Jos se jollekin ei vielä tähän mennessä ole selvinnyt, niin Williams!
Toki McLaren on jossain mielessä siellä taustalla, mutta kuitenkin TAUSTALLA.
Tuo on kyllä vaihdellut vuosien saatossa ja periaatteessa olen tainnut "käydä läpi" kaikki huipputiimit jossain määrin.
Vuodesta 82 jonnekin 86 tienoille Williams
86 -> 88 McLaren (Porschen ja Hondan turbokoneet, yeah!)
88 -> bouttia rallaa 91 Ferrari & Benetton
Williamsin tekninen taideteos aktiivijousituksineen ja kaikkinensa tekee poikkeaman listaan, jossa aina oltiin kannatettu sitä altavastaajan asemassa ollutta huipputiimiä. Auto on, minun F1:sten seuraamisen aikana, tehnyt niin järjettömän suuren mullistuksen F1:sten tietotekniikkaan, että tiimi on edelleen kunnia-asemassa minun hierarkiassani. Ainoastaan Migeotin ja Harveyn Tyrrell, yhdessä puoliautomaatti Ferrarin kanssa nousevat autona yhtä korkealla.
John Barnardin 80-luvun lopun Ferrarit saivat minut kannattamaan tiimiä, joka kestikin aina tuonne kauden 96 loppuun... Mahtava V12 sai väistyä V10:n edessä kun moottoritekniikka "ostettiin" Hondalta ja Ferrarin punainen sai väistyä + mestaruuksia kolaroimalla ajanut Scummeli astui ruoriin -> se siitä...
Rory Byrnen ERIKOISET Benettonit kiinnostivat aina vuodesta 1988 sinne Barnardin viimeiseen luomukseen saakka. 94 vuonnakin jossain määrin tuli hurrattua tiimille Adeleideen asti...
Pikkutiimit kuten Jordan, Sauber ja Minardi (ja pikkutiimit yleensäkin) ovat toki aina olleet korkealla. Sauberi olisi todella kovassa suosiossa jos Jykä olisi saanut paremman kohtelun Monacosta eteenpäin. Brabham oli kova juttu 80-luvulla -kiitos sille Mika Arpiaisen tiimiläiselle joka jätti jälkeensä rikkinäisen lippiksen... Lotus oli kans kova Sennan aikana, vaikka en miehestä myöhemmin paljoa perustanut. Toki keltainen Camel ei ollut mitään kulta-mustaan John Player Specialiin nähden!