Off-season testing 2007-2008

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Bambiino sanoi:
Mutta kyseiseen aikaan ei ole päästy nykysääntöjen mukaisella autolla, joten sillä ei ole (paskaakaan) merkitystä. :rolleyes:
Jep, nykysäännöt ovat poistaneet pari olennaista apuvälinettä. On kuitenkin asiantuntijoiden kommentien mukaan niin, että ne parhaat kuskit pystyvät vetämään aikalailla samoja aikoja, ainakin yhdellä kierroksella, ilman noita poistettuja apuvälineitä.

Valitettavasti en nyt jaksa kaivaa lähdettä tähän mut saattoi olla maikkarin sivuilla asiasta infoa.

Oletan Kimin kuuluvan sarjan kärkikuljettajiin, ellei hän ole jopa lajin yksi suurista. Joten Kimin hanskalla vedetään yhtälailla kovaa kuin Massan hanskalla apuvälineiden kera. Joten jos kumia vielä radalle tulee, niin oletan Kimin vetävän yhtälailla kovaa nykysääntöjen mukaisella autolla. Totesihan tuo Kimi itsekkin, että varaa olisi vielä kiristää ja helposti.

Mitä tulee yleensä näihin sääntömuutoksiin, minkä olisi tarkoitus hidastaa menoa, niin onko niissä juuri onnistuttu? Parhaat tallit reagoivat muutoksiin niin nopeasti, ettei ne suunnittellut "jarrut" juuri hidasta, vaan edelleen rikotaan ennätyksiä.

Se on ihan sama vaikka 10 vuoden sisällä vaihdettas 50cc koneet noihin, niin jopas silti mentäis ennätysvauhtia. No ei ehkä kuitenkaan mut niin se vain menee kehitys eteenpäin, se oli se pointti :)
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Taisin lukea oliko nyt Turun Sanomista, että Kimi testaa vielä Lauantaina mutta ei kahta viimeistä päivää. Eli ei pääse vetämään sitä odotettua huippukierrosta viimeisen testipäivän ihanneolosuhteissa, vaan sen kierroksen tietysti tekee kukapa muu kuin Massa. Ja taas saa brasilialainen nauttia testimestaruudesta pari viikkoa ennen tositoimien alkamista.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mediaprofeetta sanoi:
Taisin lukea oliko nyt Turun Sanomista, että Kimi testaa vielä Lauantaina mutta ei kahta viimeistä päivää.
Mun mielestä ennakkotiedot kerto ainakin, että Kimi ajais kaikki päivät...
Toki voihan nuo muuttua...
 

zUsT

Well-known member
Liittynyt
31.3.2007
Viestit
154
Sijainti
Tila
Misa1 sanoi:
Jep, nykysäännöt ovat poistaneet pari olennaista apuvälinettä. On kuitenkin asiantuntijoiden kommentien mukaan niin, että ne parhaat kuskit pystyvät vetämään aikalailla samoja aikoja, ainakin yhdellä kierroksella, ilman noita poistettuja apuvälineitä. :)
Periaatteessa pitäis päästä lujempaa yhellä kierroksella kuin tc:n kanssa.
Esim kiihdytysauton renkaat pyörii 105% jolla saavutetaan paras kiihtyminen, tc:t tuskin oli säädetty sutimaan paljoakaan jos yhtään. Toki f1 rengas on erilainen but who know's.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
zUsT sanoi:
Periaatteessa pitäis päästä lujempaa yhellä kierroksella kuin tc:n kanssa.
Esim kiihdytysauton renkaat pyörii 105% jolla saavutetaan paras kiihtyminen, tc:t tuskin oli säädetty sutimaan paljoakaan jos yhtään. Toki f1 rengas on erilainen but who know's.
Kyllähän se tc säädetään Formuloissakin niin, että aivan pientä luistoa renkaalla on. Muuten se todellakin hidastaisi rankasti kiihtyvyyttä. Luulisin, että aika-ajoissa luistoa säädetään vähän enemmän, ja ehkä kisassa vähemmän, jottei rengas kulu niin nopeasti. Eri kuljettajat käyttävät myös aivan erilaisia säätöjä. Tietääkseni esim. Kovalainen piti tc:tä aina aika minimissään, jolloin luistoa on mahdollisesti tapahtunut enemmänkin.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
formulastara sanoi:
Tietääkseni esim. Kovalainen piti tc:tä aina aika minimissään, jolloin luistoa on mahdollisesti tapahtunut enemmänkin.
Tuossa voi olla syy siihen, että Heikillä on aika pitkälti alusta lähtien kulkenut McLarenilla suhteellisen kovaa?

Tää on sitten jossittelua mut näinhän voi olla myös Kimin tapauksessa? Jos Kimi on pitänyt TC:tä minimissään, niin ei vaadi niin paljon totuttelua kuin Massalla joka on sitten mahdollisesti pitänyt apuvälinettä maximissaan.

No eipä ole faktaa laittaa pöytään kuka on käyttänyt tc:tä missäkin määrin, joten jää arvailujen varaan. Kuitenkin todennäköistä on, että niillä jotka ovat halunneet enemmän sitä perstuntumaa, niin niiden on helpompi sopeutua uuteen tilanteeseen :)
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
zUsT sanoi:
Periaatteessa pitäis päästä lujempaa yhellä kierroksella kuin tc:n kanssa.
Esim kiihdytysauton renkaat pyörii 105% jolla saavutetaan paras kiihtyminen, tc:t tuskin oli säädetty sutimaan paljoakaan jos yhtään. Toki f1 rengas on erilainen but who know's.
Ei luistoneston tarkoitus ollut estää kaikkea luistoa, vaan nimenomaan saada joka kiihdytyksessä aikaan tuo mainitsemasi optimaalinen sutiminen.
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Misa1 sanoi:
Tuossa voi olla syy siihen, että Heikillä on aika pitkälti alusta lähtien kulkenut McLarenilla suhteellisen kovaa?

Tää on sitten jossittelua mut näinhän voi olla myös Kimin tapauksessa? Jos Kimi on pitänyt TC:tä minimissään, niin ei vaadi niin paljon totuttelua kuin Massalla joka on sitten mahdollisesti pitänyt apuvälinettä maximissaan.

No eipä ole faktaa laittaa pöytään kuka on käyttänyt tc:tä missäkin määrin, joten jää arvailujen varaan. Kuitenkin todennäköistä on, että niillä jotka ovat halunneet enemmän sitä perstuntumaa, niin niiden on helpompi sopeutua uuteen tilanteeseen :)
TV-grafiikan perusteella Kimillä on ollut polkimissa useampi asento, jollain toisilla kaasu on ollu mallia on/off. Tämä voisi viitata juuri tuohon mitä kirjoitit.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Misa1 sanoi:
Tuossa voi olla syy siihen, että Heikillä on aika pitkälti alusta lähtien kulkenut McLarenilla suhteellisen kovaa?

Tää on sitten jossittelua mut näinhän voi olla myös Kimin tapauksessa? Jos Kimi on pitänyt TC:tä minimissään, niin ei vaadi niin paljon totuttelua kuin Massalla joka on sitten mahdollisesti pitänyt apuvälinettä maximissaan.

No eipä ole faktaa laittaa pöytään kuka on käyttänyt tc:tä missäkin määrin, joten jää arvailujen varaan. Kuitenkin todennäköistä on, että niillä jotka ovat halunneet enemmän sitä perstuntumaa, niin niiden on helpompi sopeutua uuteen tilanteeseen :)
Näin olen myös antanut itseni ymmärtää. Toivottavasti on totta, eikä urbaania legendaa.:)
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Ground Effect sanoi:
No jaa, onko hän itse näin sanonut, vai onko tämä ihan oma päätelmäsi?
Ei ole tietääkseni sanonut, eikä ole oma päätelmäni. Lähinnä brittiläisellä keskustelupalstalla esiin tullut juttu. TC:n poistuminen ei hidastaisi loppujen lopuksi ajajia ja tästä syystä Ferrarin ajat eivät olisi niin hyviä.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Rusina sanoi:
Ei ole tietääkseni sanonut, eikä ole oma päätelmäni. Lähinnä brittiläisellä keskustelupalstalla esiin tullut juttu. TC:n poistuminen ei hidastaisi loppujen lopuksi ajajia ja tästä syystä Ferrarin ajat eivät olisi niin hyviä.
Oletko nyt ihan varma, että ymmärsit ne brittipalstan jutut oikein? :D
 

Nelssoni

Well-known member
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
233
Jossainhan tässä äskettäin sanottiin Ferrarin väen sanoneen että Kimi on nopeampi ilman luistonestoa kuin sen kanssa. En vaanmuista missä se oli.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Onhan tosta ainakin ollut puhetta/huhuja, että Kimillä olisi jopa ollut ongelmia Ferrarin luistoneston kanssa, kun se puuttuu ajamiseen liikaa. Kimi halunnut vähemmän luistonestoa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös