Nyt kun testit ovat päättyneet, niin vedänpä muutamat johtopäätökset puhtaalla mutulla:
- Ferrari kisavauhdissa kolmisen kymmenystä Mclarenia edellä
- Aika-ajoista on paha sanoa, kun Kimiltä ei oikein niitä vetoja olla edes nähty, mutta mielestäni vaikuttaa siltä, että etenkin syheröillä radoilla Ferrari on ottanut Mclarenin kiinni, ja mennyt jopa ohi. Joissain kisoissa uskon kuitenkin Mclarenin olevan aika-ajoissa jopa niukalti edellä.
- Ferrarin akilleen kantapää on luotettavuus, jossa jälleen annetaan tasoitusta Mclareneille. Näin mm-taistosta muodostuu huippujännittävä.
- Red bull ja Williams näyttävät olevan nopeita varsinkin aika-ajoformaatissa. Kisassa renkaiden kestävyys kysymysmerkki -Silloin BMW:n vahvuus tullee esille.
- Renault on vielä hieman hukassa vauhdin puolesta. Piquet varsinkin. Tosin on enemmän kuin selvä, ettei tämän nuoren kaverin autoon ja tarpeisiin panosteta likimainkaan kuin Alonson. Joka on Melbournen jälkeen niin tuskastunut, että möläyttelee Harri Ollityylisiä sammakoita, kunnes Briatore jyrähtää -ja Fernando onnistuu tulehduttamaan tiimihengen jopa Renaultilla.
- Toyota on lievässä noususuhdanteessa ja pitää toista japsikärryä -Hondaa suorastaan pilkkanaan. Hondan kohtalona on jäädä kierroksella -Toyotallekin!
- Toro Rosso kisaa kovasti Toyon ja Renaultin kanssa, ja Force India peittoaa helpostikin useimmiten Hondan. Vastoin odotuksia Sutil tulee olemaan Fisiä nopeampi useimmissa kisoissa ja varsinkin aika-ajoissa.
EDIT. Niin, ja Renault huomaa keulakonseptinsa epäonnistuneen, ja todennäköisesti jo suunnittelee perinteisempää ratkaisua. Voi kuitenkin olla, ettei tähän autoon voi enää konseptia muuttaa, joten tulossa on viime kauden tapainen "välivuosi".