Omakotitalo

• Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

Mikkis

Well-known member
Sijainti
Turku
Ei ole varaa. Jos olisi varaa, rakentaisin todennäköisesti sellaisen talon, jota kukaan ei myöhemmin suostuisi ostamaan, kuten joku aikaisemmin jo mainitsi.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Moe Szyslak sanoi:
Ei kannata sitten hirveesti aukoa päätään toisen 156 neliölle.:D
Tosiaan, jos se olis 250 neliötä ni kuka sen siivois. :D Toki mikäs siinä, jos on rahaa palkata siivoja jne. Mut joo, ihan hyvän kokonen toi Jr:n kämppä on mun mielestä. Ei oo vielä liian iso.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Kyllä pystyy siivoamaan vaikka 500 neliön omakotitaloa, jos vain oikeasti rakastaa pesäänsä ja sen ympäristöä. Jos ei jaksa tehdä, ei oikeasti rakasta pesäänsä ja ympäristöä, näin on.

Vesku

Maatalousneuvos
Asko S. sanoi:
Tosiaan, jos se olis 250 neliötä ni kuka sen siivois. :D Toki mikäs siinä, jos on rahaa palkata siivoja jne. Mut joo, ihan hyvän kokonen toi Jr:n kämppä on mun mielestä. Ei oo vielä liian iso.
Eiku tää menee näin: kokemuksesta:p

Ajatellaan yhden tai kahden ( tai useamman ) henkilön sotkemis/likaamis "indeksin" olevan vaikka 100. Jos henkilöllä on useampia neliöitä käytössään, niin ei hän sotke jokaista neliötä/huonettä - normaalissa asumisessa- niin pahoin kuin pienempää asuinpinta-alaa. Jaa se "satasen indeksi" joko 60 neliöllä tai 250:llä. Totta kai se pienempi kämppä on nopeammin sotkettu siivouskuntoon. Isompaa alaa ei tarvitse siivota niin useasti kuin pienempää alaa! Tai ainakaan jokaista huonetta! EI kai sitä siivota jokaista sopperoa - kuten akat tekee :eek: - sen vuoksi, että on lauantai tai muu toisarvoinen syy kuin todellinen likaisuus/sotkuisuus.

Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Moe Szyslak sanoi:
Kaljat OK?:doubtful:

Ei mitään sellasia :eek: Aamusti tulee kaks lattiamiestä tekemään lattiat kuntoon ja sit pari timpuria laittaa autotallin runkoa pystyyn. Kaljotellaan sit vasta harjakaisissa. Kuva lattiasta: http://juuso.1g.fi/kuvat/Rakennusrojekti/28.9.2006.jpg

Olis kiva itekki päästä oleen mukana hommissa muttaku joutuu oleen oikeissa töissä inventaaria organiseeraamassa :jaska:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mikäs lämmitys sulle tulikaan?:doubtful:

En jaksa lähteä selailemaan taaksepäin näitä sivuja:rolleyes:

Juu, muuten. Itsekin kun oon reissuhommissa, niin omakotitaloa mä en pysty rakentamaan vaan joudun teettämään kaikki työt lähes.

Jos semmoseen lähdetään.

Eli semmosta avaimet käteen ja pankille rahaa joka kuukausi aika hemmetin kauan.:eek:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Moe Szyslak sanoi:
Mikäs lämmitys sulle tulikaan?:doubtful:

En jaksa lähteä selailemaan taaksepäin näitä sivuja:rolleyes:

Juu, muuten. Itsekin kun oon reissuhommissa, niin omakotitaloa mä en pysty rakentamaan vaan joudun teettämään kaikki työt lähes.

Jos semmoseen lähdetään.

