Off-season testing 2007-2008

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Paljonhan näistä talvitesteistä ei voi sanoa, mutta kyllä Hondan ja Toyotan vauhti vaikuttaa toistaiseksi nihkeältä.

Ferrari ja McLaren näyttää kulkevan ihan kohtuullisesti, ja nämä tallit tuovat varmasti paljon uutta tavaraa autoon vielä ennen kauden alkua. Kun jo nyt auto näyttää kulkevan niin näillä talleilla tilanne on ihan hyvän oloinen.

Jos mainoskierrokset jätetään pois niin minkäköhän laisia kierroksia on ajeltu?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Toni_V sanoi:
Jos mainoskierrokset jätetään pois niin minkäköhän laisia kierroksia on ajeltu?
Jotain aikoja ilmoteltiin ainakin prancinghorsen sivuilla tän viikon testeistä seuraavasti:

3.päivä
13:20 - Raikkonen's last 3 laps before coming in: 1:11.375, 1:11.442, 1:11.696.
13:05 - Kovalainens last 2 laps: 1:11.206, 1:11.315.
13:03 - Raikkonens last 3 laps: 1:11.921, 1:11.945, 1:11.897.
11:55 - Kovalainen's past 3 laps: 1:13.738, 1:13.089, 1:12.817.
11:47 - Raikkonens laps are: 1:11.608, 1:11.939 and 1:11.906.
11:06 - New fastest lap for Raikkonen and still keeps going. Last 3 laps are: 1:11.189, 1:11.489 and 1:11.518.

2.päivä
16:57 - Barrichello's average lap time is 1:15.100 at the moment. :D

Jaa no... siinä ne olikin. Ei niitä ollutkaan kuin eiliseltä päätö päivältä..
Ja noi ei kerro kuinka pitkiltä stinteiltä ajat on...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mäkki ajaa suoratestejä

Onkos Ferrari tahi mikään muu talli koskaan ajanut näitä suoratestejä kuin Mäkki?

Jaaha, näemmä ainakin Tojo on ajanut myös suoratestejä:
IS-urheilu sanoi:
McLarenin on määrä testata lentokentällä maanantaihin saakka. Aiemmin alkuvuonna samalla lentokentällä vieraili Toyota.
 
Viimeksi muokattu:

zUsT

Well-known member
Liittynyt
31.3.2007
Viestit
154
Sijainti
Tila
Eikös Heikki ajellu rellulla suoratestejä testikuskina ollessaan. Luulis jo että ois saanu tarpeeksensa. Yleensä testikuski tälläisia testailee. No heikki varmaan haluu tulla sinuiksi lähtöjärjestelmän kanssa...Mikäli Trullia on uskominen:D
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Mites noi testikilometrit lasketaan? Saako suoraa ajaa niin paljon, kuin haluaa? Vai miten nää nyt menee, kun ei muista.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Bobakki sanoi:
Muistelisin, että niille on joku oma viiden päivän kiintiönsä.
Jos niille on oma kiintiö niin sit kuvittelisin, että jokainen huipputalli sen myös käyttää...

Eli muutkin noita suoria varmaan sit testailee?

Ja suoran päässähän voi testata sit aina monacon hiusneulaa varten... :thumbup:
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Ghost_Glove sanoi:
Mäkki ajaa suoratestejä

Onkos Ferrari tahi mikään muu talli koskaan ajanut näitä suoratestejä kuin Mäkki?

Jaaha, näemmä ainakin Tojo on ajanut myös suoratestejä:
Jokainen talli, jopa rutiköyhät käyvät vähän suoraa harjoittelemassa :cool:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jos Kovis testaa tonkin kaks päivää yksin mäkkiä, niin alkaa levis jäämään kyl testipäivissä melko rumasti kakkoseks...

Joku vois laskee ainakin kuinka monta päivää (ellei nyt kilometrejäkin jaksa laskee) enemmän Heikki on testannut kuin tallin johtavakuljettaja...
Ei näin uuden auton kehityskaaren alussa liene sillä tallin johtotähdellä kauheesti sanottavaa/annettavaa auton kehitykseen...??
(No eipä sillä, että onhan Heikillä enemmän kokemusta ykkösistä kuin leviksellä)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Felix sanoi:
Jokainen talli, jopa rutiköyhät käyvät vähän suoraa harjoittelemassa :cool:
En vaan koskaan muista, että muiden suoratesteistä puhuttais niin paljoo kuin mäkin... Lienee havaintovirhe kait sit... :D
Tai sit mäkin suoratestejä vaan rummutetaan enemmän uutisissa...
Esim. yhtään ferkun suoratesteihin liittyvää uutista en muista tältä istumalta...

Mutta hyvä, että muutkin sitä tekee. :alppu:
 

Nelssoni

Well-known member
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
233
Ghost_Glove sanoi:
Jos Kovis testaa tonkin kaks päivää yksin mäkkiä, niin alkaa levis jäämään kyl testipäivissä melko rumasti kakkoseks...

Joku vois laskee ainakin kuinka monta päivää (ellei nyt kilometrejäkin jaksa laskee) enemmän Heikki on testannut kuin tallin johtavakuljettaja...
Ei näin uuden auton kehityskaaren alussa liene sillä tallin johtotähdellä kauheesti sanottavaa/annettavaa auton kehitykseen...??
(No eipä sillä, että onhan Heikillä enemmän kokemusta ykkösistä kuin leviksellä)
McLarenin sivuilta kopsattu:

JEREZ TEST - 11th JANUARY 2008
Kilometres covered in total at test: Total - 1,999: Lewis - 836km approx. / Heikki - 986km approx. / Pedro - 177km approx.

