Oletko psykopaatti?

Oletko jutun perusteella psykopaatti?

• Kyllä

Äänet: 8 66,7%
  • En

Äänet: 4 33,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    12
  • Äänestys suljettu. .

Tolerantti

Well-known member
Tulokset on vastikään julkaistu Legal and Criminological Psychology -aikakauskirjassa.

Tutkimuksessa haastateltiin 14 psykopaattiseksi luokiteltua murhaajaa Kanadan vankiloissa.
Poimin viestistä olennaisen. Tai siis sen, mikä minua tällaisissa jutuissa aina närpeää. Kovin pahasti närpeää. Siis, otoskoot ovat järjestään naurettavan pieniä. Silti julistetaan varmoja tuloksia populaatiotasolle. No ehkä ko. tutkimuksessa onkin vasta pyydystetty jotain trendiä.

Mutta usein on väitöskirja tms., jossa on haastateltu ehkä 30 ihmistä. Näiden perusteella sitten tehdään jopa tyyppiryhmiä, esim. taviskäyttäjä, kokeilija, hevijuuseri, tööt tööt. Väitöskirjatason työ, ja otoskoko niin pieni, ettei kunnollisilla tieteenaloilla moinen kävisi kuin esitutkimukseksi lopputyöhön! Ja lehdet siteeraa innokkaasti:nope:.

Slug

Well-known member
Tuon jutun perusteella saatan olla tsykopaatti :doubtful:
Olen joskus käyttänyt kaikkia jutussa mainittuja sanoja ja viitannut mm. seksiin kun löin vasaralla peukaloon ja huusin kovaan ääneen v...u.
Nälkäkin olis ja onneks kohta on tilipäivä!
:D

Knoukka

Well-known member
Tässä oli äsken Dompparin postaus. Siinä postauksessa oli penis erektiossa. En tiedä mitä sille postaukselle tapahtui. Se oli outo postaus.
Mä heräsin yks aamu Dompparin postaus mun sängyssä. Hetken siinä että häh, mutta sitten panin postauksen taskuun ja hipsin lähikapakkaan. Pari tuoppia otettuani viereiseen pöytään istui nuori neitonen, jolta kysyin että kiinnostaako neitiä runous. Että mulla ois yks taskussa, joka on kuin sulle kirjoitettu. Neito että mikäpä siinä, hiivin viereen ja annoin runosuonen sykkiä. Se oli hyvä aamupäivä se, oikein hyvä. Kiitos, Domppari, kiitos!

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Yks aamu kävin pari tuoppia juomassa ja sitten palasin panemaan Dompparin postausta. Se oli hienoa se!

oldez

Well-known member
Poimin viestistä olennaisen. Tai siis sen, mikä minua tällaisissa jutuissa aina närpeää. Kovin pahasti närpeää. Siis, otoskoot ovat järjestään naurettavan pieniä. Silti julistetaan varmoja tuloksia populaatiotasolle. No ehkä ko. tutkimuksessa onkin vasta pyydystetty jotain trendiä.

Mutta usein on väitöskirja tms., jossa on haastateltu ehkä 30 ihmistä. Näiden perusteella sitten tehdään jopa tyyppiryhmiä, esim. taviskäyttäjä, kokeilija, hevijuuseri, tööt tööt. Väitöskirjatason työ, ja otoskoko niin pieni, ettei kunnollisilla tieteenaloilla moinen kävisi kuin esitutkimukseksi lopputyöhön! Ja lehdet siteeraa innokkaasti:nope:.
No siis enemmän lehdet noista tekee yleistyksiä. Harvemmin tutkimuksen tekijät niitä laajoja yleistyksiä tekee. Mutta mun mielestä ennemmin hyvin tehty tutkimus ja pieni otos kuin iso otos ja päin vittua tehty tutkimus.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Tuon jutun perusteella saatan olla tsykopaatti :doubtful:
Olen joskus käyttänyt kaikkia jutussa mainittuja sanoja ja viitannut mm. seksiin kun löin vasaralla peukaloon ja huusin kovaan ääneen v...u.
Nälkäkin olis ja onneks kohta on tilipäivä!
:D
Unohtui: "jotta siihen saakka moimoi, koska sitten saa taas syödä ja naida."

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Joskus kauan sitten silloinen opiskelukaverini kutsui kyläilemään yksiöönsä. Juotiin ensin kahvia, sitten olutta ja lopulta viinaa. Lopulta heppu oli hirveässä tuiskeessa, kaivoi papereita kirjoituspöydän laatikostaan ja lätkäisi eteen. Siinä oli psykiatrin lausunto, jossa hänet kuvailtiin psykopaatiksi ja narsistiseksi persoonaksi. Itkeä vollotti kuin kuolemansairas kovassa itsesäälissä. En kyllä osannut ajatella mitään tästä tiedosta. Hämmennyin vaan. Se oli ysäriä ja ei tällaisista silloin paljon ollut tietoa.

Myöhemminkin nähtiin vuosien ajan monet kerrat samoilla luennoilla ja opiskelijariennoissa, mutta kertaakaan en asiaa ottanut puheeksi. Uteliaisuuttani tsekkasin tänään löytyykö miestä FaceBookista, mutta eipä ainakaan omalla nimellään. Mitään tietoa ei ole hänen elämästään. Ja tuntuu siltä, että on kait parempi ihan näin.