Oletko psykopaatti?

Oletko jutun perusteella psykopaatti?

• Kyllä

Äänet: 8 66,7%
  • En

Äänet: 4 33,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    12
  • Äänestys suljettu. .

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Joskus kauan sitten silloinen opiskelukaverini kutsui kyläilemään yksiöönsä. Juotiin ensin kahvia, sitten olutta ja lopulta viinaa. Lopulta heppu oli hirveässä tuiskeessa, kaivoi papereita kirjoituspöydän laatikostaan ja lätkäisi eteen. Siinä oli psykiatrin lausunto, jossa hänet kuvailtiin psykopaatiksi ja narsistiseksi persoonaksi. Itkeä vollotti kuin kuolemansairas kovassa itsesäälissä. En kyllä osannut ajatella mitään tästä tiedosta. Hämmennyin vaan. Se oli ysäriä ja ei tällaisista silloin paljon ollut tietoa.

Myöhemminkin nähtiin vuosien ajan monet kerrat samoilla luennoilla ja opiskelijariennoissa, mutta kertaakaan en asiaa ottanut puheeksi. Uteliaisuuttani tsekkasin tänään löytyykö miestä FaceBookista, mutta eipä ainakaan omalla nimellään. Mitään tietoa ei ole hänen elämästään. Ja tuntuu siltä, että on kait parempi ihan näin.
Moi. Pitkästä aikaa.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tuletko sä haukkumaan mua psykopaatiksi julkisella keskustelufoorumilla!!! :mad_old:
Ite oot paatti!

Viimeksi kun joku epäili mua psykopaatiksi olin syömässä loimulohta, sillä olin tuolloin lapissa. Minun oli oltava siellä saakka, jotta olisin voinut nähdä aidon lapin ruskan. Loimuloha syötiin siinä odotellessa, koska ruska ei ollut vielä alkanut, jotta emme olisi kuolleet nälkään siellä saakka. Se oli hyvin tarpeellista sillä rahaa eikä ruumiin ilojakaan juuri ollut saatavilla. Ruoka oli elinehto. Piti syödä tasan sitä mitä sai.
Se oli henkiinjäämistaistelua. Pakko mikä pakko.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
En tarkalleen tiedä mikä on narsistin ja psykopaatin ero, mutta oon kyllä havainnut itsessäni tietyissä tilanteissa niihin viittaavia piirteitä. Tuolla on vähän tarkempi check-lista.

Jon Ronson, joka on kirjoittanut aiheesta kirjankin, kertoi Conanin haastattelussa mm. että johtavassa asemassa olevien keskuudessa psykopaatteja on n. neljä kertaa enemmän muuhun väestöön verrattuna. Erityisryhmänä nosti ylös poliitikot ja pankkisektorin.

Pari lainausta tuosta Ronsonin kirjasta:
Suddenly, madness was everywhere and I was determined to learn about the impact it has on the way society evolves. I’ve always believed society to be a fundamentally rational thing, but what if it isn’t? What if it is built on insanity?
If you recognize some of those [psychopathic] traits in yourself, if you’re feeling a creeping anxiety about it, that means you are not one.

Viimeksi muokattu:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Joskus tulee mieleen, että joku haluaa nimenomaisesti olla psykopaatinomainen persoona, jotta se glooria henkilökohtaisen suorittamisen tasosta nousisi. Väkivallattomalla rahamaailman psykon statuksella yksilön kunnioitus nousee, neroutta aletaan haistella, ja kovaa johtamista tuloksentekijänä arvostetaan. Kertoo sinänsä finanssisektorin arvoista, jos inhimillisyys on kitkettävä pahe.

Vähän tähän tyyliin psykopaateissa on jotakin vetävää kaikille. Yksilöllistä pikkujumaluutta kaikki kovasti eteenpäin pyrkivät haluavat kohdalleen. Se voi olla monelle jopa harmi, että ei oikeasti olekaan niin kylmäverinen ja tunnoton ihminen, mitä ympärillä vaadittaisiin.

Mutta että edes kuvittelee itsensä sellaiseksi, niin siinä on jo parempi persoonan rakennemalli moneen tehtävään, ja pärjää pehmoa paremmin.

Knoukka

Well-known member
Joskus tulee mieleen, että joku haluaa nimenomaisesti olla psykopaatinomainen persoona, jotta se glooria henkilökohtaisen suorittamisen tasosta nousisi. Väkivallattomalla rahamaailman psykon statuksella yksilön kunnioitus nousee, neroutta aletaan haistella, ja kovaa johtamista tuloksentekijänä arvostetaan. Kertoo sinänsä finanssisektorin arvoista, jos inhimillisyys on kitkettävä pahe.

Vähän tähän tyyliin psykopaateissa on jotakin vetävää kaikille. Yksilöllistä pikkujumaluutta kaikki kovasti eteenpäin pyrkivät haluavat kohdalleen. Se voi olla monelle jopa harmi, että ei oikeasti olekaan niin kylmäverinen ja tunnoton ihminen, mitä ympärillä vaadittaisiin.

Mutta että edes kuvittelee itsensä sellaiseksi, niin siinä on jo parempi persoonan rakennemalli moneen tehtävään, ja pärjää pehmoa paremmin.
Ihan helvetin hyvin sanottu.

Hookah

Elämäntapaintiaani
Luulen, että moni yritteliäs ja viaton ihminen heitetään häkkiin tai laitokseen psykopaatti-kortin voimalla tulevaisuudessa.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Luulen, että moni yritteliäs ja viaton ihminen heitetään häkkiin tai laitokseen psykopaatti-kortin voimalla tulevaisuudessa.
Miksi tuollaista luulet? Psykopatia sinänsä ei ole rikos, jotta sillä perusteella vankilatuomiota tuskin langetetaan. Mun käsittääkseni psykopaatteja ei myöskään mielisairaaloihin heitetä, ellei toimensa sitä edellytä.

Hookah

Elämäntapaintiaani
Miksi tuollaista luulet? Psykopatia sinänsä ei ole rikos, jotta sillä perusteella vankilatuomiota tuskin langetetaan. Mun käsittääkseni psykopaatteja ei myöskään mielisairaaloihin heitetä, ellei toimensa sitä edellytä.
En luota pätkääkään valtioon. Siksi puhuinkin kortista, jolla voidaan pakkosijoittaa ihmisiä laitoksiin.

Hookah

Elämäntapaintiaani
Vähän vaikea panna luottoa ja kredittiä elinkeinoani haittaavaan roistohallitukseen, joka ajaa jatkuvasti yksityisyyttä, yksilönvapautta ja sananvapautta rajoittavia lakeja. Muutenkin tekevät paskaa sisä- ja ulkopolitiikkaa, itelloivat toimintoja ja ovat yleisenä juoksumattona Euroopassa. Oppositiokin on tuotu jostain saunan takaa kokonaisuudessaan.

Mangelo

Well-known member
Ei ollut listalla mutta, kun, että tai jos onneksi.