JEREZ TEST - 16th JANUARY 2008
Kilometres covered in total at test: Total - 2,194: Lewis - 323km approx / Heikki - 1,147km approx / Pedro - 724km approx

VALENCIA TEST - 24th JANUARY 2008
Kilometres covered in total at test: Total - 2,394: Lewis - 797km approx / Heikki - 1,141km approx / Pedro - 456km approx


Lewis 1956 km
Heikki 3274 km
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jeps... Eli me ollaan johdossa... :thumbup:

Tosin kyl se leviskin kuulemma kävi tänään ajelemassa suoratestejä..
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Koska seuraavat testit Larenilla tai Ferrarilla?

Edit: Eikös huomenna aja Laren?
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Tässä Macin ohjelma Barcelonassa:

BARCELONA - 1-3 February
1st February - Lewis and Gary
2nd February - Lewis and Heikki
3rd February - Lewis and Heikki
Ja tässä tulevaa testiohjelmaa:

Date: Circuit:
27 February Circuit de Catalunya
26 February Circuit de Catalunya
25 February Circuit de Catalunya
14 February Circuito Permanente de Jerez
13 February Circuito Permanente de Jerez
12 February Circuito Permanente de Jerez
11 February Bahrain International Circuit
10 February Bahrain International Circuit
9 February Bahrain International Circuit
6 February Bahrain International Circuit
5 February Bahrain International Circuit
4 February Bahrain International Circuit
3 February Circuit de Catalunya
2 February Circuit de Catalunya
1 February Circuit de Catalunya
Bahrainissa siis muistaakseni vain Ferrari ja Honda..
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
M.Webber sanoi:
Bahrainissa siis muistaakseni vain Ferrari ja Honda..
MSa:n mukaan Ferrari ja Toyota. 570 000 euroa/tiimi maksaa keikka Bahrainiin, mutta plussana on vähäinen liikenne, jolloin pystyy paremmin vetämään kisasimulaatioita läpi (ei punaisia lippuja tuhkatiheään) ja Bahrain on kova testi jarruille.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
jupla sanoi:
MSa:n mukaan Ferrari ja Toyota. 570 000 euroa/tiimi maksaa keikka Bahrainiin, mutta plussana on vähäinen liikenne, jolloin pystyy paremmin vetämään kisasimulaatioita läpi (ei punaisia lippuja tuhkatiheään) ja Bahrain on kova testi jarruille.
Ja lämpöä... pystyy jäähdytyksenkin testaamaan paremmin. Miinuspuolena rata voi olla likanen jos ei paljon autoja liikkeellä. Tosin Bahrain ei oo pahin tossa mielessä...
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
MSa arvioi Valencian testien jälkeen tallien tilanteita seuraavasti (mikäli oikein ymmärsin):

Ferrari on ylivoimainen. Erittäin tasapainoinen kurviin tulossa ja taas mutkasta lähdettäessä. Hyvä ajettavuus on osittain moottoriominaisuuksista ja osittain mekaanisesta pidosta johtuvaa. McLaren on Ferraria parempi mutkassa eli kääntyy paremmin. Talli lienee Ferraria edellä myös autonsa tuntemisessa, koska harjoittelivat Ferrarista poiketen myös aika-ajoja. Ferrarin ajat tulivat painavimmilla lasteilla, MSa:n mukaan ei alle 30kg kun Kovalainen ajoi alle 20kg bensalastilla kärkiaikansa. Hamiltonilla edelleen Kovalaista enemmän ongelmia jarrutuksissa.

BMW-Sauber luokiteltiin pitkissä vedoissa vasta "seitsemänneksi voimaksi". Isoja ongelmia tasapainon kanssa sekä jarrutuksissa että kiihdytyksissä - ja ongelmat ovat syvällä autossa. Renault aliohjaa myös paljon, mutta ei niin paljon kuin uusi Williams. Renault´n ja Williamsin kovimmat ajat tulivat vähillä bensoilla. Williams säästää renkaita ilmeisesti viimekautisen auton tapaan, sillä Rosbergin 25-kierroksisen vedon paras aika 1;12,7 tuli lopussa. Williams on ilmeisesti painavana vikuroiva jarrutuksissa, mutta kevyenä yksi parhaista. Nico ajoi kisasimulaation läpi kaksine pysähdyksineen ilman ongelmia. Sam Michael luonnehti Williamsia keskikastin kärjeksi, pitkissä vedoissa kahden kymmenyksen sisällä olivat Williams, Renault, Red Bull ja BMW jääden Ferrarista 7 kymmenystä.

Toyotan Dieter Gass laski autonsa olevan Williamsin tasolla, mutta asiantuntijat näkivät toisin. Toro Rosso on ainakin Hondan edellä, jossakin Red Bullin ja BMW:n kintereillä.

Tekstiä oli monta sivua, mutta tuossa osa tiivistettynä. Gary Anderson teki uusista autoista heti analyysit viime vuotiseen tapaan ja antaa arviot varmaan uudelleen testien jälkeen ennen Melbournea. Niihin palailen sitten jos on aihetta.

Taisi olla enimmäkseen vanhaa tietoa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös