Oletko huolissasi ilmastonmuutoksesta?

Oletko huolissasi ilmastonmuutoksesta?

• erittäin huolissani

Äänet: 7 9,7%
  • huolissani

Äänet: 19 26,4%
  • en tiedä pitäisikö olla

Äänet: 5 6,9%
  • en kovin huolissani

Äänet: 24 33,3%
  • nauran koko "ilmastonmuutokselle"

Äänet: 13 18,1%
  • mikä häh? olen ornari...

Äänet: 4 5,6%

• Äänestäjiä yhteensä
    72

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olen huolissani, mutta samaan hengenvetoon myönnän, että enpä ole tuon vuoksi tapojani juurikaan muuttanut :dunno:

Nikos

Kisaaja
Vastasin: "en kovin huolissani". Tapahtuuhan tällä ja muillakin planeetoilla vaikka mitä jännää ajan kuluessa. Täälläkin ilmasto on historiamme aikana muuttunut moneen otteeseen suuntaan ja toiseen. Näin tulee vielä tulevaisuudessakin tapahtumaan. Nämä on niitä asioita joista on turha enempiä stressata. Tietenkään tahallista ja turhaa Maan kuormittamista ja kuluttamista en kannata!

Jos me ihmiset omalla toiminnallamme olisimme radikaalisti muuttamassa planeettamme ekosysteemiä - ottaisi se kyllä jossain vaiheessa tilanteen hallintaan ja palauttaisi tasapainon. Tämä voisi toki tarkoittaa sitä, että nykyinen elämä pyyhitään pois ja aloitetaan taas puhtaalta pöydältä. Jos fossiilisten polttoaineiden kulutus saadaan järkevämmelle tasolle, en pidä tätä kovinkaan todennäköisenä lähiaikoina. Enempi olisin huolissani liikakansoittumisesta kohdistuvista ongelmista planeettamme. :rolleyes:

Yhden asian voin sanoa mikä on varmaa, tämä planeetta ei ikuisuutta tule olemaan elämää ylläpitävä. Tuhosimme sitä tai emme.

Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Erittäin huolissani. Nykyinen ilmaston lämpeäminen on sen verran nopeaa, että saa nähdä, miten luonto pysyy perässä. Uskon myös nykytilanteen johtuvan ihmisen toimista (kasvihuonekaasupäästöistä). Harmi, että taitaa olla jo liian myöhäistä toimia tätä vastaan.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Itseni kannalta en ole, mutta jälkeläisten kannalta olen. Tiedä miten vielä monistuvat, ja millaisessa maailmassa joutuvat elämään.

Mahdollisten jälkipolvien takia vastasin vaihtoehto 4:elosen.

Archie

Well-known member
Ilmasto on muuttunut aina ja niin se tekee jatkossakin. Ihminen voi vaikuttaa, mutta ei estää ilmastonmuutosta. En ole siitä kovin huolissani. Enempi olen huolissani siitä, että muuttuvaan tilanteeseen ei osata sopeutua - vaan yritetään jatkaa kuten ennenkin. Rannikoille pitää kait rakentaa vesitiivitä asuntoja.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
En tiedä pitäisikö olla. Ehkä ennemmin voisi kannattaa tehdä asialle jotain kuin hommata mahahaava sitä murehtimalla.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Huolissani.

Mutta en mä sen takia hiuksia päästäni nyhdä. Se on asia, joka tapahtuu ilmeisesti riippumatta siitä, olenko mä huolissani kovasti vai en ollenkaan.
Luonnonvarojen tuhlaamista ja muuta perseilyä vastaan olen tietenkin, mutta enpä ole riittävän esimerkillinen yksilö senkään suhteen.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
huolissani olen.. Välinpitämättömyys on vieläpä sitä luokkaa ihmisillä, että tuskin tässä mitään saavutetaan.. Jos nyt ihminen muutenkaan voi asialle mitään vaikuttaa..

Kyllä .. Suuri katastrofi tulee ennemmin tai myöhemmin. Tällöin todennäköisesti 95% maailman ihmisistä menehtyy. Selviytyminen silloin ei ole välttämättä pelkästään tuurista kiinni. Parhaat ja vahvimmat pysyy elossa.. Heikot ja tavikset kuolevat..

Makkonen

Guest
Malediiveista maailman ensimmäinen päästötön valtio

Intian valtameressä sijaitseva Malediivit aikoo olla kymmenen vuoden päästä maailman ensimmäinen valtio, joka ei aiheuta lainkaan kasvihuonepäästöjä.

Tavoitteen mukaan Malediivit saa kymmenen vuoden kuluttua kaiken tarvitsemansa energian tuuli- ja aurinkovoimaloista. Asiasta kertoo Malediivien presidentti Mohamed Nasheed brittiläiseen Observer-lehteen kirjoittamassaan artikkelissa.

Nasheed kertoo viime viikolla pidetyn Kööpenhaminassa pidetyn ilmastotutkijoiden kokouksen vauhdittaneen päätöksen syntymistä. Tutkijat kertoivat, että ilmastonmuutos etenee nopeammin kuin aiemmin on ennakoitu. Esimerkiksi lämpenemisestä seuraava merenpintojen nousu voi olla tämän vuosisadan aikana jopa metrin luokkaa.

Malediivit koostuu pienistä atolleista, joiden keskikorkeus merenpinnasta on vain 1,5 metriä. Merenpinnan nousu uhkaa siis hukuttaa koko valtion.
yle.fi