja.

Suurin piirtein siinä ne syyt.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Ne keillä budjetit ovat huimaa luokkaa ovat Ferrari ja McLaren, Toyotan lisäksi! Edes Williams ei ole noiden kolmen kanssa samassa "liigassa" budjettien suhteen!

Voisikin luokitella tallit neljään kategoriaan budjettien suhteen:

1. Ylisuuret: Ferrari, McLaren ja Toyota. Näistä rahoilleen vastinetta on usean vuoden ajan saanut oikeastaan vain Ferrari!?

2. Keskisuuret menestyvät: Williams ja Renault molemmat saavat aika pitkälti rahoilleen vastinetta!

3. Keskisuuret ei menestyvät: BAR, Jaguar ja Sauber. Näistä osa aina yllättää ja välistä joku voisi oikeastaan näistä kuulua tuonne menestyneempien puolelle mutta mitään tasaista menoa ei ole näiden suhteen vielä nähty(ehkä BAR nyt räväyttää)!?

4. luuserit: Jordan ja Minardi. Jordan vielä jokin aika sitten oli jopa pikku-budjetilla menestyvä tiimi mutta sinne on nykyään pitkä matka! Viime vuonna saivat palkansa yhden säkävoiton ansiosta! Minardi on sitten asia erikseen, sitkeä sinnittelijä, jolle pitää nostaa hattua! :)

Mikä sitten on rahoille vastineen saamista, on täysin eriasia!?! :dunno:
 

zhoop

Well-known member
Liittynyt
5.2.2004
Viestit
100
Oma ääneni meni Williamsille.
Olen kannattanut Williamssia vuodesta 2000 lähtien jolloin Jenson Button tuli tulokkaana talliin ja ajoi hyvän debyytti kauden. Se teki minuun vaikutuksen. Siitä lähtien olen kannattanut Buttonia ja Williamssia vuoden 2000 Australian GP:stä saakka. :ahem:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
General FUp sanoi:
En vieläkään tajua tätä mystistä Schumi-inhoa joka saa hylkimään kaikkea mihin hän onkaan koskenut.. Hohhoijaa..

Ja olihan Adelaide '94kin sentään mestaruuden arvoinen suoritus, sitä ei kukaan voi kiistää vaikka miten itkettäisi :D
No ei todellakaan ollut! Pikemminkin huonon hävijän, joka halusi voittaa vaikka sitten hajottamalla toisen auton, kun ei vauhdissa pärjännyt.:mad_old: :wink:
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Kannatan Ferraria siksi että olin nuorna poikana muutamaan otteeseen Ferrarin kyydissä. Muuta ei tarvittu.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Oikeastihan kannatan Toyotaa mutta kun sanon kannattavani Jordania niin Corolla-myönteiset mielipiteeni menevät helpommin läpi koska olen ns. puolueeton ja objektiivinen kirjoittelija. :thumbup:
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Observer sanoi:
Oikeastihan kannatan Toyotaa mutta kun sanon kannattavani Jordania niin Corolla-myönteiset mielipiteeni menevät helpommin läpi koska olen ns. puolueeton ja objektiivinen kirjoittelija. :thumbup:
Eihän Toyota miesten tarvitse hävetä mitään, vain tarviiko :confused:
 
Ylös