öö ruz sanoi:
Eikös tunnu hienolta kun tulee valmista pintaa näkyviin koko ajan?
Tuntuu. :ahem:
Pari viikkoa olen siivonnut verstasta (n 15 neliötä), autotallia, liiteriä (on enää halkoja vailla!) ja välikköä. Jo sen rojun ja ylimääräisen tavaran katoaminen ilostuttaa, kattoon asti oli kaikki täynnä, pölyssä, hiirenjätöksissä yms. Entäpä kun sain verstaan puhtaat lankkulattiat näkyviin peitepahvien alta!
Verstasta pitää vielä villoittaa kerros, sähköputkittaa ja höyrysuluttaa tietty. Seinille ajattelin ensin kyprokkia, mutta mulla näyttää jäävän tuota paneelia yli aika pirusti. Tuleeko liian fiini jos on paneelia? Tarkoitus on että teen molempiin päihin laudasta hyllyköt ja ikkunaseinälle tulee höyläpenkki, jossa voin tehdä puutöitä ynnä muuta.
Rojua lähtee tiistaina kaatopaikalle noin 15 kuutiota ja auton peräkärryllinen sähkölaitteita. Toinen ei ehkä niin iso satsi lähtee viikon parin päästä ja siinä olisi kaikki pois heitettävä tällä erää. :ahem:
Mutta kivointa ja yllättävintä, on ollut se mielihyvä mikä omien kätten jäljestä syntyy. Siitä kun löytää kaiken alta puhtaan puun ja sen tuoksun. Ja silti kaikessa on elämisen patinaa.
Ja kaiken tämän seuraus: taloon ja paikkaan kiintyminen. Pihan puhdistuttua olen alkanut katsella ympäröivää metsää sillä silmällä, että tuohon saisi sitä ja tätä: pihasaunaa, tuohon ajatan syksyllä sepeliä, tuohon tulee kukkapenkkejä jne...
Ensi viikolla ohjelmassa nukkumahuoneen lattioiden hionta, listoittaminen öljyäminen. Viikon duuni kaikkinensa. Kaksi päivää pöllyssä ja kolme höyryissä. Jee.