Oletko yöpynyt ulkona kovassa pakkasessa?

Örfil

Guest
Semmoinen voi tulla, jos ei hoida hommiaan kunnolla. Hävettäähän se jälkikäteen, oli homma mikä tahansa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Semmoinen voi tulla, jos ei hoida hommiaan kunnolla. Hävettäähän se jälkikäteen, oli homma mikä tahansa.
En saa öitäin nukuttua kun niin paljon kaduttaa 15 vuoden takaiset lusmuilut intissä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mä menin inttiin sen takia, että oppisin tappamaan.
 

Örfil

Guest
Itse en tehnyt noin vaan menin joukon mukana lievän painostuksen alaisena sen kummemmin mlettimättä. Sekös kismittää.
No mitäpä mietit nyt jälkikäteen? Takomalla suomalaisten aseet polkupyöriksi ja potkukelkoiksi maailma muuttuu rauhan tyyssijaksi?
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
No mitäpä mietit nyt jälkikäteen?
Koen lähinnä katkeruutta täysin hukkaan heitetystä 11 kuukaudesta. Olemalla fiksumpi olisin päässyt tekemään tulevaisuuttani ajatellen erittäin hyödyllisiä juttuja.

Takomalla suomalaisten aseet polkupyöriksi ja potkukelkoiksi maailma muuttuu rauhan tyyssijaksi?
Näin on mutta senhän toki tiesitkin.
 

Örfil

Guest
Maailma ei pyöri Al -herran ympärillä. On suunnatonta (anteeksi, mutta näin sen koen) itsekkyyttä vedota että "juuri minulla" olis just nyt muutakin tärkeämpää tekemistä kuin käkkiä intissä. Aivan tasan tarkkaan joka jampalla on, jos niin asiaa tarkastellaan, ei siellä ole kukaan yhtään tärkeämpi ihminen kuin joku toinen.

Se on semmoinen jubatsu, että täällä on joko oma tai vieras armeija ja minusta tuo ensimmäinen vaihtoehto on jotenkin parempi. Etenkin kun se hoidetaan itse riittävän hyvin, jonkun muun hinku tulla konsultoimaan asiasta tänne pienenee niin paljon, että saamme elellä rauhassa, mölytä ja piereskellä keskenämme omassa porukassa. Sen arvo on niin suuri, että en itte koe sitä edes uhraukseksi (asepalvelusta) vaan normaaliksi toiminnaksi yhteiskunnassa, joka koittaa pyörittää rattaita kaikkien eduksi ja hyväksi. Ainahan tietysti on vapaamatkustajia, mutta tuskin semmoiseen kukaan ketään ainakaan rohkaisee. Uskonnolliset ym. vakaumukset on sitten asia erikseen.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Maailma ei pyöri Al -herran ympärillä. On suunnatonta (anteeksi, mutta näin sen koen) itsekkyyttä vedota että "juuri minulla" olis just nyt muutakin tärkeämpää tekemistä kuin käkkiä intissä.
Ai noinko mä sanoin? No sitte.

Aivan tasan tarkkaan joka jampalla on, jos niin asiaa tarkastellaan.
Moon eri mieltä. Meilläkin oli useita, jotka silmät kiiluen viihtyivät harmaissa ja osa jatkoi intissä ihan uraksi asti. Se täysin heille ja kaikille halukkaille suotakoon. Mutta kaltaisteni pösilöiden pakkoretuuttaminen 11 kuukautta pakosta mukana on silkkaa vittuilua ja resurssien väärinkäyttöä.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
kaltaisteni pösilöiden pakkoretuuttaminen 11 kuukautta pakosta mukana on silkkaa vittuilua ja resurssien väärinkäyttöä.
Sikspä nykyään retuutetaankin vain 6 kuukautta.

Lueskelin asevelvollisuuksien pituuksista ja löyty tämmönen:

Sveitsi
Koskee kaikkia 19–26-vuotiaita miehiä. 18–21-viikkoinen peruskurssi, reservissä 34-vuotiaaksi asti. Reservissä 6–7 kertausharjoitusta, kestoiltaan enintään 17 vuorokautta kunnes kokonaispalvelusaika 260 päivää tulee täyteen. Siviilipalvelus 390 päivää. Kolmannes ikäluokan miehistä suorittaa peruskurssin loppuun. Palveluksesta vapautetut joutuvat maksamaan armeijaveroa 2 % tuloistaan.
Pitäiskö tuollainen vero ottaa käyttöön Suomessakin?
 

Örfil

Guest
Nyt menee vähän asiat sekaisin ja taitaapi Al-man tarkastella asiaa liikaa lattianrajalta.
On aivan eri asia ulkoapäin tarkasteltuna se, onko täällä jokainen ikäluokka liki kokonaan koulutettu aseelliseen puolustukseen vai ei. Ammattisotilaita Suomessa on n. 3%, loput koostuu muista ja varusmiehistä. Ammattisotilaiden ja muutaman tuhannen innokkaan voimin ei hommaa hoideta, se on tasan varma.

Siinä kun isot herrat jossain ilmansuunnassa miettii mahdollisen rähinän kynnyksellä Suomen osalta että jaa, katos siellä on 900 00 ukkoa laittaa vastaan, niin ei siinä aleta tsekkaamaan mies kerrallaan, että onko minkälainen kunkin motivaation taso. Määrä ja kokonaislaatu on tärkeämpi.

Mitähän vittuilua se on, että on tuossa luvussa mukana varmistamassa että meillä on asiat jatkossakin normaalilla tolalla? Ilman asioiden sitä tolaa, voi visikset, karttipäristelyt ja muut enemmän ja vähemmän tärkeät asiat unohtaa.

Joskus vähän harmittaa kun porukka luulee että tämä nykyinen olotilamme on jotenkin ilmaiseksi saatu ja se ei muka vaatisi mitään työtä, että se sellaisena myös jatkossa pysyisi. Tämä nykyinen rauhantila ei ole mikään saavutettu etu, jota ei voitaisi pois ottaa, jos niikseen tulee.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Määrä ja kokonaislaatu on tärkeämpi.

Mitähän vittuilua se on, että on tuossa luvussa mukana varmistamassa että meillä on asiat jatkossakin normaalilla tolalla?
Juuri vastaat itse itsellesi. Mä vakuutan, että mahdollisen rähinän, jota elinaikanamme muuten ei tule, sattuessa olen paljon, paljon hyödyllisempi tehdessäni sitä mitä osaan - johon olisin voinut sen 11 kuukauden ajankin syventyä - kuin laskemassa kokonaislaatua tetsaamalla lepikossa, jossa oletettu elinikäni olisi ehkä 2 sekuntia. Miksi asioita ei voi ajatella maalaisjärjellä, sitä en tajua.
 

Örfil

Guest
Persut ajattelee maalaisjärjellä ;) Nyt ajatus pois sieltä lepikosta ja miettii hän asiaa kokonaisuuden kannalta.

Jaa, onko sulla joku ydinjytky jossain jemmassa vai mikä on tämä salainen ase?
 
Ylös