Eli semmosta avaimet käteen ja pankille rahaa joka kuukausi aika hemmetin kauan.:eek:

Lattialämmitys sähkövastuksin, tossa viimesimmässä kuvassa näkyy ne kaapelit (punaiset) ton raudoitusverkon päällä. Itellä on onneks työpaikka tästä kämpästä parin kilometrin kämpästä ja työmaa apaut 6km päässä. Toi 'avaimet' käteen on vaan niin pirun kallista hommaa et itellä ei sellasee olis rahoja ollu. Ollaan ite tehty mahollisimman paljon ja se onki onnistunu ihan hyvin kun on ammattilainen mukana.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jr- sanoi:
Lattialämmitys sähkövastuksin, tossa viimesimmässä kuvassa näkyy ne kaapelit (punaiset) ton raudoitusverkon päällä. Itellä on onneks työpaikka tästä kämpästä parin kilometrin kämpästä ja työmaa apaut 6km päässä. Toi 'avaimet' käteen on vaan niin pirun kallista hommaa et itellä ei sellasee olis rahoja ollu. Ollaan ite tehty mahollisimman paljon ja se onki onnistunu ihan hyvin kun on ammattilainen mukana.
Niinpä.:ahem: Säästyy sievoinen summa rahhoo. Ja jotain hyötyä faijastakin.:thumbup:

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Juu kävin tossa työmaalla katsomassa lattianvalua, valu oliki jo melkeen valmis. Sit vaan tarvii odotella kuivumista et lattian saa liipattua.

Knoukka

Well-known member
Jr- sanoi:
Juu kävin tossa työmaalla katsomassa lattianvalua, valu oliki jo melkeen valmis. Sit vaan tarvii odotella kuivumista et lattian saa liipattua.
Sulle pukkaa kastelunakki sitten viikonlopuksi... mutta eipä oo keli onneksi pahin mahdollinen.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
KnowHow sanoi:
Sulle pukkaa kastelunakki sitten viikonlopuksi... mutta eipä oo keli onneksi pahin mahdollinen.
Eipä sitä näillä keleillä tarvii kastella lain' ja kun syksykin on vielä niin ei kosteus tahdo haihtua.

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Sijainti
Maranello
KnowHow sanoi:

Itse pitäisin ulkopuolisen veden helvetin kaukana talon sisäpuolelta seuraavat 50-100 vuotta. Eiköhän sitä nyt vain odotella että valu kuivaa seuraavat pari kuukautta ja sitten varovasti kaapeleita päälle. Yläpohjaan villaa ja puhaltimet tohottamaan. 5-10 kw tohottimet niin kosteus saa kyytiä.

Seuraavana varmaankin vuorossa hionta viikon päästä. On muuten "kivaa" hommaa:D kun kone alkaakin viedä miestä eikä päin vastoin. Hiominenkin osaltaan jouduttaa kuivumista.

Knoukka

Well-known member
MaranelloRed sanoi:
Itse pitäisin ulkopuolisen veden helvetin kaukana talon sisäpuolelta seuraavat 50-100 vuotta. Eiköhän sitä nyt vain odotella että valu kuivaa seuraavat pari kuukautta ja sitten varovasti kaapeleita päälle. Yläpohjaan villaa ja puhaltimet tohottamaan. 5-10 kw tohottimet niin kosteus saa kyytiä.
Mulla ei ole tietoa, että millaisissa lämpötiloissa ja ilman kosteusprosenteissa betonivalu vielä jälkihoitona vielä kastelun ja millaisella betonilla (nopeasti vai hitaasti kovettuvalla) Jr on lattiansa valanut? Mutta talviaikaan kai käytetään pääasiassa peittämistä kuivumishalkeilun estämiseksi sekä betonin laadun parantamiseksi.

Ja tietenkin kesälämpimällä kastellaan normaalisti, oltiin ulkona eli sisällä.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Ens viikolla olis tarkoitus muurata piiput ja sit ajattelin laittaa väliaikasen kaminan ja sillä lämmitellä. Sillä lähtee hyvin kosteuski sisätiloista.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jr- sanoi:
Ens viikolla olis tarkoitus muurata piiput ja sit ajattelin laittaa väliaikasen kaminan ja sillä lämmitellä. Sillä lähtee hyvin kosteuski sisätiloista.
Onko tuo kamina 'sotasaalis' SA:lta (ei S.A.:lta)?:doubtful: