Oletko tarvinnut siniä ja kosinia?

Oletko tarvinnut elämässäsi siniä, kosinia ja mitäniitänyton

• Äänestäjiä yhteensä
    28

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Enpä ole muuten tarvinnut kuin opiskeluissa muutamien kurssien suorittamiseksi. 'Oikeassa elämässä' en ollenkaan.

Örfil

Guest
Minkälaista loppupäätelmää setä Al odottaa tästä pollista?

Trullinkaasu

Well-known member
En ole. Ei ole matikka ollut niitä ns. varmoja aineita, joten en kirjoittanut lukiossa matskua. Perusjutut toki aina osannut, mutta vähänkin hankalampi tehtävä, niin usein menee sormi suuhun.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Geokoodauksessa esim. ympyrän pisteiden laskemisessa kartalle on näemmä molemmat eli cos ja sin....
Tässä latituden laskeminen
lat = Math.asin(Math.sin((center_lat * Math.PI) / 180)
* Math.cos(radius_deg * Math.PI / 180)
+ Math.cos((center_lat * Math.PI) / 180)
* Math.sin(radius_deg * Math.PI / 180)
* Math.cos((i * Math.PI) / 180));

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Ja kosanderia kaatopäivänä!

Witsi oli burbin kekximä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Sue_me

Well-known member
Enpä juurikaan.

Asia oli kuitenkin joskus taannoin ihan hyvin hansikkaassa.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Oli yks Sini kerran, vähän aikaa. Ihan kivat tissit, mutta bimbo. Siksipäskin ei ole enää.

Tolerantti

Well-known member
Olen käyttänyt, joissain rakennusprojekteissa ja/tai niiden suunnittelussa. Aivan amatööripohjalta.

Jo Pythagoraan lauseesta on suurta iloa rakennustyömaalla. Esimerkiksi kun pitäisi laatia räystään nurkka, niin voi käyttää helposti mitattavia pisteitä ja laskea millintarkasti, paljonko hypotenuusan pitäisi olla. Kätevää. Tai jos vaikka asettelee terassin perustuskiviä paikoilleen, niin saa helposti laskettua mitat, joilla tarkka paikka selviää.

Opetelkaa lapset trigonometriaa, siitä on iloa koko elämän ajan!

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Matematiikan ulkopuolella oon käyttänyt ainakin kaiutintelineitä hahmotellessani.

Se on paskamaista kun mulla tuppaa menemään sekaisin, että kumpi olikaan sini ja kumpi kosini. Yhdessä matematiikan välikokeessa (aiheina moninkertaiset integraalit ja vektorikentät... ihan kuin olisin tästä joskus aikaisemminkin avautunut, no menköön) jätin kiireen vuoksi tsekkaamatta asian ja sitten lopulliseen vektorikenttälausekkeeseen (taimikäsenytonkaan/olikaan) jäi sellaiset tyylikkäät cosarcsin ja sinarccos -osuudet, jotka oikein päin tehtynä olisivat sieventyneet vallan veks. Puolet pisteistä sain sen tehtävän osalta sitten.

Örfil

Guest
Se on paskamaista kun mulla tuppaa menemään sekaisin, että kumpi olikaan sini ja kumpi kosini.
Mun muistisääntö oli että "Sini hannaa aina vastaan" eli vastakkaisen kateetin suhde hypotenuusaan.
Kosini sitten toisepäin.