Oletko ollut työttömyyskortistossa?

Oletko ollut työttömyyskortistossa?

  • Kyllä

    Äänet: 20 51,3%
  • En

    Äänet: 19 48,7%

  • Äänestäjiä yhteensä
    39

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Taisin olla myös opiskelujen ja armeijan välissä jonkin aikaa virallisesti työtön. (en kyl muista hakeneeni tai saaneeni mitään korvauksia...)
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
työttömyyskortisto? Tiedän vain työttömyyskassan mutta en siihen ole kuulunut.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Lyhyesti intin ja sotakoulun välissä. Ilmoittauduin heti reserviin siirtymisen jälkeen. Ei kerinnyt tulla osoituksia ennen kuin omatoimisesti löysin duunia. Parin tahi kolmen viikon kesäloma siintä tuli, ei sen kummempaa.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6338
Olin minä muutaman viikon intin jälkeen. Tiedä vaikka olisin vieläkin. Sen pari viikkoa olin tosiaan työttömänä, sitten pääsin Sollille talkkarin hommiin ja menin ilmoittamaan työkkärin tädille saaneeni töitä. Sepä täti ei suostunut uskomaan asiaa todeksi ennen kuin näytän työsopimuksen. Eihän minulla sellaista ollut mukana, eikä Sollin rumat haalarit päällä riittäneet todisteeksi. Lupasin tuoda sopimuksen näytille joskus kun kerkeän. En ole vielä kerennyt.
Tämä on hauska :D noin tapahtuu kuuleman vieläki joissaki paikoissa :D hehe. Huvikseenhan sitä käydää kusettamassa että hei sain töitä ja menetetäää tuet ko ei parempaakaa tekemistä ole :D
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Kortisto on aivan vitun tyhmä, ja 70-lukulainen nimitys työtä kontrolloidusti hakevista henkilöistä, mutta se siitä.

Itse olen ollut yhteiskunnan ja ammattiyhdistyksen elättinä 5.7. 19XX - 13. 2. 19XX välisen ajan. Vähän yli seitsemän kuukautta. Kyllä stressasi ihan munaskuja myöten. Ja vitutti.

Onneksi olen saanut tuon ajankohdan jälkeisissä työpaikoissa tehdä ylitöinä 'takaisin' nuo kuukaudet. Oletan olevani työtunneissa tasoissa koko työttömyyteni ajan normaalin työtuntijärjestelmän mukaan työskennelleiden kanssa.

Verojakin on tullut maksettua ylityöstä sen verran, että lienen myöskin tasoissa valtion ja ammattiyhdistyksen kanssa, verrattuna em. tahojen työttömyyden aikana maksamiin korvauksiin.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tuleeko työttömyyttä hävetä?
Tyhmähän on jos ei hävetä ymmärrä ja siksei töitä saakkaan kun on tymä!

Vakavasti: Häpeäkortin takia mä en tehnyt tästä publiccia, ku ihmisiä alkais hävettää, eikä ilkeis klikata. Ovat tymiä! Lisäksi muut häpeis niitä ja ILKKUIS NIILLE PÄIN NAAMAA NETIN TAKAA!
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ainakin silloiset, siis työttömyyteni aikaiset naapurit antoivat sanattomia 'merkkejä', jotka tuntuivat epämukavilta. Kyllä se vähän hävetti ottaa rahaa vastaan ilman vastinetta.

Oli muuten pakko. Ei ollut kyse pelkästään itsestäni.
Ihan normi päivä työttömälle kattella kun muut näyttelee sulle keskisormia. Tuntemattomatkin.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tästä päästäänkin kysymykseen, että onko hyvä ihminen jos ottaa työttömänä rahaa vastaan ilman vastinetta eikä koe siitä ollenkaan huonoa omatuntoa. Entäpä jos asiaa juhlistaa suuresti kadulla. Huononeenko ja paljonko? Onko työttömän velvollisuus häpeillä ja miksi.

Se jätkä joka Porschella ajaa huutelee meinaan sitä omaakin rahamääräänsä, autollansa, tiedostetusti tai tietämättään. Onko hän myös huono ihminen kun Porschen osti, kun varaa oli? Rehvastelee saatana?

MITEN ON?!
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Lottomiljonäärienkin pitää tässä maassa hävetä ansiottomia rahojansa, maksimissaan ottaa ison kahvikuppi pienen sijasta. Näinhän tuo Veikkauksen mainoskin opettaa.
 
Ylös